Anderlecht plant juridische stappen, Standard komt met eigen reactie

Anderlecht plant juridische stappen, Standard komt met eigen reactie

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 12:15zo 10-02-2019 om 12:15

Het zat er zaterdag bovenarms op tussen Standard en Anderlecht. Hooligans van Standard kwamen namelijk opdagen op een feestje van Anderlecht-fans om alles kort en klein te slaan. Zelfs twee ambulanciers deelden in de klappen. Standard komt nu met een reactie.

Standard schaamt zich duidelijk voor dit trieste incident. Via de sociale media verspreidt het dan ook een duidelijke boodschap.

"We keuren deze incidenten, die blijkbaar uitgelokt werden door enkele individuen, ten zeerste af. Ze schaden het imago van onze club waarvan ze beweren supporter te zijn, maar ook het imago van onze talrijke sympathisanten die zichzelf helemaal niet herkennen in dergelijk betreurenswaardig gedrag."

Of Anderlecht zal worden gesust door dat bericht is twijfelachtig. De club onderzoekt al welke juridische stappen er kunnen genomen worden.

Plaats een reactie

Xytox +2388
zondag 10 februari 2019 om 12:19
Het zijn altijd 'enkele individuen', maar het is toch altijd met supporters van Standard. En dan weten ze niet hoe ze aan hun bijnaam komen zeker...
Vind ik leuk
Erwin C +5
zondag 10 februari 2019 om 12:42
Wat ene zever jonge
Vind ik leuk
Geofpurple +6289
zondag 10 februari 2019 om 18:13
welke zever jonge :D feiten zijn feiten. Het is idd altijd dezelfde zever. Al dat gespuus bij gelijk welke club juridisch aanpakken, dit hoort gewoon eens te stoppen.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 18:15]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:58
Het is zoals bij Antwerp ,Club Brugge ,Beerschot Wilrijk en nog enkelen andere ploegen .Het zijn een 100-tal echte klootzakken die het plezier wegnemen en de clubs een slechte naam bezorgen .
Mij maak je echter niet wijs dat je die niet kan identificeren ( zie maar in England, 1 persoon die staat te molenwieken om te spotten met het vliegtuigongeval van Sala , die staat wereldwijd op internet gene zever van privacy en er staat hem een heel lang stadionverbod te wachten)
Vind ik leuk
Lord Wenger +17038
zondag 10 februari 2019 om 13:20
Ze zitten inderdaad overal. Die mannen zoeken gewoon een reden om geweld te mogen gebruiken, staan niet voor een club of kleuren of wat dan ook. Ze maken er eerder misbruik van om zich met hun opgefokt kopke en zinloos geweld achter te schuilen.
Vind ik leuk
Rij +18
maandag 11 februari 2019 om 09:28
Zeeeer kort geheugen???
Onlangs nog hooligans Genk??
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:24
Het zijn dan ook altijd dezelfde!
Niks te sussen, gewoon stappen nemen!!
Vind ik leuk
MoCa +674
zondag 10 februari 2019 om 18:01
Tijd om eens duidelijk te maken dat dit niet verder kan !!! Inderdaad juridische stappen ondernemen !!!
Vind ik leuk
hoekschop +3706
zondag 10 februari 2019 om 12:26
Uitgelokt? Het ligt weer aan de anderen.
Vind ik leuk
Mr. +46
zondag 10 februari 2019 om 12:32
Ze schaden het imago? Nee, dit is PRECIES waar iedereen aan denkt als ze over standard supporters spreken
Vind ik leuk
pitroken +152
zondag 10 februari 2019 om 13:01
barakies
Vind ik leuk
JDP +503
zondag 10 februari 2019 om 16:05
En JIJ hebt dat helemaal in je eentje bedacht? Wow! Wat een patser ben jij toch ...
Vind ik leuk
Bart Joos +2199
zondag 10 februari 2019 om 12:33
Juridische onzin, de slachtoffers dienen bij voorkeur klacht in te dienen, niet de club. Ze kunnen best helpen door in rechtsbijstand en dito kosten te voorzien.Slagen en verwondingen toebrengen is evenwel geen klachtdelict.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 13:21]
Vind ik leuk
Freddyploiks +14228
zondag 10 februari 2019 om 12:39
De club werkt deze feiten in de hand. Ze stimuleren al jaren haat. Het “vurige temperament” heet dat dan. Hun coach staat symbool voor alle furie en agressie.
Vind ik leuk
Dan4red +1049
zondag 10 februari 2019 om 14:29
Freddyke, uw geheugen gaat precies niet terug, want uw vriendjes van RSCA hebben inderdaad, 10 jaar geleden ook toen het supporterscafé van FCB fanclub in Diegem kort en klein geslagen...dus wees niet, zoals zovele andere hier, dat dit probleem enkel van één ploeg is...maar dat hooliganism terug aan een opgang bezig is... zie gisteren nog de KRCG hooligans in Eindhoven... en zolang er niet streng wordt opgetreden (gevangenisstraffen en tienduizende euro's aan boetes) zal dit niet snel ophouden...maar aub zeg nu niet dat dit enkel op Standard voorvalt hé...Open uw oogkleppen
Vind ik leuk
hoekschop +3706
zondag 10 februari 2019 om 14:48
Krapuul zit overal. Niet alleen bij Standard.
Maar het is wel een probleem dat clubs als Standard niets ondernemen tegen het krapuul in hun stadiums. Die supporter van Southampton die een vliegtuig nadeed heeft van Southampton al een stadionverbod aan zijn been. De Belgische stadiums hangen vol met camera's maar er worden nooit eigen supporters gesanctioneerd.
In plaats van het geweld keihard te veroordelen en te zeggen dat dat soort volk niet welkom is op Standard zetten ze subtiel in hun persbericht dat het geweld werd uitgelokt. Tja.
Vind ik leuk
JoeCanoe +1223
zondag 10 februari 2019 om 14:46
Hier maken vele clubs zich aan schuldig. Vele clubs bespelen graag de snaar van rivaliteit met club x of y. Zolang de reacties dan beperkt blijven tot sociale media, scanderen van bepaalde zaken in het stadion, spandoeken die hier op inspelen, enzovoort dan is dat wat mij betreft ok.
Die clubs weten echter ook dat dat voor een bepaalde groep van personen daar echter niet bij blijft. Bij die groep moet dat verder escaleren naar geweld.
Clubs zouden zich dus beter beperken tot uitspraken over zichzelf en zich verder onthouden over tegenspelers en traditionele rivalen.

Ik zeg niet dat dit alles gaat oplossen zo naïef ben ik echt niet. Maar als club zou je verstandig genoeg moeten zijn om geen olie op het vuur te gaan gieten.
Vind ik leuk
Gimini +1054
zondag 10 februari 2019 om 12:53
Zulke incidenten hebben niets te maken met "supporters" van wat club dan ook . Dat zijn gewoon individuen die hun "vermaak" in vechten zoeken. Hard aanpakken dat gespuis .
Vind ik leuk
Heppen1J +733
zondag 10 februari 2019 om 13:18
dit is gewoon onaanvaarbaar
zo zitten er bij elke club dat zelfs geen fans zijn gewoon die op frustatie uit zijn
Vind ik leuk
freejazz +2187
zondag 10 februari 2019 om 14:01
Ik begin mij af te vragen of die 'heldhaftigen' wel ooit naar het voetbal gaan kijken, of gewoon onder het mom van 'supporter van club x, y of z boel gaan maken. Ze zitten tegenwoordig overal.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 14:04
Het is simpel Standard tegen Anderlecht is altijd een risico wedstrijd geweest al jaren, de ordiensten weten het al te goed. Bij risico wedstrijden moet de ordediensten extra waakzaam zijn en een nultolerantie moet van kracht zijn voor zulke crapulen. Direct oppakken en een hele dag in de isoleercel steken dat gespuis.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 14:04]
Vind ik leuk
Dan4red +1049
zondag 10 februari 2019 om 14:31
Jan, is dat niet wat ver gezocht het op de ordediensten te steken. Moeten die nu elk steak festijn, pensen kermis, spaghetti, of kaas & wijn, al beveiliging gaan voorzien, ingeval er een bende imbecils (want dat zijn ze) zouden binnenvallen? Niet zeveren hé
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 16:12
Oké dan geen beveiliging meer na elke risico wedstrijden, misschien best na de wedstrijd de hek van de dam zo kunnen de hooligans zich laten gaan op het veld als je dat wilt.
Vind ik leuk
Dan4red +1049
zondag 10 februari 2019 om 16:23
dit was niet op de dag van de wedstrijd hé. ik denk dat je het niet goed begrijpt. RSCA fans hadden een feestje, en daar zijn enkele marginalen van Standard amok komen maken, waar ze niets te zoeken hadden... daar kan je toch de ordediensten niet voor verantwoordelijk stellen hé
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:08
Inderdaad je hebt gelijk het was op een feestje van Anderlecht en de Standard supporters hadden daar niks te zoeken het is ook normaal dat de ordediensten daar niks te zoeken hadden dat is juist. Wat ik wel niet proper vind is dat een drietal Standard spelers (lyudiyama, Carcela en Mpoku) deze haatzaaierij gecreëerd hebben, hun gedrag is niet goed te praten en is zeker geen voorbeeld voor de jeugd. Ik wil niet dat jeugdspelers zich spiegelen aan hun gedrag.
Vind ik leuk
Dan4red +1049
zondag 10 februari 2019 om 14:33
RSCA moet gewoon gelijk Standard en iedere voetbalploeg dit veroordelen, maar juridische acties ondernemen (op welk gebied dan) is zich weer verheerlijken door de verlosser Coucke... Dit geweld is jammer genoeg niet van één ploeg een plaag, maar van het hedendaagse voetbal, jammer genoeg. Marginalen genoeg in het voetbal.
Vind ik leuk
hoekschop +3706
zondag 10 februari 2019 om 14:51
"We keuren deze incidenten, die blijkbaar uitgelokt werden door enkele individuen, ten zeerste af." Noem jij die veroordelen? Ik noem dit goedpraten. We zijn weer uitgelokt.
Vind ik leuk
Dan4red +1049
zondag 10 februari 2019 om 15:36
ge leest wat ge wil lezen hé... ik zie hier toch duidelijk "ten stelligste af"...of niet...wie dat het ook mag uitgelokt hebben, dat zijn geen excuses hé
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:08
Hoekschop, Het waren ook Standard supporters die verkleed als STVV fans kasseien door bussen gooiden, net als ze zich verkleedden als Antwerp supporters om Beerschot fans aan te vallen. In Eindhoven waren diezelfde standardsupporters, verkleed als Genk supporter uiteraard, aan het knokken. Die fan in Engeland was ook een Standardsupporter, Het was ook Zidane niet die Materazzi een kopstoot gaf, dat was Erik Gerets! Hoekschop, je bent een echte klavierheld met het verstand van een delete-toets. Krapuul zit overal, lomperiken en kleingeestigen ook, daarvan ben jij een bewijs.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 17:11
Jan Andries, wat vind jij van het voorbeeld dat Didillon stelde op TV door de Standard supporters barakis te noemen? Voorbeeld voor de jeugd? Onschuldig? Wie heeft het spelletje gestart tijdens dat interview? Maar je hebt gelijk, ze zouden beter hem eens opzoeken...
Vind ik leuk