Dury duwt Anderlecht dieper in de penarie: Dat kan ik niemand aanraden

Dury duwt Anderlecht dieper in de penarie: "Dat kan ik niemand aanraden"

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 21:00zo 10-02-2019 om 21:00

Francky Dury heeft een puntje kunnen scoren in het Astridpark (0-0). De trainer van Zulte Waregem was dan ook tevreden over de wedstrijd, ook al was die van beide kanten nogal zoutloos.

"Ik ben tevreden met het puntje", zo geeft hij aan bij VOOSport. "Dat is nooit gemakkelijk op Anderlecht. Er waren echter momenten waarop we gevaarlijk hadden kunnen zijn. Ik ga de match morgen analyseren, maar er waren vijf of zes fases waar we scherper moesten zijn voor doel. In de eerste helft hebben we het spel goed gecontroleerd. In de tweede helft ging dat moeilijker, maar mijn centrale verdedigers waren secuur."

Dury weet niet of Anderlecht nog de top zes haalt. "Wij hebben ons parcours gelopen, ik ga geen pronostieken geven voor de top zes. Het interesseert me niet wie vijfde of zesde wordt. Het enige wat ik kan zeggen, is dat ik niemand Play-Off 2 kan aanraden", lacht Dury nog. 

Plaats een reactie

freejazz +2644
zondag 10 februari 2019 om 21:14
PO2 is echt wel de hel, in Genk weten we daar alles van.
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
zondag 10 februari 2019 om 21:18
Tenzij het in het laatste half uur, compleet omgegooid wordt, doet iedereen slechte zaken voor po 1 ticket. Antwerp kon zo goed als zeker zijn bij winst. Brugge verspeelt mss een serieuze kans om nog aanspraak op de titel te maken. Standard verliest. Rsca haalt een puntje, Gent 0-2 in het krijt. De winnaar van deze speeldag Stvv, en Genk heeft nu nog wat extra ademruimte voor moeilijke matchen die eraan komen.

Bij dit schrijven maakt Gent net de aansluitingstreffer via een penalty. Denk dat po zal beslist worden in het duel stvv Gent
Vind ik leuk
w-b forever +2061
zondag 10 februari 2019 om 21:18
Idd is gewoon de hel dat PO2 gedoe en totaal geen meerwaarde voor onze competitie.
Vind ik leuk
freejazz +2644
zondag 10 februari 2019 om 21:49
Ik zal eerlijk zijn, PO1 halen is voor 6 clubs fantastisch, maar de 9 anderen (1 degradeert) worden verplicht om er zowat voor spek en bonen bij te lopen. Eigenlijk krijg je het gevoel dat de competitie al is afgelopen als je PO2 moet spelen. Ik blijf dit discriminerend vinden, en zoiets kan toch nooit de bedoeling zijn. Zoals jij terecht aanhaalt, geen enkele meerwaarde.
Vind ik leuk
Bonanza +1140
zondag 10 februari 2019 om 21:44
Enkel.Genk verdient het om kampioen te worden. De rest is op de.sukkel. De een al wat meer dan de andere
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:41
Deze speeldag, Limburg boven. Vanwege een Vlaams Brabander die supportert voor de West Vlamingen.
Vind ik leuk
Heppen1J +936
maandag 11 februari 2019 om 09:28
Limburg Limburg alleen daar gaat niets boven en de rest kijk er na
je moet het toch maar klaar spelen STVV ook de verdiensten van Mark Breys