Gaat Club Brugge voor Clement? Dat wordt een heel moeilijke beslissing

Gaat Club Brugge voor Clement? "Dat wordt een heel moeilijke beslissing"

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 10:30ma 11-02-2019 om 10:30

Club Brugge doet het de laatste maanden erg matig. Coach Ivan Leko staat dan ook ter discussie. Wordt hij komende zomer vervangen door Philippe Clement?

In Het Belang Van Limburg acht Wilfried Van Moer dat mogelijk. "Je voelt wel dat Leko steeds meer krediet verliest. Ik denk niet dat hij volgend seizoen nog coach is in Brugge. Zal Club dan naar Philippe Clement hengelen? Zo ja, wordt het een heel moeilijke beslissing voor Clement", vertelt Van Moer.

Volgens Van Moer zal Clement niet meteen nee zeggen als Club Brugge zou aankloppen. "De Champions League spelen met Genk zou fantastisch zijn, maar hij zal zich ook afvragen met welke ploeg hij dat zal moeten doen. Want er gaan sowieso meerdere spelers vertrekken. Pozuelo, Samatta, Maehle, Trossard… Dat zal meespelen in zijn beslissing."

Plaats een reactie

JanB +6986
maandag 11 februari 2019 om 10:36
Ik vrees idd dat Genk een pak spelers zal moeten laten gaan in de komende zomer
Enkel de Genkse bankrekening zal tevreden zijn
De (nieuwe ?) coach echter . . . . ? !
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:41
Ze hadden de kans Clement zat bij hen maar werd te licht bevonden en ze kozen Leko nu zien ze waarschijnlijk in weke grote vergissing ze hebben begaan met hem niet te houden. Als ik Clement was dan blijf ik toch bij Genk voor volgend seizoen hebben ze nog goudhaantjes die klaarstaan zoals Fiolic, Pitrowski, Lucumi die terugkomst uit blessure, Paunsill, Denorre en Borges en wie weet nog allemaal!
Vind ik leuk
Ultron1891 +996
maandag 11 februari 2019 om 10:59
Clement werd niet te licht bevonden hoor maar wie weet wat er allemaal speelt in die gesprekken. Vaak is geld een factor maar niet dat alleen natuurlijk. We zullen het wellicht nooit weten. De toekomst zal het uitwijzen. Clement is in elk geval hartelijk welkom in Brugge. Het is knap wat hij op dit ogenblik presteert met Genk.
Vind ik leuk
Gimini +1331
maandag 11 februari 2019 om 11:23
Ultron. Zever, gewoon geen vertrouwen gekregen , denk je nu echt dat Clement meer gekost zou hebben dan Leko? na jaren T2 gewoon eruit gewerkt als een oude vod, niet goed genoeg. Als Clement terug gaat , dan hoogsten met de broek op de knieen zodat Verhaegen zijn kont kan kussen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:43
Clement wou niet wachten want op dat moment was er nog geen beslissing ivm preudomme. Denk had hij dan geduld gehad hij T1 was geworden bij Brugge.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3888
maandag 11 februari 2019 om 12:50
Er is wel een grote mogelijkheid die gezien de situatie ,de overname van MPD , was wel een lastig moment direckt de t2 als opvolging ,als dat mislukte was de kans weg om nog in een later stadium naar brugge te komen , nu als ervaren t1 heeft hij meer kans een mooie carriere bij brugge uit te bouwen, zo zie ik het daar ik als pc fitness veel trainers hier in dit geval de mist in zien gaan heb
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 12:56]
Vind ik leuk
Brugois +519
maandag 11 februari 2019 om 11:26
Ik denk dat club het ook niet wilde om Clement zijn carriere naar de knoppen te helpen voor hij er mee begon. Stel dat ze hem aanstelden en hij faalde dan begon ook Clement met een slechte noot. Je moet rekenen om na Preudhomme te beginnen aan je trainerscarriere dat het moeilijk te evenaren is. Ik denk dus dat beide partijen hier zo over dachten.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:39
Beste Danny : Leko is niet te licht bevonden - direct kampioen in z'n 1ste jaar bij ons. Jullie voorlopig nog niet met de Phille.
Toen wij hem niet kozen namen jullie hem ook niet he !
WB deed dat en pas na z'n succes daar kochten jullie hem over.
Goudhaantje genoemd worden is één het bewijzen is een ander: zie Borges bvb.
Vind ik leuk
Kris1 +1285
maandag 11 februari 2019 om 20:17
Stefaan, Phille heeft met tactische ingrepen wedstrijden doen kantelen. Zo wist Genk zes keer een achterstand op te halen. Hij heeft heel wat spelers veel beter gemaakt ( Dewaest en Sammata)
Hij heeft veel geleerd van MPH en voegt daar zijn eigen ervaring en aanpak aan toe. Hij is een toptrainer. Leko is een goede trainer maar kent maar één spelsysteem met woelwater Wesley. Dit seizoen laat hij geen enkele speler boven zichzelf uitgroeien. Door Amrabat halsstarrig in de ploeg te houden ( niet op zijn positie) kostte hij Club zelfs punten.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 20:18]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:45
En de spelers die hij bij Brugge onder zijn hoede zal hebben zijn dan zoveel beter :-)
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:57
Wesley ,Nakamba ,Denswil ,Poulain, mogelijk Danjuma en wie weet Vanaken weg,dus Clement zal ook bij Club een nieuwe ploeg moeten bouwen!
Vind ik leuk
Polleken 77 +2242
maandag 11 februari 2019 om 10:49
Er zullen bij Genk zeker spelers zijn die blijven om CL te spelen.
Alle gissingen van te vetrekken spelers zijn dan ook voorbarig. Wat Clement betreft: Ik zou blijven waar ik ben.
Vind ik leuk
Marcus_A +2239
maandag 11 februari 2019 om 18:52
Dank je!
Vind ik leuk
TageMeister +9210
maandag 11 februari 2019 om 10:56
Heeft Clement geen contract ? Genk zal hem niet zomaar laten gaan é .

En ist den ideale moment om naar Brugge te gaan?
Vind ik leuk
Bart Joos +3052
maandag 11 februari 2019 om 11:38
Een contract stelt in dat wereldje nog maar weinig voor, ten bewijze hiervan de Pozuelo-saga.En wat de timing betreft, draaien we de rollen ff om; het is altijd het ideale moment om Clement binnen te halen. Ik hoop op zijn komst.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:40]
Vind ik leuk
firedwarf +4237
maandag 11 februari 2019 om 19:49
als der genoeg sollen tegenover staan voorwa ni?
Vind ik leuk
Gimini +1331
maandag 11 februari 2019 om 11:29
Clement zou wel zot zijn , Een trainer die eerst kampioen speeld en dan op de tweede plaats staat op 15 matchen van het einde , krijgt de wind van voor, voor een spelerwissel die niet meer presteert. Als dat de manier waarop Brugge zijn trainers behandeld , is het de vraag of een "toptrainer" daar wel wilt gaan werken.
Vind ik leuk
Vlaming +1874
maandag 11 februari 2019 om 12:47
Niet dat Clement onmiddellijk moet komen maar leko moet wel onmiddellijk weg
Vind ik leuk
Vaneigens +1392
maandag 11 februari 2019 om 13:24
Wat een onzin. Leko doet het erg goed met Brugge. Het seizoen na het kampioenenjaar nog knap tweede staan. Dat is geen evidentie! Ploegen als Basel, Juventus, Bayern en Dinamo hebben een abonnement op elk jaar kampioen spelen. In België is er niet zo'n ploeg. Een andere coach zou het zeker niet beter doen dan Leko. Iemand met een klein beetje (voetbal-)verstand moet ook dat beseffen. Nu ja, verstand in het voetbal, dat lijkt vaak ver weg. Weiler speelde kampioen en mocht toch beschikken. Sa Pinto liet Standaard boven zichzelf uitstijgen en mocht ook beschikken.

Ik ga er echter vanuit dat het gezonde boerenverstand zegeviert in Brugge en deze praatjes als onzin beschouwd worden.
Vind ik leuk
Kris1 +1285
maandag 11 februari 2019 om 20:23
Het gaat niet over de stand. We staan tweede maar speelden nog maar vier goede wedstrijden. Daar is Leko wel medeverantwoordelijk voor. Door de ingrepen van Clement wist Genk zes keer een achterstand op te halen. Leko kan zijn ploeg maar één systeem met diepe spits Wesley laten spelen en dat toont aan dat hij geen toptrainer is.
Vind ik leuk
Vaneigens +1392
maandag 11 februari 2019 om 20:58
Stel, STEL dat Genk kampioen speelt. Wees dan maar zeker dat Clement het seizoen nadien ook een terugval krijgt. Als je dan kunt terugvallen op resultaatvoetbal, heb je een goede coach. In België is geen enkele ploeg die kan zeggen dat ze meerdere seizoenen na elkaar kampioen kan spelen. Ambiëren, dat wel, maar het daadwerkelijk doen is andere koek. Als er volgend seizoen een nieuwe coach komt in Brugge, gaat die meer tijd nodig hebben het elftal naar zijn hand te zetten dan Leko nodig heeft aan een nieuw elan te beginnen. Durven denken op langer termijn is de sleutel tot succes. Geduld zorgt voor stabiliteit en uiteindelijk ook resultaten.
Vind ik leuk
Jake Genk +226
maandag 11 februari 2019 om 15:05
Is geen stap hogerop voor hem.Blijft beter in Genk. Het bestuur is deskundig genoeg om dit te verwezenlijken.
Vind ik leuk
firedwarf +4237
maandag 11 februari 2019 om 19:48
Als genk sympathisant zou ik zeggen philippe blijf , anderzijds als de centen er tegenover staan en hij kan zich verbeteren? Waarom niet... Zou een supertransfer voor brugge zijn alhoewel ze eigenlijk ook wel content van leko kunnen zijn ondanks zijn al dan niet beschuldigingen...
Ik snap Philippe wel, brugge is nog net iets meer zijn club ondanks dat hij ook bij genk als speler gedragen werd en voor alle genkies een echte genkie blijft... Bij Brugge lijkt me ook meer mogelijk qua spelersmateriaal en staat er gewoon een betere infrastructuur op poten behalve mss het verouderde stadion dan... Als ik zie wa brugge de laatste jaren aan spelers heeft ingekocht, nee daar kan genk niet mee concurreren, kzou het jammer vinden voor Genk maar Philippe verdient het in mijn ogen wel... Als ik genk was gelijk voor een andere toptrainer gaan :) Zolang het maar gene ferrera of van haezerbroeck is :p
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws