Basisspeler Anderlecht onder vuur: “Wat ziet Rutten in hem?”

Basisspeler Anderlecht onder vuur: “Wat ziet Rutten in hem?”

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 09:45ma 11-02-2019 om 09:45

Fred Rutten heeft niet voor een schokeffect kunnen zorgen. RSC Anderlecht blijft op de sukkel en een plek in de top zes wordt nog een spannende strijd. Stephan Keygnaert van Het Laatste Nieuws neemt één basisspeler van paars-wit onder vuur.

Edo Kayembe krijgt de volle laag. "Wat ziet Rutten in Kayembe als defensieve middenvelder? Kayembe doet denken aan onze kindertijd in de botsauto's. Tegen alles en iedereen aanknallen, maar zuiver en soepel sturen? Ho maar”, vindt Keygnaert.

“In het moderne voetbal, waarbij de '6' heel vaak het eerste aanspeelpunt is voor de verdedigers, heb je op die positie maar beter goeie voetjes. In een wedstrijd als die tegen Zulte Waregem, dat zonder bal goed in de organisatie stond, vind je met Kayembe niet de openingen”, aldus de chef voetbal van Het Laatste Nieuws.

Poll

Heeft Keygnaert hier gelijk?

(400 stemmen)

Plaats een reactie

TageMeister +9210
maandag 11 februari 2019 om 09:47
je hebt ne werker nodig opt middenveld, iemand met wat body .

Het lag zeker niet aan hem !
Vind ik leuk
Patfey +6459
maandag 11 februari 2019 om 09:51
Wat is dat weer voor gezaag ven Keignaert. Houdt Kayembe misschien een van zijn lievelingetjes uit de ploeg?
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:52
Rutten stond nergens bekend om z'n fijnbesnaarde spel; wel om z'n opgepepte ploeg die wanneer de oppep uitgewerkt was stilviel. Ook was hij niet de meester tacticus. Cru gezegd: de Vanderhaeghe van Nederland.
Vind ik leuk
strat2 +1181
maandag 11 februari 2019 om 11:10
Waar haal jij dat vandaan?
Volgens Martin van Geel (technisch directeur Feyenoord) speelde Feyenoord onder Rutten het mooiste voetbal van Nederland.
Voetbal begint van achteruit (basiskennis abc van het voetbal).
Kara had NOOIT als leider van de defensie gehaald mogen worden, want kan niet uitvoetballen, is te traag, en te weinig wendbaar.
Michael Verschueren (die Kara haalde omdat deze zich ongelukkig voelde bij Nantes, en die toen ze daar gingen dwarsliggen tolereerde dat Bayat, met wie Anderlecht geen zaken meer ging doen, de transfer alsnog forceerde) kunnen ze beter aan het hoofd van de sociale cel zetten, en alle transfers door Arnesen laten doen. (Heeft Michael Verschueren eigenlijk wel voorafgaande ervaring met transfers doen?).
Dit begint wat mij betreft sportief meer en meer op een goedkope soap te lijken, als op het vooruitziend beleid bij een topclub.
Arnesen is wel een echte topper, en zou, als het van mij afhangt, eigenlijk eindverantwoordelijke moeten zijn voor alle transfers.
Zulj is wel een goede transfer.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 11:27
Ik heb het over het feit dat Rutten niet de naam heeft in Ndl en ook in Duitsland ondertussen van tactisch sterk te kunnen zijn en met dergelijke ingrepen matchen te doen omslaan. Is al al in verschillende intervieuws met nederlandse en duitse journalisten aan bod gekomen. Dat wil daarom niet zeggen dat hij een slechte trainer is. Mijn referentie naar YvesVDH gaat over oa z'n gent periode waarin ze op karakter en sfeer punten haalden maar tactisch faalden en zo ineens ook stilvielen.
Vind ik leuk
j.caesar +1931
maandag 11 februari 2019 om 09:53
Een kenner bij HLN ? dat betwijfel ik sterk !
Vind ik leuk
RSCA2703 +250
maandag 11 februari 2019 om 09:56
Kayembe heeft zijn nut tegen de topploegen, wanneer je echter voluit initiatief moet nemen zoals gisteren heb je er niets aan. We hebben, om het eufemistisch uit te drukken, al niet de meest geweldige voetballers in het centrum van onze verdediging, als je dan ook nog eens pure breker met weinig voetballend vermogen voor de verdediging zet, heb je uiteraard weinig opbouw en ideeën van achteruit. Dan kan je wat mij betreft beter Verschaeren op de plaats van Zulj zetten en Zulj een rijtje achteruit op de plaats van Kayembe. Dan kan je met Amuzu iemand op de flank zetten die ook eens buitenom kan (want Verschaeren speelde gisteren zeker verdienstelijk, maar kwam steeds naar binnen).
Vind ik leuk
Toca +52335
maandag 11 februari 2019 om 09:59
Kayembe is voor mij de perfecte 6. Elke speler heeft al is een mindere dag. Doorgaans vond ik hem altijd goed.
Vind ik leuk
sus +2041
maandag 11 februari 2019 om 10:01
hier sla je de bal toch mis denk ik....
ik vind hem meer dan behoorlijk op de zes....
maar ik ken dan ook niks van voetbal he....
voor voetbal moet je in barcelona zijn....@keygnaert
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 10:01]
Vind ik leuk
Lodecol13 +3888
maandag 11 februari 2019 om 10:06
Eindelijk besft ge het dat je er niks van kent
Vind ik leuk
sus +2041
maandag 11 februari 2019 om 11:28
ik weet dat jij hier de slimste bent....
maar ja jij bent dan ook zaakvoerder in diest met een hoog iq he...
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 11:29]
Vind ik leuk
Hierulf +1941
maandag 11 februari 2019 om 10:08
Wat een azijnpisser zeg !!!!!
Vind ik leuk
Jasper55 +412
maandag 11 februari 2019 om 10:10
Niets op Kayembe aan te merken, mag van mij gewoon blijven staan.. Milic daarintegen Mag gewoon zelf niet op onze bank zitten
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:23
En daar is super reporter Keygnaert terug.... Het enige wat hij doet is negativiteit en verdeeldheid zaaien.
Ik zou graag eens samen zitten en een discussie voeren met hem.
Vind ik leuk
TageMeister +9210
maandag 11 februari 2019 om 10:27
Hij niet hahahaha
Vind ik leuk
K1908 +2991
maandag 11 februari 2019 om 10:36
Heb je hem al eens op beeld gezien? Die heeft echt een gezicht dat zegt: 'Ik wil zoveel mogelijk mensen ergeren.'

Ik verdenk hem er ook van tegen beter weten in van die uitspraken te doen, puur voor wat meer aandacht en schenenschopperij. Al die stommiteiten, dat kan uit geen enkel normaal brein komen zonder voorbedachte rade, en hij doet dat overigens helemaal niet alleen over Anderlecht..
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 10:59]
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 12:30
Het stomste is dan nog dat het getolereerd wordt door die krant...
Vind ik leuk
camargue +6555
maandag 11 februari 2019 om 10:46
ik denk dat dat verloren moeite is Koen want die kerel, zoals zovele andere "kenners" zijn zo vol van zichzelf ...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 15:06
Inderdaad, maar den dien en meneer De Bilde steken er toch bovenuit zulle...
Vind ik leuk
camargue +6555
maandag 11 februari 2019 om 10:44
ja simpele crimineel, wie ga jij daar dan zetten?
Vind ik leuk
Sven2010 +37
maandag 11 februari 2019 om 11:30
Is dat die journalist niet die opgepakt is geweest voor geld te krijgen voor betere quotering in hln? In operatie propere handen?
Vind ik leuk
Brubru +5986
dinsdag 12 februari 2019 om 00:03
Is in opspraak gekomen bij zijn eigen krant omdat hij iedere maandagmorgen in paarswitte outfit kwam werken.
Vind ik leuk
Mario_ +2024
maandag 11 februari 2019 om 12:10
Met zoveel technische spelers rondom, heb je type Kayembe nodig.
Kums, Zulj, Verschaeren..... geen van die 3 heeft de body die Kayembe geeft aan de ploeg.
Zulj,.... toch weer hetzelfde, kan met de bal overweg, maar wordt makkelijk van de bal gezet en te weinig betrokken in het spel....
Vind ik leuk
foerie +9
maandag 11 februari 2019 om 12:13
Geen slecht woord over Kayembe integendeel zelfs. Hij doet het voortreffelijk en vergeet niet dat we in feiten of iemand hebben die nog beter is maar jammer genoeg out is met een zwaar kruisbandletsel, Sambi Lokonga maar daar spreekt niemand over.
Vind ik leuk
Josklos +0
maandag 11 februari 2019 om 17:21
Dat keygnaert zijn mening nog mag uiten.. ongelooflijk!
Vind ik leuk
Afan +13
maandag 11 februari 2019 om 19:22
Weer iemand (Keygnaert) die denkt iets van voetbal te kennen.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 19:25]
Vind ik leuk
Smuuw +1429