Twijfels rond Club Brugge nemen toe: 'Zo word je geen kampioen'

Twijfels rond Club Brugge nemen toe: 'Zo word je geen kampioen'

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 10:00ma 11-02-2019 om 10:00

Club Brugge kon alweer niet winnen. In de stadsderby tegen Cercle Brugge werd het 2-2, al was er bij de gelijkmaker van groen-zwart heel wat discussie. Toch blijft de balans hetzelfde: Club presteert veel minder na Nieuwjaar. Dat vindt ook Ludo Vandewalle.

'Club Brugge was heer en meester in de Brugse derby. Toch liet het zich ringeloren nadat het twee keer op voorsprong was gekomen. Dat duidt op een gebrekkige focus. En zonder dat word je geen kampioen', opent de chef voetbal van Het Nieuwsblad.

Blauw-Zwart kwam tot tweemaal toe op voorsprong, maar kon de drie punten niet over de streep trekken. 'Het is onwaarschijnlijk hoe Club Brugge een wedstrijd die het, op twee keer een halve minuut na, helemaal in handen had toch niet winnend afsloot', aldus Vandewalle.

Volgende week Club-Genk
Door het gelijkspel tegen Cercle en de zege van Racing Genk in de topper tegen Standard is de achterstand voor Club opgelopen tot elf punten. Volgende week zondag staat de topper tegen Genk op het programma. Blauw-Zwart moest haast winnen, wil het zijn kansen op een nieuwe landstitel gaaf houden.

Poll

Zie je Club Brugge nog kampioen spelen?

(307 stemmen)

Plaats een reactie

sus +2041
maandag 11 februari 2019 om 10:03
alleen genk heeft recht op de titel ...
maar in de play offs kan alles....
Vind ik leuk
freeman +14161
maandag 11 februari 2019 om 10:07
Het recht komt toe aan degene die op het einde van de playoffs op kop staat ! En aan niemand anders !!!
Vind ik leuk
freejazz +2644
maandag 11 februari 2019 om 10:22
Dus toch Genk.
Vind ik leuk
Boerken +8580
maandag 11 februari 2019 om 10:04
Week na week hopen op een reeks , maar we vinden de start niet
Vind ik leuk
DDT +4026
maandag 11 februari 2019 om 12:27
In Brussel ligt hij zeker niet 😉
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 16:53
de eerste maand was goed daarna wisselvallig,slordig
Vind ik leuk
TheLord +415
maandag 11 februari 2019 om 10:06
Als Bruggeling moet ik zeggen dat er sinds 'operatie propere handen' iets gebroken is in de kern. Het voelt alsof de 'onaantastbaarheid' van Leko weg is.
Ik vraag me sindsdien af wat er precies aan de hand was, maar het had een invloed op de spelerskern.

Het zou me niet verbazen als het uitblijven van een nieuw contract voor Leko daarmee te maken heeft.
Vind ik leuk
freeman +14161
maandag 11 februari 2019 om 10:09
Ook de dosis pech in acht nemen ! Club werd reeds 6 punten onterecht onthouden door de VAR ! Akkoord Club speelt niet zo gezwind als bij de aanvang van het seizoen ! Maar alles blijft nog mogelijk !!!
Vind ik leuk
TheLord +415
maandag 11 februari 2019 om 10:13
Je hebt gelijk, ik blijf alvast keihard supporteren tot de laatste minuut. Ook al hebben we weer 10 jaar zonder prijzen.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:17
Hoeveel punten heeftde VAR en hebben de scheidsrechters van Genk afgepakt daar spreken jullie niet over met nog maar te zwijgen over de gele en rode kaarten die niet werden gegeven bij vuile overtredingen tegen spelers van Genk. Het draait altijd om de top twee
Vind ik leuk
Lodecol13 +3888
maandag 11 februari 2019 om 10:27
Geef eens duidelijke feiten conform het reglement ,geen onzele praat,
Vind ik leuk
blondel +3830
maandag 11 februari 2019 om 11:22
The lord,niet goed gevolgd het voetbal sinds 1 januari 2018.Denk dat het sinds die tijd al is dat het minder gaat bij Club.Toen was er nog geen sprake van "propere handen".
Vind ik leuk
Lodecol13 +3888
maandag 11 februari 2019 om 10:16
Neen we zijn niet goed genoeg ,we zijn niet meer de ploeg van de eerste helft van de compt, toen waren we nog zo goed als genk , nu zijn we thuis niet meer zo sterk dat is ook een feit , in de po kan veel maar dan moet ons spelpeil en ons scorings vermogen fel omhoog en moet de ref en de var iedere fase
vooral consequent behandelen , maar dan moet genk een inzinking krijgen, anders is genk de kampioen
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 10:23]
Vind ik leuk
freeman +14161
maandag 11 februari 2019 om 11:13
Volgende match tegen Genk zal al heel wat opheldering kunnen brengen . Komen de echte pijnpunten dan misschien boven .....?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:18
Als Club 6 op 6 pakt tegen Genk in de PO is de kloof al gedicht of zelfs een 4 op 6 maakt de kloof al akelig klein, of dat mogelijk is kunnen we zondag al eens bekijken ...
Vind ik leuk
Nico10 +47
maandag 11 februari 2019 om 11:24
Als je als team slechts 5 op 12 haalt na nieuwjaar in 2 en een halve thuismatch hoe verlang je dan om minimum 5 punten goed te maken in de play-offs .
Vind ik leuk
blondel +3830
maandag 11 februari 2019 om 11:24
Er moet gewoon meer kwaliteit bijkomen bij Club.Niet alleen langeafstandslopers ook eens voetballers kopen ,die iets kunnen met een bal.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3888
maandag 11 februari 2019 om 16:08
Danjuma ,diatta , schrijvers, die kunnen toch iets met een bal , danjuma spijtige zaak 4a5maand gekwetst en diatta ook al weken ,liet gisteren toch een goede indruk na en schrijvers scoord ook altijd zijn goals , de verdediging mag ook veel beter heeft natuurlijk ook wat pech met een onw goal of 6dit seizoen ,tis zowat een raar seizoen dit jaar met vooral tegen de mindere ploegen povere resultaten
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws