Anderlecht kan niet scoren en doet slechte zaak voor Play-Off 1

Anderlecht kan niet scoren en doet slechte zaak voor Play-Off 1

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 19:45zo 10-02-2019 om 19:45

Anderlecht is niet verder geraakt dan 0-0 tegen Zulte Waregem. Het elftal van Fred Rutten toonde veel goede wil, maar weinig doelrijpe kansen.

Anderlecht begon degelijk aan de partij en Dimata kon meteen gevaarlijk voor doel komen, maar hij kwam centimeters te kort. Even later scoorde Bongonda voor Essevee, maar wel uit buitenspel. Het tempo verwaterde daarna en enkel Bongonda kon nog voor gevaar zorgen. Hij testte Didillon, maar zijn schot was te zwak. Even later claimde Dimata een penalty na een duwfout, maar de VAR gaf geen krimp.

De tweede helft begon opnieuw sterk, met kansen voor Zulj en Bongonda. Het spel bij Anderlecht ging echter te traag en de weinige kansen werden om zeep geholpen. Het was vooral Zulj die nog twee grote kansen liet liggen. Anderlecht had te weinig wapens om de bezoekers pijn te doen en liep zo op een muur. Een late pegel van opnieuw Zulj stierf nog op het doelhout. Heel wat teleurgestelde fans vertrokken vroeger uit het Astridpark.

Anderlecht staat voorlopig wel naast KAA Gent op de zesde plaats, maar Gent speelt later nog tegen Moeskroen. De kans is dus reëel dat Anderlecht ook na deze speeldag niet in de top zes staat. STVV loopt zelfs al vier punten weg.

Plaats een reactie

GILLEMANS +452
zondag 10 februari 2019 om 19:58
NU IST ZEKER CRISIS.
Vind ik leuk
Freddyploiks +15319
zondag 10 februari 2019 om 19:58
Dit Anderlecht verdient geen PO1
Vind ik leuk
Toca +52335
zondag 10 februari 2019 om 20:00
Ge zijt me voor Fred. Gewoon te zwak voor play off 1. Bende sukkelaars
Vind ik leuk
ScheveStek +2286
zondag 10 februari 2019 om 20:30
Niet om mee te doen aan een rondje Anderlecht-bashen... Maar hadden jullie echt verwacht dat Rutten beterschap ging brengen?
Vind ik leuk
Peed +826
zondag 10 februari 2019 om 20:35
Top 6 met zo'n kern moet in principe toch echt wel kunnen.
Vind ik leuk
Toca +52335
zondag 10 februari 2019 om 20:43
Ik niet nee. Geen enkele trainer trouwens.
Vind ik leuk
ScheveStek +2286
zondag 10 februari 2019 om 20:58
Komop he :)

Jullie kern is toch echt niet minder dan die van Sint Truiden bv.

Rutten is een aimabele man maar geen tactisch genie.
Hij zal de jongens eens over hun hoofd aaien en zeggen dat ze goed bezig zijn.

Maar tactische plannen? Nul.. Dan was Hein tactisch veel beter.

Tactiek maakt het verschil bij gebrek aan kwaliteit.

Mijn inziens is Anderlecht daar in de fout gegaan.
Vind ik leuk
Toca +52335
zondag 10 februari 2019 om 21:11
Merci voor uw medeleven 😉😉 je hebt overschot van gelijk trouwens. Mss dat Moeskroen ons nu aan t helpen is.
Vind ik leuk
THOR4ever +3429
zondag 10 februari 2019 om 22:45
Heila. Ge staat terug op plaats 6 hé
Vind ik leuk
Diego A M +4525
zondag 10 februari 2019 om 20:17
Née. Laat st Truiden maar playoff 1 spelen. Die verdienen dat
Vind ik leuk
THOR4ever +3429
zondag 10 februari 2019 om 20:31
Ik ben wel van mening dat ze iets moeten doen aan dat versleten kunstgras. Je moet eens kijken hoe de spelers lopen op zo’n veld. Er zijn iedere wedstrijd daardoor talrijke fases die op gewoon gras anders zouden zijn afgelopen.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 20:34]
Vind ik leuk
Diego A M +4525
zondag 10 februari 2019 om 20:51
Oké. Maar het voetbal van St Truiden is dit seizoen best wel goed. Ik begrijp wel dat je als sup van Genk dit moeilijk kan toegeven. Maar zelfs zonder pozuelo zie ik geen enkele ploeg in staat om Genk te bedreigen. Volgende week gaan we zeker voor Genk supporteren!
Vind ik leuk
THOR4ever +3429
maandag 11 februari 2019 om 00:31
Neen hoor. Ik kan het best lijden dat de kanaries hoog vliegen. Als Pozu vertrekt gaan we het nog kwaad krijgen, maar bedankt voor de aanmoediging !
Vind ik leuk
TageMeister +9210
zondag 10 februari 2019 om 19:59
Zo zwak! Rutten brengt geen beterschap...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:59
Als Gent wint gaat het heel moeilijk worden voor RSCA om PO1 te halen
Vind ik leuk
TageMeister +9210
zondag 10 februari 2019 om 19:59
We moeten positief zijn, we maken nog steeds kans om POII te winnen... Hahaha
Vind ik leuk
JoeCanoe +1456
zondag 10 februari 2019 om 20:01
Geloof je dat echt? Je gaat daar Union nog tegenkomen hoor.
Vind ik leuk
TageMeister +9210
zondag 10 februari 2019 om 20:02
Eikel! Hahahaha 🤣
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:01
Is voor RSCA misschien de gemakkelijkste manier om Europees te spelen volgend seizoen
Vind ik leuk
JoeCanoe +1456
zondag 10 februari 2019 om 20:05
Laten we eerlijk zijn dit Anderlecht verdient geen Europees voetbal.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:07
Buiten Genk is er geen een ploeg in staat een constante lijn in hun spel te krijgen
Vind ik leuk
JoeCanoe +1456
zondag 10 februari 2019 om 20:10
Tot voor dit weekend kon enkel Lokeren een constante lijn aanhouden. Maar die lijn is ook verbroken dit weekend 😉
Vind ik leuk
freejazz +2644
zondag 10 februari 2019 om 20:12
Als zelfspot kan deze wel tellen. Schitterend, Joe.
Vind ik leuk
Rune1891 +7354
zondag 10 februari 2019 om 20:13
Zwijg over lijnen, de VAR zou er beter 1 leren gebruiken 😂
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:42
't zal dan wel ne kromme zijn
Vind ik leuk
Bart Joos +3052
zondag 10 februari 2019 om 20:26
Er zijn dus geen zekerheden meer.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:12
Jaja Genk gatkruiper
Vind ik leuk
JoeCanoe +1456
zondag 10 februari 2019 om 20:00
Ben benieuwd voor volgende week. Voor Anderlecht zal winnen een must zijn als ze PO2 nog willen ontlopen. Antwerp gaat terug scherp staan na wanprestatie van gisteren ...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:09
Dan moet anderlecht altijd scherp staan (Brugge tegenwoordig ook maar dat is andere discussie)
Vind ik leuk
Toca +52335
zondag 10 februari 2019 om 20:00
En het lag allemaal aan Hein en het systeem en wat nog allemaal 😊😊😊
Vind ik leuk
JoeCanoe +1456
zondag 10 februari 2019 om 20:02
Zijn ze de opzegvergoeding van Weiller nog altijd aan het afbetalen?
Vind ik leuk
Toca +52335
zondag 10 februari 2019 om 20:03
Nee dat denk ik niet. Die is terug aan de slag dus.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:05
Als er geen vertrouwen is is het moeilijk om goede resultaten te halen en me dunkt dat vooral de meer ervaren spelers er het meest last van hebben
Vind ik leuk
Toca +52335
zondag 10 februari 2019 om 20:14
Daarvoor heb je een trainer zeker. Las ik hier ook onder Hein.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:16
Dan zal er iets van waarheid inzitten maar ik zie in Hein toch geen motivator
Vind ik leuk
DDSP +25
zondag 10 februari 2019 om 20:02
Bolasie een tourist..en zulj ..beetje traag .de rest zoals altijd..te zwak. Rutten brengt niet veel meer dan Heinz.
Vind ik leuk
Kat in zak +280
zondag 10 februari 2019 om 20:03
Wat is er nog te zeggen.
Week na week leef je toe naar de volgende match om telkens weer teleurgesteld te worden.
Dit doet pijn. We zullen als mauve familie de kelk tot op de bodem moeten ledigen, maar so be it.
Ik heb vertrouwen in het bestuur dat ze dit naar volgend seizoen toe kunnen recht zetten.
Tot dan wordt het incasseren.
Anderlecht komt altijd terug!
COYM!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 20:04]
Vind ik leuk
JoeCanoe +1456
zondag 10 februari 2019 om 20:08
Als Europees voetbal niet gehaald wordt dan gaat dat financieel een zware streep door de rekening zijn. Bovendien gaat dat degelijke spelers weerhouden om te tekenen. Idem voor wat degelijke coach betreft. Situatie zal niet op 1 seizoen hersteld worden (tenzij Coucke heel diep in zijn zakken win tasten).
Vind ik leuk
JDP +843
zondag 10 februari 2019 om 20:23
Wij (=Standard) zijn dat verschillende jaren na elkaar tegen gekomen : PO II en dus geen toeschouwers, geen Europees, enz.
Ik denk dat Anderlecht nog steeds attractiever is voor een speler dan Standard om te tekenen. Dus niet wanhopen zou ik zeggen.
En nog iets : nieuwe spelers inpassen na de winter vergt altijd wat tijd.
Tot slot (alweer over Standard) : vorig jaar pas op slotdag POI kunnen afdwingen. Bij de rust nog 0-2 achter tegen Oostende. En toch fantastische play offs gespeeld.
Dus niet wanhopen zou ik zeggen.
PS wij hebben graag dat Anderlecht PO I speelt : dan hebben we toch al minstens 4 punten 😉
Vind ik leuk
JoeCanoe +1456
zondag 10 februari 2019 om 20:33
Zo denken wij ook over de Rouches ... dat zijn minimaal 4 punten voor ons.

En ook tegen Anderlecht zie ik ons minimaal even goed presteren dan tegen Sint Truiden. Als ik mag kiezen dan mogen die op de laatste speeldag toch nog nipt de 6e plaats nemen.
Vind ik leuk
THOR4ever +3429
zondag 10 februari 2019 om 20:37
Idem voor Genk. PO2 moeten spelen en vorig jaar maar nipt in PO1. Nu, met dezelfde spelers plots bewierokt tot en met (op het genante af). Het ontbreekt Anderlecht nu ook aan vertrouwen en alles zit tegen. Ik blijf erbij dat ze geen vijf of zes nieuwe spelers nodig hebben zoals sommigen hier af en toe schrijven.
Vind ik leuk
Bonanza +1140
zondag 10 februari 2019 om 20:03
Triestig, triestig, het spel en de wissels. En wat zeker duidelijk is ,Zjul is geen 10!
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 20:29]
Vind ik leuk
Toca +52335
zondag 10 februari 2019 om 20:05
Zjulj is een slak.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:06
We verdienen gewoon geen play-off 1..
En er zal ook geen Europees voetbal komen.
Een ramp is er niks aan .
RIp Anderlecht....
Vind ik leuk
Lunam +1990
zondag 10 februari 2019 om 20:09
Met los zand kan je niets bouwen, noch Hein , noch Fred, noch Pep, ... So be it PO2 wordt nagenoeg een feit.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:09
Het ergste van al is dat de overwinning er nooit heeft ingezeten en ik vrees dat het game over is en Rutten die zien we hopelijk na dit seizoen ook niet meer terug
Vind ik leuk
Diego A M +4525
zondag 10 februari 2019 om 20:55
Ik denk niet dat Rutten hier veel kan aan doen. Is gewoon een ploeg zonder vertrouwen. Er is misschien te weinig kwaliteit maar om po 1 te halen zou dit zeker voldoende moeten zijn.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20224
zondag 10 februari 2019 om 20:10
Vandaag Gent winnen en volgende week verliezen op Antwerp en de kloof is al 6 punten. Dan is het volgens mij over.
Vind ik leuk
JoeCanoe +1456
zondag 10 februari 2019 om 20:16
En week nadien Brugge ...
Vind ik leuk
w-b forever +2061
zondag 10 februari 2019 om 20:18
Er is geen verschil tussen de kern van rsca en hun grasmat want ze zijn beiden ziek tot aan de wortel.
Vind ik leuk
JoeCanoe +1456
zondag 10 februari 2019 om 20:34
Wel een verschil ... grasmat kan je voor 500.000 eur van de zomer in orde brengen. De ploeg in orde brengen is iets anders.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:20
Aan al die mensen die Hein een prutser vonden ,wel dit is er een van een nog veel groter kaliber,we hebben slechts 2 spitsen en in een match waar we absoluut moeten scoren vervangt hij de een door de ander,Obradovic gekwetst ?dan breng je toch amuzu voor zijn snelheid,nee hoor hij kiest voor Milic?????,hopelijk brengt Antwerp ons de genadeslag toe,en is het gedaan om als supporter onze kas op te fretten.Jammer dat ik het zo moet zeggen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:22
Dat wordt moelijk !!
Nu naar Antwerp en die moeten hun herpakken na verlies op Lokeren !
Club Brugge moet ook herpakken na de 2-2 tegen Cercle !!
Daar gaat RSCA 2 keer serieus uit de hoek moeten komen met 150% inzet !! Of ze spelen Play Off 2
Vind ik leuk
12a34b +1329
zondag 10 februari 2019 om 20:23
Ik denk dat het enige positieve voor Anderlecht is dat de degradatie niet meer mogelijk is.
Vind ik leuk
polle1 +451
zondag 10 februari 2019 om 20:30
als ge met een milic en lawrence speelt dan ben je een kut trainer ,dit zijn 2 spelers waar je niets mee kunt doen waar zit cobbaut?en zulj moet op de 8 en verschaeren op de 10,ze creëren op een hele wedstrijd maar een paar kleine kansjes maar hadden wel een strafschop verdiend.

didillon

najar kara sanneh(barnauw gekwetst) cobbaut

zulj kayembe

verschaeren

amuzu. dimata bolasie



Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 20:37
Ik begin et ook te vrezen... Ik ga geen uitspraken niet meer doen.. Gwn afwachten lijkt me et beste, maar play off 1 is heel ver weg
Vind ik leuk
Marcenkie +255
zondag 10 februari 2019 om 20:48
Knappe spagaat....die scoort toch....
Vind ik leuk
Dirk H +3480
zondag 10 februari 2019 om 20:58
Bij Hein was de tactiek te moeilijk, wat is het bij Fred?
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 10 februari 2019 om 21:05
nogmaals om 15uur vertrokken om 21uur terug thuis....
slechte hamburger gegeten, nat geworden en geen kloten gezien....
denk daar eens even over na marc coucke....
het zou wel eens kunnen dat er volgend jaar veel supporters gaan passen....
€ 2,50 voor een slecht pintje in plastic beker , als ik u was zou ik opslagen naar
€3,00
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 21:06]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:15
Das toch goed sus, voor ne marginale klopt gelijk gij is kattepis nog te goed. Trekt nog een blikske cara pils open als ge thuiskomt en jenkt wat in uw beschimmelde zetels van de kringwinkel
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 10 februari 2019 om 22:16
whoehahahaha,
boerke toch, ga uw koe neuken....
zo een lelijk wijf da gij hebt....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:19
Wel, nog liever een koe dan uw vrouw want van die koe weet ge het nog op voorhand. 🙂. En zeg tegen uw lui wijf dat ze eens een vod en een spons neemt en uwe vettige zetel kuist.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 22:20]
Vind ik leuk
sus +2041
zondag 10 februari 2019 om 22:21
whoehahahaha,zo een lelijk wijf...
en stinken....
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 22:35
Als je het zelf zegt zal t wel waar zijn. Chance dat die koe van u niet kan lezen 😋
Vind ik leuk
sus +2041
maandag 11 februari 2019 om 02:24
Whoehahhaa....
Zo lelijk vent...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:54
Lelijk, lui en vettig. Je hebt gelijk Suske🤣
Vind ik leuk
sus +2041
maandag 11 februari 2019 om 22:06
Idd,net zoals jij hè...
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:35
Ik?ik had al gelijk.suske met het lelijke wijf 😋
Vind ik leuk
sus +2041
maandag 11 februari 2019 om 22:55
Whoehahaha stinken vent ,echt waar hou je stinkbek of neem een Frisk...
Vind ik leuk
w-b forever +2061
zondag 10 februari 2019 om 21:12
Slechte hamburger gegeten sus?ai,ai straks nog een aantal keer op de pot!!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 19:55
Sus kakt niet op een pot, maar op een put in de tuin met een tak erover. Zijn lelijk lui wijf wou zo geen wc dinges
Vind ik leuk
THOR4ever +3429
zondag 10 februari 2019 om 22:41
Hoezo slechte zaak ? Staan terug op plaats 6 😜
Vind ik leuk
Hierulf +1941
zondag 10 februari 2019 om 22:42
En door het verlies van Gent toch in de top 6...
Vind ik leuk
Wankstar123 +2668
maandag 11 februari 2019 om 09:57
Ik zal me niet meer frustreren over dit seizoen! Op naar volgend seizoen!
Vind ik leuk
maandag 11 februari 2019 om 22:34
Play-off 2 spelen, en dan volgend seizoen geen europees.

De tv inkomsten gaan een ramp zijn.

Wie gaat er nu zo een wedstrijden volgen?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws