Refaelov kreeg een harde klap bij Club Brugge: “Dat vergeet ik liever”

Refaelov kreeg een harde klap bij Club Brugge: “Dat vergeet ik liever”

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 13:46di 12-02-2019 om 13:46

Laatste update: dinsdag 12 februari 2019 om 13:46di 12-02-2019 om 13:46

Lior Refaelov speelde jarenlang bij Club Brugge en maakt nu het mooie weer bij Antwerp. De middenvelder ligt nog steeds uitstekend bij de supporters van Blauw-Zwart, maar Refaelov zelf blikt niet graag terug naar zijn laatste seizoen in Brugge.

Refaelov viel veel naast de ploeg onder coach Ivan Leko. "Het enige wat ik te horen kreeg, was dat het systeem veranderd was en dat mijn positie niet meer bestond in dat systeem. Dat was niet het antwoord dat ik na zes jaar trouw aan Club had verwacht. Op het eind was de relatie met Leko wat beter, tijdens de play-offs speelde ik weer. Maar ik wist dat ik geen toekomst meer had bij Club”, vertelt hij aan Humo.

Dat de kapiteinsband naar Ruud Vormer ging nadat Timmy Simons stopte met voetballen was een harde klap voor Refaelov. "Dat kwam aan: ik was jarenlang vice-aanvoerder geweest en kan niet bedenken wie er behalve Simons de laatste tien jaar meer aan Club heeft gegeven dan ik. Hoe vaak heb ik het ploegbelang niet laten voorgaan op mijn individuele belangen? Ik dacht nooit eerst aan mezelf. En dan zoiets… Ach, het liefst van al vergeet ik dat zevende seizoen, ondanks de titel.”

Plaats een reactie

dinsdag 12 februari 2019 om 14:22
Refa je was een goede clubspeler maar je hebt het ook niet gratis moeten doen hé. En wat bedoel je precies met " het ploegbelang laten voorgaan op individuele beslissingen" ? Het waren mooie jaren maar laat ons de mooie momenten onthouden en niet detail gewijs alles overlopen. Geen kosten baten plaatje maken van de jaren bijvoorbeeld. Het beste verder buiten de parking.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:02
Mooie woorden
Vind ik leuk
Kris1 +1129
dinsdag 12 februari 2019 om 17:37
Wij hadden Rafa zeker nog kunnen gebruiken dit seizoen. Hij heeft dat tikkeltje extra. Dat is nu net wat wij ontberen met ons " loopteam". Leko heeft dat tikkeltje genialiteit ook niet en dus zweert hij bij werkvoetbal met alle druk op een wroetende Wesley. Rafa uit het systeem halen was een teken aan de wand dat nu bevestigt wordt. Leko is een passionele trainer maar meer ook niet. Hij ontbeert dat tikkeltje meer... om te zien hoe een Clubicoon toch nog kan fungeren in de ploeg.
Vind ik leuk
Desiboy +51
dinsdag 12 februari 2019 om 22:42
Stefaanblauwzwart: als je na jaren trouwe dienst, mooie prestaties voor de ploeg en voorbeeldige dienst als vice-capitein toch bij de vuilzakken buiten gezet wordt, dan denk ik dat je toch een reden heb om een beetje rancuneus te zijn. Ik persoonlijk ben heel blij dat hij is bij ons terechtgekomen, een verlies voor blauw-zwart maar een grote winst voor RAFC
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 08:07
Ierder zijn mening, maar ik verracht jouw sarcastische reactie. Rafa verdiende niet alleen een plaats in de ploeg maar ook die band!

Edit: Als Leko niet blijft, zie ik hem nog terug komen en zijn contract verlengen. Als dat al niet allemaal is "gefixed"...
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 08:10]
Vind ik leuk