Goots ziet het somber in voor Antwerp-speler: Dat heeft niets veranderd

Goots ziet het somber in voor Antwerp-speler: "Dat heeft niets veranderd"

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 12:15ma 11-02-2019 om 12:15

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 12:15ma 11-02-2019 om 12:15

Antwerp liet afgelopen zaterdag drie dure punten liggen bij hekkensluiter Sporting Lokeren. Patrick Goots is teleurgesteld, maar maakt er ook geen drama van.

De ex-goalgetter van Antwerp wist dat het een lastige partij ging worden. "Het is niet omdat Lokeren op de laatste plaats staat, dat je daar even gemakkelijk gaat winnen, hé. Zo’n ploegen, vechtend ­tegen de degradatie, zijn soms de moeilijkste, zeker in de laatste rechte lijn. En dan snap ik die kritiek wel. Het kan niet dat Antwerp zo slap startte tegen Lokeren', vertelt hij aan Gazet Van Antwerpen.

Nochtans is mentaliteit het stokpaardje van de coach. "Voor een coach als Bölöni, die 'verslapping' niet tolereert, is het een teken aan de wand dat zijn ploeg dan toch zo aan een wedstrijd begint en geen enkele scherpte toont. Dat kan en dat mag niet gebeuren. Het duidt toch op ‘iets’ dat niet goed zit. Je kan het een 'accident de parcours' noemen, maar het mocht ­eigenlijk niet gebeuren."

Goots weet niet of Geoffry Hairemans het verschil had kunnen maken. "Bölöni krijgt veel kritiek op het feit dat hij Hairemans geen kans gunde, na zijn sterke invalbeurt op Oostende. Maar was het beter geweest mét Hairemans in de ploeg? Ik weet het niet. Ik weet nu alleen dat die goal van hem in de 90e minuut tegen Oostende voor ­Bölöni niets veranderd heeft aan zijn ­situatie. Het is nogmaals duidelijk: Bölöni ga je niet zo snel van gedacht kunnen veranderen. Nooit."

Antwerp moet winnen van Anderlecht
De clash met Anderlecht moet volgens Goots een driepunter worden voor Antwerp. "Tegen een ploeg die nog altijd weinig vertrouwen uitstraalt, moet Antwerp winnen. Zo simpel is het. Zeker omdat ze hen zo niet alleen de doodsteek kunnen geven, maar met winst al zeker zijn van Play-off 1."

Plaats een reactie

VeeDeeVee +20224
maandag 11 februari 2019 om 12:10
Bölöni is gewoon geen trainer voor Antwerp. Die ploeg kan zoveel beter, maar laat ze gewoon voetballen ipv dat fysiek gedoe.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:17
Volledig akkoord
Vind ik leuk
Mario_ +2024
maandag 11 februari 2019 om 12:18
Dat fysiek gedoe, heeft anders wel opgebracht....
Tegen Lokeren was een slechte wedstrijd, maar tot nu toe heeft Antwerp een mooi parcour afgelegd met beter voetbal dan vorig jaar.
Zonder het fysiek geweld, hadden ze nooit op PO1 positie gestaan.
Hairemans is een goede speler, maar niet meer dan dat. Omdat het een echte Antwerp man is, heeft hij altijd een streepje voor door de sympathie. Hij kan bij Antwerp nog mooie tijden meemaken, maar als hij basisspeler wil zijn, dan zal hij moeten verhuizen.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20224
maandag 11 februari 2019 om 12:34
En toch moeten jongens als Refaelov, Mbokani en co niet in een keurslijf gedwongen worden, dan presteren ze niet op hun best. Dat is gewoon zo. Toppers als hen moet je vrijheid gunnen en gewoon lekker laten voetballen.
Vind ik leuk
1880 +490
maandag 11 februari 2019 om 12:26
Patje heeft weer gelijk and so do you VeeDeeVee! Denk ik al 2 seizoenen. Hij is een toptrainer om "slecht georiënteerde spelers" te maken (stijl driftkoppen zoals Limbombe), maar jammer genoeg ook om spelers te kraken: Hairemans, Dirickx, Omolo, Debaty (ipv sjoe Jezina), Vleminckx, Owusu, .... noem maar op! En begin nu allemaal niet weer over "die kunnen t niveau niet aan" Ik spreek over 2 seizoenen. En ja ... hij heeft al 2 seizoenen mooie resultaten en focus en loopvermogen IS belangrijk, maar met mensen geen kansen (meer) te gunnen, kom je er ook niet, tenzij je t geluk hebt dat al heel t seizoen de anderen steken laten vallen, getuige dit weekend weeral. Moest hij n toptrainer zijn speelden we nu zoals Genk: vrij en vrolijk en ongenaakbaar ... tot volgende week 😉.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 12:28]
Vind ik leuk
1880 +490
maandag 11 februari 2019 om 12:30
You rule VeeDeeVee! Denk ik al 2 seizoenen. Hij is een toptrainer om "slecht georiënteerde spelers" te maken (stijl driftkoppen zoals Limbombe), maar jammer genoeg ook om spelers te kraken: Hairemans, Dirickx, Omolo, Debaty (ipv sjoe Jezina), Vleminckx, Owusu, .... noem maar op! En begin nu allemaal niet weer over "die kunnen t niveau niet aan" Ik spreek over 2 seizoenen. En ja ... hij heeft al 2 seizoenen mooie resultaten en focus en loopvermogen IS belangrijk, maar met mensen geen kansen (meer) te gunnen, kom je er ook niet, tenzij je t geluk hebt dar al heel t seizoen de anderen steken laten vallen. Moest hij top zijn speelden we nu zoals Genk: vrij en vrolijk en ongenaakbaar.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 20:03
Ik denk dat Anwerp nooit zover zou gestaan hebben zonder Bölöni. Dat is gewoon een steengoede ouderwetse trainer. Met hem weet je dat er 'iets' staat. Je zal Antwerp zelden naar huis gespeeld zien worden. Bölöni staat voor organisatie en discipline en fysieke kracht. Zelfs verleden seizoen toen Anwerp nog mindere spelers had, kon hij alleen op fysiek vlak al punten mee halen. En nu door het halen van Mbokani en Refaelov kwam er ook een kwaliteitsinjectie bij. Ik ben er bijna zeker van dat als je eender welke trainer in 1A neemt, dat Antwerp minder hoog gepositioneerd zou staan. Je kan proberen mooi voetbal te brengen met Anwerp, maar dat gaat punten kosten. Die organisatie is veel belangrijker en de punten geven Bölöni gelijk. Bij Anderlecht zouden ze dromen om zo hoog te staan...
Vind ik leuk
camargue +6555
maandag 11 februari 2019 om 12:14
ja Patje, Lokeren straalt al een heel seizoen vertrouwen uit ...

Ik denk dat het hetzelfde wordt als vorig seizoen hoor, tegen het einde van de competitie zakt dat puddingske wederom in elkaar :)

dat wordt dan zondag weer verliezen hé :)

en nu mogen de reacties komen ... SHOOT :)
Vind ik leuk
agdh +2360
maandag 11 februari 2019 om 12:39
Ik denk dat je beter naar je eigen ploeg kijkt, de pudding is daar al enkele maanden geleden ingezakt, en de nieuwe pudding plakt niet dus die is ook al ingezakt, iets langer koken en iets beter roeren, en het komt ook bij jullie wel weer terug oké ;)
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2243
maandag 11 februari 2019 om 13:11
We zullen de rekening voor onze laatste uitschuiver wel volgend weekend aan jouw ploeg presenteren wanneer ze op bezoek komen op den Bosuil dan is die misstap meteen weer uitgewist. ;-)
Vind ik leuk
camargue +6555
maandag 11 februari 2019 om 14:00
jullie hebben ook geen medelijden hé :)
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2243
maandag 11 februari 2019 om 14:24
Om humane redenen kan je een ziek of gewond dier soms beter meteen uit zijn lijden verlossen.
Hopelijk weten ze dat bij Antwerp ook en sturen we Anderlecht volgend weekend richting eeuwige jachtvelden, bij ons beter gekend als PO-2. ;-)
Vind ik leuk
camargue +6555
maandag 11 februari 2019 om 14:52
nog nooit van reïncarnatie gehoord?

zondag gaat ge verschieten makker, den Antwaarp oep z'n knieje :)

Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2243
maandag 11 februari 2019 om 15:33
Ik vrees het ergste voor Anderlecht.
Willen jullie nog enige hoop hebben na dit weekend is het misschien niet onverstandig om zo snel mogelijk nog een keuken te bestellen in regio Waasland voordat ze bij Gent op dat idee komen. ;-)

Hoe dan ook zal Antwerp met een andere attitude op het veld moeten stappen dan vorige zaterdag want anders zou de voorsprong die we nu nog hebben op het nummer zeven binnen enkele speeldagen wel eens weg kunnen zijn...
Vind ik leuk
camargue +6555
maandag 11 februari 2019 om 15:44
ze kunnen nog kiezen hé: een keuken of nen otto :)

Al bij al gaan ze het alle 2 goed moeten doen want anders is er niks meer aan in de PO's!
Vind ik leuk
Wimz3 +926
maandag 11 februari 2019 om 14:25
Hairemans in de ploeg en Boloni eruit!
Vind ik leuk
camargue +6555
maandag 11 februari 2019 om 16:23
daar ben ik het nu eens volledig mee eens, maar je bent de bolletjes op zijn naam vergeten :)
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:39
Foutieve wissel, Boloni stond niet in de ploeg...