Storck komt met opmerkelijke excuses naar Gent toe: Dit is niet onze stijl

Storck komt met opmerkelijke excuses naar Gent toe: "Dit is niet onze stijl"

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 22:45zo 10-02-2019 om 22:45

Royal Excel Moeskroen heeft de Ghelamco Arena met verstomming geslagen. De ploeg-in-vorm kwam bij KAA Gent winnen met 1-2. Manuel Benson kreeg de toorn van het thuispubliek over zich heen na een erg gemene overtreding op Brecht Dejaegere. Daar had Bernd Storck aandacht voor in zijn perspraatje.

Na de match kwam de trainer van Moeskroen met een opmerkelijke boodschap. "Voor ik start aan mijn analyse, wil ik kort iets zeggen over de situatie uit de tweede helft met Manuel Benson. Ik wil me verontschuldigen, in zijn naam en in mijn naam, omdat hij dit soort overtreding maakt. Dat is niet onze stijl. Ik wil me dan ook verontschuldigen bij de coach", richtte hij zich tot Jess Thorup.

"Het is niet onze manier van voetballen om zo'n fout te maken. Dat heb ik hem ook gezegd", sluit Storck de zaak. De Duitser greep overigens ook tijdens de partij in: enkele minuten na de onsportieve ingreep van Benson haalde hij zijn vleugelaanvaller naar de kant. Dat bracht voor Gent echter geen zoden aan de dijk. Door de nederlaag wordt Play-Off 1 halen nog een helse klus.

Poll

Had Benson rood moeten krijgen?

(304 stemmen)

Plaats een reactie

TageMeister +7237
zondag 10 februari 2019 om 23:04
Klasse van den trainer!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 23:04]
Vind ik leuk
Tornado79 +1273
zondag 10 februari 2019 om 23:04
Welkom bij Club...
Vind ik leuk
Rune1891 +5614
zondag 10 februari 2019 om 23:08
Ssst, ik was dat ook aan het denken tijdens de match, sterke taktische trainer die blijkbaar een groep kan meekrijgen, met deze uitspraak blijkt hij nog eens een echte gentleman te zijn ook
Vind ik leuk
Quizmaster +546
maandag 11 februari 2019 om 06:37
Toch geweldig..eerst was Leko de beste die er was, toen was hij zeer terecht (??) de winnaar van de prijs "beste coach" en nu zijn ze al blij met de coach van, met alle respect, Moeskroen...
Vind ik leuk
Tornado79 +1273
maandag 11 februari 2019 om 07:13
Leko is nog een schim van zichzelf... straalt geen passie meer uit...
Het is al sinds PO1 vorig jaar niet goed.
Enkel CL was een meevaller.
In 2019 gaat he5 van kwaad naar erger.
Ze gaan sowieso wachten tot na het drieluik Salzburg Genk Salzburg.
Vind ik leuk
Quizmaster +546
maandag 11 februari 2019 om 08:57
Zouden ze hem dit seizoen nog ontslaan? Dat zou me straf lijken
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 23:04
Aangenaam om te zeggen maar makkelijker na een overwinning natuurlijk.
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 05:35
Zelf de matchen dat hij verloor bleef hij kalm en positief,kan ik alleen maar toejuichen
Vind ik leuk
Reagens +2932
zondag 10 februari 2019 om 23:08
+1 voor Storck.
Mooie reactie nadat ze ons ook overspeeld hebben het grootste deel van de match.
Teleurstellend dat we eenvoudigweg geen aanspraak maakten op de overwinning.
Vind ik leuk
Lord Wenger +17041
zondag 10 februari 2019 om 23:10
Hele puike reactie van Storck! Er zullen het hem weinig nadoen, noch bij winst noch bij verlies.

Voor de rest hebben we weer het klassieke Gentse patroon gezien. Kunnen een gouden zaak doen en laten die kans grandioos liggen. We zullen het nooit afleren..

Hele zwakke partij van ons en dan nog zeggen dat David de 2 - 2 cadeau niet in dank afnam door de bal af te leggen. PO1 wordt moeilijk op deze manier. WB speelt degelijk, Standard is een sterke ploeg, Oostende hebben we gezien wat ze kunnen doen tegen ons en STVV en dat kunstgrasveld worden ook weer een hele kluif. Een gemiste kans vandaag die mogelijks onze PO1 kansen hypothekeren.

Enige lichtpunten waren de sterke invalbeurt van Brecht en de prestaties van Souqet en Kaminski.

Voor de rest wens ik Moeskroen proficiat met de puike prestatie en de verdiende overwinning.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 23:11]
Vind ik leuk
Blue-Blanc +639
zondag 10 februari 2019 om 23:49
Ik vrees dat het PO2 zal worden. Het was gewoon te zwak van onze jongens.. ik hoop dat ze het vertrouwen in thorup gaan houden, want hij is iets aan het opbouwen waar we volgend seizoen naar kunnen uitkijken. Gewoon knallen in Brussel en het seizoen is geslaagd voor mij.
Vind ik leuk
Lord Wenger +17041
maandag 11 februari 2019 om 00:05
Ik blijf nog hoop houden, maar de marge om nog een misstap te maken is er nu niet meer. Al ben ik net zoals jij al dik tevreden als we die beker mee naar huis pakken! Maar dan moet het niveau echt wel weer omhoog, want tegen Mechelen kunnen we op deze manier ook met lege handen thuiskomen.

Wat Thorup betreft heb je volkomen gelijk! Het bestuur mag eens gaan kiezen voor standvastigheid. Er wordt goed werk geleverd met het materiaal dat voorhanden is en het is bovendien ook een sympathieke vent en dus een goed uithangbord voor de club!
Vind ik leuk
Blue-Blanc +639
maandag 11 februari 2019 om 00:08
Amen to that Lord!
Vind ik leuk
freejazz +2187
maandag 11 februari 2019 om 10:42
De 2 meest klassevolle trainers die ik dit seizoen op de persconferentie na hun wedstrijd tegen Genk bezig hoorde, zijn deze 2 trainers. Zelden gehoord. En je merkt ook dat ze beiden iets aan het opbouwen zijn naar het volgende seizoen toe. Chapeau voor allebei.
Vind ik leuk
Lord Wenger +17041
maandag 11 februari 2019 om 13:40
Gert Verheyen en Clement vind ik ook wel nog bij die groep horen! Bedankt voor het compliment in ieder geval!
Vind ik leuk
Zetterberg +12326
maandag 11 februari 2019 om 06:26
Sorry maar ik vond de invalbeurt van Brecht ook maar half en half. Een paar goede passen, enkele zwakke maar vooral hoe hij de invaller met nummer 10 (speler van moeskroen waarvan de naam even ontsnapt) gewoon laat weglopen...die had daar altijd moeten scoren! Ik ben een dejaegere-fan, maar die verdedigende actie kan niet, zeker als je zelf pas bent ingevallen en dus niet op je tandvlees zit

Vind ik leuk
Lord Wenger +17041
maandag 11 februari 2019 om 13:37
Klopt, in die fase doet hij het niet goed! Maar hij is natuurlijk niet de enige. Vadis en Verstraete lopen ook naar Awoniyi toe in plaats van de paslijnen af te dekken, Rosted laat zich ook makkelijk wegzetten door de speler die de assist zou gegeven hebben.

Maar ik vond hem desondanks toch goed invallen. Heeft toch twee fases waar hij een hele goede aanval opstart en tegelijkertijd ook een drietal aanvallen van Moeskroen knap heeft afgebroken. Zoals die fase waar Benson dan natrapt of zijn perfecte tackle net voor de spionkop waar hij zo een corner vermijd en meteen weer op weg is om een aanval te proberen opzetten. Ook toch een drietal fouten die op hem zijn uitgevoerd, dus dat wil toch wel zeggen dat hij een inpakt maakte op de tegenstanders.

In vergelijking met de rest die op het veld stond bracht hij in ieder geval meer grinta. Als je ziet hoe onder andere Verstraete, Rosted en David slap in duel aan het spelen waren. In vergelijking daarmee was hij een verademing gisteren.
Vind ik leuk
Zetterberg +12326
maandag 11 februari 2019 om 18:41
Voor mij is Vadis de beste transfer, als hij fit is, draagt hij de ploeg! Toptransfer waar ik niet begreep dat Anderlecht en zijn supporters hem niet terugwilde! Ik denk dat ze ongelijk hadden...
Vind ik leuk
Lord Wenger +17041
maandag 11 februari 2019 om 19:04
Zal niet zo goed liggen in Anderlecht zeker? Ik heb het gevoel dat er nog wat wrevel is van bij zijn eerste periode bij jullie.

Maar hij is inderdaad zonder meer onze beste transfer. Alleen mogen ze asap zijn contractverlenging aanbieden want volgend jaar is al meteen zijn laatste contractjaar.
Vind ik leuk
Reagens +2932
maandag 11 februari 2019 om 18:42
David mocht die aanval zelf afronden, anders ben je geen spits. Maar zijn afwerking was gewoon dramatisch. Net als zijn hele partij.
Vind ik leuk
Lord Wenger +17041
maandag 11 februari 2019 om 19:09
Verbaasde me dat Thorup zijn derde wissel niet voor hem gebruikte. Maar als je zo secht in de wedstrijd ligt moet je aan het team denken en die bal afspelen. Hij was trouwens niet de enige die veel te egoïstisch aan het spelen was.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws