Essevee-smaakmaker Bongonda sluit Anderlecht-transfer niet uit: Zou eer zijn

Essevee-smaakmaker Bongonda sluit Anderlecht-transfer niet uit: "Zou eer zijn"

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 15:47di 12-02-2019 om 15:47

RSC Anderlecht is er afgelopen weekend niet in geslaagd om punten te pakken tegen Zulte Waregem. Het speelde gelijk tegen Essevee, waar Theo Bongonda één van de smaakmakers was. Speelt hij binnenkort ook voor paars-wit?

Na de partij waren de supporters van Anderlecht duidelijk. Zij willen Bongonda in het paars-wit zien spelen. Bongonda sluit dat alvast niet uit. "Anderlecht blijft de grootste club van België", zegt hij bij Le Grand Debrief. "Het zou een eer zijn om ooit voor RSCA te spelen", klinkt het.

De inmiddels 23 jarige aanvaller heeft na 23 competitiewedstrijden zes doelpunten en acht assists achter zijn naam staan. Hij speelde zich daardoor al in de kijker van verschillende Franse en Duitse clubs.

Lees ook: Anderlecht-fans geven Coucke en co duidelijke boodschap: 'Haal hem in huis'

Plaats een reactie

Toca +52317
dinsdag 12 februari 2019 om 15:50
Een echte kenner blijkbaar.. :-)
Vind ik leuk
Wankstar123 +2668
dinsdag 12 februari 2019 om 15:53
Gewoon doen! Kan zeker meerwaarde zijn!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 15:53]
Vind ik leuk
Bart Joos +3051
dinsdag 12 februari 2019 om 16:02
Grootste? Ik begin hem van de slag een pak minder sympathiek te vinden..
Vind ik leuk
AzEz86 +7526
dinsdag 12 februari 2019 om 16:17
Raar, ik vind hem net sympathieker worden :-p
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:13
Allez Coucke! De pap in de mond... Of gade dieje ook laten schieten zoals Benavente?
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
dinsdag 12 februari 2019 om 19:02
Euh die gast speelt 5 sterke matchen op een seizoen, en dan ga je da manneke een vet contract geven? zot zekers
Vind ik leuk
ekakia +639
dinsdag 12 februari 2019 om 16:21
Na Ampomah de beste vleugelspits in België van de ploegen buiten de G5.
Al moeten we ook niet verwachten dat die alles kapot zou spelen bij een topclub. Maar er zou toch al wat meer dynamiek in de ploeg komen.

Uiteindelijk staat of valt alles met vertrouwen natuurlijk. Heeft STVV een betere kern dan wij? Nee.
Maar die ploeg gaat voor elkaar door het vuur en zo maken ze elkaar beter.
Neem nu Yohan Boli. Mijn bescheiden mening is dat dit een typische spits is voor een middenmoter. Die geniet nu gewoon van het feit dat hij een ploeg heeft vol vertrouwen. En zo word je een revelatie.
Vind ik leuk
K1908 +2991
dinsdag 12 februari 2019 om 17:42
Nogmaals: Verschaeren, Amuzu, Saelemaekers, Najar, Doku.. Die zijn allemaal niet slechter dan Bongonda...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:31
Volledig akkoord met uitzondering van Najar,die zijn beste tijd is blijkbaar voorbij.
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
dinsdag 12 februari 2019 om 19:07
Voila. En maar kermen dat het enkel aan de kern ligt bij rsca. alsof die mannen plots tegen geen bal meer kunnen schotten. het ligt aan iets anders , vooral daar die streek tussen beide oren. Dat de kern een beetje minder is akkoord e, maar daar heeft elke jpl club last van, en ook in rsca kun je elk jaar zeggen dat daar spelers in de kern zitten die er niet thuishoren. Puur op papier heeft de basis 11 van rsca meer dan voldoende kwaliteit. Of gaan we stellen dat er bij stvv en of antwerp een groep staat van hogere kwaliteit? neen toch. Neem daar 3-4 spelers weg, en het niveau is ook veeel minder.
Vind ik leuk
j.caesar +1929
dinsdag 12 februari 2019 om 18:11
Iemand die zijn eigen aanprijst ?????? 😂
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 19:11
Als hij nu al weet dat hij de beste is en dat Anderlecht bij hem zou passen, wellaan "match made in heaven". 😂 😂 En een eer???... Het zou een eer zijn mocht hij binnen een jaar bewijzen dat hij het niveau van Anderlecht omhoog krijgt, ok.. Maar ik heb een hekel aan spelers die praten voor de tv en niet met de voeten. Nederigheid is nog altijd geen zonde...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws