Beloften van Anderlecht zijn weer jong, Genk krijgt maar drie bekende namen tegen

Beloften van Anderlecht zijn weer jong, Genk krijgt maar drie bekende namen tegen

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 19:09ma 11-02-2019 om 19:09

De beloften van Anderlecht nemen het maandag op tegen KRC Genk. Bij paars-wit staat in tegenstelling tot vorige week tegen Club Brugge een jonge ploeg aan de aftrap. Slechts drie spelers van de A-kern doen mee tegen Genk en dat zijn ook nog eens jonge gasten.

Alexis Saelemaekers viel zondag nog in bij de A-ploeg van Anderlecht. Nu start de negentienjarige rechtsback bij de beloften. Francis Amuzu bleef tegen Essevee op de bank en mag nu op maandag zijn minuten maken.

De derde speler van de A-kern is Jérémy Doku, maar de flankspeler is amper zestien jaar dus het is niet meer dan normaal dat hij in actie komt bij de beloften van Anderlecht. 

Vorige week wonnen de beloften van Anderlecht nog met 3-1 tegen Club Brugge. Paars-wit had toen een pak meer ervaring tussen de lijnen. Onder meer Frank Boeckx, Dennis Appiah en Antonio Milic kwamen toen in actie. 

Plaats een reactie

Neutrale fan +1987
maandag 11 februari 2019 om 19:32
Waarom Amuzu wordt gepasseerd door Rutten is toch een raadsel. Maar nee liever Bakkali...
Vind ik leuk
Lunam +1990
maandag 11 februari 2019 om 20:33
De voorgaande werkte liever met jeugd maar die moesten ze niet meer. Is moeilijk een standpunt innemen als de boel niet lekker draait.Op een bepaald moment, volgend jaar of jaar erop,of... .komt alles weer goed en dan zal er wel weer iemand zijn die zijn vinger opsteekt dat hij ervoor gezorgd heeft, de neiuwe messias van korte duur over het algemeen.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20207
maandag 11 februari 2019 om 20:52
Snap ik ook niet. Ik ben fan van Amuzu.
Vind ik leuk
MoCa +690
maandag 11 februari 2019 om 21:23
Amuzu is een heel goeie talentvolle speler, alleen is hij wat door het ontbreken van persoonlijk succes (o.a. scoren) wat gefrustreerd geraakt en zijn z'n mindere prestaties (rode kaart in gent) hiervan het gevolg. Deze jongen moet opnieuw gelanceerd te worden, alleen in de huidige situatie van RSCA is hiervoor nu geen tijd !
Vind ik leuk
Neutrale fan +1987
maandag 11 februari 2019 om 21:33
Geen tijd ? Heeft tot nu toe meer getoond dan Bakkali en Bolasie (wat mss niet moeilijk is na 1,5 speeldag)
Vind ik leuk
MoCa +690
maandag 11 februari 2019 om 21:45
Ben zeker geen fan van Bakalli maar Bolasie had toch enkele mooie voorzetten in de 1ste helft tegen ZW, alleen stond er geen killer in de box om het af te werken. Amuzu moet nu vertrouwen opdoen bij de beloften om dan bij een eventuele PO1 terug z'n kunnen te tonen !
Vind ik leuk
Neutrale fan +1987
maandag 11 februari 2019 om 21:51
Die instant indruk van Sørloth heeft Bolasie wel niet echt, vind ik
Vind ik leuk
MoCa +690
maandag 11 februari 2019 om 22:09
Correct ! Voor de ene is de start beter dan voor een andere. Allemaal afhankelijk van de situatie waarin een ploeg zich bevind.
Vind ik leuk
Neutrale fan +1987
maandag 11 februari 2019 om 22:03
Je kan Amuzu perfect laten invallen om Bolasie of Verschaeren te vervangen ?

Zulj is fysiek nog niet klaar. Een oplossing zou dus kunnen zijn om Amuzu erin te brengen voor Zulj en Verschaeren naar zijn natuurlijke positie.

Of Amuzu erin voor Verschaeren gewoon, want die moet je ook niet verbranden.

Of Amuzu erin brengen voor Bolasie zodat Bolasie op zijn tijd een meerwaarde kan worden.

Genoeg situaties om Amuzu te brengen. Maar neen liever Bakkali, zelf Saïef of zelf Saelemaekers dat nog minder in vorm is.

Voor Saelemaekers zijn ontwikkeling is het trouwens handiger om als DR te groeien
Vind ik leuk
MoCa +690
maandag 11 februari 2019 om 22:22
Ook allemaal correct, voor mij horen noch Bakkali noch Saïef in de ploeg te staan. Saelemaekers is wel een talent, alleen is die wat gaan zweven en moet nu dringend terug met de voetjes op de grond gezet te worden. Amuzu is top maar nu een slachtoffer van de malaise bij RSCA !
Vind ik leuk
Neutrale fan +1987
maandag 11 februari 2019 om 22:28
Zou niet echt mogen, want ondanks zijn rode kaart speelt Amuzu zeker niet slecht momenteel...
Vind ik leuk
MoCa +690
maandag 11 februari 2019 om 22:39
Ja, maar wat doen WIJ eraan ? Niks ........ jammer eh !
Vind ik leuk
Neutrale fan +1987
maandag 11 februari 2019 om 22:48
Ik neem wel over ;)
Vind ik leuk
MoCa +690
maandag 11 februari 2019 om 22:52
Ga uw gang, veel succes !!! ;-)
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:37
Waarom Bakkali nog steeds mag spelen, of op de bank zit is mijn raadsel.

Amazu is voor mij toch beter!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws