Mental coach geeft Leko tip: Niet te veel aandacht aan besteden

Mental coach geeft Leko tip: "Niet te veel aandacht aan besteden"

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 19:38ma 11-02-2019 om 19:38

Voor de tweede week op rij moest Ivan Leko een brandje blussen bij Club Brugge. Eerst was Ruud Vormer ontevreden na zijn wissel tegen KAA Gent. Afgelopen weekend tegen Cercle Brugge was Wesley ontevreden. Extra werk voor Leko? Volgens mental coach Kris Perquy niet. 

"De mental coach van Club Brugge zou een individueel gesprek met Wesley kunnen hebben over het beheersen van zijn emoties, maar ik vind niet Leko er nog veel aandacht aan moet schenken", stelt Perquy in Het Nieuwsblad.

Volgens de mental coach moet de energie naar andere zaken gaan. "Als club zou je naar buiten toe kunnen zeggen dat emoties nu eenmaal bij het voetbal horen. Donderdag is er een Europese match, de aandacht moet daarnaartoe gaan.”

Wat moet Leko zeker nu niet doen? "Als coach of club Wesley dwingen tot excuses omdat Vormer dat vorige week heeft gedaan, lijkt me niet verstandig. Vormer zou als aanvoerder wel met zijn ploegmakker kunnen praten en hem adviseren dat spontaan te doen. Dit incident relativeren lijkt met de verstandigste strategie, anders dreig je nog meer polemiek te creëren."

Plaats een reactie

maandag 11 februari 2019 om 19:50
Je hebt toch altijd mensen die van hun eigen denken dat ze goed bezig zijn en onmisbaar en deze roepen dan ook het luidst als ze kritiek krijgen , sorry gasten get real en wordt wakker
Vind ik leuk
j.caesar +1905
maandag 11 februari 2019 om 19:50
Dat die voetballers voor alles niets bij een mentaal coach terecht moeten gaat er bij mij in. Er moet niet veel zijn in die "kopkes"
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:56
Ik vraag me soms af wat ze geslikt hebben sommigen zijn zo opgefokt dat het geen naam heeft
Vind ik leuk
Tornado79 +1378
maandag 11 februari 2019 om 20:23
Jammer dat die pillen of inspuitingen pas beginnen werken na het laatste fluitsignaal.
Tijdens de wedstrijd waren de spelers nochtans enorm tam en gelaten...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:25
Het ging te gemakkelijk in het begin en zijn in slaap gewiegd en pas weer wakker geworden als het te laat was
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20206
maandag 11 februari 2019 om 20:51
Men moet niet overdrijven. Geen enkele speler is zo wonderbaarlijk dat een wissel niet mogelijk is. De trainer beslist, simpel toch?
Vind ik leuk
MoCa +690
maandag 11 februari 2019 om 21:13
Leko jongen, doe geen moeite meer, uw dagen bij FCB zijn toch al geteld.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:35
Club zal wel n toptrainer binnenhalen.
Vind ik leuk
MoCa +690
maandag 11 februari 2019 om 21:48
Allez gij, wie zou dat kunnen zijn ?????
Vind ik leuk
Gimini +1322
maandag 11 februari 2019 om 21:52
Juist , een toptrainer, niet eentje die het ene seizoen kampioen speeld en het volgende seizoen na 25 wedstrijden maar op de 2 de plaats staat . Buiten met die onbekwame trainer die vind dat de beste moeten spelen en niet alleen de publiekslievelingen . MPH terugvragen is een mogelijkheid of Clement, vrees wel als die terug naar Brugge gaat is het met de broek op de knieen , zodat het bestuur z'n kont kan kussen voor het vertrouwen dat ze in hem hadden.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 13:17
Wees eens realistisch MPH terug vragen of dat dit zal gebeuren en Clement mag zeker komen maar is er de mens niet naar om zijn broek te laten zakken om zijn gat te laten kussen heeft daar veel te veel eergevoel voor en dat mag hij hebben want het is een pracht van een mens met de spelers ook ten tijde met MPH
Vind ik leuk
TageMeister +9181
maandag 11 februari 2019 om 21:29
Jet is den 2de die dit doet, dus der is al een probleem, bijna een patroon.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws