Brugse derby verdeelt: 'Dit gebeurt tot kinderachtig gedrag'

Brugse derby verdeelt: 'Dit gebeurt tot kinderachtig gedrag'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 15:31ma 11-02-2019 om 15:31

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 15:44ma 11-02-2019 om 15:44

Cercle Brugge hield dit weekend Club Brugge op een 2-2 gelijkspel. Na de match wilde Ivan Cardona een vlag van Cercle Brugge op de middenstip plaatsen. Dat vonden ze bij Club Brugge geen goed idee en de potjes kookten over. Bij Sports Late Night werden de beelden besproken.

Dany Verlinden, ooit een icoon bij Club Brugge en nu werkzaam bij Cercle Brugge, veroordeelde geen van de twee partijen. “Dit soort dingen gebeuren in het heetst van de strijd. In het verleden hebben die van Club Brugge dat ook al gedaan.”

Geert De Vlieger vond de acties op het veld, maar niks. Dat liet hij eerder al weten op Twitter en ook in de studio herhaalde de ex-doelman van Club Brugge het.

"Dit is kinderachtig kopiegedrag. Totaal onnodig. Ook die vechtpartij was voor niks nodig. Ze kopiëren beter het het gedrag van de beste voetballers, maar dat is natuurlijk moeilijker", aldus De Vieger. 

Lees ook: Cardona komt met uitleg: "Daarom heb ik die vlag geplant"

Plaats een reactie

maandag 11 februari 2019 om 15:51
Gaat men dit blijven uitmelken met vliegerke voorop?
Vind ik leuk
TageMeister +7237
maandag 11 februari 2019 om 16:10
Is volgens mij den 3de keer dat dit gebeurd dit seizoen, den eerste keer dat er zoveel commotie rond komt...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:37
Hahaha alle boeren zijn homoooooo! Vormer heeft dat ook gedaan dus ze moeten niet janken
Vind ik leuk
Vlad +3728
maandag 11 februari 2019 om 17:23
En gij zijt nen debiel, so what? Shit happens, jij hebt toch ook leren leven met je handicap?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:07
Hahaha, lekker van je spotten met zulke zaken! Grow up man deze dingen moeten meer gebeuren! Tis dankzij zo zaken dat ge de boel in vuur zet voor u supporters! En vooral dan dat dit het kleine broertje is van die boeren 😀 ma goed #justsaying
Vind ik leuk
Vlad +3728
maandag 11 februari 2019 om 21:46
Jij bent te laf om kleur te bekennen, of moet jouw favoriete ploeg je niet als supporter? Trouwens, wat jij zegt, denkt of doet laat me Siberisch koud.
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:54
Hahahahahaha mongool
Vind ik leuk
Vlad +3728
dinsdag 12 februari 2019 om 15:01
Dit bevestigd alleen mijn beeld van jou 😉
Vind ik leuk
VaSy +1171
maandag 11 februari 2019 om 16:49
Als het waar is en er zijn artikels waarin Club zegt dat ze van plan zijn om WEER de vlag te planten en ze uiteindelijk gelijk spelen tegen de 'thuisploeg', zie ik ni in waarom het een probleem zou zijn?

Club mag het wel na een overwinning en Cercle mag het niet nadat ze een punt 'thuis' hebben kunnen houden van de grote broer en landskampioen?

Zitten de frustraties zo hoog bij Club? Zijn de zenuwen zo aanwezig omdat ze miss geen kampioen gaan spelen?

Ook zeer weinig klasse..
Met alle respect, ma gaan we ons daarom als boeren gedragen? Want het zijn dit soort zaken die ervoor zorgen dat de gezangen weer oprakelen.

Er is ene die zich trouwens beter zou bezighouden met zichzelf en zijn niveau ipv als eerste den neige te gaan uithangen..
Toevallig ook degene die te min is voor Club..

Allez, ik weet niet hoe de Club supps over hem denken, maar je ziet Cools toch liever niet op het veld staan/komen..?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:57
En vormer dan.. tis hij wat de vlag ook al eens in.de grond heeft gezet! Ze voelen.de bui al hangen en dat gaat alle profesionalliteit te boven
Vind ik leuk
VaSy +1171
maandag 11 februari 2019 om 17:02
Marnic, ik sta 'aan de kant van' Cercle he! :P
Dat is inderdaad een belangrijk argument waarom ze nu zo niet moeten doen. :)
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:22
De nagel op de kop .
Vind ik leuk
Vlad +3728
maandag 11 februari 2019 om 17:26
Gelukkig moeten jullie je geen zorgen maken over kampioen worden, wel over talloze andere dingen, dus wij zullen ons wel verder bezig houden wat betreft de titel, hou je je maar bezig met jullie talloze perikelen...
Vind ik leuk
VaSy +1171
maandag 11 februari 2019 om 18:10
Ben je zo subjectief dat je je zelfs aangevallen voelt door mijn reactie?
De reden dat ik dat schrijf is omdat er een andere tijd was voor Club.

Ik val je nergens aan he, ik vraag -legit trouwens- zaken aan de Club supps. Aan jou antwoord heb ik niets, want je antwoordt niet..

Je moet reageren met een steekje.. wat me trouwens niets raakt, want het is zo, RSCA zit in de sukkel, ma we beginnen wel niet ruzie te maken voor zo'n zaken..

En is het niet waar dan, dat de eerste die van Club kwam aanlopen, degene is die daar juist moet wegblijven en dringens aan z'n niveau iets moet doen? Opnieuw geen antwoord over wat je over Cools denkt..

Ben ik zo onbeleefd in mijn vraagstelling? Ik denk het niet.
Jij bent een mooi voorbeeld van: 'Ne andere supp heeft iets negatiefs gezegd over mijn ploeg, nu moet ik iets terug zeggen'

Wat is , dat is. Leef ermee en leer communiceren. Ookal ben ik je 'aartsvijand' als Mauve supp. Het zou zoveel plezanter zijn! ;)
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 21:11
Ik ben trouwens een genk supporter! Riek ge onze stront achter ons! Jullie van Brugge zijn zo opgehemeld en dit dankzij 1 ding en 1 ding alleen en dat is MPH en daar heeft die roemeen op geteerd tot nu 🤗 maar ojee jullie hebben ook nog eens kampioen gespeeld! Pas maar op hoe hoger ge geraakt , hoe harder ge valt xd denk daar maar eens over na boerke
Vind ik leuk
Vlad +3728
maandag 11 februari 2019 om 21:50
Ja man, jij bent ook goed op de hoogte, Roemeen 🤣, en dan nog met kleine ‘r’. Tja qua voetbalkennis een nul dus, dat is nu wel duidelijk, dat je uit je nek kletst. genk staat eens op kop en er voelen er zich geroepen om vanonder hun steen te kruipen. Uw stront stinkt uren in de wind, dat is juist, maar uit jullie bek stinken jullie nog 10 keer erger.😉 En ja, genk met kleine letter, hebben nog geen hoofdletter verdiend...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 14:52
Lekker toch! Maar ge hebt gelijk! Ga geen ruzie maken via internet! Dan riek je mijn stinkbek niet maar weet je wat ! Kom via facebook een afspraak maken om afte spreken en dan zullen we zien wie zijn hoofd leeg is omhooggevallen clown
Vind ik leuk
Vlad +3728
dinsdag 12 februari 2019 om 15:02
Lol 🤣🤣🤣, touwens, wie zegt dat je hoofd leeg is? It’s just full of shit 🤔
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 15:09]
Vind ik leuk
Bart Joos +2198
maandag 11 februari 2019 om 17:00
Dan kunnen we misschien nu dit "non-event" afsluiten?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws