Gent en Anderlecht mogen beginnen te zweten, STVV verslaat Waasland-Beveren

Gent en Anderlecht mogen beginnen te zweten, STVV verslaat Waasland-Beveren

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 21:55za 09-02-2019 om 21:55

Laatste update: zaterdag 9 februari 2019 om 21:58za 09-02-2019 om 21:58

In de strijd om een Play-Off 1-ticket heeft STVV een goede zaak gedaan. Thuis tegen Waasland-Beveren won het met 2-1 van Waasland-Beveren. Met een lucky goal maakte invaller Kosuke Kinoshita vlak voor het einde de winnende treffer. 

Stayen liep opnieuw niet vol ondanks de hoge klassering van de Kanaries. De thuisploeg nam de beste start en kwam op voorsprong. Daar had het wel de VAR en een strafschop voor nodig. De man in het busje zag een fout van Caufriez op Botaka en de bal ging op de stip. Botaka ging zelf achter de bal staan. Hij stuurde Roef naar de foute hoek en het stond 1-0 voor STVV.

Vijf minuten later kregen we aan de andere kant hetzelfde scenario. Na ingrijpen van de VAR ging de bal op de stip. Ditmaal maakte Steppe een overtreding op Ampomah. Voor Waasland-Beveren klaarde Forte de klus. Zo stond het na 23 minuten 1-1 op Stayen.

Met het oog op Play-Off 1 kon STVV niets anders dan de match weer in handen nemen. Waasland-Beveren werd na achteren gedrukt, maar hield de gelijke stand wel vast tot aan het rustsignaal. Ampomah ging wel iets vroeger dan zijn ploegmaats naar de kleedkamer. De aanvaller blesseerde zich mede door het kunstgras van Stayen.

In de tweede periode trok Waasland-Beveren een dubbele muur op. STVV mocht de bal hebben van de bezoekers. De Kanaries zochten een gaatje in de achterhoede van Waasland-Beveren, maar vonden dat niet. Teixera, Boli en Botaka probeerden, maar slaagden niet in hun opzet. Toen het geloof uit Stayen verdween, hielp Roef een handje. De doelman van Waasland-Beveren schatte een bal fout in en Kinoshita scoorde zo eigenlijk zonder dat hij het wist. In de blessuretijd scoorde Waasland-Beveren nog, maar het doelpunt werd afgekeurd wegens buitenspel.

Door de zege zet STVV KAA Gent en Anderlecht onder druk. STVV telt nu 42 punten. Gent (38 punten) en Anderlecht (37 punten) moeten zondag respectievelijk winnen van Moeskroen en Zulte Waregem om de Kanaries niet te ver te laten uitlopen. 

Plaats een reactie

THOR4ever +3472
zaterdag 9 februari 2019 om 22:50
Hoofdrol voor de VAR.
Vind ik leuk
Xytox +3126
zaterdag 9 februari 2019 om 23:29
Laat STVV op gras spelen zoals alle andere ploegen en ze vechten tegen de degradatie. Dat nepveld is gewoon pure competitievervalsing...
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 23:46
Anderlecht had 2 weken geleden 2 punten gekregen van de var was offside. Daar hoor ik,u niets van zeggen anders konden ze de play of 1 nu al vergeten.
Vind ik leuk
AlexGMillian +1283
zondag 10 februari 2019 om 03:07
Die krijgen altijd zo'n rare cadeau's op het einde van het seizoen richting play-offs, hmmm
Vind ik leuk
Xytox +3126
zondag 10 februari 2019 om 08:45
FCB krijgt die cadeaus het hele jaar door, dus stop maar met je belachelijke suggesties.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 02:00
Ander(slecht)e ploegen zijn gewoon minder. Salty
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 02:15
Sukkelaar
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:43
Te belachelijk voor woorden uw commentaar...
Vind ik leuk
Xytox +3126
zondag 10 februari 2019 om 08:55
Misschien eerst eens nadenken of wat research doen voor je je klep open doet!
In Nederland hebben de clubs zelf een voorstel gedaan om synthetische velden te bannen omdat het zo verschillend is van spelen op echt gras dat het als competitievervalsing beschouwd wordt. In de Premier League is het al jaren verboden en in de VS is men ook bezig met het te verbieden, precies omdat het beschouwd wordt als competitievervalsing...
Er zijn zelfs meerdere wetenschappelijke studies over gebeurd en de conclusie daaruit is over het algemeen dat het spel veel trager gaat op kunstgras, waardoor mindere ploegen een groot voordeel hebben want technische ploegen kunnen moeilijker tempo maken.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 11:30
Ook misschien het veld van Anderlecht eens bekijken. Daar kunnen technische ploegen dit seizoen ook niks op doen.
Vind ik leuk
Xytox +3126
zondag 10 februari 2019 om 11:44
Je zegt het er zelf bij; 'dit seizoen'. De mat van Anderlecht is andere jaren bijna altijd een van de betere in de competitie.
Intussen is vastgesteld dat het drainagesysteem defect is en een nieuw systeem is al gepland om geïnstalleerd te worden. Toch hebben ze voor 6 maanden tijd nog een nieuwe mat gelegd.
In tegenstelling tot STVV die na heel veel druk van alle andere ploegen hebben beslist om hun mat te vervangen volgende zomer, maar terug door een synthetische, omdat ze zelf ook weten dat ze er voordeel uit halen.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 13:18
Ze kunnen geen gras niet meer zetten omdat onder het stadion een parkeergarage is en die de ballast niet aankan voor de extra grond die aangevoerd moet worden
Vind ik leuk
Xytox +3126
zondag 10 februari 2019 om 13:52
Dan is dat niet slim want er zijn heel wat landen waar synthetisch gras verboden is, dus als ze dat in België doen, moet STVV een nieuw stadion bouwen??
Ik kan me moeilijk voorstellen dat daar geen andere oplossing voor is...
Vind ik leuk
Brubru +6137
zondag 10 februari 2019 om 10:26
Wat was het probleem met de grasmat op Eupen, Genk, Standard, Moeskroen, Cercle, Gent, Club en in Europa ?
Vind ik leuk
Xytox +3126
zondag 10 februari 2019 om 10:51
Misschien eens Nederlands leren want ik heb het nergens over Anderlecht.
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 02:16
VAR tot 2x correct.
Een geluksgoal maar een verdiende zege.
Vind ik leuk
Marcenkie +259
zondag 10 februari 2019 om 09:49
Ja mssn wel, maar moeten die velden niet goeg gekeurd worden voor Po 1??? Is de bedoeling dat de 6 beste ploegen toch goed voetbal brengen...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws