'Splinternieuw' veld van Anderlecht lijkt nergens op, oplossing in de zomer

'Splinternieuw' veld van Anderlecht lijkt nergens op, oplossing in de zomer

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 19:05zo 10-02-2019 om 19:05

Laatste update: zondag 10 februari 2019 om 19:14zo 10-02-2019 om 19:14

Anderlecht liet amper twee weken geleden een nieuw veld aanleggen, maar daar is nu al niets meer van te zien. Door de zware regenval ligt het veld er tegen Zulte Waregem al terug erbarmelijk bij. Een investering van 500.000 euro dringt zich op.

Een nieuw veld aanleggen heeft bitter weinig geholpen in het Astridpark. Het probleem ligt namelijk een pak dieper: in het drainagesysteem onder het veld.

Anderlecht was één van de eerste ploegen in de Jupiler Pro League die het veld uitrustte met een verwarming en een drainagesysteem. Nu is dat verplicht voor alle teams. Omdat Anderlecht er vroeg bij was, is het systeem nu tot op de draad versleten.

Het overtollige water zorgt ervoor dat graswortels gaan rotten, weet Het Nieuwsblad. De zoden komen dus los. Anderlecht kan dat niet zomaar oplossen, want een drainagesysteem aanleggen duurt vrij lang. Pas volgende zomer kan dat gebeuren. Het systeem zal ongeveer 500.000 euro gaan kosten.

Plaats een reactie

TageMeister +9210
zondag 10 februari 2019 om 19:15
Heb vandaag beelden gezien van op Brugge en Wilrijk daar wast een pak erger...
Vind ik leuk
MoCa +690
zondag 10 februari 2019 om 19:17
Inderdaad, de vlag van Cercle bleef zelfs niet rechtstaan op dat patatteveld iii
Vind ik leuk
Vlad +4915
zondag 10 februari 2019 om 19:21
Denk niet dat ze in Brugge gaan wachten tot de zomer om te vernieuwen, daar wordt trouwens ook wekelijks op gespeeld...
Vind ik leuk
TageMeister +9210
zondag 10 februari 2019 om 19:38
Was gewoon een vaststelling!
Vind ik leuk
Vlad +4915
zondag 10 februari 2019 om 20:11
Denk niet dat je de enige bent die dat kunnen vaststellen heeft, toch dank om dit met ons te delen.
Vind ik leuk
TageMeister +9210
zondag 10 februari 2019 om 20:13
Onze velden liggen der triestig bij
Vind ik leuk
Vlad +4915
zondag 10 februari 2019 om 20:22
Idd
Vind ik leuk
Rune1891 +7374
zondag 10 februari 2019 om 19:42
Het veld was echt erbarmelijk vandaag, tweede helft hoorde je soms vanop de tribune het typische zompige geluid van schoenen in modder. Heel vettig ook, je zag de graszoden gewoon verschuiven bij een tackle. Het was ook compleet bagger weer vandaag, een slecht veld heeft dan niet veel meer nodig om helemaal een ramp te worden
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20225
zondag 10 februari 2019 om 19:15
Dat is elk jaar hetzelfde liedje eh..
Vind ik leuk
Frefke +1496
zondag 10 februari 2019 om 20:03
Kort samengevat : een failliete situatie over de hele lijn. Anderlecht is een zinkend schip, een betje zoals de Titanic !
Vind ik leuk
freejazz +2644
zondag 10 februari 2019 om 20:18
Met dat verschil dat de Titanic nooit meer zal terugkomen. Ik wil jullie dus toch nog een 'hoopvolle' boodschap brengen.
Vind ik leuk
Frefke +1496
zondag 10 februari 2019 om 22:01
Danke freejazz, er is nog hoop, AAG heeft er ook niets van gebakken...
Wat een niveau die JL.
Vind ik leuk
Marcenkie +255
maandag 11 februari 2019 om 02:52
Oostenrijks graszaad achter de traktor...dat wil ik wel komen doen, en daarvoor hoeft Coecke geen miljoenen te moeten betalen....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws