Relletje na Brugse derby: Het verstand zat een beetje verstopt in de achterzak

Relletje na Brugse derby: "Het verstand zat een beetje verstopt in de achterzak"

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 23:49zo 10-02-2019 om 23:49

Cercle Brugge veroverde een punt tegen grote broer Club (2-2) en dat zorgde voor enkele verhitte standjes. Zo wilde de Vereniging na de stadsderby graag de vlag in planten op de middenstip. Dat schoot bij Club in het verkeerde keelgat. Peter Vandenbempt analyseert het voorval.

"Het ontaardt hier helemaal. Spelers hangen aan elkaar. De enen proberen kemphanen uit elkaar te houden, anderen gaan duwen en trekken", citeert Sporza Vandenbempt tijdens zijn radiocommentaar voor Radio 1. "Wat een spektakel nog, maar dan in de slechte zin van het woord."

"Een vlag planten, dat is een gewoonte geworden. U mag zelf beslissen of dat hoort of niet. Daarna gingen de poppetjes aan het dansen, maar ik denk dat iedereen nu zijn verstand heeft teruggevonden. Het zat een beetje verstopt in de achterzak. Dit voorval illustreert toch een beetje de frustratie, de irritatie, het ongenoegen en de stress bij Club Brugge", besluit Vandenbempt.

Plaats een reactie

Philip R. +437
maandag 11 februari 2019 om 00:01
Ach jongen Vandenbempt... waar zit uw verstand dan? In je krullen? Welke simpelen plant er nu een vlag na een gelijkspel, na een owngoal, na een tweede kadogoal?? Ok den dienen van Cirkul...
Vind ik leuk
wesleyvb +1374
maandag 11 februari 2019 om 00:16
Een vlag planten, tja ik kan het wel hebben, ook moest stvv dat doen bij ons in Genk, zou ik het kunnen apprecieren. Vroeger was dat traditie.Echter in deze tijden, dat de fans nogal opgehitst geraken van deze provocatie zou ik het als speler Niet meer doen en zeker niet na een gelijkspel! Langs de andere kant, met dat vlagske te gaan planten,stamp je niemand zijn been over of doe je in werkelijkheid niet veel fout.Vind het dan ook zeer kleinzerig dat de spelers van Club Brugge hier zo op reageerden! Ik zou ernaar toe gegaan zijn en het gebaar hebben gemaakt van, het was maar 2-2 hoor dat is maar 1 punt.
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 00:17]
Vind ik leuk
Fcb for ever +4895
maandag 11 februari 2019 om 01:53
Een vlag planten daar is niks mis mee.
Maar dat doen na een gelijkspel ,wat moet je daar van denken?
Provocatie ?
Gebrek aan ambitie?
Of is het gewoonweg dom?
Ik vermoed dat het te maken heeft met de emotionele intelligentie ( van een hard gekookt ei) of was het
Dan misschien toch de speler in kwestie ?
Mats Rits was eigenlijk nog de beste!
Als we ze er zelf haden in gestampt dan zaten we nu niet met die zever.
Conclusie ,vandaag is club nog maar eens zichzelf tegen gekomen .
En dat was eigenlijk voor heel wat club fans zeer confronterend .
Voor zij die het tegen beter weten in nog altijd niet (willen) beseffen,
Het is voor club meer dan 5 voor 12,want anders is KRC Genk
De verdiende kampioen
Vind ik leuk
Marcenkie +255
maandag 11 februari 2019 om 02:09
Is het niet club die hiermee is begonnen?? Gewonnen of niet.....
Vind ik leuk
Hierulf +1941
maandag 11 februari 2019 om 06:20
Tja, de boeren reageren altijd zo als ze niet winnen... en zeker tegen Cercle ^^
Vind ik leuk
Bart Joos +3052
maandag 11 februari 2019 om 06:51
Het is idd 5 voor 12 en wat mij betreft is de verdiende kampioen wel reeds gekend.I.p.v zich te laten opnaaien door het randgebeuren hadden ze liever doelpunten gemaakt.
Vind ik leuk
LDN +284
maandag 11 februari 2019 om 07:27
Ik geloof dat het vooral de ambitie is die zich hier negatief etaleert. Het kan hen nog een moer schelen. Er zijn er nog die de eer van hun team willen verdedigen en gefrustreerd zijn wanneer er niet gewonnen wordt. Hier is dat niet zo fraai natuurlijk, maar ik kan er inkomen. Dit stadion lijkt mij als de kinderen bij een vechtscheiding
Vind ik leuk