Ook Clement laat zich uit over situatie Pozuelo: “Dit zijn niet de leukste dagen”

Ook Clement laat zich uit over situatie Pozuelo: “Dit zijn niet de leukste dagen”

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 18:26ma 11-02-2019 om 18:26

Alejandro Pozuelo kreeg nog veel lof enkele weken geleden na zijn contractverlenging bij KRC Genk. Nu wil de Spanjaard alsnog een overgang forceren. Het Canadese Toronto wil de contractclausule van acht miljoen euro betalen.

Die contractclausule is echter het begin van alle problemen. De entourage van Pozuelo dreigt nu ook met juridische stappen. Coach Philippe Clement reageert tegenover Sporza over de situatie. "Dit zijn niet de leukste dagen, maar het hoort bij de job. Ik heb al een fantastisch jaar met Pozuelo gekend. We zullen zien hoe deze zaak de komende dagen afloopt.”

“Dit is een zaak voor het bestuur en de entourage van Pozuelo”, gaat Clement verder. “Ik ben de coach en ben hier om te werken met de spelers die er zijn. Of dit typisch is voor de sport? Dit zijn nu eenmaal dingen die gebeuren in onze maatschappij. Iemand krijgt een voorstel dat veel beter is en dat zorgt voor twijfel."

Plaats een reactie

Mckenzie +4536
maandag 11 februari 2019 om 18:33
Kan hij niet gewoon een paar maanden wachten?
Vind ik leuk
j.caesar +828
maandag 11 februari 2019 om 18:35
Toronto wil iemand nu, niet over "een paar maanden" en dan is het voorbij.
Iedereen verandert van werkgever voor betere condities; ik deed het ook.
Vind ik leuk
Mckenzie +4536
maandag 11 februari 2019 om 18:38
Zonder opzegtermijn? Ook gedreigd met een of andere wet?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:10
Daarom heet ge ook caesar
Vind ik leuk
FL +257
maandag 11 februari 2019 om 19:14
En de overstap naar rsca zou een stap terug zijn geweest ? Dit is veel beter ? Toronto my god ! Dan was hij toch beter af bij rsca lijkt mij ... Geld is zijn enige drijfveer , als rsca hetzelfde loon had gegeven dan zat hij nu daar !
Vind ik leuk
blondel +3278
maandag 11 februari 2019 om 20:01
Heeft er iemand Anderlecht tegengehouden om hetzelfde loon uit te betalen en hem zo te kunnen overhalen om voor Anderlecht te spelen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:15
Hahahahahahahahah wa ne gek da gy zijt 😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
Mijnclub +130
maandag 11 februari 2019 om 18:34
Klopt dat dit dingen zijn die kunnen gebeuren maar er bestaat ook nog zoiets als een contract dat nageleefd dient te worden.
Daarenboven heeft Pozuelo een openbare belofte gedaan dat hij minstens zou blijven tot het einde van dit seizoen.
Waar is de houvast als contracten en beloftes/verklaringen van geen tel meer zijn.
Vind ik leuk
j.caesar +828
maandag 11 februari 2019 om 18:37
Losse woorden en een getekend papier zijn niet te vergelijken. Bij Standard zou die Congolees tot het einde van het seizoen blijven en hij is ook weg.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 18:37]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:40
Als er geld mee gemoeid is moet alles wijken , gewoon laten gaan , hij is niet meer gemotiveerd voor Genk , dus weg ermee , persoonlijk vind ik het ook jammer , maar trek het mij niet meer aan "weg ermee" !
Vind ik leuk
freeman +13402
maandag 11 februari 2019 om 19:07
Kon kontraktueel vertrekken bij een bod van 8 mio ! Moesten er maar 30 mio van gemaakt hebben .... dan zouden er geen aasgieren opgedaagd hebben !
Vind ik leuk
Marcenkie +150
maandag 11 februari 2019 om 20:38
Hij wacht ermee tot de Europese mercato is afgelopen....nu kan er ook gene andere 10 gehaald worden.....we zullen het wel redden met de eerlijke mensen die we hebben...laat Heynen zich maar in de kijker spelen..en wie weet Ito....Als we alles uit de pers mogen geloven hé.... Nee dan moet hij niet meer in Genk zijn....woord is woord, blijkbaar niet voor iedereen...hij en zijn familie zaten hier zo goed....bah...geldrat..
Vind ik leuk
w-b forever +1369
maandag 11 februari 2019 om 19:01
Kan clement binnenkort misschien zelf overkomen wie weet.
Vind ik leuk
freejazz +2155
maandag 11 februari 2019 om 19:11
Ik weet wat je bedoelt. Luister, ik waardeer je bijdrages hier ten volste, ik heb je ook regelmatig in jouw visies bijgestaan met mijn commentaren. Maar vind je het nu zelf niet een beetje kinderachtig om steeds datzelfde ten berde te brengen, zelf 13 maanden na datum ?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:12
Hij is ook tegen de zin van WaBe naar Genk gekomen of al vergeten misschien
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:58
Jaja Clement blijft ook niet. leegloop is wel extra vroeg begonnen met kameraad Pozuelo, de held en afgod van Genk. Allez, voormalig dan wel
Vind ik leuk
Mofr +9
maandag 11 februari 2019 om 19:10
Ik hoop dat Genk hun been stijf houd,laat hem maar contractbreuk doen dan word het China i.p.v. Canada kijken of die daar ook zo blij mee is.vooral zijn vrouw en kinderen gaan heel blij daar mee zijn ..... Genk heeft hem toen uit de vergeethoek gehaald dat is dus de merci
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:12
Dattelt bij zô mensen nie
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 20:13]
Vind ik leuk
w-b forever +1369
maandag 11 februari 2019 om 20:30
Freejazz boy ik bedoel alleen maar dat er ook aan de mouw van clement kan getrokken worden waardoor hij misschien in eenzelfde situatie kan terecht komen en dat ze hem bij ons zijn komen halen ligt voor mij al een tijdje achter de rug en wil daar niet meer op terug komen.
Vind ik leuk
freejazz +2155
dinsdag 12 februari 2019 om 11:22
Sorry w-b, in dit geval geef ik mijn foute interpretatie van jouw woorden zonder moeite toe.
Vind ik leuk
Geertkeano +451
maandag 11 februari 2019 om 20:54
sorry da ik het zeg ma is de fout van genk zelf . doen ze hem in de winter dat verbetert contract gaven hadden ze erin moeten zetten dat hij vanaf 1 julli 2019 weg kon voor 8 m dan hadden ze nu die problemen niet
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18498
maandag 11 februari 2019 om 21:03
Ik vind dat ze nog zeer braaf zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:20
Laat hem contractbreuk doen kan hij en zijn fam wegrotten in china .
Vooral zijn vrouw zal daar heel blij mee zijn .Dan wil ik eens zien of hoj dan nog zo gelukkig is de rat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws