Anderlecht kwam met de schrik vrij: 'Het had een fiasco kunnen worden'

Anderlecht kwam met de schrik vrij: 'Het had een fiasco kunnen worden'

Gepubliceerd: vrijdag 8 februari 2019 om 07:45vr 08-02-2019 om 07:45

Op de slotdag van de wintermercato rondde RSC Anderlecht nog de komst van Everton-huurling Yannick Bolasie af. Pas net voor middernacht werden alle details online afgerond.

'Het is een transfer die een fiasco had kunnen worden', aldus Sport/Voetbalmagazine. Door een communicatieprobleem in het systeem werd het nog spannend voor Anderlecht.

Anderlecht kwam goed weg, want ei zo na viel de transfer van Bolasie in het water. "In de laatste minuten was er een probleem met de TMS (het transfersysteem van de FIFA). Pas 43 seconden voor de deadline konden we alles verzenden. De stress in de kamer was dan ook enorm", reageert makelaar Gunter Thibaut, die de deal afrondde.

Twijfels over zijn fitheid
Anderlecht hoopt dat zijn komst een schot in de roos is, al is dat volgens het weekblad nog lang geen zekerheid. 'Nu afwachten of de nieuwe directie van Anderlecht dit keer juist geoordeeld heeft en geen nieuwe Marko Marin of Demy de Zeeuw heeft gekocht.'

Bovendien wordt er getwijfeld aan de fysieke paraatheid van de flankaanvaller. Bolasie liep vorig jaar een zware knieblessure op. Een Engelse journalist vreest dat de Congolees nog niet helemaal hersteld is van die kwetsuur.

Plaats een reactie

tropisteveel +1984
vrijdag 8 februari 2019 om 08:01
2015: Marin Marko
2016: Djuricic Filip
2017: Ganvoula Silvere
2018: Markovic Lazar
2019: Bolasie Yannick
Slechts enkele voorbeelden van winterkoopjes de voorbije jaren
5de keer .... goede keer of
een nieuw fiasco omdat hij tòch tijdig tekende?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 08:03]
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 08:13
Vergeet Rolando maar niet.
Vind ik leuk
tropisteveel +1984
vrijdag 8 februari 2019 om 08:21
Inderdaad lijstje kan jammer genoeg naar eigen believen worden uitgebreid.
Vind ik leuk
hoekschop +3706
vrijdag 8 februari 2019 om 08:24
Waarom zou je Bolasie geen kans geven ipv hem nu al in een lijstje met mislukkelingen te zetten. Je hebt hem 10 minuten zien spelen.
Vind ik leuk
Toca +47890
vrijdag 8 februari 2019 om 08:28
Mee eens, altijd zo negatief.
Vind ik leuk
Freddyploiks +14224
vrijdag 8 februari 2019 om 10:04
Ongelooflijk! Dit heeft niks met supporteren te maken. Die jongen is een mislukking en hij heeft nog niet de kans gehad om deftig een bal te raken. Hier snap ik de term succes-supporter.
Vind ik leuk
Toca +47890
vrijdag 8 februari 2019 om 10:10
Ik vrees dat we met de negativiteit moeten leren leven Fred.
Vind ik leuk
tropisteveel +1984
vrijdag 8 februari 2019 om 10:17
Een vraagteken ? betekent gewoon .... een vraag .
Absoluut geen conclusie, die volgt einde dit seizoen.
Vind ik leuk
Freddyploiks +14224
vrijdag 8 februari 2019 om 10:52
Ik hoop gewoon dat je onze ploeg in het stadion meer aanmoedigt dan hier...COYM! 😈
Vind ik leuk
tropisteveel +1984
vrijdag 8 februari 2019 om 11:29
Uiteraard, aanmoedigingen daar, als life time supporter staan los van al wat misloopt en wat aangekaart MOET worden . Zo niet ben je geen (kritisch) supporter maar een rabiaat fanatiekeling die de ogen sluit voor de teloorgang.
Vind ik leuk
Freddyploiks +14224
vrijdag 8 februari 2019 om 13:59
Dan ist goed👏
Vind ik leuk
tropisteveel +1984
vrijdag 8 februari 2019 om 10:12
Eerst GOED lezen alvorens te reageren :
5de keer goede keer ? is een vraag , gesteld met inderdaad een bang hart, maar toch in de hoop dat het deze keer raak is .
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 10:26]
Vind ik leuk
Hierulf +1816
vrijdag 8 februari 2019 om 11:14
En toch is Rolando vaste waard bij OM
Vind ik leuk
AzEz86 +7090
vrijdag 8 februari 2019 om 08:25
Markovic was nu niet bepaald een fiasco.
Ok, hij was regelmatig geblesseerd (en het duurde even alvorens hij zijn 1e wedstrijd kon spelen maar hij was wel degelijk een goede speler.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18544
vrijdag 8 februari 2019 om 09:14
Markovic deed het nog aardig vond ik. Die anderen zijn inderdaad een lachertje. Bolasie is zeker een topper, maar ik vrees dat het er op die paar maanden niet zal uitkomen.
Vind ik leuk
tropisteveel +1984
vrijdag 8 februari 2019 om 10:14
Dat is net het probleem hebben nood aan spelers die per onmiddellijk renderen, en dat was jammer genoeg ook bij Markovic niet het geval. Lazar was inderdaad een speler met het Anderlecht DNA maar er moet aan toegevoegd worden dat dergelijke speler in topvorm heden ten dage nooit een overstap naar RSCA zou overwegen..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 10:30]
Vind ik leuk
9000 +467
vrijdag 8 februari 2019 om 09:55
Het is nu niet dat de heer Bolasie de bepalende factor in de weegschaal moet zijn, en even alles wa dagelijks 20 keer door de strot geduwd wordt qua negativisme betreft RSCA en Coucke zal doen omslaan. Fout! Heb het ook stilaan gehad met al dat gezeik betreft RSCA... boring!!!
Vind ik leuk
Freddyploiks +14224
vrijdag 8 februari 2019 om 10:06
Inderdaad! Precies of de andere clubs altijd raak schieten?! Maar daar wordt niks over geschreven.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws