Cercle Brugge maakt gelijk tegen Club Brugge, foto doet nadenken over buitenspel

Cercle Brugge maakt gelijk tegen Club Brugge, foto doet nadenken over buitenspel

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 16:13zo 10-02-2019 om 16:13

Laatste update: zondag 10 februari 2019 om 16:18zo 10-02-2019 om 16:18

Cercle Brugge kwam tegen Club Brugge twee keer op achterstand. Maar kwam ook twee keer terug in de partij. Bij de 2-2 van Irvin Cardona vroeg de bezoekende aanhang zich wel af of het geen buitenspel was.

Stamnummer 3, een bekende fanpagina van Club Brugge, probeerde met een foto aan te tonen dat Cardona wel degelijk buitenspel stond.

Voor Visser de 2-2 goedkeurde, leek hij contact gehad te hebben met de VAR. Mogelijk had de man in het busje andere beelden of interpreteerde hij de beelden anders. In België is er wel doellijntechnologie, maar is er nog geen perfecte technologie om te oordelen over buitenspel.

Poll

Was het buitenspel?

(908 stemmen)

Plaats een reactie

Freddyploiks +14224
zondag 10 februari 2019 om 16:17
Stamnummer 3, is dat een officiële account van Club Brugge?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:18
Op de twitterpagina staat: Door supporters voor supporters. @ClubBrugge fan forum #SN3 stamnummer3.be

Dus: nee (zoals wij vermelden in onze tekst)
Vind ik leuk
Freddyploiks +14224
zondag 10 februari 2019 om 16:32
Ah ok, excuses.
Snelle reactie VP, al denk ik dat je nu wel een beetje kleur hebt bekend...😉
Ik zal ik de toekomst wat aandachtiger lezen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:38
Geen probleem. Op welke manier bekennen we kleur?
- We zeggen dat een fanpagina is
- We oordelen zelf niet of het buitenspel is
- We geven aan dat de beelden niet hoeven te kloppen
- We geven aan dat er geen juiste technologie is in België
Vind ik leuk
Freddyploiks +14224
zondag 10 februari 2019 om 16:42
Omdat ook deze reactie nogal defensief is. Dit is niet jullie gewoonte. Ik stelde een vraag en je hebt mij vooruit geholpen, bedankt daarvoor. Fijne zondag nog!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:45
Heeft te maken met wie aan het werk is. ;-)

Ook voor jou een fijne zondag en veel succes tegen Zulte Waregem (Essevee-fans voor jullie hetzelfde, maar dan omgekeerd).
Vind ik leuk
Freddyploiks +14224
zondag 10 februari 2019 om 17:51
Ik verwacht een makkelijke zege voor Anderlecht, ook al is dit een rariteit geworden. Vorige match zag ik toch veel positiviteit zaken.
En ook ik wens de mensen van ZW een leuke wedstrijd trouwens.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:53
Kijk, van dit soort reacties op het forum worden we blij.
Vind ik leuk
Dirkkk +137
zondag 10 februari 2019 om 18:07
Freddy stel u eigen is ni zo aan man
Vind ik leuk
sus +1291
zondag 10 februari 2019 om 17:06
Ja die zijn volledig blauw zwart....
Vind ik leuk
Daydreamer +5747
zondag 10 februari 2019 om 16:27
Tuurlijk was dit geen buitenspel! Mooi zwaarbevochten punt voor Cercle!
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:01
Enkel de teen van Diaby is buitenspel, dat staat toch zo in het reglement. Dat weten we al.
Vind ik leuk
Kingambo +2425
zondag 10 februari 2019 om 16:27
Heb voor één keer voor Brugge gesupporterd 😂😂
Vind ik leuk
Geertvdd +3953
zondag 10 februari 2019 om 16:33
'Voor'? Ik dacht dat jij enkel tegen iets kon supporteren...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:29
De VAR weeral tegen club
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:29
Eigen schuld dikke bult, zo een zwakke tegenstander niet opzij kunnen zetten getuigt van grote zwakte en zelfs Visser gaat mee ten onder, donderdag nog een klap en zondag mee de doodsteek, proficiat aan volledige vereniging no sweat no business,
Vind ik leuk
treegh +29
zondag 10 februari 2019 om 16:29
Cercle is ploeg van stad.
Vind ik leuk
Geertvdd +3953
zondag 10 februari 2019 om 16:34
Serieus? Op basis van?
Vind ik leuk
freeman +13464
zondag 10 februari 2019 om 16:57
Cercle is de ploeg van de bisschop toch ? O ja die verkocht hij aan Monaco, sorry !
Vind ik leuk
Vlad +3728
zondag 10 februari 2019 om 18:07
Hiere...’t zal ook eens iets zeggen..😂
Vind ik leuk
12a34b +1264
zondag 10 februari 2019 om 16:32
Maakt dat nu ene reet uit? Voor het WK werd er gezegd dat 3 cm buitenspel geen clear error is, waar jankt men nu toch over. Hij haalt hier totaal geen voordeel uit.
Vind ik leuk
Ikzelf1 +180
zondag 10 februari 2019 om 16:39
Club brugge was vandaag gewoon ni goed genoegd. Heeft het aan zichzelf te danken ...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:41
Voor de zoveelste keer, tot vervelens toe...stop met de VAR !! iedere week hetzelfde liedje...straks duurt een match nog 180 min ipv 90 min...iedere spelfase : doelpunt, offside, fout enz moet eerst via de VAR passeren...de scheidsrechters hebben geen beslissingsrecht meer...stop ermee en nu !
Vind ik leuk
Casto +9
zondag 10 februari 2019 om 16:43
Muggenzifters
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:45
Nu is het al zo ver zoeken , om toch Fc Brugge te laten winnen . Maar over de tweede gele kaart voor Vanaken horen we niets en het vuil spel van Vormer .
Vind ik leuk
Kingambo +2425
zondag 10 februari 2019 om 16:49
Helemaal correct !! Die moeten elke week kunnen janken, komen tekort dat is duidelijk
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:08
beste fb.... ; altijd over dat vuil spel van Vormer. Kijk eens goed naar die actie/tackle van Nardi met voet vooruit op Vormer net voordat Schrijvers scoorde. Is dat wel normaal dan?
Vind ik leuk
Dan4red +1049
zondag 10 februari 2019 om 16:49
De VAR zou eigenlijk alleen mogen tussenkomen als er een duidelijk buitenspel is dat iedereen in en zelfs buiten het stadion gezien zou hebben, maar niet voor 1 teennagel buitenspel (zoals RSCA-FCB en omgekeerd vorig jaar). FIFA wil aanvallende ploegen steunen, awel dan, schaf die VAR tussenkomsten af bij nipt wel of niet buitenspel...
Vind ik leuk
Bart Joos +2198
zondag 10 februari 2019 om 16:59
Het loopt helaas veel te stroef. Begin nu toch wel de indruk te krijgen dat er wel regelmatig VAR-beslissingen in ons nadeel worden genomen maar dat kan dan ook een indruk zijn.
Vind ik leuk
Xynix +922
zondag 10 februari 2019 om 17:16
Afgaande op de foto is het inderdaad nipt buitenspel. Allen rijst er wat twijfel omdat de lijn die men aangeeft mij niet perfect evenwijdig lijkt te lopen met de kalklijn. Maar sowieso voer voor discussie.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:18
Er is een speler van Club die hem nog touseert
Vind ik leuk
Xytox +2388
zondag 10 februari 2019 om 17:27
In het beste geval is het max 5cm buitenspel en is héél de wereld weer tegen Club. In het slechtste geval staat de voet van de verdediger (Denswil?) gelijk met de schouder van Cardona, en zijn er weer heel veel Club supporters enorm aan janken over één onduidelijke fase, terwijl hun ploeg gewoon weer niet kon overtuigen. De calimerohoedjes zullen in elk geval weer goed verkopen in Brugge en omstreken.
Wij zijn dit seizoen zeker niet goed, maar wij zoeken tenminste niet elke match achter uitvluchten...
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:12
Xytox ik raad je aan eens de reacties te lezen over jullie match op Standard en vd eerste helft tegen ZW over de arbiter reacties.
En dan de parabel in de bijbel over de splinter en de balk in eigen oog.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18544
zondag 10 februari 2019 om 17:41
Armen tellen niet mee, geen buitenspel.
Vind ik leuk
MadMigi +4
zondag 10 februari 2019 om 18:14
Zijn hoofd is voorbij de denkbeeldige lijn... :)
Vind ik leuk
Rune1891 +5609
zondag 10 februari 2019 om 18:54
Hoofd telt wel mee he
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18544
zondag 10 februari 2019 om 19:17
Ik vind het toch een twijfelgeval, sorry.
Vind ik leuk
Rune1891 +5609
zondag 10 februari 2019 om 19:20
Ik niet, totaal niet zelfs, hoofd is er duidelijk voorbij, sorry
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 19:26
SSSTTT Rune : je weet toch dat er voor ons andere regels gelden zoals de Diaby teen die een typisch Club buitenspel regel is en het groen-zwarte hoofd er geen is. De blauwwitte kamikaze aanval is ook geen overtreding in de carré en zo zullen er nog aangevuld worden in de loop van het seizoen.
Vind ik leuk
Rune1891 +5609
zondag 10 februari 2019 om 19:37
En blessuretijd krijgt vanaf nu ook een andere invulling, namelijk "de tijd dat je gewoon geblesseerd kan blijven liggen, ref legt zijn klok toch niet meer stil"
Vind ik leuk
vawabe +109
zondag 10 februari 2019 om 17:46
nogmaals bestolen door VAR !!!
Vind ik leuk
MadMigi +4
zondag 10 februari 2019 om 18:13
Ik keek op Ziggo sport, commentaar is daar veel beter! De commentator had dan ook direct gezien dat het een buitenspel goal was. Vond het vreemd dat deze niet afgekeurd werd. Was ook verrast dat Cercle niet eerder kaarten kreeg. En Van Aken kon een tweede geel gekregen hebben toen hij de man even vast hield... Ook vreemd dat dezelfde Var weken na elkaar Club moet beoordelen en net de mist ingaat. Al kan het ook de techniek zijn die schort, dixit deze commentator. De reputatie van de Belgische Var doet dus al zijn eer aan :/
Vind ik leuk
Rune1891 +5609
zondag 10 februari 2019 om 18:53
Ja, het was waarschijnlijk buitenspel, ja, Visser had meer tijd moeten bijtellen, in blessuretijd is er nog amper gespeeld geweest, maar het grootste probleem ligt bij Club zelf, bij 1-2 moet je doorduwen en niet beginnen breien!
De agressie na de match hadden ze beter in de match gebruikt op een goeie manier!
Alles gewoon weer veel te zwak, verdedigend te zwak, middenveld te zwak, aanval te zwak! VAR te zwak
Vind ik leuk
w-b forever +1385
zondag 10 februari 2019 om 20:55
Fcb is ver verwijderd van zijn kampioenen niveau en daar moeten we gewoon eerlijk in zijn.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 23:03
Onherkenbaar ver zelfs...
Vind ik leuk
Rune1891 +5609
zondag 10 februari 2019 om 23:06
Foutje van het bestuur, volgens mij toch te weinig echt geïnvesteerd, ook met de vele blessures, hadden ze in de winter moeten kwaliteit bijhalen (Amrabat is geen verdediger, is het nooit geweest, zal het nooit zijn)
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 23:10
Poulain mocht niet weg maar mag niet spelen en dan moet Amra daar spelen op een wat vreemde positie. Vrees dat Leko niet kan beslissen en dus spelers ontgoochelen en daardoor iedereen die niet tegenvalt ergens neerzet in de ploeg.
Vind ik leuk
Marcenkie +159
maandag 11 februari 2019 om 02:20
Lijntje moet gezet bij vertrek vd bal...allemaal zeer discutabel..ge kunt dat lijntje zetten waar ge wil.. Die var...ik weet het allemaal ni zo goed, nog meer discussies als vroeger...omkoopgeld is verplaatst naar de lijntjeszetter in het busje denk ik???
[Reactie gewijzigd op maandag 11 februari 2019 om 02:28]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws