Spelers wijzen naar apart probleem bij Anderlecht: “Dat is toch bizar”

Spelers wijzen naar apart probleem bij Anderlecht: “Dat is toch bizar”

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 07:14ma 11-02-2019 om 07:14

Laatste update: maandag 11 februari 2019 om 07:19ma 11-02-2019 om 07:19

RSC Anderlecht speelde 0-0 gelijk tegen Zulte Waregem. Landry Dimata, Peter Zulj en Yannick Bolasie waren akkoord over één ding. De grasmat van paars-wit was een probleem.

"Een topploeg als Anderlecht dat op zo'n veld moet spelen, dat is toch bizar", vindt aanvaller Dimata. Ook Zulj ondervond last van het veld. "De grasmat heeft er mee voor gezorgd dat ik niet precies kon afdrukken", aldus de Oostenrijker.

De slechte grasmat zou echter niet als excuus mogen gebruikt worden. “In Engeland kom je dit niet tegen. Maar goed, we mogen het niet als excuus gebruiken. Zo'n match moeten we altijd winnen", laat Bolasie weten tegenover Het Nieuwsblad.

Deze winter werd het veld nog vervangen in het Constant Vanden Stockstadion (100.000 euro). Toch ligt het er alweer zeer drassig én hobbelig bij. Het Laatste Nieuws meldt dat dat een gevolg is van een verouderd drainage- en verwarmingssysteem. Daardoor rotten de graswortels en komen de graszoden sneller los.

Poll

Vind jij dit ook?

(363 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 11 februari 2019 om 07:18
Het is altijd iets...
De slechte grasmat is maar een flauw excuus mannen.
Gewoon durven toegeven dat jullie play off 1 niet waard zijn.
Vind ik leuk
mapolean +1200
maandag 11 februari 2019 om 07:19
Ja... en die van Zulte-Waregem, die speelden op een veld van kunstgras ondertussen?
Vind ik leuk
Mckenzie +4946
maandag 11 februari 2019 om 07:26
Een versleten systeem dan, of slecht onderhouden? Dat veld is een paar weken oud!? Een paar jaar geleden, vorig seizoen zelfs(?) ging zo'n grasmat een seizoen(of meer) mee.
Vind ik leuk
Rune1891 +7373
maandag 11 februari 2019 om 08:42
Vorig seizoen hadden we ook een uitzonderlijk droog jaar
Vind ik leuk
Boerken +8587
maandag 11 februari 2019 om 07:39
Anderlecht speelt vooral in een ziek bedje
Vind ik leuk
Ku Ma +580
maandag 11 februari 2019 om 08:36
Ik vraag me af of jij het wel waard bent je kinderachtige mening te uiten...
Het is algemeen geweten dat een goed grasveld voor beter voetbal zorgt voor elk team. Door een beter veld krijgen supporters meer goals te zien.
Vind ik leuk
Smuuw +1429
maandag 11 februari 2019 om 20:40
wie is er kinderachtig? Zoveel interpretaties :D
Vind ik leuk
RobbyR +17
maandag 11 februari 2019 om 08:45
Tuurlijk, t'is de grasmat, niet het gebrek aan talent.
Bende overbetaalde sukkels!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:45
Het is wel een feit dat nieuw geplaatst gras in een veld met vries, sneeuw, extra regen, in een winterperiode waaronder veldverwarming zit nooit kan goed vasthechten waardoor hompen snel weer loskomen.
Maar idd is dat zelfde weer erger over het kanaal waar je ze wel ziet liggen blinken die velden dezer dagen.
Dus zoals onze autowegen !? Pas als er putten zijn doen we er iets aan ipv te zorgen dat er geen putten komen !
Vind ik leuk
j.caesar +1935
maandag 11 februari 2019 om 09:56
Grasmat of niet, Zjul en Bolasie waren heel matig; geen meerwaarde voor de ploeg.
Vind ik leuk
Wankstar123 +2668
dinsdag 12 februari 2019 om 08:57
Op basis van 1 match in de basis? U heeft toch wel een sublieme voetbalkennis hoor!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:33
Er is wel wat meer rot dan de grasmat alleen !
Vind ik leuk
camargue +6555
maandag 11 februari 2019 om 10:49
haal die grasmat er gewoon terug af en laat ze dan maar op het zand spelen ...

ze halen toch wel altijd iets nieuws aan om hun eigen falen te verdoezelen!
Vind ik leuk
skippie +465
maandag 11 februari 2019 om 14:00
What a joke. Niets anders dan kwaliteit is wat er ontbreekt, al de rest is larie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws