Manager Pozuelo dreigt met rechtbank: “Dan moet Genk meewerken aan transfer”

Manager Pozuelo dreigt met rechtbank: “Dan moet Genk meewerken aan transfer”

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 17:06ma 11-02-2019 om 17:06

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 17:06ma 11-02-2019 om 17:06

De transfersoap van Alejandro Pozuelo begint nare vormen aan te nemen. Nu meldt Het Nieuwsblad dat zijn entourage dreigt naar de rechtbank te stappen. De middenvelder wil een overstap naar FC Toronto forceren.

Het struikelblok is de opstapclausule van acht miljoen euro die in het contract van Pozuelo staat. Na de transferperikelen van Al-Ahli afgelopen maand werd volgens KRC Genk duidelijke afspraken gemaakt dat de clausule pas volgende zomer in werking zal treding. Manager David Garcia spreekt dit nu echter tegen.

“Genk moet zich houden aan de clausule in Alejandro’s contract. Als een club een bod van 8 miljoen euro doet, moet het meewerken aan een transfer. Toronto heeft dat bod gedaan en dus moet Genk met Toronto aan de tafel.” De zaakwaarnemer van Pozuelo kan de ‘wet van 78’ gebruiken om onder een contract uit te komen.

“Ik kan u nog niet zeggen wanneer we naar de rechtbank stappen”, vervolgt Garcia. “Maar met Genk praten we niet meer. Alejandro traint wel nog mee omdat hij zijn contract wil respecteren zo lang het niet is ontbonden.” De entourage van Pozuelo hoopt dat Genk alsnog akkoord gaat met acht miljoen euro.

Wet van 78
Via de wet van 78 moet de speler enkel een verbrekingsvergoeding betalen en die ligt een stuk lager. De MLS heeft echter ook strikte regels in verband met spelers onder contract, dus dan is het ook niet zeker of Pozuelo naar Toronto kan trekken. Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Plaats een reactie

wesleyvb +1281
maandag 11 februari 2019 om 17:11
8miljoen is er geboden, awel weg ermee ! anders gaat hij zijn best niet doen of zich ziek melden en dan heb je er ook niets aan! 8miljoen is veel geld he, daar zijn ze De Bruyne toen voor komen halen! dus als je voor dit rotkarakter 8miljoen krijgt! pakken en weg met de vuiligheid
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:13
Vindt ik ook . Ik zou die voor geen haar meer vertrouwen . Ander en beter .
Vind ik leuk
freejazz +2187
maandag 11 februari 2019 om 17:19
Ik begrijp je woede, ikzelf ben ook zwaar teleurgesteld, en in al mijn naïviteit hield ik zoiets niet voor mogelijk. Maar van dat rotkarakter ben ik zo nog niet overtuigd, want ik heb beroepshalve door de jaren heen behoorlijk wat inside-info kunnen vergaren, en opvallend was juist dat Pozo's karakter steevast als minzaam en positief beschouwd werd. Hier is dus duidelijk iets 'anders' gaande.
Vind ik leuk
Cripler +533
maandag 11 februari 2019 om 17:33
Zal ik je het zeggen wat er gaande is . Zen makelaar heeft geld geroken .
Vind ik leuk
Marcus_A +1968
maandag 11 februari 2019 om 19:01
Ik zou graag willen weten wat....wordt er door zijn entourage met iets gedreigd dan
....een aanvaardbare uitleg geven over het waarom van deze soap zou voor supporters als ik wel wenselijk zijn, kwestie van niet gedegouteerd te raken.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 19:02]
Vind ik leuk
Toca +47891
maandag 11 februari 2019 om 17:14
Gewoon met zijn hebben en houden buiten gooien. En al zeker nooit meer uitnodigen.
Vind ik leuk
freeman +13464
maandag 11 februari 2019 om 17:33
Je weet toch reeds lang dat rond de voetbal steeds een maffioos geurtje hangt ? Alleen het geld is nog van belang ! En daarvoor gaan " ze " over lijken .... Toch al voldoende voorbeelden gehad !
Vind ik leuk
Toca +47891
maandag 11 februari 2019 om 17:35
Ik weet het maar elke keer opnieuw maak ik mij er druk in. Respect bestaat niet in het voetbal. Erg jammer.
Vind ik leuk
freeman +13464
maandag 11 februari 2019 om 17:38
Kan niet anders dan jou gelijk geven .... Heeft helemaal geen vergelijk meer met voetbal van in de zestiger jaren van de vorige eeuw ! Krijg ook steeds meer en meer een dégout- gevoel .....:-(
Vind ik leuk
Toca +47891
maandag 11 februari 2019 om 17:56
Het is teveel business geworden door het grote geld. En dat zie ik niet meer veranderen.
Vind ik leuk
firedwarf +3684
maandag 11 februari 2019 om 19:02
with his clicks and his clacks ;)
Vind ik leuk
Lord Wenger +17037
maandag 11 februari 2019 om 17:14
Gangster.
Vind ik leuk
j.caesar +900
maandag 11 februari 2019 om 17:15
Wat nut heeft het nog om zich te verzetten; laat hem gaan ! 🤢
Vind ik leuk
MoCa +674
maandag 11 februari 2019 om 17:28
Hij traint nog om z'n contract te respecteren ?? Mocht hij dit willen doen, dan bleef hij tot einde van de competitie. Genk zou hem niet mee mogen laten meetrainen met de A-kern, het zorgt nu alleen voor onrust binnen de groep ! Lozen die man !!!!!!
Vind ik leuk
BW +228
maandag 11 februari 2019 om 17:58
Been stijf houden en onmiddellijk naar de b-kern ermee. Als hij een half jaar niet meer speelt zal zijn waarde serieus gezakt zijn. Bah bah vuil makelaarswereldje....
Vind ik leuk
E1000 +69
maandag 11 februari 2019 om 18:11
Wie zou er niet van werkgever veranderen als je plots 4 maal meer kunt verdienen!
Vind ik leuk
Brubru +4783
maandag 11 februari 2019 om 19:24
Je zal dan wel je opzegperiode moeten uitzitten.
Maar goed, voor sommigen kunnen voetballers niets verkeerd doen.
Ze kussen het embleem van de club en tegelijkertijd zijn ze achter de rug al met een ander bezig.
Degoutant.
Vind ik leuk
Patfey +6226
dinsdag 12 februari 2019 om 16:54
Daarvoor dient de wet van 78 waarnaar gerefereerd wordt.
Vind ik leuk
L3690 +63
maandag 11 februari 2019 om 18:48
Als ik al de reacties omtrent Pozuela lees, schaam ik me soms welk taalgebruik sommige "supporters en voetbaldeskundigen" gebruiken.
Wat er nu gebeurd is een onderdeel van de "vet betaalde voetbalsport".
Zijn deze KRC-supporters ook in het harnas gesprongen toen Genk, in vergelijkbare gegevens, Clement bij Beveren-Waas wegkaapte met nog twee spelers in het zog? In het Waasland waren ze ook niet gelukkig met die feiten. Daarbij is het bij KRC niet de eerste keer dat zulk scenario zich afspeelt. "Dufour"
Hoe luidt het weer? "Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen.
Vind ik leuk
firedwarf +3684
maandag 11 februari 2019 om 19:04
niet alleen dufour hoor ;) idem met casteels ;) bolat... en ga zo maar door
Vind ik leuk
freejazz +2187
maandag 11 februari 2019 om 19:05
Je kan natuurlijk altijd je eigen mening trachten te ventileren door appelen met peren te vergelijken.
Vind ik leuk
Jake Genk +66
dinsdag 12 februari 2019 om 03:12
Vossen ook!
Vind ik leuk
Marcus_A +1968
maandag 11 februari 2019 om 18:59
Leuke manager die Garcia.....onderhandelt een verbeterd contract als tegenprestatie voor het bevriezen van die clausule en zegt dus nu dat het om te lachen was.....hij wist dit dus al voordat nieuwe contract getekend werd (zijn zienswijze van de juridische houdbaarheid van die aanpassing) en zet nu door...is dus onbetrouwbare,malafide manager waar je nooit of nimmer zaken mee wil doen
Vind ik leuk
firedwarf +3684
maandag 11 februari 2019 om 19:14
Genk moet juist niks... Als ze niet akkoord gaan met die 8 miljoen wandelt hij wel voor minder buiten maar wordt hij wel geschorst door fifa wegens gebruik van wet van 78 want de pro league heeft een charter met fifa dat ze in dat soort gevallen een schorsing vordert inclusief boete dus dat Pozu ma goed nadenkt voor hij dat doet... Den tijd da ge met de wet van 78 zo maar kon vertrekken is helaas wel al verleden tijd...
Vind ik leuk
wesleyvb +1281
maandag 11 februari 2019 om 19:24
8miljoen krijgt ge verdoeme! pakken da geld en weg met hem! Ik kom hem persoonlijk op het vliegtuig zetten als ge wilt ! prachtige voetballer maar wat er nu gebeurd sorry GEEN BAL RESPECT MEER VOOR HEM
Vind ik leuk
firedwarf +3684
maandag 11 februari 2019 om 20:03
nja ge weet ook da als hij NU vertrekt ge een serieuse deuk in uw titelasperaties oploopt eh... Om niet te zeggen dat dit zelfs u de titel kan kosten...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:09
Dat is er aan de hand, spijtig maar big money rules
Vind ik leuk
wesleyvb +1281
dinsdag 12 februari 2019 om 09:39
Dat weet ik, maar je kan het niet tegen houden he en trouwens, hij word zowiezo uitgefloten nu
Vind ik leuk
firedwarf +3684
dinsdag 12 februari 2019 om 12:59
Das waar heb je gelijk in wesley,jammer genoeg wel want ondanks dit wrange einde toch veel voor de club betekend
Vind ik leuk
wesleyvb +1281
dinsdag 12 februari 2019 om 18:33
ja maar als het ons nu de titel kost ipv oplevert dan is al hetgene hij voor de club betekend heeft in 1seconde verdwenen en zullen ze hem altijd gedenken als een JUDAS! en als hij slim is, had hij het niet zover laten komen, speelde hij het seizoen uit met een titel op zijn palmares en hij kon alsnog alle richtingen van de wereld uit, door de grote poort en met een geweldig eerbetoon ! denk je als hij ooit stopt bij Toronto,dat anders clubs hem dan nog willen, met zo een karakter en entourage? die zien dit ook allemaal hoor !
Vind ik leuk
firedwarf +3684
dinsdag 12 februari 2019 om 20:32
Idd geef ik je volledig gelijk in... Maarja als hij zich zo onmogelijk wil maken... Anderzijds snap het ook, wat hij daar kan verdienen is een one in a lifetime ... anderzijds... wel vergeten dat Genk hem uit de beerput gehaald heeft toen niemand hem nog wou...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:06
Dit is heel jammer voor Genk,en voor het verdere verloop van de competitie,stel maar dat club nu Vanaken zou kwijtspelen,of Standard Carcela,maar ik vrees dat als die lui doorduwen er weinig aan te doen zal zijn,remember Defour.
Vind ik leuk
willyy +131
dinsdag 12 februari 2019 om 02:03
wat gaat de judas nu doen !
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws