Harde woorden voor Pozuelo: Wat stellen die tranen nog voor?

Harde woorden voor Pozuelo: "Wat stellen die tranen nog voor?"

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 20:39ma 11-02-2019 om 20:39

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 20:48ma 11-02-2019 om 20:48

Alejandro Pozuelo wil KRC Genk verlaten voor het Canadese FC Toronto. Zijn entourage zou nu zelfs naar de rechtbank willen stappen. Jaques Sys stelt zich op de website van Sport/Voetbalmagazine vragen bij de houding van Pozuelo.

Volgens Sys is de keuze van Pozuelo er een voor het geld. "In China of de MLS ga je niet voor de uitdaging spelen. Het gaat daar dus om geld verdienen. Ik stek me ook vragen bij de timing van de transfer, want hij geeft Genk zelfs de kans niet om een vervanger te halen", stelt Sys.

Sys beseft dat makelaars een grote rol spelen, maar volgens hem ligt de eindverantwoordelijkheid nog steeds bij de speler zelf. "Hij bepaalt in welke mate hij zijn carrière laat bepalen door die makelaars. En dat hij dan met tranen in zijn ogen wordt vervangen tegen Standard neem ik ook met een korreltje zout. Wat betekenen die tranen dan nog?", vraagt hij zich af.  

Plaats een reactie

maandag 11 februari 2019 om 20:42
Bewijs dat hij serieus gemanipuleerd wordt door zijn makelaars
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 20:43]
Vind ik leuk
sus +2041
maandag 11 februari 2019 om 22:04
Niet hypocriet doen hè ....
Zoiets kan je toch niet weigeren 4 miljoen per jaar.....
Once in a life ....
Deze kans krijgt hij nooit meer!
Stel je maar eens voor dat hij volgende week zijn been breekt!
Iedereen die geen begrip toont voor pozuelo ,dat zijn de eerste die zelf zouden vertrekken....
Zeveraars ,gun die jongen zijn transfer toch....
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:12
Kon meer verdienen in het midden-oosten en is ook niet gegaan.Maar voor mij niet gelaten als ik op 3 j kan verdienen wat ik hier op nog geen 10j kan verdienen zou ik ook vertrekken. Maar ik zou mijn woord niet geven om te blijven tot einde seizoen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:19
Bwa beetje zever.. Hij heeft zen woord gegeven dus, gwn blijve en Voetballe en Genk de titel geven en ik ben geen genk supporter.. Btw: ik heb gelezen dat ze in de MLS geen spelers aanpakken Di contract breuk plegen dus.. Toronto zal et zeker niet worden!!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:28
Sus, ge kunt beter zwijgen... Laat staan,voetbal en discipline zijn niks voor u... Als we allemaal zoals u moesten denken, dan zouden we ons allemaal messen in de rug moeten steken elke seconde, want elke moment veranderen de situaties...
Vind ik leuk
sus +2041
dinsdag 12 februari 2019 om 10:05
jij bent de eerste die vertrekt als je ergens anders 200 euro meer kon verdienen ,hypocriet
Vind ik leuk
Marcenkie +255
maandag 11 februari 2019 om 20:43
Doe maar contractbreuk, dan kan hij met zijn familie naar China trekken...eens zien of de opvang daar ook zo goed zal zijn als in Genk...
Vind ik leuk
ToCa1969 +202
maandag 11 februari 2019 om 21:10
China voor san na een paar maand toch naar Canada te gaan wsl.. Gelijk Vossen indertijd eerst ff naar Engeland trok voor dan toch bij Brugge te eindigen
Vind ik leuk
Den Araab +197
maandag 11 februari 2019 om 22:11
Denk dat je het leven in China niet juist inschat.
Met een beetje geld leef je er als god in Frankrijk
Vind ik leuk
Boerken +8545
dinsdag 12 februari 2019 om 06:55
Hij heeft jullie al voor 90% de titel gegeven
Vind ik leuk
GT8 +757
dinsdag 12 februari 2019 om 08:45
En hij neemt hem 100% af
Vind ik leuk
firedwarf +4192
maandag 11 februari 2019 om 20:43
https://www.youtube.com/watch?v=Ybw1S-vJWmI
Voor alle genkies :p
Vind ik leuk
w-b forever +2022
maandag 11 februari 2019 om 20:46
Sorry dany ik heb niks gezegd.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 20:47]
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20206
maandag 11 februari 2019 om 20:46
MLS is geen optie bij contractbreuk, want spelers die dat plegen zijn niet welkom.
Vind ik leuk
MoCa +690
maandag 11 februari 2019 om 21:09
Krokodillentranen misschien ?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:12
Dit soort makelaars moeten eruit! Zij verzieken het vak en hebben geen respect voor een club die vier jaar investeerde in een speler die tot vorig seizoen niet was wie hij nu kan zijn. Mede dankzij een club, team, een trainer en een staf die zijn talenten verder ontwikkeld hebben. Terwijl deze makelaar alleen denkt aan zijn eigen belang/commissie. En daarbij zelfs de reputatie van speler beschadigt. Zonde!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 21:13]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:29
Allemaal bullshit. Als ik voor hetzelfde werk 5 keer zoveel betaald kan worden dan vertrek ik ook. Net als jullie hier allemaal met jullie zever.
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
maandag 11 februari 2019 om 21:33
Van jou verwachten we inderdaad niks anders, dat is duidelijk.
Vind ik leuk
TageMeister +9179
maandag 11 februari 2019 om 21:34
Lucky dit is de enige eerlijke rationele posy. De meeste zijn emotioneel. Ik ben ook weg vo loon maal 5.
Vind ik leuk
Marcenkie +255
maandag 11 februari 2019 om 21:59
Zonder hart en woord wel ja....Ik wacht nog amper 3 maand...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:21
Dat hij kiest voor het geld, neem ik hem absoluut niet kwalijk, maar heb wel problemen met de timing.
Als hij tijdens de mercato vertrokken was, hadden we een vervanger kunnen binnenhalen en was er niets aan de hand.
Nu worden we dus eigenlijk 2 maal in het zak gezet door hem en dat zit me dwars...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:34
Dat begrijp ik ook. Maar die man is nog niet binnen en heeft nog een paar jaar te spelen. En geen pensioen bij manier van spreken. De aanbieding is er nu, niet binnen 6 maanden.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 00:10
Meent ge dat nu,nog niet binnen met zijn aangepast contract dat hij heeft gekregen?Man jong met wat die op een jaar verdient hoef ik nooit meer te gaan werken.
Vind ik leuk
AlexGMillian +1282
dinsdag 12 februari 2019 om 04:47
Dat is omdat je blij bent met alle dagen friet en bier en leven zoals een New Kids Turbo margi omdat je nooit veel verwacht had van je leven. Ik werkte in België na mn studies 2 jaar bij Citymesh, toen nog een gratis verdeler van gratis wifi in Brugge, samen opgestart met 3 andere studenten uit Toegepaste Informatica waarmee ik groepswerken mee moest doen, het waren echte vrienden geworden. Ben toch weggegaan naar Londen waar ik in plaats van 2200 netto er 3600 kon verdienen, in Londen zag ik zo mijn neef en nicht die daar geboren werden en die ik nooit gezien had, we waren na 5 jaar enorm close geworden en uiteindelijk zeer sterke vrienden, we deden alles samen, toch kreeg ik een bod van het zusterbedrijf die gestart was in Gibraltar, ben uiteindelijk naar daar vertrokken als senior software engineer en 5500 per maand gekregen. Ik heb er mijn vrienden en familie voor achter gelaten want zo'n geld kan je niet missen, het veranderd je leven. Dus een voetballer die even paar miljoenen verschil kan gaan maken zegt zowiezo geen neen. Ik versta die spelers. En het is hun fout niet dat de transfermarkten in die landen op andere datums liggen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:25
Dat is toch onzin. Je moet werken tot je 67 voor iets he, als gewone werknemer. Een voetballer speelt tot 32 jaar mss, en heeft in die jaren een dure levensstijl aangeleerd.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:41
Op de 2 plaatsen waar ik gewerkt hebt moest ik bij mijn ontslag wel een opzeg doen van 2 maanden...Die makelaar gaat een leuke commissie pakken, niks meer, niks minder. Het hoofd van Pozo gek maken. Als het moet dan maar zonder Pozo, wel intriest dat hij zich uitlaat over het sportieve tijdens de persconferentie op 16/01 en nu naar godbetert Toronto of China wil vertrekken...Ploeg, supporters en bestuur te kakken zetten. Strakke actie!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 23:05
Ik zou moest ik hem zijn niet vertrekken, toch niet zonder het akkoord van Genk. En ik zal zeggen waarom. Zijn opstapclausule van 8 miljoen euro werd tijdelijk geschrapt tot de volgende transferperiode. Pozuelo kreeg in de plaats een beter contract, hij gelukkig, en de clausule werd tijdelijk geschrapt tot de volgende transferperiode, Genk gelukkig. Slotsom, iedereen was akkoord. Nu in de MLS is sinds kort de transferperiode....en dat vinden zijn makelaars dus ...de volgende transferperiode. Dat is niet hoe het overeengekomen is. Je gaat als speler uw contract niet fel opwaarderen en een clausule schrappen om dan die 2 weken later opnieuw te activeren. Als je een afspraak maakt met de club, dan moet je u daarnaar houden of overeenkomen. Wat moet Genk nu doen, ze kunnen geen vervanger meer halen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:27
Tja... de volgende transferperiode... je kon ook laten zetten ‘niet voor juni 2019’, dat ware duidelijker... zoal beveren in clausule clement moest bijzetten ‘niet in de loop van eerste seizoen’... geest en letter vd wet... echt iets verschillends...
Vind ik leuk
freejazz +2636
dinsdag 12 februari 2019 om 11:00
Er staat wel degelijk '14 juni 2019'
Vind ik leuk
TageMeister +9179
maandag 11 februari 2019 om 21:33
De speler kiest de makelaar zelf, dus leg niet alle schuld bij de makelaar...

Normaal bespreekt de speler zelf mee de voorstellen en den tacktiek, dus niet alles is enkel fout van makelaar. Ook speler en Genk zullen wel fouten gemaakt hebben.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:38
Een speler die echt weg wil, kan je beter niet tegenhouden.

Genk heeft Pozuelo niet nodig om de titel te pakken.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:24
Daar verschil ik van mening. Meer zelfs, ik denk dat Genk de titel zelfs met Pozuelo niet zou pakken. En de reden daarvoor: gans een seizoen aan kop staan, geeft 0 garantie op Po1 winnen. Dat leert het verleden ons of niet soms? Stress en presteren met achtervolgers in uw nek, en na een psychische klop van de halvering der punten. Er hebben al betere ploegen het laten afweten.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:48