KAA Gent laat zich in eigen huis verrassen door sterk Moeskroen

KAA Gent laat zich in eigen huis verrassen door sterk Moeskroen

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 21:45zo 10-02-2019 om 21:45

Laatste update: zondag 10 februari 2019 om 21:53zo 10-02-2019 om 21:53

KAA Gent heeft niet kunnen profiteren van het puntenverlies van Anderlecht. In de eigen Ghelamco Arena verloor het namelijk van ploeg in vorm Moeskroen. Het werd 1-2.

De wedstrijd begon meteen sterk, met kansen over en weer. Awoniyi en Leye konden niet scoren voor de bezoekers, Odjidja stuitte aan de andere kant op Butez. Moeskroen nam de match in handen en was nog verschillende keren gevaarlijk. Uiteindelijk was het Awoniyi die de ban brak op voorzet van Benson. Dompé had meteen de kans om 1-1 te maken, maar Butez redde alweer.

Na rust begon Gent met frisse moed, maar het kreeg een koude douche. Deze keer was het Friede die trefzeker was. Even na de 0-2 kreeg Gent wat hulp van Godeau, die een duidelijke penaltyfout beging op David. Bronn twijfelde niet en maakte de 1-2. KAA Gent deed nog een slotoffensief, maar moest nog opletten voor uitstekende tegenprikken van Moeskroen. Uiteindelijk hield Moeskroen stand, zelfs na de late rode kaart voor Bakic. Sorloth kopte de laatste open kans op de deklat.

Gent mist zo de kans om afstand te nemen van Anderlecht. Beide clubs staan nu op 38 punten. Moeskroen staat tiende en maakt zich klaar voor Play-Off 2. 

Plaats een reactie

Vlad +4903
zondag 10 februari 2019 om 21:54
Het zal dus tussen Gent en Anderlecht gaan voor PO1
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:55
Zo ziet het er toch naar uit
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 10 februari 2019 om 21:55
en plots doken we de top 6 binnen....
hahahaha lol...
zou het in gent dan nog slechter zijn dan bij ons???
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 21:56]
Vind ik leuk
Minunten +566
zondag 10 februari 2019 om 21:57
Haha, Anderlecht heeft zijn champions league-ticket nog in eigen handen. 😀
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 10 februari 2019 om 21:59
man man man, wij zijn zo slecht....
Vind ik leuk
Toca +52318
zondag 10 februari 2019 om 21:56
Merci Moeskroen.
Vind ik leuk
Peed +826
zondag 10 februari 2019 om 22:50
Boe Moeskroen 😉. Waarschijnlijk wel de ploeg die in de laatste 5 à 6 matchen de meeste punten pakt.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:57
Moeskroen de giantkiller
Vind ik leuk
Frefke +1496
zondag 10 februari 2019 om 21:57
Over de trainer van Moeskroen wordt niet veel gepraat...
Die heeft daar me daar een ploeg in elkaar gebokst en dit vanuit het niets !
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:03
De eerste maanden onder hem waren echt niks, chapeau aan bestuur van Moeskroen om niet in paniek te geraken
Vind ik leuk
Marcus_A +2236
zondag 10 februari 2019 om 22:21
Lijkt mij een rustige, heel bekwame, sympathieke trainer die zijn vak kent .en die niet de eerste plaats opeist in de media....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:25
Hij heeft in de luwte gewerkt en een ploeg gevormd van dit zootje ongeregeld
Vind ik leuk
Genome +852
zondag 10 februari 2019 om 21:58
Leuke match. Het mocht niet zijn voor Gent, maar de ploeg die zijn kansen het meest heeft afgewerkt heeft gewonnen. Moeskroen was goed in die eerste helft.

Helaas! Een rode draad doorheen hun seizoen. Gent kon een fantastische zaak doen voor PO1. Niet getreurd uiteraard want het staat allemaal nog letterlijk op een zakdoek.
Vind ik leuk
w-b forever +2057
zondag 10 februari 2019 om 22:06
De buffalokes poederdroog in de kakker gepakt door ene awoniyi notabene.
Vind ik leuk
Blue-Blanc +1082
maandag 11 februari 2019 om 00:07
Zorg maar dat gij niet droog gepakt wordt door uw vriendjes uit Lokeren 😉. Ik had al zo een Voorgevoel dat hij ging scoren tegen ons. Ik heb niks op de overwinning van Moeskroen aan te merken. Het was verdiend!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 00:07]
Vind ik leuk
Marcus_A +2236
maandag 11 februari 2019 om 09:53
Moeskroen heeft op dit moment echt een goeie ploeg ...als ze deze vorm aanhouden gaan die nog flink oprukken in klassement
Vind ik leuk
Dirk H +3480
zondag 10 februari 2019 om 22:16
En plots staat Anderlecht door 2 punten thuis te laten liggen in de top 6
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:24
Beschamend voetbal van de ploegen die pretenderen dat ze voor de oppergaai gaan. Brugge, Standard, Gent, Antwerp, Anderlecht. Lamentabel. Genk verdiend om kampioen te spelen met hun voetbal in de reguliere competitie. Net als Brugge vorig jaar. Maar met de play-offs????
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 09:22
Awoniyi heeft nooit een deftige kans gekregen bij KAA Gent.
Indien ze met hem zouden gedaan hebben, zoals met de vaak prutsende Yaremchouck; namelijk hem elke week opstellen, dan zou hij zeker doorgebroken zijn.
De Gentse arrogantie is afgestraft en terecht; Moeskroen was beter.

En waarom David in de punt? Die kerel is veel te licht: op deze positie hebben we iemand nodig met body. Zo iemand is er nochtans, maar die wordt op de flank gepostuleerd: Sorloth. Onbegrijpelijk!
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 09:33]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws