Genkse fans eisen snel signaal van Pozuelo: Daar zijn we helemaal niets mee

Genkse fans eisen snel signaal van Pozuelo: "Daar zijn we helemaal niets mee"

Gepubliceerd: zondag 10 februari 2019 om 07:20zo 10-02-2019 om 07:20

Laatste update: zondag 10 februari 2019 om 07:31zo 10-02-2019 om 07:31

Terwijl alles KRC Genk voor de wind blijft gaan, barstte er dit weekend een kleine bom in de mijnstad. Alejandro Pozuelo zou dan toch nog willen vertrekken uit de Luminus Arena. Daartoe wil de spelmaker het spel hard spelen.

Pozuelo geniet verregaande interesse vanuit Canada, waar de transfermarkt nog langer open blijft. Eind januari gaf de Spanjaard nochtans een persconferentie waarin hij bevestigde dat hij het seizoen uit zal doen bij Genk. Toen was er van een aanbieding uit Canada echter nog geen sprake.

De supporters van Genk zitten in elk geval bijzonder in hun maag met de situatie. De voorzitter van de overkoepelende supportersfederatie, Rudy Claessens, wil zo snel mogelijk een einde aan de onzekerheid. "Met een misnoegde speler als kapitein in zo’n jonge groep zijn we helemaal niets", waarschuwt hij zijn club in Het Belang van Limburg.

Poll

Zie jij Pozuelo nog vertrekken?

(965 stemmen)

Plaats een reactie

Wolf1986 +1922
zondag 10 februari 2019 om 07:34
Als alles klopt wat ik nu hoor, is het toch maar een smeerlap. De clausule was eruit tot zogezegd de volgende transferperiode. Volgens zijn kamp zou dit al de volgende transferperiode zijn. Ik hoop dat deze clausule toch genoeg gespecifieerd is. Het was voor Genk beter dat hij naar de woestijn vertrokken was, dan konden ze een vervanger zoeken.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 07:35]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 07:59
En nu niet meer. Of toch geen deftige. Maar dat is ⚽
Vind ik leuk
Kess +463
zondag 10 februari 2019 om 08:14
Ik vind het een hypocriet ventje , vorige week nog ; ja ik wil met Genk de titel pakken en nu wilt die kerel koste wat het kost weg . Totaal geen geloofwaardigheid meer maar dat zal hem een worst wezen . Het woordje respect moeten ze deze jongen en zijn antourage nog leren
Vind ik leuk
Quizmaster +546
zondag 10 februari 2019 om 08:16
Hij zakt toch ook in mijn achting...
Nu zou hij wel voor het geld kiezen terwijl Genk niemand meer mag halen.
Ze moeten wereldwijd dezelfde data hanteren!
Los daarvan: ik hoop dat Pozo blijft maar als hij zo gaat beginnen mag hij voor mijn part ook ophoepelen! Het project Genk intresseert hem geen hol precies!
Nu Genk niemand meer mag halen vind ik wel dat hij de spelersgroep, de club EN zijn supporters flink in de steek laat!
MLS...terwijl hij volgend jaar mss CL kan spelen!
Vind ik leuk
MrComment +2108
zondag 10 februari 2019 om 09:01
Het is onmogelijk om wereldwijd dezelfde data te hanteren. Aangezien de seizoenen niet gelijk lopen.
Vind ik leuk
Brubru +4782
zondag 10 februari 2019 om 10:44
Inderdaad.
Maar de wintermercato afschaffen zou wel een oplossing zijn m.a.w. je speelt een volledig seizoen bij de ploeg waar je onder contract staat.
De wintermercato werd destijds ingevoerd om langdurige blessures op te vangen met een maximum van 2.
Dat is niet meer van toepassing want zelfs kleinere clubs hebben ondertussen 30 kernspelers.

De competitie zou een stuk eerlijker verlopen.
En spelers op overschot ? Die moeten maar een aantal maanden op hun tanden bijten. Omgekeerd (als het wel goed gaat) laten ze wel hun ploeg in de steek.
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 10:45]
Vind ik leuk
Gimini +1054
zondag 10 februari 2019 om 09:21
Laten gaan , hem niet meer opstellen, wat er ook gebeurd . Was hij tijdens de wintermercato vertrokken had ik er begrip voor kunnen opbrengen . Nu na zijn uitspraken en beloften niet meer . De clausule is pas terug van toepassing tegen de volgende transferperiode in België. Die 8 miljoen zijn veel te weinig voor Pozuelo 12 a 15 milj is realistischer. Daar moet Genk zich aan houden . Wil hij niet meer trainen , OK , gewoon negeren , niet werken geen loon. Dat die woordbreker vertrekt, daar heb ik op zich geen probleem mee , wat mij ongerust maakt , is de invloed dat het op de groep zal hebben. Ben er van overtuigd dat we ook zonder hem de titel binnenhalen .
Vind ik leuk
Marcenkie +159
zondag 10 februari 2019 om 09:37
Breek hem nu niet af...voorlopig zijn het geruchten via de pers....hopelijk laat het bestuur ons zo snel mogelijk iets weten over dit alles
...trouwens in Canada begint de kompetitie bij 2 weken...dan mag hij onmiddelijk ad bak.. Onmogelijk om dat vol te houden zonder rust....laat hem zijn seizoen maar uitdoen in Genk....aanbiedingen genoeg deze zomer....
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 09:39]
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 12:34
Prachtige voetballer, zielige beloftenmaker... ik hoop dat hij vertrekt, want dan mist Genk in mijn ogen toch zijn sterkste speler en ik ben er dan niet van overtuigd dat de (tot hiertoe verdiende) titel er sowieso komt... succes en CMON FCB 🤪
Vind ik leuk
Marcenkie +159
zondag 10 februari 2019 om 20:17
Knappe vlag vanmiddag op die stip..hahahahaha
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 10:08
Is triestig verhaal aan het worden als het waar is dat hij nu weer weg wilt voor het grote geld ,heeft getekend dat hij blijft tot einde seizoen. En nu weer ! weg willen .Mijn respeckt voor hem is weg !! .Een gegeven woord betekent niets meer .Geld maakt alles kapot .
[Reactie gewijzigd op zondag 10 februari 2019 om 10:09]
Vind ik leuk
Vlad +3728
zondag 10 februari 2019 om 10:49
Wereldwijd systeem in voeren, een speler die het seizoen start bij een ploeg, in welke hoedanigheid dan ook (titularis/bankzitter), wordt verplicht dit seizoen bij deze club uit te doen en mag gedurende dit seizoen voor geen enkele andere club uit komen...
Vind ik leuk
Vlaming +1651
zondag 10 februari 2019 om 11:02
Zo een kans mag hij niet laten liggen
Vind ik leuk
freejazz +2186
zondag 10 februari 2019 om 13:53
Dan had hij die 'kans' maar voor het einde van de wintermercato moeten grijpen, dan was hij (of waarschijnlijk zijn makelaar) tenminste zo fair geweest Genk de kans te bieden nog een vervanger aan te trekken. Trouwens hoe zou jij praten moest men in jouw club in zulke situatie terecht komen, want zoals alles nu evolueert kan dit 'spel' overal gaan beginnen.
Vind ik leuk
Heppen1J +733
zondag 10 februari 2019 om 11:55
als het om geld gaat kun je hem niets kwalijk nemen heeft heel veel voor genk betekent kun niemand tegen zijn zin houden
geld kan geen enkele Belgische club tegen beginnen