Is Coucke Anderlecht beu? 'Over zijn dierentuin is hij veel enthousiaster'

Is Coucke Anderlecht beu? 'Over zijn dierentuin is hij veel enthousiaster'

Gepubliceerd: dinsdag 12 februari 2019 om 10:47di 12-02-2019 om 10:47

Laatste update: dinsdag 12 februari 2019 om 10:50di 12-02-2019 om 10:50

Marc Coucke nam ruim een jaar geleden de fakkel over bij RSC Anderlecht en daar was hij zichtbaar tevreden mee. De laatste tijd houdt de voorzitter van paars-wit zich nogal afzijdig, iets wat ook Hugo Camps niet ontgaan is.

De columnist vindt dat Coucke en de rest van het bestuur een gelaten indruk nalaten. 'Het schrijnende is de onverschilligheid van eigenaar en bestuur. De zin voor urgentie is onpeilbaar. Dat zou een fan op kwade gedachten kunnen brengen', staat te lezen in Het Laatste Nieuws.

Onverschillige Coucke
Volgens Camps wordt het dan ook hoog tijd dat Coucke zich nog eens laat gelden en communiceert naar de buitenwereld toe. 'Hoe groot is de liefde van Coucke eigenlijk nog voor Paars-Wit? Hij spreekt zoveel in dossiertaal, nooit eens woorden met vleugels, vermoeid bijna.'

Van enthousiasme lijkt er bij Coucke nog maar weinig sprake. 'De wijze waarop hij de grandeur van Anderlecht verpersoonlijkt, lijkt onderhevig te zijn aan snelle erosie. Of is het onverschilligheid? Over zijn dierentuin en Wout Bru is hij alvast duizend keer enthousiaster', besluit Camps.

Poll

Zie je het nog goed komen onder Coucke?

(754 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 12 februari 2019 om 10:48
Zolang Coucke Anderlecht niet zo beu is als wij Camps is er niets aan de hand
Vind ik leuk
Brubru +6132
dinsdag 12 februari 2019 om 10:55
Ik vind Camps wel dikwijls de waarheid schrijven.
Cynisch, met veel sarcasme maar dikwijls er boenk op.
De Coucke van het begin met alle dagen een nieuwe good news tweet is al een tijdje verdwenen.
Vind ik leuk
K1908 +3066
dinsdag 12 februari 2019 om 12:07
Als hij dat nu zou doen zou hij al helemaal de boter gefret hebben.
Iedereen vraagt hem om zich afzijdiger te houden, wanneer hij dat dan doet gaan ze zeggen dat het hem niet interesseert. Waar gaat dat toch naartoe tegenwoordig?!
Vind ik leuk
Geofpurple +7244
dinsdag 12 februari 2019 om 22:50
Tis zoals met vrouwen K , daarvan hebben we ook soms het gevoel, wat we ook doen, tis nooit goed :P
Vind ik leuk
K1908 +3066
woensdag 13 februari 2019 om 09:07
Haha
't moet zijn! :P
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20296
dinsdag 12 februari 2019 om 10:53
Anderlecht of zijn dierentuin, zoveel verschil is er niet op dit moment. Alleen krijg je bij dat laatste wel waar voor je geld.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 10:56]
Vind ik leuk
Boerken +8629
dinsdag 12 februari 2019 om 12:08
In de dierentuin zitten er wilde dieren , voorlopig in Anderlecht alleen maar lammetjes
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:25
Vind Vranjes toch vrij wild hoor ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:56
Coucke is Anderlecht nog dieper in de put aan het steken, moeten we vrezen voor een einde van ons Anderlecht?
Vind ik leuk
Toca +52756
dinsdag 12 februari 2019 om 11:23
Nee, coucke wil in tegenstelling tot het oude bestuur niet meer schulden maken.
Vind ik leuk
Brubru +6132
dinsdag 12 februari 2019 om 11:31
Dat zal de toekomst moeten uitwijzen.
Een voetbalploeg is geen "normaal" bedrijf.
Vind ik leuk
K1908 +3066
dinsdag 12 februari 2019 om 12:09
Een voetbalploeg is WEL een normaal bedrijf. Het probleem is dat het niet werd gerund als een normaal bedrijf. het kost tijd zoiets op te lossen.
Vind ik leuk
Brubru +6132
dinsdag 12 februari 2019 om 20:14
Een voetbalclub is geen normaal bedrijf en dat weet je ook.
Vind ik leuk
K1908 +3066
woensdag 13 februari 2019 om 09:06
Weet ik echt niet. :-)
In mijn ogen run je een bedrijf door visie en de juiste mensen op de juiste plaats te zetten. Dat je in de voetbalwereld andere mensen nodig hebt dan pakweg in het bankwezen spreekt voor zich, maar in grote lijnen run je een bedrijf dat omzet moet kunnen draaien om te kunnen investeren in de toekomst van dat bedrijf of die voetbalclub. Zo'n groot verschil is er echt niet hoor...
Vind ik leuk
TheLord +472
dinsdag 12 februari 2019 om 11:00
Anderlecht verdient een voorzitter met een mauve hart.
Voetbal is passie, geen snelle investering.
Vind ik leuk
K1908 +3066
dinsdag 12 februari 2019 om 12:09
Voetbal is passie op het veld, in de bestuurskamer is het toch vooral verstand en visie dat er moet zijn...
Vind ik leuk
Lodecol13 +3947
dinsdag 12 februari 2019 om 11:01
Coucke is niet gewoon in de luwte te werken ,heeft zich danig mispakt aan anderl, moet nu nederig toekijken naar een investering die normaal top is , nu bubliciteir alleen maar negetief is , kan dan ook niet zijn imago van mega ster en polonaise dansen ten toon stellen
Vind ik leuk
agdh +2384
dinsdag 12 februari 2019 om 11:09
Eerst zitten zagen da hij te veel op twitter zit en te veel in de media komt, hij past zich aan en blijft wat meer op de achtergrond en dan is da weer ni goe...
Vind ik leuk
Lord Wenger +18282
dinsdag 12 februari 2019 om 11:15
De liefde van Coucke voor Paars-wit lijkt mij altijd minimaal geweest. Met veel artificieel gecreëerd gedoe in zijn rol gekropen maar er nu al bij velen door de mand gevallen. Een zakenman, niet meer niet minder.
Vind ik leuk
Rune1891 +7481
dinsdag 12 februari 2019 om 12:18
Van kleins af aan Oostende supporter met een groot hart voor Brugge, de liefde voor die ploeg is er nooit geweest
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:23
Gazette praat noem ik dat...
Vind ik leuk
Dan4red +1260
dinsdag 12 februari 2019 om 11:30
Als hem te veel in't nieuws komt is't ook ni goed, te weinig in't nieuws is't ook ni goed....tja...
Vind ik leuk
margot +415
dinsdag 12 februari 2019 om 11:44
Al degenen die geld in het voetbal steken begeven zich op zwak ijs. Coucke zal dat ook geweten hebben. Het probleem is echter dat de randomgeving, lees staf te complex was om op korte termijn te zuiveren. Gevolg kastekort en nieuw vers geld nodig. Dat baart hem zorgen en daar wordt beter niet op gecommuniceerd. Daarnaast is er een kern die al dun gezaaid was en transfers die de mankementen niet hebben opgevuld. Lees teveel dezelfde type spelers waardoor geen evenwicht. Trouwens kijk naar het personeelsbestand tussen Brugge en Anderlecht, dan spreken we over 200 personeelsleden die allemaal moeten betaald worden en ontslagvergoedingen zijn vaak ook niet goedkoop. Gevolg miserie op grote schaal. Je zou er voor minder belabberd uitzien.....
Vind ik leuk
Julien +1380
dinsdag 12 februari 2019 om 12:29
Zolang Anderlecht Coucke niet zo beu is dan Camps ons, is er ook niets aan de hand.
Vind ik leuk
TageMeister +9468
dinsdag 12 februari 2019 om 13:02
Hij is aanwezeg, das niet goed... Hij is afzijdig ook dit is niet goe. ..
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 13:05]
Vind ik leuk
firedwarf +4307
dinsdag 12 februari 2019 om 14:09
Op zen limburgs: Gekloet zje jie altied...
Vind ik leuk
firedwarf +4307
dinsdag 12 februari 2019 om 14:08
Geef cookie tijd... Hij is nog steeds aan het puinruimen, we spreken binnen 2 jaar en maken dan pas de rekening... In genk zijn ze ongeduldig ma de fans van anderlecht zijn precies nog een pak ongeduldiger :) Cookie heeft 2 magistrale zetten gedaan, 1 Arnesen binnen gehaald en 2 Verschuren belangrijk gemaakt... Geef nu die mannen eens de tijd ( over een aantal seizoenen) om de ploeg te herbouwen... Met het aanwezige talent dat er is en als ze het kunnen houden ( niet gelijk in genk met zhegrova bv) zie ik dat echt wel goed komen!
Vind ik leuk
Lodecol13 +3947
dinsdag 12 februari 2019 om 15:46
Ge zegt toch een aantal seizoenen herbouwen,!! Dat zit niet in het dna van een anderl supporter ,die waren gewoon om iedere goede speler in de belgische compt te kopen , die tijd is helaas voorbij ,wat gaan we dan nog allemaal hier over hun club lezen als de sup nu al zo negatief over hun club doen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 15:47]
Vind ik leuk
firedwarf +4307
dinsdag 12 februari 2019 om 20:36
Das waar wat je zegt maar daarom ook dat ik voor rust en geduld pleit bij de anderlecht supporters... Ze hebben met hun sterke jeugdspelers goud in handen, het enige da ze missen zijn een paar goede leiders die deze spelers laten groeien...
Vind ik leuk
Fcb for ever +4912
dinsdag 12 februari 2019 om 16:18
In de dierentuin zitten ze achter slot , en Anderlecht lopen ze los
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:13
Heb je ook naar je eigen ploeg gaan zien FCB , daar zitten 25000 koeien boe te roepen !
Vind ik leuk
Fcb for ever +4912
dinsdag 12 februari 2019 om 20:03
😃🐄👍
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 16:39
Beste Lezers
Laat Mhr Coucke nu toch zijn werk met rsca eens gewoon doen. Toen hij rsca overnam was het al ziek. Zeker weten dat Coucke met de nodige tijd rsca terug zal plaatsen waar het ooit stond. Het begint hier meer op te lijken. Dat jullie er plezier in hebben met Marc te viceren. Bravo beste journalisten👏👏
Vind ik leuk
Toca +52756
dinsdag 12 februari 2019 om 16:41
Dat komt omdat wij een grote hoop azijnpissers als supporters hebben, die jaren verwend zijn geweest.
Vind ik leuk
JOY +133
dinsdag 12 februari 2019 om 17:24
Coucke vervangt zijn polonaise straks in de dodenmars . Het heeft hem véél geld gekost en hij denkt dat hij er véél of toch meer zal winnen dan bij KVO. Zijn 10 jarenplan bij Oostende duurde 5 jaar, het 5 jaren plan bij Anderlecht zal 10 jaar duren :D
Vind ik leuk
Watcher +1108
dinsdag 12 februari 2019 om 18:09
Enige wat Coucke interesseert is "hoe haal ik hier zoveel mogelijk geld binnen" om dat te verdwijnen, zoals Duchatelet deed met Standard (zijn trouwens familie die 2)
Vind ik leuk
Frefke +1557
dinsdag 12 februari 2019 om 18:42
Nu is de houding van de voorzitter MC wat men mag verwachten van een voorzitter.
Iedereen houdt zich aan zijn taken en zo moet dat ook !
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 18:47
De helft van de collumms van Camps gaan over zijn afbraakwerk van Anderlecht,zonder heeft hij geen werk meer,en dan vragen ze nog 30 cent meer voor een krant.
Vind ik leuk
Heppen1J +940
dinsdag 12 februari 2019 om 19:56
Iedereen had de entree van coecke
heel anders voorgesteld ga het snel voor bekeken houden
Vind ik leuk