Carcela verschijnt dinsdag voor Geschillencommissie, strafeis is al bekend

Carcela verschijnt dinsdag voor Geschillencommissie, strafeis is al bekend

Gepubliceerd: maandag 18 februari 2019 om 15:48ma 18-02-2019 om 15:48

Mehdi Carcela ging door het lint tijdens de wedstrijd Standard-Anderlecht na zijn afgekeurde doelpunt. De middenvelder stak zijn middenvinger uit naar scheidsrechter Visser.

Vrijdag moet Standard Luik zich al verantwoorden voor de puta-gezangen van ex-speler Christian Luyindama. En op 19 februari zal Carcela voor de Geschillencommissie verschijnen voor zijn uitbarsting tegenover arbiter Visser.

Ook heeft Michel Preud’homme veel blessurezorgen. Langdurige geblesseerden Sebastien Pocognoli en Obbi Oulare zijn nog steeds aan het herstellen. Ook Orlando Sa (kuitblessure), Renaud Emond (hamstrings) en Moussa Djenepo (rug) hebben kwaaltjes.

Update 15.48: Mehdi Carcela moet zich dinsdag vanaf 14 uur bij de Geschillencommissie verantwoorden voor zijn middenvinger richting ref Lawrence Visser. La Dernière Heure weet inmiddels al dat Carcela moet vrezen voor een schorsing van twee duels. Carcela en Standard zullen dit voorstel van het Bondsparket hoe dan ook aanvechten. Desnoods volgt er vrijdag nog een hoger beroep. 

Plaats een reactie

dinsdag 12 februari 2019 om 07:56
benieuwd naar sanctie ...ook een vermanend vingertje aan die stoute jongen ?!
Vind ik leuk
JDP +843
dinsdag 12 februari 2019 om 08:45
Minstens vierendelen, stenigen en voor de rest van de competitie uitsluiten. Zijn middenvinger opsteken zeg, dat is er helemaal over ...
Vind ik leuk
hoekschop +4401
dinsdag 12 februari 2019 om 09:52
Dat je middelvinger opsteken naar de scheidsrechter erover is dat klopt. Een zware schorsing is op zijn plaats.
Vind ik leuk
j.caesar +1929
dinsdag 19 februari 2019 om 11:04
Dit zal helaas uw club niet helpen aan een PO1-plaats
Vind ik leuk
hoekschop +4401
dinsdag 19 februari 2019 om 12:00
Dat heeft er niets mee te maken. Iemand die zijn middelvinger opsteekt naar de scheids verdient meer dan 2 weken schorsing. Zie jij dat anders?
Vind ik leuk
Dan4red +1247
dinsdag 12 februari 2019 om 11:39
JDP, er zijn hier zoveel heiligen hier op dat forum, dat ik hem 400 jaar zou schorsen...ne middenvinger uitgestoken, maar allez gast, ik ben er nog altijd niet goed van... dat iemand zijn hoofd in twee heeft willen trappen in 2011 voor een geel kaartje van Debleeckere, dat is niet zo erg, maar die middenvinger, een emotionele reactie na een wereldgoal (on)terecht afgekeurd door de VAR, dat is wraakroepend, en hopelijk wordt hij niet enkel gevierendeeld, hoofd afgehakt, ogen uitgestoken, zijn voeten op een stok gezet, enz enz...want zeg nu zelf ne middenvinger, jeezes, dat is er zoooooooo over...ik zeg het ik kan sindsdien niet meer slapen hé....
Vind ik leuk
Rij +91
dinsdag 12 februari 2019 om 12:09
Da vind ik nu ook van!!
Sommige hier moeten es dringend “begrijpend lezen” gaan volgen!!
Bedenkelijk niveau... en dan de supporters van Standard uitmaken als marginalen...euuuh
Da ze Carcela schorsen ok , maar dan schors je in de wedstrijden die komen OOK IEDEREEN die dit doet eh,
EN zeker ook de keeper van den RSCA een (lichte) schorsing geven, die heeft ook een voorbeeldfunctie !!!
En kom nie af met die flauwe kul van “hij heeft sorry gezegd “
Vind ik leuk
TageMeister +9210
maandag 18 februari 2019 om 16:42
ze vroegen naar zijn favoriete woord, hij heeft niet gezegd dat de supporters marginalen zijn...
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 16:48
Bij de doelman van RSCA was dit een eerste uitschuiver , Carcela daarentegen zijn waslijst !!!!!!
Vind ik leuk
Freddyploiks +15318
maandag 18 februari 2019 om 18:38
En wat zou Mpoku krijgen voor zijn gedrag? Een nieuw paar schoenen?
Vind ik leuk
TageMeister +9210
dinsdag 12 februari 2019 om 09:44
als je dit in de jeugdreeksen doet naar de ref, zal je zeker 3 maand geschorst zijn. Dus tja wat is een gepaste straf?
Vind ik leuk
firedwarf +4228
dinsdag 12 februari 2019 om 14:21
geef em gewoon uitsluiting voor 2 matchen en gedaan nie onnozel doen anders moeten der hier weer oude koeien uit de stal halen en ist weer ween ween
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:23
Speler van Standard = vrijspraak of lachwekkende straf
Vind ik leuk
JDP +843
dinsdag 12 februari 2019 om 13:32
Ward, er bestaan therapieën om van een (Standard)fobie verlost te geraken... 😉
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:40
Ja even gek worden als die supporters , volgens mij de enige bestaande remedie
Vind ik leuk
j.caesar +1929
dinsdag 12 februari 2019 om 10:34
En de verdediging zal zijn dat de geschillencommissie niet meer mag tussenkomen bij wedstrijden met een VAR, wat afgesproken is.
Vind ik leuk
Lord Wenger +18251
dinsdag 12 februari 2019 om 10:58
Pas op of die advocaat van Standard zet weer een volledige circus in gang!
Vind ik leuk
Gimini +1331
dinsdag 12 februari 2019 om 11:38
Schorsen zou competitie vervalsing zijn, fikse geldboete is hier aan de orde.
Vind ik leuk
TageMeister +9210
dinsdag 12 februari 2019 om 12:59
Dan stadion verbod opleggen..
Vind ik leuk
hoekschop +4401
dinsdag 12 februari 2019 om 15:48
Dus iemand die zijn middelvinger opsteekt naar de scheids moet niet geschorst worden.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:50
Langs de andere kant, een dag of twee-drie schorsing, batterijen wat opladen, klein blessures laten genezen, kopje leegmaken, en dan knallen in PO1, zou misschien niet slecht zijn. Als ze hem niet schorsen zou ik Standard zijnde zelf in beroep gaan! Standard moet drie speeldagen eisen!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:51
Bever, speler van andere clubs is sowieso geen oproeping. Speler van Cercle riskeert schorsing voor prulletje met een vlagje, Trossard deed hetzelfde in Sint-Truiden... niks van gehoord...
Vind ik leuk
Watcher +1105
dinsdag 12 februari 2019 om 16:51
weer typisch vlaamse pers. Was NIET richting Visser, ref niks gezien en de andere 7 of 8 refs ook niet, ook de matchdelegate niks gezien. Enkel foto in de krant en tijdens de samenvattingen en op basis daarvan gaan straffen? LOL
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 22:35
Tasje, rustig jongetje, was ook al twee seizoenen geleden hoor, toen jij nog niet wist dat Genk bestond.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 22:39
En ik ben ook niet gefrusteed, ik ben zelfs niet anti Genk, ik ben voor elk initiatief dat in achtergestelde buurten voor een goed gevoel zorgt, Genk hoort daarbij. Mooi gebaar van mij toch?
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:35
Als ik jou reacties lees, ben je waarschijnlijk woonachtig in een achtergestelde buurt.
Vind ik leuk
freejazz +2644
woensdag 13 februari 2019 om 01:08
VP, wanneer gaan jullie nu eens eindelijk het lef hebben om deze rascist (FC San Fulgencio) hier te verbannen. Sinds zijn verschijning op dit forum kan hij het niet nalaten de gewone Limburgse burger te bestoken met zijn beledigende opmerkingen. 'Genkenaar' moest hier voor veel minder verdwijnen, maar Genkse burgers blijven beledigen, dat vinden jullie blijkbaar wel toelaatbaar. Mooie boel hier.
Vind ik leuk
JDP +843
woensdag 13 februari 2019 om 11:30
Freejazz. Ik zou me daar niet te veel aan storen. Met jouw reactie ( en ze is niet fout bedoeld) lok je toch alleen maar meer reacties uit? Wij. Standardsupporters zijn plots Baraki. Wel we zullen die naam als een geuzennaam dragen. Maar ik ga toch zeker niet vragen dat iedereen die me hier Baraki noemt, van het forum moet verwijderd worden?
Vind ik leuk
freejazz +2644
woensdag 13 februari 2019 om 11:55
Ik raak hier helemaal opgefokt van die kerel zijn venederende bewoordingen naar Limburgers toe. Om gelijkaardige redenen werd 'Genkenaar' hier verbannen, terecht overigens. Dit specimen blijft de ene belediging na de andere aangaande Limburgers op dit forum los, zonder dat hij ook maar eens even op zijn nummer gezet wordt. Wat wel is JDP, dit heeft van mijn kant totaal niets met de Standard-aanhang te maken, maar is persoonlijk op dat specimen bedoeld, niet meer en ook niet minder.
[Reactie gewijzigd op woensdag 13 februari 2019 om 12:08]
Vind ik leuk
RAFC4000 +810
maandag 18 februari 2019 om 16:07
Dus hij kwalificeerf de limburgers als een apart ras? Altijd speciaal volk gevonden ma ander ras is toch iets anders. Hier moet ge als supporter tegen kunnen. Ik heb Al meerdere keren West vlamingen op de korrel genomen. Ze zijn niet altijd even slim maar ze beseffen toch wel dat racisme toch iets anders is. Als ik het cru zou moeten zeggen en objectief bekijk vind ik da ge moet stoppen met bleiten.
Vind ik leuk
hoekschop +4401
maandag 18 februari 2019 om 16:09
2 weken. LOL.
Als dit de norm wordt gaan we in in de provinciaalse reeksen en bij de jeugd wekelijk 10 tallen middelvingers naar de scheids krijgen.
Als een speler van Anderlecht zijn middelvinger had opgestoken naar de scheids was hij er nooit met 2 weken vanaf gekomen.
Vind ik leuk
wesleyvb +1374
maandag 18 februari 2019 om 16:38
Hij maakt soms smerige fouten op het plein om iemand met opzet de verwonden, dat word niet bestraft! een middelvingertje oei oei oei 2 speeldagen aan zijn broek
Vind ik leuk
TageMeister +9210
maandag 18 februari 2019 om 16:39
is dezelfde straf als Cardona ! Hoe zot is da..
Vind ik leuk
TageMeister +9210
maandag 18 februari 2019 om 16:40
Hoeveel zou een jeugdspeler krijgen voor zo een gedrag?
Vind ik leuk
Tick +10
maandag 18 februari 2019 om 17:36
Was de middenvinger wel bedoeld voor de scheidsrechter of niet eerder voor het dood voorwerp als het VAR-systeem ?
Vind ik leuk
Dan4red +1247
maandag 18 februari 2019 om 17:43
Het loopt te goed in Luik en daar zijn er sommige bij die dat niet kunnen hebben, dus zullen we een paar spelers schorsen voor 2 keer niets... laat de PO's maar komen...Carcela 2 weken uitgerust, om nadien te ontploffen tijdens de PO's...
Vind ik leuk
Gimini +1331
maandag 18 februari 2019 om 18:17
Een schorsing zou competitie vervalsing zijn, een fixe boete is hier op zijn plaats , minimum 1 maandloon.
Vind ik leuk
Hierulf +1941
maandag 18 februari 2019 om 19:40
Hahahaha... onnozelaar
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 19:19
Moet voor mij niet zwaar gestraft worden voor middenvinger,maar mogen niet vergeten dat hij samen met Wesley al eens goedkoop weggekomen is.
Vind ik leuk
Hierulf +1941
maandag 18 februari 2019 om 19:39
Typisch van Standard : nooit akkord gaan en alles tegenvechten. rotte clubske.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 20:59
En dan weten dat ik zelf Limburger ben, weliswaar niet uit een achtergestelde buurt als Genk.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:01
RAFC, er zit verdorie meer verstand in dat ene hoofd van u dan in al die kopjes uit het achtergestelde Genkse gat samen.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:02
Alles tegenvechten, mooi verwoord.
Vind ik leuk
maandag 18 februari 2019 om 21:04
JMP, is er ooit al in dat idiote hoofd van u opgekomen dat Carcela toen niet eens een kaart verdiende? Herinner je je die fout nog of enkel de zever achteraf in het behang van Limburg ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws