UPDATE: 'Ambulanciers stellen zich burgerlijke partij tegen Standard-hooligans

UPDATE: 'Ambulanciers stellen zich burgerlijke partij tegen Standard-hooligans"

Gepubliceerd: maandag 11 februari 2019 om 23:45ma 11-02-2019 om 23:45

Zaterdag hadden fans van Anderlecht een eetfestijn in het Vlaams-Brabantse Buizingen. Een feest werd dat niet. Enkele hooligans van Standard viel binnen en hield huis. Ook ambulanciers deelden in de klappen. Dat meldt Sportwereld.

Volgens Sportwereld daagden dertig tot veertig Standard-hooligans op met stokken. De politie kwam ter plaatse en wist drie personen te arresteren. Eén fan van Anderlecht moest afgevoerd worden met een ambulance. Ook daar zouden de hooligans hun frustraties hebben op gebotvierd. Ook de feestzaal liep schade op.

De brandweerzone Vlaams-Brabant West laat weten: "Plots werden onze mensen aangevallen door een groep van zeker twintig gemaskerde mannen die plotseling tevoorschijn kwamen. Ze waren gelukkig tijdig ingestapt, en stoven weg om zich in veiligheid te brengen. Op de ziekenwagen zijn een aantal blutsen aangebracht, maar verdere schade is er niet."

Update 11/02 23.45: Sportwereld meldt dat de ambulanciers die werden aangevallen door de Standard-hooligans zich burgerlijke partij stellen in de zaak. Dat besliste de brandweer maandag na een vergadering op de hoofdzetel in Vilvoorde. 

Plaats een reactie

Prpldynmt +7958
zaterdag 9 februari 2019 om 16:37
Didillon had dus toch gelijk.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 16:41]
Vind ik leuk
Hierulf +1934
zaterdag 9 februari 2019 om 17:00
Dat wist iedereen al laaaaaaang
Vind ik leuk
Messifanboy +1229
dinsdag 12 februari 2019 om 10:15
Allez proficiat...
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 16:39
Standard zal zich toch snel moeten distantieren van deze bende .... Zal de volledige benaming niet gebruiken voor het weer aanstootgeven is ;)
Vind ik leuk
Hierulf +1934
zaterdag 9 februari 2019 om 17:01
Distentieren ? Zelf de directie is vol van barakies lol
Vind ik leuk
Messifanboy +1229
dinsdag 12 februari 2019 om 10:15
Jij precies ook...
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 16:40
Ze mogen fier zijn op zichzelf de triestige gevallen die daar aan deelnamen en jammer genoeg worden daardoor weer de echte standardsupporters over de zelfde kam geschoren.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 16:42
Het zijn dan toch marginalen
Vind ik leuk
camargue +6554
zaterdag 9 februari 2019 om 16:44
tja, weer zo'n bende marginalen dat zich "supporter" noemt ...

30 tot 40 man ... 3 gearresteerd ... en de rest in den hoek gezet?
Vind ik leuk
Watcher +1102
zaterdag 9 februari 2019 om 20:49
kan niet en zijn geen supporters. Dat crapuul zit bij elke club. En btw maak er ineens 100 van.
Vind ik leuk
camargue +6554
zondag 10 februari 2019 om 11:33
Of dat er nu van Standard zijn of niet, dat crapuul zit inderdaad bij elke club. Ik vraag mij enkel af wat de beweegredenen zijn van die marginalen? Niks beter te doen in hun leven?
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 16:49
Allemaal de fout van diene puta
Vind ik leuk
Lodecol13 +3884
zaterdag 9 februari 2019 om 16:56
De kigambo s en consoorten hoorde of zie je hier nu niet
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 16:57
Neen ,want dit vinden ze allemaal normaal of ze waren er zelf bij
Vind ik leuk
Rune1891 +7227
zaterdag 9 februari 2019 om 17:32
Die zie je alleen als em negatief kan doen over Club, op artikels van Standard is die nooit te zien
Vind ik leuk
Hierulf +1934
zaterdag 9 februari 2019 om 17:00
Barakis on tour... Bende wankers !!!
Vind ik leuk
Hierulf +1934
zaterdag 9 februari 2019 om 17:06
Dat ze maar eens 'op afspraak' komen, we zullen lachen !
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 17:26
Uiteraard is het compleet fout alle Standard supporters over een kam te scheren, de overgrote meerderheid zijn normale, fatsoenlijke mensen.
Het wordt echter wel hoog tijd dat het bestuur van de club de vallen krijgt om hun ultra's eens aan te pakken. Om te beginnen moeten ze eens ophouden elke zaak tegen hen over ongeregeldheden in en rond het stadion aan te vechten met alle mogelijke middelen. Akkoord, dan straf je mee die fatsoenlijke supporters, maar zo drijf je ook een wig tussen hen en het krapuul, en krijgen die idioten de rest van het publiek tegen.
Het bestuur van Standard heeft gewoon schrik van die gasten, en durven al jaren geen vinger uitsteken om hun supporters wat in het gareel te houden.
Vind ik leuk
K1908 +2991
maandag 11 februari 2019 om 12:02
De 'vurige stede'... Sure.. :-)
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 17:51
Wat hadden jullie nu gedacht. Tis altijd iets met de Rouches. Van bestuur via Trainer dan Staf en nadien spelers... De supporters kunnen niet achterblijven in zo'n achterlijk gedrag.
Indertijd met Raman nam het bestuur onmiddellijk afstand van zijn uitspraken. Maar tot nu toe NIEMAND van Standard de Liege. Degoutante bende sukkels.
Vind ik leuk
j.caesar +1904
zaterdag 9 februari 2019 om 18:40
Afstand nemen van wat ??? Standard heeft niets met Waals-Brabant te maken
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 20:29
De tegenpartij uitschelden van vuil hoer heeft niks maar dan niks te maken met geografische ligging!
Vind ik leuk
MoCa +690
zaterdag 9 februari 2019 om 18:07
Hoog tijd dat de bond een speciale cel opricht dat het gedrag van supporters beoordeeld, niet alleen tijdens de matchen maar ook in dit geval. Is niet de 1ste keer, remember de match tussen de ladies van Standard-RSCA ! Misschien kunnen er dan sancties uitgedeeld worden, zoals hoge boetes en matchen zonder publiek. De clubs zouden dan wel moeten optreden tegen het gespuis onder hun supporters !!!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 9 februari 2019 om 18:15]
Vind ik leuk
j.caesar +1904
zaterdag 9 februari 2019 om 18:39
Een geluk dat al die kwakkels geloven worden
Vind ik leuk
Peed +826
zaterdag 9 februari 2019 om 19:15
Bestaan er geen werkkampen meer in Siberië ? Dergelijk uitschot hoort niet thuis in onze maatschappij !
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 19:25
Maar als marrrokjes of turken hier in belgie jonge meisjes pooieren dan hoor ik u niet.blijkbaar vind je dat wel ok dan
Vind ik leuk
Peed +826
zaterdag 9 februari 2019 om 20:50
Ah, gij kent mij persoonlijk ofzo ???? Nu ja, als ik hieronder lees dat het voor u ok is omdat ze sorry gezegd hebben, pas je waarschijnlijk ook in zo'n werkkamp.
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 19:24
Ze hebben al sorry gezegd,dus zozls bij diddidinges ist opgelost
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 20:30
J.caesar dit is bendevorming ! Gemaskerd en gewapend met stokken of knuppels ?!
Hoe noem jij dat ?!
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 20:31
En Caesar Buizingen is Vlaams-Brabant 😳
Vind ik leuk
firedwarf +4192
zaterdag 9 februari 2019 om 20:36
Flinke jongens die van standard hahahahahahah nu hoor je Dan4 red of FC idiot niet natuurlijk :) Gewoon al die hooligans persoonlijk verantwoordelijk stellen voor gelede schade en standaard 5 jaar et cachot in en een boete met onmiddelijke inning waardoor ze hun krot moeten verkopen alleen zo los je dat probleem op van die bende marginalen die zichzelf boven de club en boven het voetbal stellen
Vind ik leuk
zondag 10 februari 2019 om 00:06
Gewoon laten vertrekken en geen energie aan verspillen. Nieuwe bestemming bal marginale Standard Luik.
Vind ik leuk
TheRolle +654
zondag 10 februari 2019 om 10:56
Heel Standard is het woord "BARAKIS" waard...
Vind ik leuk
Messifanboy +1229