Kritiek, maar ook begrip voor Pozuelo: 'Dat kan niemand hem verwijten'

Kritiek, maar ook begrip voor Pozuelo: 'Dat kan niemand hem verwijten'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 11:46di 12-02-2019 om 11:46

Alejandro Pozuelo staat op vertrekken bij KRC Genk. De Spanjaard en zijn entourage hebben daar zelfs een juridische strijd voor over. Ludo Vandewalle laat zich uit over de situatie van de Genkse spelmaker.

Het aanbod uit de MLS is niet van de minste. 'Pozuelo kan in Toronto drie keer zoveel verdienen als hier. Dat je dan als ongediplomeerde Andalusiër van 27 jaar niet vergeet waarom je alles achterliet, is op zin minst te begrijpen', klinkt het in Het Nieuwsblad.

Geen garantie op de titel
De wintermercato is reeds voorbij in ons land, waardoor Genk met het oog op de titelstrijd geen vervanger meer kan halen. Bovendien is Pozuelo onmisbaar voor het team van Philippe Clement. 'Kampioen worden in Genk is mooi. Maar er is geen garantie dat het daadwerkelijk lukt. En wat dan?', gaat Vandewalle verder.

'Genk gaat Pozuelo missen en wij als voetballiefhebbers ook. De manier waarop hij dit vertrek forceert, is verwerpelijk. Maar wegens zijn afkomst en zijn enige beweegredenen om zijn arme regio te verlaten, kan niemand hem verwijten dat hij voor het geld kiest.'

Lees ook: Supporters KRC Genk verstoten Pozuelo: "Dit is nog erger dan Defour"

Poll

Heb jij begrip voor zijn keuze?

(680 stemmen)

Plaats een reactie

agdh +2007
dinsdag 12 februari 2019 om 11:52
Hij verdiend 1miljoen/jaar bij Genk, meer dan dat hij als klein jongetje uit een zo’n arme streek in zijn stoutste dromen had kunnen dromen, neen ik heb hier geen begrip voor, alleen al door zijn timing, volgende zomer doet em wat hij wilt
Vind ik leuk
imer159 +104
dinsdag 12 februari 2019 om 11:57
KRC Genk kan dit niet maken ten opzichte van zijn medespelers die ook in januari eventueel een transver konden doen. Het zijn de makelaars die alles verkloten en de spelers gek maken Pozuelo zelf denk ik dat nog zou willen verder doen .
Vind ik leuk
Bart Joos +2132
dinsdag 12 februari 2019 om 12:00
Hij durft zich toch nog in Genk te vertonen, een daad van moed en zelfopoffering maar ok kan je het niet vinden en idd, slag in het gezicht van de sups.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:11
schandalig maar ja in voetbal telt de club niet meer maar het geld
Vind ik leuk
j.caesar +828
dinsdag 12 februari 2019 om 12:11
Ik begrijp mensen die geen begrip hebben ... totdat zij zelf voor de keuze geplaatst worden 👀
Vind ik leuk
agdh +2007
dinsdag 12 februari 2019 om 12:54
Dan had hij maar moeten ingaan op het bod vanuit het Midden-Oosten afgelopen winter, dan kon Genk nog een evenwaardige vervanger zoeken
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:20
Fiolic zal zijn kans moeten grijpen... 🤞🤞🤞
Vind ik leuk
agdh +2007
dinsdag 12 februari 2019 om 14:59
Big shoes to fill
Vind ik leuk
Vaneigens +1160
dinsdag 12 februari 2019 om 12:13
Onzin. Als je profvoetballer bent op zijn niveau ben je binnen. Eén seizoen tegen 1 000 000 euro per jaar voetballen, zoals iemand hier post, is hetzelfde als 50 (!!!) jaar werken voor Jan Modaal. En we weten allemaal dat Pozuelo al langer dan 1 seizoen voetbalt op hoogste niveau. Bon, het is niet zo erg als begrip voor een Fellaini die voor het geld kiest. Die gaat van multimiljonair naar multimultimiljonair. Maar dat is een ander verhaal.
Vind ik leuk
j.caesar +828
dinsdag 12 februari 2019 om 12:44
Dus Fellaini mag miljoenen scheppen en Pozzuelo niet. Rare uitleg, om niet van domme redenering te spreken.
Wat kan die Spanjaard schelen dat Jan Modaal 20000€ per jaar verdient als hij van 1 naar 3 miljoen kan stijgen.
Vind ik leuk
Vaneigens +1160
dinsdag 12 februari 2019 om 18:25
Integendeel! Voor Pozuelo's keuze kan ik nog begrijpen dat mensen er begrip voor opbrengen. Voor die van Fellaini kan ik dat minder begrijpen, daar hij wellicht nog niet eens weet hoeveel geld hij heeft.
Vind ik leuk
j.caesar +828
dinsdag 12 februari 2019 om 12:14
Als Genk geen getekende aanpassing van het originele contract bezit, hebben zij ook geen poot om op te staan want er zal geen rechter een beslissing in het voordeel van de club nemen. Dat zou gelijk staan met het openen van de doos van Pandora.
Vind ik leuk
BW +214
dinsdag 12 februari 2019 om 15:04
In België is een mondeling akkoord ook een rechtsgeldig akkoord.En van dat mondeling akkoord heeft Genk bewijzen. Zie maar de persconferentie waarin hij zegt te blijven tot de zomer. Ook het feit dat hij of zijn familie niet gelukkig is, kan hij niet aanhalen, want op dezelfde persconferentie zegt hij dat zijn vrouw hem vertelde om te blijven in Genk tot het einde van het seizoen. Als Genk hem niet meer laat spelen tot mei, zal hij ook geen contract meer krijgen ergens aan 3 miljoen €. Denk dat Pozo een groter risico neemt dan Genk momenteel. Genk is op dit moment ook kapitaalkrachtig genoeg om hem te houden aan zijn afspraak.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18498
dinsdag 12 februari 2019 om 12:17
Love the game, hate the business.
Vind ik leuk
Quizmaster +515
dinsdag 12 februari 2019 om 12:24
De MLS is bullshit want als hij zijn contract verbreekt kan hij er niet naartoe!
3 weken geleden was hij gelukkig in Genk, zijn kindjes naar een leuke school in Maastricht. En nu plots moet hij perse weg, maakt zelfs niet uit naar waar?!
Genk heeft heel veel moeite gedaan voor hem de afgelopen weken. Als dit zijn dank is hoop ik dat ze hem 1 dezer dagen buitenschoppen..door een heel klein achterpoortje!
Want er lopen nog 25 jongens die de aandacht wel verdienen + er komen belangrijke matchen aan.
Geen energie meer insteken en laat hem maar wegkwijnen in China of MLS...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 12:26]
Vind ik leuk
Geofpurple +6193
woensdag 13 februari 2019 om 00:23
Daarom dat ze der de advocaten ook opzetten om te zien of ze hem kunnen aantrekken. zoals je zegt, wet van 78 is sowieso geen MLS
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:25
Laat ons zeggen dat hij op 1 jaar krijgt, waar wij zo'n 35 jaar voor moeten werken. Als dat al niet voldoende is....
Vind ik leuk
Mighty +238
dinsdag 12 februari 2019 om 12:27
Ik snap alle emoties en passie, en ook de moraal dat je je team en club niet in de steek laat, maar laten we eens heel eerlijk zijn : wie van ons zou een salaris van 3 miljoen laten liggen, zelfs al verdien je nu 1 miljoen? Wachten tot de zomer zou een optie kunnen zijn, maar garanties heb je nooit en dat weet Pozuelo ook wel. Hij zou niet de eerste zijn die een zware blessure oploopt met een transfer in het vooruitzicht. En als Toronto intussen iemand anders aantrekt staat hij daar ook. De manier waarop hij dit doet slaat absoluut nergens op, volledig mee akkoord, maar Genk moet ook beseffen dat ze hier niet kunnen winnen. Stel dat ze al dan niet via een rechtbank Pozuelo kunnen dwingen om te blijven, hoe gemotiveerd zal hij nog zijn? Ik vrees dat zijn "bijdrage" dan eerder negatief dan positief zal zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:34
Eieren voor je geld kiezen is niet verwerpelijk. Maar je woord breken en je team en club in de sterk laten is dat wel. Als kapitein heb je een voorbeeldfunctie. Genk is altijd correct en transparant Geweest naar en met Pozzuelo. Voor hem kan dat blijkbaar niet meer...om datzelfde geld!?...Ook in juni kan Pozzo veel geld vangen. En misschien zelfs nog naar betere clubs dan nu. Er bestaat zoiets als Karma...Wat je anderen aandoet roep je af over jezelf en jouw familie! Pozzo, verander snel jouw houding want het Universum zal jou niet gunstig zijn!?...
Vind ik leuk
j.caesar +828
dinsdag 12 februari 2019 om 12:47
Wat is een woord waard in het voetbal ? zie maar al die besturen die hun vertrouwen in de trainer uitspreken om hem een week nadien op straat te zetten. Een beetje realist zijn aub !
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:39
Voorwaar een mooie en juiste reflectie!!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:11
Dat de bond de transferwet aanpast bijvoorbeeld 31 januari einde wintermercato zowel voor inkomende aks uitgaande transfer dan kunnen buitenlandse clubs hier na die datum geen spelers meer komen halen en staan de makelaars ook machteloos tot aan de zomermercato. Genk moet het ook hard spelen verwijs hem gewoon naar de B kern of leg hem stadion- en oefenterreinen verbod op tot die soap voorbij is. Jij wil trainen ga maar ergens anders trainen hier ben jij niet meer welkom tot
Vind ik leuk
vampire81 +1322
dinsdag 12 februari 2019 om 14:32
waarom kritiek?, er is een opstapclausule voor een bepaald bedrag en dat bedrag is zeker geboden en zelfs nog meer dan dat, dus als hij wil vertrekken zou het niet kunnen dat genk iets in de weg kan leggen, hij zou niet meer doen dan een contractuele overeenkomst uitoefenen, dus dan moet (alles) genk zich hier absoluut niet verongelijkt voelen, het is dus genk die hier eigenlijk zwaar in de fout gaat maar snel de zwarte piet doorstuurt naar pozuelo en zijn entourage en echt wel geheel onterecht
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:11
Klopt niet man, die clausule waar over jij spreekt is in zijn huidig contract na de perikelen met die Arabische club opgeschort tot eind van dit seizoen en hij heeft een verbeterd contract gekregen zonder die clausule. Hij zelf heeft toen een persconferentie bijeen geroepen waar hij heeft verklaart te blijven tot aan het einde van het seizoen en dan nu dit. Wie gaat dan in de fout en wie wordt er gestraft Genk kan geen vervanger meer aantrekken dit is je reinste competitievervalsing.
Vind ik leuk
BW +214
dinsdag 12 februari 2019 om 15:12
Die opstapclausule is opgeheven tot 14 juni 2019. Dus mag Genk zich WEL verongelijkt voelen. Als dit kan, dan kan je het ganse jaar door transferen. Dan had hij in januari maar moeten vertrekken en kon Genk een vervanger aantrekken. Het is hier WEER maar eens een makelaar die een vuil spelletje speelt.
Vind ik leuk
vampire81 +1322
donderdag 14 februari 2019 om 17:16
gaat dat enkel over een mondeling overeenkomst?: zo ja is deze dan echt bindend?: ben eerder geneigd te zeggen van niet

of is deze toch schriftelijk opgenomen, dat speelt een zeer grote rol
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:06
Het is een schande hoe hij de supporters heeft behandeld door die persconferentie waar hij zei te blijven tot het einde van het seizoen. Hij is al vergeten zeker dat het dank zij Genk is dat hij nu zo'n goede de speler is. Straks zal het minder zijn éénder waar, weer aanpassen aan andere ploegmaats geen automatisme meer weer zoeken hij komt op sportief vlak nog van een kale kermis thuis wel heeft hij de miljoenen. Maar kijk maar naar andere spelers zoals Witsel was snel terug van China.
Vind ik leuk
vampire81 +1322
dinsdag 12 februari 2019 om 15:59
witsel is een zeer slecht en compleet verkeerd voorbeeld want

1) hij heeft wel degelijk een langere periode gespeeld in china
2) dortmund en daar ook altijd effectief spelen lijkt mij toch een serieuze sportieve opwaardering tov china of alsook waar hij voordien zat

dus op alle mogelijke manieren klopt het voorbeeld van witsel helemaal niet, wat gij schrijft gaat voor hem zeker niet op
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:27
Niet te geloven wat een zever allemaal , wat betekend een contract dan nog alleen voor de spelers en als
De makelaars geld rieken teld het niet meer ,dat er nog zoveel mensen naar zo een ongeloofwaardig iets
gaan kijken .
Vind ik leuk
margot +167
dinsdag 12 februari 2019 om 17:05
Begrip.... Vanwaar komen die miljoenen die Toronto kan betalen.... En dan schreeuwen dat er armoede in de wereld is.... Ja die aanbieding is lucratief, maar als kapitein heb je een verantwoordelijkheid en wat is 3 maanden om voor een andere aanbieding te gaan die er gegarandeerd komt. Iedereen krijgt wel eens kansen die hij of zij niet kan invullen omwille van kinderen, ega, bedrijf, grootouders enz.... trouwens vergeet zijn zwart zakje niet....
Vind ik leuk
taz +274
dinsdag 12 februari 2019 om 17:41
4 miljoen per jaar waarvan 1.5 voor manager natuurlijk dat die alle middelen zoekt om pozo naar toronto te krijgen.
Vind ik leuk
freejazz +2155
dinsdag 12 februari 2019 om 20:19
Vandewalle, jij die jezelf beschouwt als het heilige opperorakel van het Belgsich voetbal, waar jij nu eens NOOIT aan denkt, is aan de mensen voor wie het voetbal echt bedoeld is. Nog steeds niet begrepen Vdw ? Ik bedoelde de gewone supporter Vdw. Ja weet je wel, die mensen die betalen om naar hun favoriete ploeg te gaan kijken. Ah, je waart vergeten dat er ook supporters bestonden. Verbaast me niet echt meer van de hedendaagse zichzelf verheerlijkende persmensen die zich 'journalist' noemen. En mijn boosheid heeft niet enkel te maken met het feit dat het hier om Genk gaat, maar wel om het feit dat zowel jij als jouw kornuiten jullie niet meer kunnen/willen (schrappen wat niet past) inleven in het denken en voelen van de gewone man. Diezelfde gewone man waar jullie (quasi allemaal) zo graag bovenstaan.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws