Rits ziet het somber in voor Club Brugge: “Het ziet er niet goed uit”

Rits ziet het somber in voor Club Brugge: “Het ziet er niet goed uit”

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 09:16ma 11-02-2019 om 09:16

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 09:16ma 11-02-2019 om 09:16

Club Brugge verloor weer kostbare punten voor de titelstrijd tegen Cercle Brugge (2-2). Mats Rits was na afloop pijnlijk realistisch tegenover Het Laatste Nieuws.

"Het ziet er niet goed uit, dat ben ik met je eens”, begint de middenvelder van Club Brugge die al naar de match tegen KRC Genk kijkt. “Oké, we hebben nog een heel lange rit te gaan, toch mogen we die match niet verliezen. Een paar jaar terug stonden we ook een straatlengte voor en werden we alsnog ingehaald.”

“Voor ons wordt het een kunst om punten te pakken tegen KRC Genk én RSC Anderlecht. Dat zou leuk zijn, maar ook nodig. Het gat is nu wel erg groot, maar dit is niet definitief." Rits: "Verliezen is absoluut geen optie, maar laat ons eerst maar de focus leggen op de komst van Salzburg”, aldus Rits.

Lees ook: "Cercle Brugge doet precies alsof ze Champions League hebben gewonnen"

Poll

Heeft Rits hier gelijk?

(250 stemmen)

Plaats een reactie

TageMeister +9210
maandag 11 februari 2019 om 09:17
Het voordeel van onze competitie en de formule is dat je speeldag per speeldag moet bekijken en dat er wekelijks verrassingen vallen....
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:25
Ja maar de voorsprong van Genk in PO 1 bedraagt nu al 5,5 punten op Club Brugge en 7 op Standard, er moeten nu al redelijk veel verrassingen gaan gebeuren ...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:34
Beste Luc, te vroeg om gissingen te maken. In slechtste geval zijn jullie de voorsprong al kwijt voor de po's beginnen door de situatie met Pozuelo die voor onrust in de koppekes vd rest vd ploeg kan zorgen. Ik hoop het niet niet hé want jullie verdienen de titel maar als de po's één iets geleerd hebben dan is het absoluut niet altijd degene die hem verdiend die kampioen geworden is !
Vind ik leuk
Marcus_A +2240
maandag 11 februari 2019 om 09:50
Inderdaad.. de PO1 moet gespeeld worden dat zijn 10 matchen, 30!! Punten te winnen of te verliezen....alles is nog mogelijk zolang je bij de eerste 6 bent!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 09:50]
Vind ik leuk
Boerken +8587
maandag 11 februari 2019 om 10:02
Met of zonder poz zal het verschil niet meer maken, Genk zit in de flow, en verdienen ook de titel!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:53
3x nog tegen mekaar.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3888
maandag 11 februari 2019 om 09:36
Laat ons dan maar volop de El kwalificatie kaart trekken , in de competitie proberen de 2eplaats te bemachtigen, zolang Genk dit spel niveau aanhoud is er niets tegen in te brengen , we moeten ook niet verwachten dat we na onze goede spelers te verkopen we dat elk jaar terug kunnen oplossen met de nieuw aangekochte spelers , we zien wel 2016-18-20 is dan weer een paar jaar, dat zijn mischien de goei jaren
Vind ik leuk
JanB +6986
maandag 11 februari 2019 om 09:52
Het is reeds wéken duidelijk bij Club
De mayonaise pakt niet meer
Veel te veel mekkerende spelers
Vind ik leuk
Brubru +5986
maandag 11 februari 2019 om 10:17
De resultaten die een ploeg haalt op nu al 25 matchen zijn meestal een goede waardemeter.
Een mindere ploeg wordt niet plots beter. Zie Anderlecht : na de winterstop en met nieuwe wondertrainer, Kara, Zulj en Bolasie 4 op 12.
Bij Club idem dito.

In PO1 hebben we wel al een ommekeer gezien omdat dat een nieuwe competitie is. De ploeg die eerste staat ziet zijn voorsprong gehalveerd (wie heeft dat uitgevonden?) en weet dat een misstap in de eerste matchen kan betekenen dat ze bijgrhaald worden. Resultaat : enorme druk waar niet iedere ploeg kan mee omgaan. De achtervolgers hebben minder druk want hebben niets te verliezen maar alles te winnen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws