Sonck springt in de bres voor Club Brugge: Ik snap dit niet

Sonck springt in de bres voor Club Brugge: "Ik snap dit niet"

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 20:45zo 10-02-2019 om 20:45

Laatste update: zondag 10 februari 2019 om 20:50zo 10-02-2019 om 20:50

Club Brugge heeft zondagmiddag op 2-2 steken tegen stadsgenoot Cercle. Aan de tweede goal van Cercle zat een geurtje, want Irvin Cardona leek nipt buitenspel te staan. Wesley Sonck vindt dat de VAR dit had moeten zien.

Sonck vindt dat er in dit geval wel degelijk sprake is van een zogeheten clear error. "Niet alleen het hoofd van Cardona, ook zijn schouder en zelfs zijn knie staan voorbij Denswil en dus ook voorbij de denkbeeldige offside-lijn", vertelt hij bij Proximus Sports.

Sonck grijpt meteen ook terug naar een fase van vorig seizoen. "Als we deze fase vergelijken met die ene fase van Diaby in het Constant Vanden Stockstadion (vorig seizoen in PO1, red.), dan vind ik dat het hier veel duidelijker buitenspel is. Daar greep de VAR wél in, nu niet. Ik snap dit niet. Ik ben benieuwd wat ze nu gaan communiceren."

Ook zijn collega Eric Van Meir van Play Sports heeft die mening. "Ik vind het buitenspel, al is het héél moeilijk te zien. Zijn hoofd is er voorbij. Maar Denswil staat achter Cardona en je kan zonder de juiste technologie moeilijk beslissen, daarom grijpen ze niet in volgens mij."

Plaats een reactie

TageMeister +7237
zondag 10 februari 2019 om 20:40
De vraag is dir een clean error? Buitenspel was het...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:46
Ik ben benieuwd welke uitleg dat de VAR/ref nu gaat geven
Vind ik leuk
Vlad +3728
zondag 10 februari 2019 om 21:10
Als het bij Diaby werd afgekeurd, moeten dezelfde regels gehanteerd worden, ja dus.
Vind ik leuk
TageMeister +7237
zondag 10 februari 2019 om 21:16
Het verleden heeft al aangetoond dat dit nooit het geval is, jammer genoeg
Vind ik leuk
Rune1891 +5609
zondag 10 februari 2019 om 21:36
Buitenspel is er, of is er niet, dus als de ref of grensrechter daar in de fout gaan, vind ik dat altijd een clear error.
Maar ik denk dat je mijn standpunt daarin al kent, schaf dat clear error gedoe af
Vind ik leuk
TageMeister +7237
zondag 10 februari 2019 om 22:20
Is ook mijn standpunt daarom dat ik dit aanhaal. Voor mij is dit geen clean error, omdat je dit niet zo kan zien... Ik heb dus een probleem met die term, maar ben niet alleen...
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 22:21]
Vind ik leuk
Dirkkk +137
zondag 10 februari 2019 om 20:49
En als de var rechtlijnig is, keuren ze die eerste ook af, dit in lijn van vorige week standard, ongeveer net hetzelfde. Dr heeft precies iemand het gemunt op club brugge, hoe die benadeeld worden laatste 2 matchen is schrijnend. En los daarvan, ze moeten zelf gewoon meer tonen ook
Vind ik leuk
Boer +286
zondag 10 februari 2019 om 21:14
Voila, 97 nagels met kopen
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 21:16]
Vind ik leuk
Nico10 +30
zondag 10 februari 2019 om 20:53
Het moet gewoon beter. Dan moet je niet zagen over de ref en de VAR!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:06
Als iedereen zijn job doet....Dan moet je niet zagen...
Vind ik leuk
Lodecol13 +3185
zondag 10 februari 2019 om 21:21
Ge moet het beter willen doen en willen zien, de match in een richting sturen om een ploeg punten te laten winnen of verliezen is hier duidelijk aan de gang, zie goal van brugge op kortrijk afgekeurd wegens buiten spel FOUT, goal in anderl meter buiten spel niet gezien door lines man ,ref , var duidelijk FOUT,gent in brugge met ref op 2m afstand FOUT nu weer brugge weer ofz goal ref lines man var niets aan de hand FOUT ,dit zijn allemaal fases die vrijwel allemaal fouten volgens reglement gemaakt zijn ,ik heb dit week end weer alle matchen opgenomen en zie veel foute handelingen van de leidende organisatie die daar voor instaat
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 21:34]
Vind ik leuk
sus +1291
maandag 11 februari 2019 om 07:42
man man man....
Vind ik leuk
sus +1291
zondag 10 februari 2019 om 21:00
sonck...
sssssstttttt.....
Vind ik leuk
MoCa +674
zondag 10 februari 2019 om 21:09
Nog zo'n analist die het altijd beter weet. Laat alle analisten is het busje van de VAR plaatsnemen en dat is dit probleem over dubieuze beslissingen opgelost. Vanaf dan zijn alle beslissingen de juiste !!!! De beste stuurlui staan altijd aan wal zeggen ze ;-)
Vind ik leuk
Zetterberg +12325
zondag 10 februari 2019 om 21:02
Hoe kan buitenspel geen clear error zijn! Het is wit of zwart...als ze nu al geen technologie voor een lijntje te trekken kunnen aanschaffen?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:08
De lijn die getrokken wordt om buitenspel te bepalen is niet parallel met de lijn van het penaltygebied. Die van Diaby zie je niet hoe ver zijn lichaam er voorbij is of of die lijn goed getrokken was. Volgens mij was het een geldig doelpunt van cercle en buitenspel van Diaby vorig jaar. Dus niks clear error. Die penalty op Dimata was er wel één, daar hoor ik amper iets over.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:43
Direct kleur bekennen bij 1ste post 🙄🙄🙄
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:53
Ofcourse ge zijt een aanwinst, direct een doodeerlijke neutrale kijk op de zaken.🤔🤔🤔
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 21:10
Sonck, als je analisten wil spelen moet je leren je fcb kap af te zetten !! Vorig jaar en telkens fcb wordt bevoordeeld, en dat is veel zo, dan horen we jou niet
Vind ik leuk
Boer +286
zondag 10 februari 2019 om 21:15
Omgekeerd hoor ik u ook niet
Vind ik leuk
Kingambo +2425
zondag 10 februari 2019 om 22:58
Het is precies dat Brugge geen kampioen mag spelen 😂😂😂😂😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
blondel +3291
maandag 11 februari 2019 om 11:00
Wat heeft dit met kampioen te maken.Het gaat over de VAR,hoe onbekwaam ze zijn.
Vind ik leuk
wesleyvb +1281
maandag 11 februari 2019 om 00:42
Tzijn altijd de arbiters geweest in Brugge, scoren moet je zelf doen mannen !
Vind ik leuk
blondel +3291
maandag 11 februari 2019 om 11:02
En als we vorig seizoen altijd wonnen,zegden jullie dat het "altijd" dank zij de arbiters was.En nu we verliezen is het ook "dank zij" de arbiters.Wat moet ik nu nog geloven?
Vind ik leuk
wesleyvb +1281
maandag 11 februari 2019 om 14:31
dat het altijd de arbiters zijn geweest he
Vind ik leuk
Hhti +1596
maandag 11 februari 2019 om 07:30
Hoe je het ook draait of keert, dit zijn nu 4 punten dat we verloren zijn door de VAR. Penalty fase vorige week en deze goal van Cordana. Het is wel duidelijk dacht ik dat die mannetjes in de bus niet onafhankelijk zijn. Al zijn ze met z'n drieën!!!
Vind ik leuk
ROBSON +3867
maandag 11 februari 2019 om 08:05
7 punten in 3 wedstrijden.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws