‘Transfersoap Pozuelo gaat verder: juridisch steekspel op komst’

‘Transfersoap Pozuelo gaat verder: juridisch steekspel op komst’

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 07:00ma 11-02-2019 om 07:00

Alejandro Pozuelo staat naar verluidt dicht bij een overgang naar het Canadese FC Toronto. De Spanjaard moet de vervanger worden van Sebastian Giovinco. Het Laatste Nieuws meldt dat een juridisch steekspel echter op komst is.

De 27-jarige Pozuelo kan een grootverdiener in de MLS worden. De onderhandelingen over een transfer gaan nog verder, maar een juridisch steekspel dreigt. Toronto wil het jaarsalaris van de middenvelder verviervoudigen en biedt een loon van vier miljoen euro.

De transferprijs wordt echter nog een andere zaak. De opstapclausule van acht miljoen euro werd geschrapt uit het contract van Pozuelo. Die clausule zou echter wel opnieuw in werking treden vanaf de volgende transferperiode. Voor Belgische clubs is dat komende zomer, maar in Canada begint die periode op 13 februari.

Advocaten van beide clubs houden zich nu druk bezig met de hele situatie en het transferdossier van Pozuelo dreigt in een juridisch steekspel uit te draaien. De entourage van de Spanjaard wil alvast een vertrek. Toronto is ook bereid om acht miljoen euro op tafel te leggen.

Lees ook: Genk het slachtoffer van makelaars? "Gingen er vanuit dat ze veilig waren"

Poll

Denk jij dat Pozuelo vertrekt?

(675 stemmen)

Plaats een reactie

Tornado79 +1273
maandag 11 februari 2019 om 07:10
Een speler die zijn vertrek op die manier probeert te forceren ben je beter kwijt dan rijk.
Wel serieuze aderlating voor Genk...
Vind ik leuk
taz +276
maandag 11 februari 2019 om 07:46
Ja van mij mag hij vertrekken,ook al kost het ons misschien de titel.
denk niet als hij zou blijven dat hij nog zelfde niveau haalt en de supporters zich al snel tegen hem zouden keren.
denk dat het niet zozeer aan hem ligt maar aan zijn entourage
die alleen snel geld willen verdienen aan hem.
en hij laat zich gek maken.
SPIJTIG heb tot zaterdag heel veel respect voor hem gehad
de zoveelste ontgoocheling heb geen zin meer in voetbal dat enkel
nog om geld draait. en de gewone fans die hard werken en iedere
week in weer en wind voor zo een pipo's komen kijken, en weer in hun blootje worden gezet.en dit niet enkel bij genk.
contracten zijn niets waard ,maar veel erger vind ik !
''zo ben ik tenminste opgevoed '' EEN GEGEVEN WOORD BREEK JE NIET.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:17
Profvoetbal werkt niet met normen en waarden, zo is het nu eenmaal. Clubs duwen ook spelers naar de uitgang ondanks langere contracten omdat ze meer kosten dan opbrengen dus proberen spelers dat omgekeerd ook.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:32
Laat hem gauw vertrekken maar via een achterpoort hij verdient het niet om via de grote poort te vertrekken. Ik zou hem ook niet meer laten meetrainen en ook niet meenemen naar Slavia Praag. Ik zou hem zelfs naar de B kern verwijzen tot de transfer rond is het is een pure schande weer een les bij volgende aankopen ban KRC Genk.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 08:31
Vind ik heel laag bij de grond. Van dankbaarheid voor zijn prestaties de laatste jaren schiet niks meer over bij jou. In het west Vlaams " muggegeheugen"...
Vind ik leuk
Quizmaster +546
maandag 11 februari 2019 om 08:54
Dankbaarheid moet wel van 2 kanten komen,net als respect!
Als hij nu nog vertrekt, nu dat Genk geen vervanger meer kan halen: niet meer opstellen..als we kampioen zouden spelen hem zeker geen lof sturen.
Een kapitein die zijn ploeg op dit moment zo in de steek laat verdient dat niet!
Over 4 maanden staan de ploegen in de rij voor hem, voor 8milj..dan verdient hij ook 4milj!
Hopelijk verveelt hij zich daar kapot in Canada...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 10:31
Wie bent u om te kunnen oordelen of veroordelen. De tijd dat hij betaald werd door uw ploeg en uw geld heeft hij altijd gedaan wat hij moest doen. Waarom zou jij kunnen beslissen over zijn verdere leven en financiën....
Vind ik leuk
Quizmaster +546
maandag 11 februari 2019 om 11:40
Ik ben de Quizmaster! En ik beslis ook niets voor hem, anders was deze topic verleden tijd.
Hij heeft zijn woord gegeven, mooie praatjes verkocht op de persconferentie.
Ik begrijp dat hij weg wil maar blijkbaar telt enkel het individu..dat Genk als club en zijn supporters geen vervanger meer kunnen halen is not done.
Maarja, de voetbalwereld is rot..i know
Vind ik leuk
Bart Joos +2199
maandag 11 februari 2019 om 07:42
Je moet het maar durvenr Enkele dagen eerder loven de supporters hem omdat hij niet gezwicht is voor het Arabische geld en nu dit schouwspel. Geld en volstrekt niks anders interesseert die heren voetballers.
Vind ik leuk
sus +1293
maandag 11 februari 2019 om 07:46
je moet het maar durven?????
4 miljoen euro per jaar.....
ik durf dat ook....
stel je maar eens voor dat hij volgende week zijn kruisbanden van zijn knie scheurt.....
1 jaar revalidatie en weg het riante loon ....
doe eens even normaal en laat die jongen vertrekken....
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 07:48]
Vind ik leuk
taz +276
maandag 11 februari 2019 om 07:49
kan hij binnen 3 maanden ook nog verdienen !!!
zal geen boterham minder moeten eten voor die 3 maanden.
en kwetsuren horen bij risico van het vak. als iedereen zo moet denken moet geen jong talent meer spelen dit seizoen.
voor angst dat ze geen grote transfer kunnen maken.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 07:52]
Vind ik leuk
sus +1293
maandag 11 februari 2019 om 07:58
ja ok als jij het zegt...
dat hij dat binnen 3 maand nog kan verdienen betwijfel ik.....
dat is dus 1 miljoen euro meer dan bv dries mertens...
Vind ik leuk
Bart Joos +2199
maandag 11 februari 2019 om 08:22
In de laatste rechte lijn naar de ontknoping uw ploeg zo in de steek laten. U vindt dat normaal??
Vind ik leuk
sus +1293
maandag 11 februari 2019 om 09:58
voor dat loon vind ik dat normaal....
maar ja wie is hier hypocriet?
Vind ik leuk
TageMeister +7237
maandag 11 februari 2019 om 08:17
Beetje naïef en dol van de fans om te denken dat hij neen gezegd heeft tegen het feld ipv de locatie ....
Vind ik leuk
Kess +463
maandag 11 februari 2019 om 08:02
Wat zou het toch mooi zijn als Genk zijn gelijk haalt (ivm in welke transferperiode deze clausule in werking treed) ik lach me een ongeluk , dat zou dan “bad karma” heten pozotje . Maar langs de andere kant je bent hem nu inderdaad beter kwijt dan rijk , Genk komt er altijd “gekloot” uit
Vind ik leuk
Gimini +1054
maandag 11 februari 2019 om 08:35
Dat hij gaat staat zo goed als vast, Genk zal waarschijnlijk enkel de transfersom wat hoger willen zien.
Vind ik leuk
Kess +463
maandag 11 februari 2019 om 08:38
Inderdaad , zou zijn transfer toch wat moeilijkheden kunnen geven , iets wat ik zeer erg hoop
Vind ik leuk
Quizmaster +546
maandag 11 februari 2019 om 08:56
20milj vragen :-)
Vind ik leuk
Kess +463
maandag 11 februari 2019 om 09:04
😂🤣
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:21
Man man ... managers en advocaten 😡 niks als miserie ... het lijkt toch vanzelfsprekend dat die clausule betrekking heeft op de transferperiode in het land waar het contract afgesloten werd, die ontsnappingstheorie lijkt me juridisch niet haalbaar, maar ondertussen zit het spel op de wagen. Ik zou het spel nu ook heel grof spelen en minstens een paar miljoen euro’s extra vragen of anders een juridisch steekspel beginnen want daar heeft Toronto de tijd niet voor...
Vind ik leuk
BW +228
maandag 11 februari 2019 om 09:27
Hoofd werd/wordt zot gemaakt door makelaar. Makelaar wil natuurlijk transfer want dan verdient hij ook een aardig centje bij... Denk ook dat Pozo het spel niet hard wil spelen, anders ging hij niet trainen. En nog belangrijker misschien, Toronto mag geen speler aanwerven die in een juridische strijd is verwikkeld. Daat is verboden in de MLS. Een heel laf spelletje van een rot makelaarswereldje. Gaat deze makelaar het risico nemen op een schadeclaim van ca 25 miljoen Euro????
Pozo kan enkel vertrouwen terug winnen indien hij breekt met deze makelaar. Maar... deze zorgt voor zijn contracten en dergelijke ....
De grootste verliezer in heel deze affaire zou wel eens pozo zelf kunnen worden...
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 09:28]
Vind ik leuk
margot +174
maandag 11 februari 2019 om 09:27
Welk regelement telt hier? Uefa of FIFA? Ik blijf herhalen dat als de voetbal instanties EUFA en FIFA niet gaan ingrijpen ontstaat er een groot probleem. Trouwens over wat vergaderen die heren. Of is het om de reisjes te doen. Er zijn bijna meer managers en makelaars dan spelers en die zoeken elke transferperiode naar money. Of hun speler nog een contract heeft of niet speelt geen rol. Wie is de dupe? De supporters. Dat kan gemakkelijk worden opgelost door het transferreglement op FIFA niveau aan te passen om meer transparantie te creëren. Trouwens deze soap zegt veel over de persoon van de speler. Het vertrouwen van de spelers in hem is weg, zeker als kapitein. Laten vertrekken en de deur toeslaan. Geen afscheid en contractbreuk aan zijn broek. Dan moet zijn management ook maar voor de kosten opdraaien.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:28
In ieder geval een heel moeilijke juridische situatie lijkt me : ja deze transfer periode is gesloten en ja andere zijn wettelijk nu open dus wat staat er in z'n contract in details? Niemand hier weet dat en gissen kunnen we enkel zoals journalisten doen. Tuurlijk is hij een aderlating maar dit Genk is toch meer dan Pozuelo alleen hoor en is gewoon de verdiende kampioen. Maar door dat stomme halveringssysteem dat ze zelf willen behouden kunnen ze hun titel misschien kwijtspelen. Enige voordeel : misschien gaat in het bestuur ook daardoor hun ogen open over de onrechtvaardigheid van die regel en willen ze er wel vanaf in de toekomst.
Vind ik leuk
firedwarf +3684
maandag 11 februari 2019 om 20:23
Kunt het draaien en keren hoe ge het wilt , de ploeg die als eerste staat NA PO1 is de landskampioen... Genk haalt niks als ze nu instorten als een kaartenhuisje... De beker zijn ze al kwijt en europees zie ik ze niet even de EL winnen...
Vind ik leuk
Cripler +533
maandag 11 februari 2019 om 12:11
Haha . En hem een week geleden unaniem heilig verklaren en ophemelen omdat hij niet vertrok in transferperiode. En nu dit . Zo zie je maar geld geld en nog eens geld is het enige dat de meeste voetballers motiveerd
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 12:12]
Vind ik leuk
freejazz +2187
maandag 11 februari 2019 om 12:49
Waarom die 'Haha' ? Komt totaal niet overeen met je laatste zin.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 13:42
Zet hem maar 3 maanden bij b kern want is onbetrouwbaar en breekt zijn beloften om tot eind sezoen te blijven .
Vind ik leuk
firedwarf +3684
maandag 11 februari 2019 om 20:22
Als ik genk was zo snel mogelijk Luc Misson en Laurent Denis aanstellen als advocaten in deze zaak... :D Garantie da pozuelo niet meer vertrekt dan en zijn makelaar zelfs een schadevergoeding aan KRC Genk betaald :p
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws