Rellen in Nederland: 'Ook mensen uit Genk betrokken'

Rellen in Nederland: 'Ook mensen uit Genk betrokken'

Gepubliceerd: zaterdag 9 februari 2019 om 17:17za 09-02-2019 om 17:17

Laatste update: zaterdag 9 februari 2019 om 17:37za 09-02-2019 om 17:37

Zo'n vijftig tot zestig hooligans van PSV hebben vrijdagavond een aanval uitgevoerd op supporters van Fortuna Sittard. De Limburgse fans werden aangevallen in een kroeg, maar daarna verplaatste het gevecht zich naar buiten, zo meldt de regionale omroep 1Limburg. 'Ook mensen uit Genk zouden aanwezig zijn', meldt de Nederlandse regionale omroep. 

De aanleiding voor de massale vechtpartij zou het verbranden van een PSV-vlag zijn, een week geleden rond het onderlinge duel tussen beide clubs. Ook aanhangers van KRC Genk, die regelmatig samen optrekken met de Fortuna-fans waren bij de knokpartij aanwezig. De politie hield vijf mannen aan, in de leeftijd van 17 tot 29 jaar.

Een gedeelte van de hooligans koos vrijdagavond het hazenpad toen de politie in groten getale arriveerde. Agenten zetten de achtervolging in. Op het moment dat de politie één van de vluchters wilde controleren, dreigde deze op een agent in te rijden. Daarop loste de agent een waarschuwingsschot. De bestuurder en andere inzittenden werden gearresteerd, schrijft 1Limburg.

Volgens de buurtbewoners waren de vijftig tot zestig hooligans in het zwart gekleed. "Ze oefenden een aanval uit op een groep die bij het café stond", zegt burgemeester Cox. "Het schijnen mensen van PSV te zijn en het zou een reactie zijn op het in brand steken van een vlag van PSV. Ook mensen van Genk zouden erbij zijn geweest."

Cox noemt de ontwikkelingen 'onaanvaardbaar'. "En we moeten ervoor zorgen dat dit nooit meer gebeurt." Volgens een ooggetuige hadden de mannen bivakmutsen, knuppels en stokken bij zich.

Plaats een reactie

zaterdag 9 februari 2019 om 17:31
Gaan de beste mensen uit Genk eindelijk eens beseffen dat gespuis niet enkel in Brugge,Anderlecht,Luik,Antwerpen enz zit. Dat komt in iedere ploeg voort en daarom moet niet iedere supporter van die ploeg zwartgemaakt worden. Sterkte genkies voor de slechte naam die jullie nu krijgen door dit krapuul.
Vind ik leuk
THOR4ever +3398
zaterdag 9 februari 2019 om 22:48
Waren geen supporters van Genk. En niemand heeft ooit beweerd dat er in Genk tussen de supporters geen hooligans zitten. Weet niet waar ge dat nu weer uithaalt.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 17:36
Echte supporters van KRC Genk zaten vrijdag toch in hun stadion ? Waar ze BTW een topmatch wonnen !!!
Vind ik leuk
Lodecol13 +3859
zaterdag 9 februari 2019 om 17:44
Ge moet dan ook die sup van genk hier nu niet verschonen ,hebben ook genoeg op brugse sup hun gal uitgespoeld ,als ik dan melde dat in alle ploegen er zo een gespuis aanwezig was ,werd ik op gehoon gelach onthaald
Vind ik leuk
j.caesar +1884
zaterdag 9 februari 2019 om 18:35
Wij kunnen er niets aan doen dat dat tuig met jullie clubkleuren rondloopt
Vind ik leuk
Rune1891 +7163
zaterdag 9 februari 2019 om 17:36
Om helemaal juist te zijn, bij PSV waren er ook Charleroi hooligans bij, psv & charleroi vs genk & sittard
Vind ik leuk
freejazz +2631
zaterdag 9 februari 2019 om 18:00
Aan stefaanblauwzwart en Lodecol; ik heb me nooit in zulke discussies gemengd omdat ik mij zeer bewust ben van het feit dat er bij ons ook gespuis rondloopt dat ik echter weiger van 'supporters' te noemen. Ben ik er beschaamd over ? Oprecht en gemeend : "JAWEL". Het begint trouwens erg te lijken op een nieuwe Europacup III, rotzooi wat onder het mom van 'clubsupporter' onderling strijd voert om een 'prijs' binnen te halen.
Vind ik leuk
MoCa +690
zaterdag 9 februari 2019 om 18:14
Het hooliganisme is aan een opmars bezig, jammer genoeg. Hoog tijd dat de alle bonden een speciale cel oprichten dat het gedrag van supporters beoordeeld. Misschien kunnen er dan sancties uitgedeeld worden, zoals hoge boetes en matchen zonder publiek. De clubs zouden dan wel moeten optreden tegen het gespuis onder hun supporters !!! Ook de clubs van de zogenaamde 'bevriende' supporters zouden moeten bijdragen in de boetes !!!
Vind ik leuk
Rune1891 +7163
zaterdag 9 februari 2019 om 21:08
Zoals je zegt, hooliganisme is terug, in Engeland zie je weer gevechten in of rond het stadion, freefights zijn een wekelijkse gebeurtenis geworden, zelfs "kleinere" ploegen beginnen zich te roeren...
Vind ik leuk
MoCa +690
zaterdag 9 februari 2019 om 21:16
Idd Rune, we kunnen op dit forum elkaar wat plagen, maar dergelijke acties van zogezegde supporters zijn er ferm over !
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 18:19
Ik vind der veralgemening: 'aanhangers of supporters van Genk' niet in orde.
Voor mij zijn dit geen supporters. Die zaten in het stadion of voor de buis!
Vind ik leuk
w-b forever +1993
zaterdag 9 februari 2019 om 18:23
Idd moca tis geruime tijd overal beperkt gebleven tot nauwelijks incidenten maar de laatste tijd begint het spijtig genoeg alweer de spuigaten uit te lopen.Die gasten kunnen niet zwaar genoeg gestraft worden.
Vind ik leuk
firedwarf +4182
zaterdag 9 februari 2019 om 20:26
supporters van genk en fortuna sittard zaten op café en werden aangevallen door hooligans van PSV omdat 1 van de fortuna sittard supporters een psv vlag had verbrand... Kan da nu aan mij liggen of is het dan PSV dat de agressor is en zie ik hier kweet niet hoe veel blauwzwart supporterkes van hunne neut maken omdat er genk supporters bij betrokken waren die toevallig mee in dat café de match wouden volgen met hun sittard vrienden? :D lachwekkend gewoon :D alles om maar ergens amok over te maken en blauw zwart goed te praten hahahaha zielig gewoon :)
Vind ik leuk
freejazz +2631
zaterdag 9 februari 2019 om 20:39
Sorry firedwarf, maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat 'onze heldhaftige mannen' daar niet zomaar 'toevallig' in dat café zaten.
Vind ik leuk
firedwarf +4182
zaterdag 9 februari 2019 om 20:41
Freejazz mss niet mss wel , ik heb weet van verschillende supporter clans die nu dat fortuna in eredevisie speelt regelmatig op café daar een match gaan volgen, ikzelf heb dat ook al gedaan met vrienden die ik nog ken van toen ik in nederland speelde bij echt vv... Zie daar geen problemen in... Feit is gewoon dat het de hooligans van psv zijn geweest die het café kort en klein hebben willen slaan volgens een nederlands nieuwsbulletin... maarja dat is genoeg voor kortzichtige mannen om direct op de clan van Genk te gaan schieten natuurlijk
Bewijst uiteraard het niveau op dit forum...
Vind ik leuk
Lodecol13 +3859
zaterdag 9 februari 2019 om 21:44
Ik vind jou zielig ge hebt er niets van begrepen wat betreft onze columns hierboven neergepent en u onozel gedrag om alleen weer brugse hooligans te vernoemen daar wij volstrekt ALLE CLUBS ER BIJ BETREKKEN
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 21:45]
Vind ik leuk
freejazz +2631
zaterdag 9 februari 2019 om 23:17
En gelijk heb je, het komt bij alle clubs voor (jammer genoeg)
Vind ik leuk
firedwarf +4182
zondag 10 februari 2019 om 00:22
kenmerkend da het toch altijd die van blauw zwart zijn die moeten janken :) Typisch het niveau van een okkernoot en zich toch ooh zo belangrijk achten en waarom? Simpel weg omdat ze te simpel van geest zijn om echte fans van hooligans te onderscheiden ... Btw Onnozel schrijft ge met 2 Nen ... kwestie da ge weet da ge niet met moeilijke woordjes moet smijten die ge niet begrijpt tenzij ge in een spiegel kijkt ....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws