Club Brugge de gebeten hond na derby: De felle reacties waren frappant

Club Brugge de gebeten hond na derby: "De felle reacties waren frappant"

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 11:32ma 11-02-2019 om 11:32

De derby tussen Cercle Brugge en Club Brugge werd na afloop ontsierd door het vlagincident. Peter Vandenbempt vindt het een storm in een glas water. Bovendien vond hij vooral de reactie van Blauw-Zwart overdreven.

Het planten van de vlag stelde niet zoveel voor, aldus Vandenbempt. "Waar ging het ook over? Cardona wilde een vlag van Cercle in de middenstip planten. Onnozel als je het mij vraagt, zeker na een gelukkig gelijkspel voor Cercle Brugge. En het mislukte dan ook nog eens", staat te lezen op Sporza.

"Frappanter vond ik de felle reactie bij de blauw-zwarte familie van Club Brugge", gaat de radioman verder. "Als speler van de kampioen moet je een keer de schouders ophalen als de kleine buur blij is met een puntje."

Ergernis bij Club Brugge
Er is meer aan de hand bij Club Brugge, aldus Vandenbempt. "Het wijst op veel onrust, irritatie en frustratie bij Club Brugge na alweer een VAR-nadeel bij het tweede doelpunt van Cercle. Wesley volgde het voorbeeld van Vormer met gesticulaties na zijn wissel en de trainer krijgt meer en meer kritiek van links en rechts."

Plaats een reactie

K1908 +2991
maandag 11 februari 2019 om 11:38
Dank u, Peter!
Stom van die Cardona, maar wat boeit het eigenlijk?

Die reacties waren echt geen reacties van profvoetballers...
Vind ik leuk
TageMeister +9210
maandag 11 februari 2019 om 11:38
het borrelt op een foute manier in Brugge...
Vind ik leuk
Boerken +8580
maandag 11 februari 2019 om 12:56
Ja tagemeister, onze ploegen liggen beiden in het ziekenhuis alleen ligt de uwe op intensieve 😜
Vind ik leuk
freejazz +2644
maandag 11 februari 2019 om 13:18
Opletten, ze leggen ze daar tegenwoordig ook met 2 op 1 kamer
Vind ik leuk
TageMeister +9210
maandag 11 februari 2019 om 14:51
schitterende conclusie hahaha
Vind ik leuk
freejazz +2644
maandag 11 februari 2019 om 17:07
Bedankt
Vind ik leuk
j.caesar +1930
maandag 11 februari 2019 om 11:39
't is genoeg geweest !
Vind ik leuk
Brubru +5986
maandag 11 februari 2019 om 11:40
Als je de laatste 10 minuten zag (Ik keek vanaf minuut 79) wist je dat de potjes zouden overkoken.
Veel was er niet nodig na de frustratie om het puntenverlies, tijdwinnen, ref die niet ingreep (Taravel gezien?).
Die vlag was de spreekwoordelijke druppel. Niet goed te keuren natuurlijk maar ergens te begrijpen.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20224
maandag 11 februari 2019 om 11:41
Die agressie naar de kleine broer toe was inderdaad wel ferm overdreven.. Laat die dan gewoon blij zijn...
Vind ik leuk
Freddyploiks +15319
maandag 11 februari 2019 om 11:54
Vooral de reactie van Vormer, die stond daar vorig jaar zelf met een vlag op de middenstip...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:27
Toen werd er gewonnen met 4 doelpunten verschil. By een gelijkspel past dit totaal niet. De reacties van sommigen waren ook niet goed te praten. Maar zoiets gebeurt niet op 3 tellen maar begon al in de 2de helft vàde wedstrijd.
Vind ik leuk
sus +2041
maandag 11 februari 2019 om 14:53
een gelijkspel voor cercle is als een overwinning...
het was een van jullie spelers die een vlag ging planten,dat ging even niet door...
goed gedaan van cardona,ik had net hetzelfde gedaan...
kleine spelers hebben jullie ,net zoals jullie supporters....
groot in de overwinning ,maar oh zo klein als ze verliezen!
het is altijd iets
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 14:54]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 17:26
Gelijkspel is nog altijd geen overwinning en dat zal zo blijven
Vind ik leuk
sus +2041
maandag 11 februari 2019 om 18:03
Ja en?
Wat als hij daar een vlag wil planten?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:23
Bij een overwinning geen probleem maar dit is provoceren en problemen zoeken. En ik denk dat je het daarmee toch eens bent?
Vind ik leuk
K1908 +2991
maandag 11 februari 2019 om 15:47
Wa ne zever. bij een gelijkspel zou het een schande zijn als een clubspeler het deed, want die hebben in feite 2 punten verloren. Cercle heeft er 1 gewonnen.

Verstop jullie niet altijd achter van die onzin...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 18:28
Blyft hetzelfde he. Gelijkspel is geen overwinning en geen reden om die vlag te planten.
Vind ik leuk
sus +2041
maandag 11 februari 2019 om 22:09
Zeker een reden...
Er was wel eerst door clubspelers gezegd dat ze weer de vlag gingen planten omdat ze gingen winnen....
En dan bleiten als die van cercle hun gram halen....
Het grote club Brugge,kleine spelers en kleine supporters...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 07:33
Met u kunt ge ni praten. Het o zo grote Anderlecht met kleinere supporters met nog kleinere hersenen.
Vind ik leuk
sus +2041
dinsdag 12 februari 2019 om 10:03
maar kleine man toch....
niks nada nul...
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:30
Ge moogt zo ni praten over u ploegske. Ze hebben het al zo moeilyk. Supporters lopen het stadion uit nog voor de match gedaan is en het is nog een vraagteken of ze wel PO1 gaan halen. Dus moet je ze niet nog wat gaan kleineren ook e.
Vind ik leuk
sus +2041
dinsdag 12 februari 2019 om 10:48
Hahaha,nogal een geluk dat fcb zo goed is hahaha....
Weet je wat ook leuk is?
Dat jullie binnen 2 weken gaan verliezen tegen het zwakste Anderlecht ooit...
Ik kom niet meer bij dan...
Whoehahaha
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 10:56
Tuurlyk da. Wnr kerst op Pasen valt mss en dan nog
Vind ik leuk
sus +2041
dinsdag 12 februari 2019 om 11:10
nee nee da was toen club nog eens kon winnen op onze grond....
zo een 21 jaar geleden hahahahahaha
21 jaar ...!!!!!!!
Vind ik leuk
dinsdag 12 februari 2019 om 11:27
Zo te zien niet veel meer naar de voetbal gekeken dan ;-) zegt voor my al genoeg successupporter van myn voeten ;-)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 11:27]
Vind ik leuk
K1908 +2991
dinsdag 12 februari 2019 om 08:51
Je leest door m'n punt, dus laat vallen...
Vind ik leuk
freeman +14161
maandag 11 februari 2019 om 11:57
Dergelijke situaties zitten ingebakken in de ideologische achtergrond van de beide clubs : Club is de club van de werkende klasse en Cercle de elitaire vereniging van de bisschop ! Dat krijg je er nooit uit !!!
Vind ik leuk
vampire81 +1336
maandag 11 februari 2019 om 13:03
de agressie zoals gij zegt ontstond pas nadat cools effectief echt werd aangevallen door cordona, dat nog veel meer dan het planten van de vlag (dat louter en alleen gedaan werd ter zware provocatie en geen enkele andere reden had) was de oorzaak, dus wat er zich afgespeeld heeft op het veld na de match was enkel en alleen de schuld van cercle en nog meer specifiek van cordona, ik vind dan ook dat cercle in zijn geheel en cordona individueel zwaar gestraft moeten worden, een serieuze boete voor cercle en voor cordona en een schorsing voor cordona die gerust de rest van het reguliere seizoen mag zijn, deze straffen zouden absoluut geenszins overdreven zijn voor dat extreem laakbaar gedrag
Vind ik leuk
Pepito +23
maandag 11 februari 2019 om 14:43
Ik denk dat je niet aanwezig was of toch niet goed hebt gekeken. Eerst en vooral het is Cardona en niet cordona. T'n tweede hij plant de vlag en Cools en nog een andere ( ik ken die naam niet vandie blauwe, interesseert me ook niet)komen gefrustreerd afgevlogen om die vlag weg te stampen en Cardona aan te vallen. Dus denk toch dat het probleem een beetje veel bij jullie ligt.
Vind ik leuk
vampire81 +1336
dinsdag 12 februari 2019 om 16:27
helemaal niks van hoe je het beschrijft is ook maar enigszins waar, niks dan complete en schandalige en grove leugens

cardona wil die vlag planten wat hem geeneens lukte (de loser) want ze viel ogenblikkelijk omver (dus voor zover zit je al volledig fout), cools liep naar het midden en raapte de vlag die op de grond lag op (gevallen zie eerder) en deed niks meer dan dat (dus ook daar niks dan grove leugens van jou kant), en onmiddellijk daarop viel cardona als een razende zot cools aan (wat absoluut andersom niet het geval was, zelfs nog niet nadat cools reeds was aangevallen door cardona (dus weer grove leugens van jou kant)

club treft dus op geen enkele manier schuld aan de feiten na de match, enkel cercle dus, om nog correcter te zijn is het enkel en alleen de schuld van cardona in zijn vertegenwoordiging van cercle en eigenlijk niet zozeer de rest van cercle, het is dus de schuld van eigenlijk één man alleen die weliswaar cercle-gebonden is en acteerde in naam van de hele vereniging
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 16:31]
Vind ik leuk
Pepito +23
woensdag 20 februari 2019 om 13:53
Indien nodig, ik weet nog van een goede oogarts.
Vind ik leuk
vampire81 +1336
donderdag 21 februari 2019 om 17:01
dat "adres" kunt ge inderdaad zeer goed gebruiken want overduidelijk blind zou ik zeggen mocht ik niet beter weten dat het eigenlijk gewoon gaat over echt puur kwade en slechte wil van een door en door slecht persoon die het niet wil zien

uiteindelijk is de enige die gaat bestraft worden in dit voorval cardona, toeval?, absoluut niet, zij zien ook allemaal overduidelijk dat hij de aanleiding alsook de enige schuldige is van alles wat daar gebeurd is en niemand anders
Vind ik leuk
Pepito +23
woensdag 27 februari 2019 om 12:21
Oops, Cardona is niet gestraft, hoe zou da ko ?men
Vind ik leuk
sus +2041
maandag 11 februari 2019 om 14:55
dat cools eens met zijn poten van die vlag afblijft.....
nu nog straffer
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 19:26]
Vind ik leuk
MrComment +2156
maandag 11 februari 2019 om 15:13
Doe toch eens die blauw-zwarte bril af...
Vind ik leuk
K1908 +2991
maandag 11 februari 2019 om 15:50
Maak ervan wat je wil, velen zijn blijkbaar selectief blind. De fout ligt bij Cools, die moet groter zijn en niet reageren op die vlag. De manier waarop hij ernaar toestap en de vlag vastpakt vraagt om een lap in zijn gezicht. Chance dat die Cardona slimmer was, al is het allemaal gewoon belachelijk, langs beide kanten. Begrip is er van mijn kant veel meer voor de Cercle-spelers in dit geval...

Zoals VanNieuwkerke zei: Het gevolg van jaren Calimero-gedrag..
Vind ik leuk
vampire81 +1336
dinsdag 12 februari 2019 om 16:49
cardona slimmer, dat zal wel, hij heeft cools effectief echt geattakeerd en DAT IS DE REDEN voor alles dat zich daar heeft afgespeeld, zoiets kan men niet zomaar laten begaan en ik vind ook dat men het recht heeft zich te verdedigen tov dergelijke onacceptabele zaken, als men al niet meer mag opkomen voor zichzelf of anderen die het slachtoffer zijn van dergelijke zaken, men moet zich niet zomaar laten doen
Vind ik leuk
K1908 +2991
dinsdag 12 februari 2019 om 17:32
De erste reactie is toch die van Cools op het planten van de vlag...

Bon, we gaan het er niet over eens geraken denk ik ;-)
Vind ik leuk
vampire81 +1336
donderdag 21 februari 2019 om 17:15
ik zie echt niet wat er ook maar verkeerd is aan het oprapen van een vlag die op de grond ligt, gevallen wat cardona geeneens wist en ze was nochtans vlak voor zijn ogen ogenblikkelijk omver gevallen want ze heeft zelfs eigenlijk op geen moment recht gestaan

maar ja om een of andere reden moet het via een totaal abnormale en geestesziekelijke hersenkronkel toch altijd de fout zijn van club brugge, alles ooit zou altijd zo aanzien moeten worden voor jou en vele anderen zielepoten (ruimschoots belangrijkste woord van deze alinea: geestesziek)

het heeft ook geenszins iets te maken met toeval of negatievere zaken dat cardona de enige is die voor dat voorval gestraft is of zal worden, dat is omdat zij er op een juiste manier naar kijken en de enige die schuld treft straffen en niet de anderen die geen schuld treffen
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 februari 2019 om 17:22]
Vind ik leuk
K1908 +2991
donderdag 21 februari 2019 om 17:25
Het heeft wel lang geduurd om al die beledigingen op te zoeken kameraad. Verder niet waard erop in te gaan...
Vind ik leuk
vampire81 +1336
vrijdag 22 februari 2019 om 10:09
gewoon omdat ge weet dat ge resoluut ongelijk hebt ja, dat is het en niks meer
Vind ik leuk
K1908 +2991
vrijdag 22 februari 2019 om 13:31
Nee, omdat het nutteloos is en omdat het niet waard is onbeschofte mensen iets uit te leggen wanneer ze hun oogkleppen ophebben.
Vind ik leuk
Bart Joos +3052
maandag 11 februari 2019 om 11:44
Dus; wachten op Clement
Vind ik leuk
freejazz +2644
maandag 11 februari 2019 om 13:21
Ja, zondag is hij er al.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:44
Graag vlug een eigen stadion zodat ze niet verder meer kunnen profiteren van de buren.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:50
Als je 4min bij telt en pas vanaf min3 en 15 sec voetbalt men terwijl de scheids de voorbije 3min contant teken doet naar zn horloge JAHOOR ik zie het wel dat ze nog eens tijd bij rekken met hun fake blessures enz en dan exact 45 seconden laat doorspelen en direct affluit dan weet je dat er gezever van komt. Triestig niveau van referees in dit land en doet niets af van het feit dat club te makkelijk z'n goals binnen kreeg en geen structuur toonde. Het blijft het zelfde week na week op de verschillende velde met die scheidsrechters en de var. Extra comitees om protesten te beboeten maar mea culpa's en verbeteringen dat is wat anders.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:51]
Vind ik leuk
Hierulf +1941
maandag 11 februari 2019 om 13:00
calimerooooooooooo !
Vind ik leuk
vampire81 +1336
maandag 11 februari 2019 om 13:26
45 seconden gespeeld in de extra tijd, bijlange na nog niet, als het de helft daarvan is zal het nog veel zijn, trouwens van minuut 85 tot het laatste fluitsignaal op minuut 95 is bijlange na nog geen 90 seconden gespeeld, inderdaad van de laatste 600 seconden van de match is er bijlange na nog geen 90 seconde gespeeld, zeker minder dan 90 seconden wat dus wil zeggen dat er meer dan 6/7 van die tijd gewoon niet gespeeld is en dus puur gewonnen werd door de tegenstander

dergelijke zaken hebben zich al zeer veelvuldig voorgedaan en dat wordt zomaar zonder meer elke keer opnieuw toegelaten en wat ook zeer opmerkelijk is dat bij brugge daar geen enkele rekening mee wordt gehouden tot die tijd er weer bij te tellen al was het maar voor een gedeelte en dat bij andere ploegen daar wel enigszins rekening wordt mee gehouden, er wordt bij andere ploegen in dergelijke gevallen als toch daardoor nog (iets) langer dan voorzien gespeeld

ik zal natuurlijk weer totaal onterecht voorgeschoteld krijgen dat ik weer overdrijf maar ge moogt het heel gerust nagaan om te zien dat het zeker in helemaal niks overdreven is

brugge is in 2019 al serieus gezocht door de arbitrage en dat heeft hen in die 4 matchen al meerdere en meerdere punten gekost en helemaal niet toevallig maar effectief voorbedacht gedaan, niet dat het in 2018 of nog vroeger beter was maar het heeft weinig nut wat nochtans zeer overduidelijk weder en weder opnieuw te blijven vermelden
Vind ik leuk
MrComment +2156
maandag 11 februari 2019 om 15:15
Tuurlijk zullen we zeggen dat je overdrijft. Dat doe je immers zo goed als altijd...
Vind ik leuk
blondel +3830
maandag 11 februari 2019 om 15:28
Ja,dat zal voetbal zijn zeker.De ene keer zo en de andere keer dat.
Vind ik leuk
K1908 +2991
dinsdag 12 februari 2019 om 09:00
De reactie van Stefaan was correct. Wat blijkbaar moeilijk te begrijpen valt voor supporters als jij, is dat het irritante aan je relaas vooral bestaat in alles op Brugge trekken. De arbitrage suckt, jullie zijn niet de enigen die daardoor punten verliezen of soms winnen. Want ja dat doen jullie zeker ook, punten winnen met die klungels. Net als al de rest...

Brugge is in 2019 al serieus gezocht, m'n h*l. Brugge speelt gewoon even mee op het niveau van Anderlecht.. :-P
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 februari 2019 om 09:00]
Vind ik leuk
sus +2041
maandag 11 februari 2019 om 19:28
Altijd iets,Calimero....
Maar nooit ;we zijn niet goed genoeg....
Vind ik leuk
Hierulf +1941
maandag 11 februari 2019 om 12:53
Gewoon erfenis van MPH...
Vind ik leuk
Julien +1365
maandag 11 februari 2019 om 16:01
Moest er nu nog een Amerikaanse of een Russische vlag in de buurt zijn geweest … dan had ik er geen probleem mee gehad !
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:55
Freeman de tijd vergeten dat de gewezen burgervader en de toenmalige sportdirecteur op de eerste
stoelen zaten in elke zondagsdienst als echte sjeeven
Vind ik leuk
Heppen1J +936