'Amerikanen bevestigen interesse in Pozuelo, Genk moet vrezen voor snel vertrek'

'Amerikanen bevestigen interesse in Pozuelo, Genk moet vrezen voor snel vertrek'

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 18:04za 09-02-2019 om 18:04

Bij Genk moet men stilaan beginnen vrezen voor een vroeg vertrek van Alejandro Pozuelo. De Spanjaard kan verhuizen naar Canada en China. Vooral de Canadese interesse zou bijzonder concreet zijn.

Zo bevestigt MLS Soccer ook dat er Canadese interesse is in Pozuelo. Het zou meer bepaald gaan om Toronto FC, dat de vertrokken Sebastian Giovinco wil vervangen met Pozuelo. De Spanjaard wordt dan de derde 'Designated Player' van Toronto en kan een monstersalaris verdienen bij de club.

Genk is niet van plan om hem zomaar te laten gaan, maar volgens de bronnen bij MLS Soccer kan de club hem wel overnemen voor een som van acht miljoen euro. Tevens ook de 'oude' clausule van Pozuelo.

Toronto FC wil hem er ook liefst zo snel mogelijk bij, zodat hij zich samen met zijn nieuwe club kan voorbereiden op het Concacaf Champions League duel tegen het Panamese Independiente op 19 februari.

Plaats een reactie

Toca +52756
zaterdag 9 februari 2019 om 18:11
Tja dat ziet er dus niet goed uit voor Genk.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:16
Afwachten...
Vind ik leuk
Ikzelf1 +341
zaterdag 9 februari 2019 om 18:21
Ik vrees dat genk hem kwijt is
Vind ik leuk
Lord Wenger +18282
zaterdag 9 februari 2019 om 18:32
Je moet toch geen voetbalfan zijn om naar die competitie te trekken. De wedstrijden zijn daar soms van een afschuwelijk niveau.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 19:03
Da denk ik ook .. Als je al ziet dat ze tege een club uit Panama moeten dat kan gwn geen hoog niveau zijn!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 19:32
Wat ga je daar doen op deze leeftijd? Poen pakken, dat is alles2!💪👍 Laat eens zien Pozuelo dat je ballen onder je lijf hebt! Zeg neen en vertrek op het einde van het seizoen bij KRC GENK, NA HET BEHALEN VAN DE TITEL!💪💪💪💪💪💪
Vind ik leuk
sus +2041
zaterdag 9 februari 2019 om 20:51
ja en???
zijn bankrekening zal niet zo afschuwelijk zijn....
Vind ik leuk
j.caesar +1991
zaterdag 9 februari 2019 om 18:32
Een oplossing: dezelfde loon betalen
Vind ik leuk
THOR4ever +3472
zaterdag 9 februari 2019 om 20:21
Die betalen 5-6 miljoen per jaar. Niet haalbaar voor Genk.
Vind ik leuk
margot +415
zaterdag 9 februari 2019 om 18:33
En een supporter minder. Sorry voor degenen die nog naar het voetbal gaan. En ik die dacht dat mensenhandel voorbij was sinds Lincoln..... De andere spelers zijn het slachtoffer, mogelijke titel door het neusgat en weg miljoenen van de vetpot die dan maar in de zakken van de "marchandeurs" vallen.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 19:25
lol Margotje, enige relativering aub :) Denk niet dat Pozzie tegen zijn wil word verscheept om ergens pattaten te gaan rapen lol....

Trouwens, wist je dat Abe de eerste republikeinse president ooit was? :)
Vind ik leuk
Boerken +8629
zaterdag 9 februari 2019 om 18:38
Win win situatie voor Genk , ze spelen zonder hem ook kampioen ! Wel jammer voor de fans.
Vind ik leuk
w-b forever +2091
zaterdag 9 februari 2019 om 18:42
Sorry margot maar u blijkt toch niet de echte supporter van genk te zijn geweest.Hoe hadden wij ons vorig seizoen moeten voelen toen ze ons volledig kwamen leeg pluimen?Daar zullen we maar niet terug over beginnen zeker?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:45
Idd, maar een kleine club zal da weer nie mogen zeggen zonder hier bleiters genoemd te worden...
Vind ik leuk
margot +415
zaterdag 9 februari 2019 om 23:58
Sorry,ik ben een wielerfan. Heb niks te maken met pluimen. Voetbal is in handen van makelaars. Daar zijn genoeg voorbeelden van. Laat de gele hesjes maar de straat opgaan, terwijl diezelfde hesjes soms dwepen met hun dikbetaalde idolen. Have fun....
Vind ik leuk
Vlad +4991
zaterdag 9 februari 2019 om 18:45
8 miljoen? Een koopje...
Vind ik leuk
freejazz +2679
zaterdag 9 februari 2019 om 21:18
Dit is nu juist de essentie van die hele affaire. Genk heeft het contract van Pozo aangepast, dwz die '8 miljoen clausule' is niet meer van toepassing vanaf 1 februari tot het begin van de nieuwe mercato. (lees zomermercato). Toronto betwist deze regeling en beschouwt hun mercato reeds als een nieuwe.(zomer) mercato. Advocaten van beide partijen proberen nu hun gelijk te halen. Wordt dus vervolgd.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 21:38
En die interpretatie is dus voor veel discussie vatbaar, maar als het die weg op gaat is het feitelijk naar de vaantjes ... Pozuela weet best wat die clausule betekende maar laat zich nu opnaaien, hij zou best zelf een einde maken aan die discussie en gewoon de afspraak naleven om het seizoen uit te spelen, daar zal hij zelf waarschijnlijk ook niet slechter van worden en na dit seizoen kan hij zijn nieuwe club in alle rust uitkiezen ...
Vind ik leuk
freejazz +2679
zaterdag 9 februari 2019 om 22:28
Laten we hopen dat jouw scenario gevolgd wordt.
Vind ik leuk
Bonanza +1140
zaterdag 9 februari 2019 om 23:15
Als dat de titel maar niet kost....
Vind ik leuk
Jake Genk +244
zondag 10 februari 2019 om 01:32
Dat Genk hem dan wat meer betaald . Die hebben toch geld genoeg ?
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 08:43
Je moet ook rekening houden met d andere spelers he .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws