Extra Time-gasten pittig in discussie over Club-speler: Geen plaats voor hem

Extra Time-gasten pittig in discussie over Club-speler: "Geen plaats voor hem"

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 11:15di 12-02-2019 om 11:15

Laatste update: dinsdag 12 februari 2019 om 11:15di 12-02-2019 om 11:15

Club Brugge gaf tegen de buren van Cercle Brugge tot tweemaal toe een voorsprong uit handen. Het eerste tegendoelpunt kwam er na een owngoal van Sofyan Amrabat. De middenvelder werd al enkele keren als verdediger uitgespeeld, met wisselend succes.

Bij Extra Time werd er gedebatteerd over de positie van Amrabat. "Ik vind Amrabat geen meerwaarde in de verdediging van Club", aldus Marc Degryse. Collega-analist Wesley Sonck weerlegt die kritiek. "Het is niet zijn schuld dat Club niet verder kwam dan een punt."

Geen plaats op het middenveld
Volgens Mo Messoudi moet Amrabat – gezien zijn fysieke capaciteiten – op het middenveld spelen. "Spelers die graag lopen, moet je laten lopen. Maar momenteel is er geen plaats op het middenveld voor Amrabat. Hij verdient wel om te spelen en dus staat hij nu achteraan."

"Precies", treedt Degryse hem bij. "Maar je moet spelers op hun juiste plaats zetten. Hij is een hardwerkende middenvelder die veel moet lopen."

Poll

Moet Amrabat in de basis staan?

(447 stemmen)

Plaats een reactie

Dan4red +1036
dinsdag 12 februari 2019 om 11:25
Tegen ons in December was hem de beste !!! Hoe kan dat?
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 12:28
Een trainer moet durven keuzes maken en niet proberen al z'n goede spelers toch maar in het elftal te proppen op hun niet beste plaatsen. Naam of geen naam de beste speelt.
Vind ik leuk
Wim1966 +1699
dinsdag 12 februari 2019 om 12:40
Het is dan misschien niet zijn beste plaats maar hij is wel de beste op die plaats. 😉
Vind ik leuk
Gimini +1050
dinsdag 12 februari 2019 om 11:26
Vormer naar de B -kern.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:43
Komaan doe normaal. Hans en Vormer zijn de harde werkers op t veld samen met de Belgische andere...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:41
Idd een middeveld speler of toch niet alle zijn ook goed als verdedigers.dus ik ga akkoord met Amrabat hoord niet thuis in defensie maar op midden veld was hij wel op te merken... toch stof ol over na te denken. Dan tot slot waarom te veel van het een en te kort van het ander. Maw middenvelders meer dan genoeg . Ontbreekt momenteel een goede scoorder... en verdediging dat hebben we niet reserve.
Nu ik ben totaal anti RSCA MAAR chapeau voor die 2 jonge tieners... ze staan er ze laten zich zien. En zijn verdomme tot meer instaat als die duur betaalde lui wannessen. Bij club ook Wesley moet zijn werk doen en niet zeggen wie wel of niet bij hem moet spelen. Het is goed voor ons Club maar vb mats of Siebe waren betere jonge belofte dan Wesley. Waarschijnlijk zal het aan mij liggen hoor jongens...Wesley ik begrijp zelfs niet dat mid spits is... of net omdat hij een 2de lukaku in wording is. De correct in voeten en doelpunt... maar Wesley mist nog heel veel ... dont shoot me... please het is maar hoe ik eroverdenk
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18498
dinsdag 12 februari 2019 om 12:20
Bij een topclub hoort er nu eenmaal concurrentie te zijn hé. Dat hij achteraan wordt opgesteld, zegt meer over de verdedigers die voorhanden zijn, dan over Amrabat.
Vind ik leuk
Wim1966 +1699
dinsdag 12 februari 2019 om 12:29
Amrabat wordt nu een beetje heel kortzichtig slecht beoordeelt als verdediger puur op basis van die ongelukkige owngoal. Zoiets overkomt de beste.
Ik vind hem de beste optie als rechts verdediger voor Brugge. Hij deed het vorig weekend heel goed.
Marcstje is wellicht vergeten dat er indertijd een spits als verdediger werd gezet en nu bij de wereldtop op die plaats staat.
Vind ik leuk
blondel +3278
dinsdag 12 februari 2019 om 18:25
Elke wedstrijd op de RB heeft Amrabat al geblunderd.Of tekorte terugspeelballen of onnodig gedribbel en balverlies als gevolg..Altijd gevaarlijk als je zoiets doet;
Vind ik leuk
woensdag 13 februari 2019 om 00:06
Is niet de RB. Ken dat verschil toch eens zeg. Een RCV is niet per definitie een RB...
Vind ik leuk
zaterdag 16 februari 2019 om 04:40
RCV....
Vind ik leuk
Kris1 +1129
dinsdag 12 februari 2019 om 12:42
Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat Leko absoluut Amrabat wil opstellen. Misschien doet hij dat om te maskeren dat nog een speler die hij er absoluut bij wilde niet voldoet. Tomecak is al afgevoerd, Letica en Rezeai mogen de bank warm houden en Mitrovic was voor zijn blessure ook al erg zwak. Als het bestuur het verlanglijstje van de trainer opvolgt en de kampioenenploeg nagenoeg samenhoudt en voor meer dan 20 miljoen bijkoopt dan is er een probleem als de ploeg zo matig presteert. De trainer wil zijn aandeel ( ook in transfers) dan minimaliseren.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:33
Mechele heeft ook nog owngoals gemaakt, kijk waar hij nu staat. Met het beste middenveld van vorig seizoen moet je voortgaan: Vormer-Nakamba-Vanaken. Zwakte zit idd. in verdediging en daarom probeert Leko om te vormen naar verdediger sinds stage in Dubai. Meunier kwam als aanvaller en werd top als verdediger tot PSG. Met Poulain is weer voorbeeld hoe het niet moet: einde contract in zomer van volgende seizoen= verkopen in wintermercato. Was Mitrovic speelklaar geweest dan was hij vertrokken, zeker weten.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 15:59
waar moeten ze em dan volgens jullie zetten op hety middenveld?
nakamba neen en vormer gaat ook niet .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws