Opmerkelijk: Club Brugge kreeg extra tijd van... amper 45 seconden

Opmerkelijk: Club Brugge kreeg extra tijd van... amper 45 seconden

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 21:30zo 10-02-2019 om 21:30

Club Brugge moest zondagmiddag twee puntjes achterlaten tegen Cercle. Het werd 2-2. Een echt slotoffensief bleef uit bij Blauw-Zwart, maar er was ook bitter weinig tijd voor.

Club kreeg in de tweede helft vier minuten extra, maar daar had het bitter weinig aan. Na een blessurebehandeling en een opstootje na de rode kaart van Johanna Omolo bleef er vrijwel niets over. De bal heeft in totaal 46 seconden gerold in die vier minuten.

Het inspireerde een lid van 'The Blues Of F.C. Bruges' zelfs om in de pen te kruipen. "Wie een schoolvoorbeeld zoekt van één van de grootste frustraties in het profvoetbal, herbekijkt de laatste tien minuten van de Brugse derby. De bal heeft er pakweg een minuut gerold. Het is zoals naar reclame kijken met af en toe een stukje film tussen: onnoemelijk vervelend. Die tien minuten stellen een enorme ergernis in de voetbalsport aan de kaak: het probleem van de onsportiviteit", opent hij zijn column.

De oplossing zou kunnen zijn om een aftelklok te gebruiken, die enkel tikt als de bal in het spel is. "Laten we Lawrence (Visser, red.) dus een handje toesteken en eindelijk de effectieve speeltijd invoeren. Het zou een heleboel frustratie en onsportiviteit uit de wereld helpen."

Plaats een reactie

Rune1891 +7354
zondag 10 februari 2019 om 21:42
Opnieuw wordt anti voetbal op die manier beloond... betalen we voor voetbal te zien of om komedianten langs de grond te zien rollen?

Iedere keer was Visser in de extra tijd ostentatief op zijn horloge aan het wijzen, waarom dan? Niks, maar dan ook niks meer bijgeteld! En 4 minuten was al heel weinig (6 vervangingen, blessurebehandeling keeper, vele fouten, gecontesteerd doelpunt met VAR moment).

Vind ik leuk
Vlad +4908
zondag 10 februari 2019 om 21:53
Het was een signaal naar Bayat, dat hij na de wedstrijd zijn nieuw horloge kwam ophalen...
Vind ik leuk
Chroom +658
zondag 10 februari 2019 om 22:05
En dat hij het lege doosje mag houden.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3888
zondag 10 februari 2019 om 22:06
Spijtig van uw reaktie ,maar er is toch wel iets eigenaardig gaande met ons scheidsrechters korps en stafleden heb er duidelijk geen vertrouwen meer in, als ge ziet dat de ref duidelijk 2-3 maal teken doet naar zijn uurwerk dat er in die zgz 4min amper 1min gespeeld is en dan maar ,45sec laat overspelen ,dan ben je als ref duidelijk FOUT
Vind ik leuk
Vlad +4908
zondag 10 februari 2019 om 22:22
Eén van de problemen is dat er niets, maar dan ook niets aan gedaan wordt, integendeel, ze worden nog in bescherming genomen en goed gepraat...
Vind ik leuk
agdh +2360
zondag 10 februari 2019 om 23:49
Het enige wat je kan doen is de tijd gewoon telkens stop zetten, wordt gewoon nooit gedaan, kijk maar naar de laatste 15 min van Frankrijk-België, net hetzelfde, ik snap de Brugge supporters dat dit heel frustrerend is, maar de fout ligt eigenlijk niet bij de ploeg die dat doet, je zou als het toch toegelaten wordt eigenlijk stom zijn dat je het niet doet, gewoon als de bal niet rolt, klok stil, en bij een keeper niet na 3 of 4 keer pas geel geven bij het tijdrekken bij het uittrappen, maar vanaf de 2de keer, 1 waarschuwing, want daar worden elke wedstrijden ook minuten mee gestolen... Zolang er tegen van die dingen niet consequent wordt opgetreden zal dit nooit weggaan
Vind ik leuk
Rune1891 +7354
maandag 11 februari 2019 om 01:22
Ik neem het cercle ook niet kwalijk hoor, ik stel me eerder vragen bij de ref, is die ref geworden omdat em graag voetbal ziet of omdat hij graag moeilijk doet?
Volgende quote komt rechtstreeks van de rekruteringswebsite van de KBVB voor arbiters

"Hou je van voetbal?"

"Scheidsrechter worden?

Makkelijk! Je hoeft slechts van voetbal te houden"

Als je ziet hoe vele scheidsrechters het toelaten hoe er tijd wordt verspeeld, moet ik toch eens goed lachen met die quotes
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:49
Vorige week ook 5 min erbij waarvan max 1min er gevoetbald werd en dat zelfs door de arbiter !!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:49
Heeft brugge weer niet kunnen winnen, dan hebben ze altijd wat te zeggen
Vind ik leuk
Vlad +4908
zondag 10 februari 2019 om 21:53
En gij niet, dus zwijg maar...
Vind ik leuk
Rune1891 +7354
zondag 10 februari 2019 om 22:36
Altijd interessant om te zien dat een eerste bijdrage op dit forum een anti reactie is zonder enig deftig argument, dan weten we direct dat we voor de rest geen rekening moeten houden met jou
Vind ik leuk
Philip R. +435
zondag 10 februari 2019 om 23:08
Ach jongen Albert, hou je bakkes en kruip terug in uw bed in het rusthuis... fooraap!
Vind ik leuk
Rune1891 +7354
maandag 11 februari 2019 om 01:23
Rustig, dat schelden is ook niet nodig
Vind ik leuk
Boerken +8580
maandag 11 februari 2019 om 07:46
Albert ga met uwe hond gaan wandelen !
Vind ik leuk
K1908 +2991
maandag 11 februari 2019 om 12:12
Zeg het niet graag, maar ze hebben in deze wel zeker reden.
Alleen mogen sommigen niet hervallen in "da's altijd bij ons". Want dat geldt voor elke grotere ploeg hier. (Ok, Anderlecht misschien niet dit jaar.. :-P)
Vind ik leuk
Nico10 +47
zondag 10 februari 2019 om 22:01
Jammer dat fcb de voorgaande 90 minuten dus niet ten volle heeft benut om het verschil reeds te maken .
Vind ik leuk
boogie +408
maandag 11 februari 2019 om 07:22
ook daar werd tijd gerokken door cercle
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20224
zondag 10 februari 2019 om 22:08
Daar heeft ie wel een punt. Zeer hatelijk!
Vind ik leuk
TageMeister +9210
zondag 10 februari 2019 om 22:15
Doe Brugge dit in de cl of el spreekt men van volwassen de match uitgespeeld...
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 22:16]
Vind ik leuk
Vlad +4908
zondag 10 februari 2019 om 22:38
Denk je?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:49
neh
Vind ik leuk
TageMeister +9210
zondag 10 februari 2019 om 22:59
Yep!
Is da bij Rsca zo, zou ik ook zo reageren, maar doen ze dit tegen ons zijn we lastig... Feit is wel(zoals Vlad terecht aanhaalt) hier wordt niet tegen opgetreden, of veel te laat...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:45
)en
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:52
Het was een van die matchen dat ze zelf 15min mochten overspelen en nog niet scoren
Vind ik leuk
Rune1891 +7354
zondag 10 februari 2019 om 23:28
Euhm, we hadden al 2 keer gescoord en cercle stond met 10....
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 05:31
Goed begonnen dan laten liggen ,deksel op de neus krijgen,niet meer in de match zitten,neen ze gingen niet meer scoren
Vind ik leuk
Teswadates +103
zondag 10 februari 2019 om 23:04
Waarom speelde Vormer die bal ook niet gewoon in handen van de keeper? Die mag de bal maar 6 seconden vasthouden. Nu bracht het enkel tijdverlies teweeg. Ruud dacht slim te zijn maar schoot op deze manier in eigen voet.
Vind ik leuk
Gimini +1331
maandag 11 februari 2019 om 00:41
Waarom stond die Vormer in de ploeg? Heeft Brugge bang dat ze zonder Vormer te gemakkelijk winnen? Foei,foei,foei , wat meerwaarde brengt diene opgeblazen kikker nog ??
Vind ik leuk
blondel +3830
maandag 11 februari 2019 om 11:08
Ja ,wat staat die Pozuelo nog bij Genk te doen.Bleiten om meer te kunnen verdienen bij Toronto.
Vind ik leuk
wesleyvb +1374
maandag 11 februari 2019 om 00:39
ahja en als hij een minuutje had laten doorspelen hadden ze een klinkende overwinning behaald met 5-2 of wat ?? scoren en voetballen moet je zelf doen ! in Brugge ist altijd den arbiter geweest! en dan nog met den tractor naar huis door da strontweer, pfff de boerkes hadden hun dagje weer niet. en dan nog beginnen vechten omdat ze een vlagske planten.da vlagske had zeker niet gemoeten na een 2-2 maar die agressieve reactie was ook maar heel laag gevallen! ik had er eens flink om gelachen!
Vind ik leuk
Rune1891 +7354
maandag 11 februari 2019 om 06:37
5-2 Is ook niet nodig he slimmeke, 1 goal was genoeg
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 07:30
Dat scenario doet zich ieder weekend op alle velden voor. Maar nu Club er eens het slachtoffer van is dan wordt het “uitgerekend”. Ik stel al jaren voor om een ‘tijdsklok’ in te voeren zoals bij het basketbal.
Vind ik leuk
Boerken +8580
maandag 11 februari 2019 om 07:48
Al jaren? En ge zit hier juist!
Vind ik leuk
Lodecol13 +3888
maandag 11 februari 2019 om 09:23
Ja maar altijd op brugge dat is een feit en de ref help graag mee in spelbederf dat is ookaltijd zo
Vind ik leuk