‘Club Brugge maakt werk van nieuw stadion, Anderlecht- en Antwerpman liggen dwars’

‘Club Brugge maakt werk van nieuw stadion, Anderlecht- en Antwerpman liggen dwars’

Gepubliceerd: vrijdag 8 februari 2019 om 07:00vr 08-02-2019 om 07:00

Laatste update: vrijdag 8 februari 2019 om 07:00vr 08-02-2019 om 07:00

Het nieuwe stadion van Club Brugge is een werk van lange adem, maar dat betekent niet dat er opgegeven wordt. Burgemeester Dirk de fauw probeert alvast akkoorden te sluiten met de dwarsliggende grondbezitters. Dat schrijft het Laatste Nieuws.

Club Brugge mikt op een nieuw stadion aan de Blankenbergse Steenweg. De Vlaamse regering keurde aanvankelijk het plan goed, maar dan zouden enkele grondbezitters hun percelen verliezen. Die partijen trokken naar de Raad van State om het plan nietig te laten verklaren.

Een compromis
Volgende maand komt de auditeur van de Raad van State met een advies, waarna er tegen deze zomer een definitieve beslissing valt. De fauw probeert in tussentijd al de nodige maatregelen te nemen. "Van zij die aan het procederen zijn, heb ik er al een heel aantal persoonlijk gezien", zegt hij.

"Ik heb het gevoel dat ze bereid zijn om tot een compromis te komen waar iedereen wel bij vaart. Ik kreeg duidelijke signalen dat ze - onder bepaalde voorwaarden natuurlijk - bereid zijn om alle procedures te stoppen."

Gheysens doet lastig
Er zijn echter nog twee personen die moeilijk doen. Dat zijn uitgerekend Joris Ide (aandeelhouder bij RSC Anderlecht) en Paul Gheysens (eigenaar Antwerp). "Meneer Gheysens is eigenaar van slechts drie hectare in het hele plan. Dat is een zéér klein deel", aldus De fauw.

"Misschien bestaat de mogelijkheid om een nieuw plan te maken, waarbij we de grenzen wat kunnen verplaatsen, zodat zijn gronden niet meer binnen het gebied liggen. Dan is hij de eigenaar van een eiland daar ergens tussenin", besluit de burgemeester van Brugge.

Plaats een reactie

TheLord +244
vrijdag 8 februari 2019 om 07:03
Gheysens is een klootzak. Moest hij een hart voor voetbal hebben zou hij beseffen dat alle clubs in België er beter van worden als er goede stadions zijn.
En Joris ide is net dezelfde soort. Van mij mogen ze heel het nieuw stadion bouwen met bouwmaterialen van zijn concurrenten.
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +1199
vrijdag 8 februari 2019 om 07:22
Gheysens had al een akkoord over dat stukje grond jaren voordat Club noodgedwongen met hun stadionplannen moest uitwijken nadat het initiële project in 2014 door de Raad van State werd afgeschoten.
Daarnaast was hij ook niet de eerste die zich, geheel terecht, verzette tegen een eventuele onteigening.

Of zou jij het prettig vinden als er morgen iemand komt verkondigen dat hij plannen heeft om op jouw grond te komen bouwen?

https://www.focus-wtv.be/dossier/stadiondossier-club-brugge

Neem het artikel over de historiek misschien eens een keertje door in plaats van hier wat te komen schelden.

PS. Als het allemaal veel te lang duurt volgens jou kom dan volgend seizoen gerust eens in Antwerpen kijken hoe een nieuw stadion eruit ziet. ;-)
Vind ik leuk
Marcus_A +1968
vrijdag 8 februari 2019 om 07:31
Goede feedback..nadenken en zich ergens in verdiepen alvorens zijn vooroordelen luid te verkondigen is heel moeilijk in deze tijd....
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 09:58
Een pot verf en een herstelde stoeltjes zijn geen nieuw stadion hoor...
Vind ik leuk
firedwarf +3684
zondag 10 februari 2019 om 00:25
En toch nog steeds het mooiste stadion van Belgie :) + we hoeven het niet te delen :D Kunnen tenminste zeggen dat het "ons" stadion is en niet het stadion van "brugge" :)
Vind ik leuk
Tornado79 +1273
vrijdag 8 februari 2019 om 10:06
Fout, fout en nog eens fout...
Deze gronden werden aangekocht als speculant. Hij wil gewoon winst maken op de gronden, wat hij niet kan als deze gronden worden onteigend. Hij kocht landbouwgrond met de bedoeling deze te kunnen aanwenden als industriezone. De pech die hij heeft is dat die industriezone niet op zijn stuk valt, maar wel het stadion.
Fout gegokt...
Vind ik leuk
firedwarf +3684
zondag 10 februari 2019 om 00:27
dan nog zal hij bij onteigening nog altijd een meerwaarde crieeren ten opzichte van de aankoop van de gronden... Dus pech? denk het niet , wel clever gespeeld :) komt erbij dat hij niet HOEFT akkoord te gaan en kan speculeren op een zo hoog mogelijke prijs... Als die van Brugge PERSE willen bouwen MOETEN ze maar de prijs betalen die hij WIL of een jaaaaaaaaaaaarenlange procedure slag aangaan in de hoop dat het stadion er MAG komen... Geysen heeft hier totaal onbedoeld maar wel zijn gewilde wraak mee op verhaeghe :) Euro stadion komt er niet... dat van brugge ook niet... Als ik brugge was zou ik het jan breydel maar van een likje verf en nieuwe urinoirs voorzien... ze gaan der nog lang zitten volgens mij...
Vind ik leuk
Tornado79 +1273
zondag 10 februari 2019 om 23:05
Ge weet niet eens waarover je praat... procedureslag die hij niet kan winnen...
Vind ik leuk
firedwarf +3684
maandag 11 februari 2019 om 18:44
staat het stadion der al? juist ja... Zullen zien wie het zal winnen, hij hoeft het niet te winnen,elke dag dat hij het kan laten aanslepen is een dag dat er niet kan gebouwd worden, daar al aan gedacht ? Ipv dus te zeggen dat ik niet weet waarover ik praat informeer u alvorens een uitspraak te doen die op jezelf van toepassing is
Vind ik leuk
TheLord +244
vrijdag 8 februari 2019 om 12:49
Zoals ik zeg. Moest hij een hart hebben voor voetbal en beseffen dat ook zijn club erop zou vooruitgaan moesten we als land allemaal deftige stadions hebben dan zou hij een deal sluiten.
Als je als ondernemer gronden koopt om te speculeren dan kun je ook eens verliezen, en dan moet je daar tegen kunnen.
Vind ik leuk
firedwarf +3684
zondag 10 februari 2019 om 00:28
waarom verliezen??? ze moeten HEM uitkopen niet andersom :D hij kan rustig afwachten tot hij een bod krijgt dat hem aanstaat, hij heeft geen tijdsdruk... Club daarentegen...
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 16:31
Dirk, blijf van wanzin pillekes!!!
Vind ik leuk
Vlad +3728
vrijdag 8 februari 2019 om 18:19
Sorry, een stadion met een nieuw gevelke voor en een likske verf, ge gaat dat toch geen nieuw stadion noemen he, hooguit eentje met een botoxbehandeling. Een nieuw stadion is een stadion dat volledig van nul wordt opgebouwd, niet eentje die een bezoekje heeft gehad van ‘De Huisdokter’.
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +1199
vrijdag 8 februari 2019 om 18:40
Onze nieuwe T1 is meer waard dan heel Jan Breydel, en het stinkt er tenminste niet zo hard.

Daarnaast worden de drie oude tribunes volledig vervangen dus inderdaad een volledig nieuw stadion, iets dat ik in Brugge nog niet zo gauw zie gebeuren. ;-)
Vind ik leuk
Vlad +3728
vrijdag 8 februari 2019 om 18:45
Dat zal in Brugge idd niet zo vlug gebeuren, want wij zetten een écht volledig nieuw stadion, maar ja een kinderhand is gauw gevuld zeker. En uwen T1... ge moogt hem hebben met zijn afbraakvoetbal😉.
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +1199
vrijdag 8 februari 2019 om 19:11
Een écht volledig nieuw stadion in Brugge... Dat hoor ik al meer dan tien jaar zeggen maar ik heb tot nog toe weinig zien gebeuren... ;-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 19:11]
Vind ik leuk
Vlad +3728
vrijdag 8 februari 2019 om 19:14
Het komt er wel, mss wel veel sneller dan je hoopt 😉
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +1199
vrijdag 8 februari 2019 om 19:24
Als dat van ons er komt dan ben ik al lang tevreden.

Wat andere ploegen betreft zal ik echt niet wakker liggen over het hoe, waar en wanneer er een nieuw stadion komt, of het nu morgen is of binnen tien jaar maar van mij mag elke ploeg in een nieuw stadion spelen, dat maakt mij echt niets uit.

Maar dat heeft verder niets te maken met mijn visie over het hele onteigeningsverhaal waar ik uit principe wel tegen ben.
Vind ik leuk
Vlad +3728
vrijdag 8 februari 2019 om 20:01
Jaja, zal wel...dat blijkt uit je vorige reply🤔
Vind ik leuk
firedwarf +3684
zondag 10 februari 2019 om 00:29
ja maar WANNEER??? als het oude waarschijnlijk door de betonrot niet meer veilig zal zijn...
Vind ik leuk
AlexGMillian +1259
zaterdag 9 februari 2019 om 03:46
3 oude tribunes vervangen is een volledig nieuw stadion? Nog niet verder geraakt dan de lagere schooljaren zo te zien. Stutjes opfretten é kleine jongen
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 16:41
4 en leren lezen....beste
Vind ik leuk
Toca +47891
vrijdag 8 februari 2019 om 07:05
Zelfs als mauve lach ik mij een breuk als ze plastic Gheysens zo buitenspel zetten. Hij bezit dan wel een eiland natuurlijk 😁😁😁
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:13
Hij gaat dan een klacht indienen omdat zijn uitzicht verbrod is met al dat blauw-zwart en omdat hij geen zonlicht meer heeft op zijn terrein
Vind ik leuk
Tornado79 +1273
vrijdag 8 februari 2019 om 07:09
Dat zou zalig zijn, maar kunnen ze die grenzen zomaar wijzigen?
Een eiland landbouwgrond dat dus niets waard is...
Vind ik leuk
Philip R. +324
vrijdag 8 februari 2019 om 07:13
Zou echt de max zijn! Gheysens zijn grond 10€/m2 waard hahaha... kan hij mss schapen gaan kweken!
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:14
Die lopen er misschien nu al rond
Vind ik leuk
AzEz86 +7090
vrijdag 8 februari 2019 om 07:18
Weet iemand misschien de reden waarom die 2 "moeilijk" doen? Als ze niet de waarde krijgen die hun percelen waard zijn zou ik het enigszinds nog kunnen begijpen...

BTW: LOL, een "klein" eiland van 3 hectare => 30000 m2 kan je nu niet bepaald klein noemen :-D
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +1199
vrijdag 8 februari 2019 om 07:29
https://www.focus-wtv.be/dossier/stadiondossier-club-brugge

Joris Ide bezit meer dan de helft van de gronden die Club onteigend zou willen zien, het stuk van Paul Gheysens is zowat het kleinste.
Verder is er onder meer het OCMW dat 14 hectare heeft/had maar die aanvankelijk niet wou verkopen en zijn er nog enkele private eigenaars/boeren die hun gronden nog steeds bewerken of er gewoon wonen.
Het OCMW is maar recentelijk van gedachten veranderd omdat ze geld nodig hebben/hadden voor een sociaal project; Hun gronden op de bewuste site waren feitelijk de eerste die PG/Ghelamco zich wou aanschaffen, ook jaren voordat Club gedwongen werd om hun stadionplannen om te gooien en uit te kijken naar een andere site dan diegene waar het stadion eerst had moeten komen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 07:30]
Vind ik leuk
AzEz86 +7090
vrijdag 8 februari 2019 om 07:42
Alvast merci voor de info ;-)

Wat ik kan afleiden is dat ze onteigend worden en bijgevolg (zoals meestal bij onteigeningen) krijgen ze niet voldoende financiele vergoeding voor wat de gronden waard zijn/gekost hebben.
In het geval van Ide lijkt het mij dus gewoon een kwestie van correcte financiele vergoeding, wat met andere woorden dus geen onoverbrugbaar probleem is.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 15:17
Of hem gelijkwaardige gronden aanbieden want zijn bedoeling was om er een KMO zone van te maken
Vind ik leuk
Vlad +3728
vrijdag 8 februari 2019 om 18:21
Zoveel schrik dat het stadion van Club er komt blijkbaar? Hoe zielig...
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 07:32
Misschien eens tijd om te laten merken dat we het getreuzel in het stadion dossier meer de moe zijn, misschien moeten we met z'n allen ook treuzelen. Telkens we de ringweg nemen rond Brugge aan de minimum snelheid rijden met mogelijk extra files tot gevolg. Misschien komt er dan wat schot in de zaak.
Vind ik leuk
jericho666 +3050
vrijdag 8 februari 2019 om 08:05
Is da nu al niet zo met al die tractoren die daar rijden?
Vind ik leuk
Vlad +3728
vrijdag 8 februari 2019 om 18:22
Ge valt in herhaling....
Vind ik leuk
jericho666 +3050
vrijdag 8 februari 2019 om 20:15
Mor ze blijft goe
Vind ik leuk
Vlad +3728
vrijdag 8 februari 2019 om 20:17
Voor u blijkbaar, denk dat ge dan ook nog de enige zijt die dat vindt...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 20:18]
Vind ik leuk
jericho666 +3050
vrijdag 8 februari 2019 om 21:35
Zolang 1 iemand ze goe vindt, blijf ik ze gebruiken
Vind ik leuk
Vlad +3728
vrijdag 8 februari 2019 om 21:39
Weet wel dat ge hopeloos geval zijt met een tractorcomplex
Vind ik leuk
jericho666 +3050
vrijdag 8 februari 2019 om 22:46
1 complex extra houdt me niet wakker
Vind ik leuk
Vlad +3728
vrijdag 8 februari 2019 om 22:58
Verwonderd mij niet dat ge er meerdere hebt.
Vind ik leuk
jericho666 +3050
zaterdag 9 februari 2019 om 08:37
Het "Wesley de benenbreker" en het "steward molesterende Verhaeghe" complex zijn dankzij mijn dagelijks pilleke perfect controleerbaar.
Kost me wel veel geld aan doktersbezoeken maar gelukkig kan ik dankzij mijn "corrupte Leko" complex veel int zwart regelen.
Vind ik leuk
Vlad +3728
zaterdag 9 februari 2019 om 09:27
Blij dat je dat kan betalen met je invaliditeitsvergoeding, aan al de pillekes te zien die ge moet pakken waarschijnlijk vanuit een instelling, of in een project begeleid wonen? Er wordt steeds meer en meer duidelijk van waar die idiotie komt en blijkt in uw geval als geheel normaal gezien te worden.
Vind ik leuk
jericho666 +3050
zaterdag 9 februari 2019 om 10:50
Ik ben geboren en getogen Bruggeling. Dan start ge het leven al met een geweldige handicap.
Maar dankzij de begeleiding slaag ik er idd in om een vrij normaal leven te leiden. Vind het wel leuk om te weten dat je blij bent voor me. Dergelijke steun helptvme door de moeilijke dagen
Vind ik leuk
Vlad +3728
zaterdag 9 februari 2019 om 11:20
Is inderdaad niet gemakkelijk als Bruggeling zijnde om met zo een grote dosis aan intelligentie en creativiteit om te gaan, de meesten slagen daar wel in, maar je hebt natuurlijk uitzonderingen die er psychisch zwaar onder lijden en aftakelen, jammer voor je dat jij één van die laatste bent.
Vind ik leuk
jericho666 +3050
zaterdag 9 februari 2019 om 12:53
Ben blij dat de rest van mijn stadsgenoten dankzij hun enorme intellect en creativiteit erin slagen om een schup en riek te hanteren. Sommige zijn zelfs zo geevolueerd dat ze een gemotoriseerd voertuig kunnen besturen. Het succes van andere werkt motiverend om zelf ooit zover te raken
Vind ik leuk
Vlad +3728
zaterdag 9 februari 2019 om 13:00
Sorry maat, boven jouw niveau😉
Vind ik leuk
jericho666 +3050
zaterdag 9 februari 2019 om 13:25
Nu dacht ik net mijn gelijke gevonden te hebben 😉
Vind ik leuk
Vlad +3728
zaterdag 9 februari 2019 om 14:23
Waangedachte😉
Vind ik leuk
zaterdag 9 februari 2019 om 16:49
uw iq zegt genoeg beste....vlad
Vind ik leuk
Vlad +3728
zaterdag 9 februari 2019 om 17:50
Lol, wat ben jij grappig zeg, jij voorspelt waarschijnlijk ook via sms de toekomst of kan met de geesten van overledenen praten? Zegt meer over uw dan mijn IQ. Trouwens, er zitten er hier blijkbaar veel met een IQ complex dat ze niet kunnen verwerken en dat proberen te compenseren door hier hun intelligentie hoger te laten uitschijnen dat dat van een ander. Zielig, eigenlijk moet ik medelijden hebben met u. Wat mijn IQ betreft moet je je geen zorgen maken en ik betwijfel of je ooit het bedrag op je loonbrief zal vinden dat ik maandelijks ontvang, en het is niet dat ik mijn handen daarvoor moet vuil maken.
Vind ik leuk
TageMeister +7237
vrijdag 8 februari 2019 om 07:32
Wie is der zo dom om te geloven dat er nieuws komt tegen de zomer? Als de peilingen kloppen en groen gaat der op vooruit gaan die niet zomaar een groene zone opgeven voor beton...
Vind ik leuk
Vlad +3728
vrijdag 8 februari 2019 om 18:23
Bang he😉, voor dat nieuwe stadion...ga nog vlug maar wat kaarsjes branden, maar het is niet omdat u het zegt, dat het er niet komt...
Vind ik leuk
TageMeister +7237
zaterdag 9 februari 2019 om 03:11
Ik ben niet bang, integendeel ben hoopvol. Maar het is niet omdat U het zegt of een politieker dat het er ook zal komen e... Is niet de eerste keer dat dit gezegd wordt e.
Vind ik leuk
Vlad +3728
zaterdag 9 februari 2019 om 09:33
Het zal niet zijn omdat ik het zeg, die macht heb ik spijtig genoeg niet zoals sommigen hier van zichzelf denken. Maar dat het er zal komen, daar twijfel ik niet aan. De weg er naartoe zal mss hard en lang zijn, en veel geld aan procedureslag kosten, maar komen zal het er, is het niet in Brugge, dan is het elders.
Vind ik leuk
TageMeister +7237
zaterdag 9 februari 2019 om 10:11
Daar geloof ik ook in, maar eigenlijk ist al 5 jaar te laat... Voor beide clubs.

Jammer dat ene zot in België alles kan tegenhouden....
Vind ik leuk
Vlad +3728
zaterdag 9 februari 2019 om 10:29
Inderdaad jammer, zelf ben ik ook voorstander van zoveel mogelijk nieuwe stadions in ons land, wat zou zorgen voor betere inkomsten voor onze clubs, grotere competiviteit in Europa en een aangenamere beleving voor de supporters.
Vind ik leuk
TageMeister +7237
zaterdag 9 februari 2019 om 10:31
Idd!
Vind ik leuk
Boerken +8072
vrijdag 8 februari 2019 om 08:12
Wij willen gewoon een nieuw stadion, geen vetes miserie of wat dan ook, we willen onze gasten (tegenstanders) deftig kunnen ontvangen.dat ze tenminste na een nederlaag in een deftig stadion gezeten hebben😛
Vind ik leuk
Reagens +2932
vrijdag 8 februari 2019 om 08:29
Dus een burgemeester die gaat lobbyen voor wat in essentie een privé project is?
En dan als oplossing suggereert om 3 hectare landbouwgrond te isoleren. Qua ruimtelijke ordening kan dat wel tellen.
Het feitelijke probleem (voor zover ik kan inschatten) is dat de groep die het stadion wil bouwen spotgoedkope landbouwgrond wil kopen en dat binnen de kortste keren wil omzetten naar grond waar je een stadion op mag zetten en dus veel meer waard is. En daar heb ik toch een probleem mee. De oorspronkelijke eigenaars zijn dan eigenlijk opgelicht. 1 keer omdat ze geen correcte prijs hebben gekregen en een tweede keer omdat de Vlaamse overheid de functie van die gronden wil veranderen in samenspraak met de nieuwe eigenaar.
Ik hoop voor de Club supporters dat er snel een nieuw en mooi stadion komt. Maar dit dossier stinkt een uur in de wind.
Vind ik leuk
blondel +3292
vrijdag 8 februari 2019 om 09:06
Hoe denkt gij dat al onze stadions er gekomen zijn?Dat die gronden van één man waren.Voor een voetbalstadions moet men altijd mensen hun grond"afpakken"kopen.
Vind ik leuk
Reagens +2932
vrijdag 8 februari 2019 om 10:05
Er is een verschil tussen afpakken en kopen.
Als Verhaeghe die gronden wil zal hij de eigenaars moeten overtuigen met een correcte prijs. Niet met een laffe onteigening aan een fractie van die prijs.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3185
vrijdag 8 februari 2019 om 09:29
Landbouw grond is een lage kost prijs die bepaald kan bepaald worden door gemeente ,kan omgezet worden in kmo grond en zo krieerd de verkoper een betere prijs, die hij anders nooit van landbouw grond kan krijgen de gemeente staat dan in voor de nodige aanleg van wegen riolering enz rekend dat door aan de bouw heer in een hogere prijs , wordt meestal een contractuele verbintenis van 15a20 jaar aanverbonden bij verkoop, dat bij eventuele meerwaarde het verschil terug naar de gemeente moet over gemaakt worden
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 09:47
Oja, een burgemeester heeft niets te zeggen met een nieuwbouw in zn stad. Vreemde redenering daar in hent maar ja dat hebben de voorbije besturen laten blijken.Termond trok zich niets aan van jullie stadion he, dat was duidelijk te lezen in het boek, de krantenartikels en te zien op de beelden.Stonk het niet in Gentbrugge om industriegrond en dus arbeidsplaatsen af te pakken voor een handvol miljonairs?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 8 februari 2019 om 09:56]
Vind ik leuk
Reagens +2932
vrijdag 8 februari 2019 om 10:18
Ik heb niet in dat artikel geschreven dat de burgemeester van Brugge zich actief aan het moeien is en consultaties houdt met de betrokken partijen in het dossier. Wat wij exact wel of niet te zeggen heeft interesseert mij eigenlijk niet. Er is (politieke) inmenging voor een bepaalde privé partij ten nadele van een andere privé partij.
De vergelijking met de Ghelamco Arena klopt niet. Daar is geen onteigening voor gebeurd. En daar zijn er ook geen mensen uitgekocht aan een bedrag dat maar een fractie is van wat de waarde is na de aanpassing van het gewestplan.
En arbeidsplaatsen afpakken? Dat moogde toch eens uitleggen. Want dat slaat helemaal nergens op.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3185
vrijdag 8 februari 2019 om 11:14
Klopt niet de landbouw grond is te weinig waard ,daar de gemeente of stad altijd een betere prijs zal geven om een grote recreatie of kmo zone te bekomen zo zijn de landbouwgronden in mijn streek met een hogere aankoop prijs door gemeente aangekocht dan de gaande richt prijs
Vind ik leuk
Reagens +2932
vrijdag 8 februari 2019 om 11:45
Feit is dat iedereen wéét dat de bestemming gaat veranderen. En dat betekent dat die grond nu al meer waard is. Gheysens en Ide hebben daarop ingespeeld en die gronden legaal gekocht (hoewel ik ook daar vind dat de oorspronkelijke eigenaars bedrogen zijn). Ze nu onteigenen voor wat in essentie een privé project is kan er simpelweg niet in bij mij. Een voetbalstadion is voor mij nooit 'algemeen belang' en zet de deur open voor misbruik in andere dossiers.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3185
vrijdag 8 februari 2019 om 12:02
Als u gebouwd hebt op uw aangekochte grond dan is die toch ook meer waard ,gaat u dan ook naar de vorige eigenaars toe u verongelijkt voelen en ze compenseren
Vind ik leuk
Reagens +2932
vrijdag 8 februari 2019 om 12:08
Serieus? Ge ziet dat als twee gelijke dingen?
De meerwaarde wordt niet gerealiseerd door wat er op gebouwd staat. De meerwaarde wordt gerealiseerd door wàt er op gebouwd mag worden.
En daar zit het probleem.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3185
vrijdag 8 februari 2019 om 12:31
Ik weet waar het allemaal omgaat omdat ik betrokken partij was en de grond die ik verworven heb via de gemeente waar ik een kmo op uitbaat ,de boer die mijn gebuur nog altijd is toch tevreden was over de prijs die hij van de gemeente gekregen heeft
Vind ik leuk
Reagens +2932
vrijdag 8 februari 2019 om 12:34
En is die ook onteigend?
Vind ik leuk
Lodecol13 +3185
vrijdag 8 februari 2019 om 19:44
natuurlijk en is nog vragende partij om zijn resterende gronden te onteigenen zal u ook nog melden dat mijn overbuur een 250m2 van mij gekocht heeft ,waar ik dan ook na 5jaar geen meerwaarde voor kon rekenen wegens contract van 20jaar verbonden aan de grond aankoop van de gemeente , dit was een geste vanwege mij aan de kmo om op die nieuwe grond nog aanpalend burelen te kunnen bouwen ,dus geen winst of speculatie mogelijk
Vind ik leuk
Vlad +3728
vrijdag 8 februari 2019 om 18:24
Denk dat die stank eerder van de Ghelamco komt over gewaaid...
Vind ik leuk
Reagens +2932
vrijdag 8 februari 2019 om 19:46
Ik denk dat ge uw gebrek aan argumenten probeert te maskeren door naar een ander te wijzen.
Vind ik leuk
Vlad +3728
vrijdag 8 februari 2019 om 20:02
Wie wijst naar wie zou ik zeggen, als ik de ketel ben, ben jij wel de...
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18546
vrijdag 8 februari 2019 om 09:15
Eerlijk? Dit is toch echt kleingeestig en belachelijk van die twee pipo's. Hoe mensen mekaar zo kunnen ambeteren en tegenwerken, triestig eigenlijk. Maar ja, van mister Ghelamco kan je niet anders verwachten.
Vind ik leuk
Reagens +2932
vrijdag 8 februari 2019 om 11:38
Die drie pipo's hebben elkaar al over heel België zitten kloten. Er is in Knokke (of toch in de buurt) ook zo een dossier waar Verhaeghe gronden had gekocht die 1 van de andere twee nodig had.
Das idd kinderachtig maar gaat voorbij aan het probleem in dit dossier.
De vraag is of je mensen kan onteigenen met het expliciet doel om onmiddellijk een serieuze meerwaarde te realiseren ten voordele van de koper.
Tweede vraag. Is een voetbalstadion van algemeen belang zodat je zelfs maar mag onteigenen.
Voor mij is het antwoord 2 keer neen.
Vind ik leuk
Vlaming +1651
vrijdag 8 februari 2019 om 09:48
Deze burgemeester doet tenminste iets; dat heeft sos landuyt nooit gedaan
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 11:10
Met de beste wil van de wereld, ga je mij echt niet kunnen overtuigen dat er in gans het district Brugge geen enkele andere mogelijkheid bestaat om een voetbalstadion, annex oefenvelden en infrastructuur, in te kaderen....het blijft niks anders dan mekaar kloten tot in het oneindige
Vind ik leuk
Lodecol13 +3185
vrijdag 8 februari 2019 om 12:10
Ja geert moest dat waar zijn dan stond het stadion er al 10jaar dus zijn ze brugge al zolang aan het pesten ,als u zo een lokatie vindt gelieve u aan te melden bij mr verhaeghe
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 13:19
Beste Geert en co bekijk het grondplan met al z'n inplantingen en toon ons wat volgens jou dan wel mogelijk is. Je zal verschieten moest je weten wat er op vergaderingen allemaal voorgesteld en direct afgeschoten is.
Vind ik leuk
Franco83 +154
vrijdag 8 februari 2019 om 12:14
Dan hoop ik dat gheyssen er een ander stuk grond bijkoopt. Voor de ouwe duivenmelker had ik veel respect, voor verhaeghe 0,0 respect, de idioot
Vind ik leuk
vein +4
vrijdag 8 februari 2019 om 13:19
Vele onwetende opmerkingen. Ten eerste mag de burgemeester inderdaad moeien want stad Brugge wordt eigenaar van die gronden met club Brugge die een erfpacht krijgt. Ten tweede heeft de heer Joris IDE een patent op veel van die gronden indien die zouden worden omgezet naar industriegebied wat dus niet geval is maar naar recreatieruimte en ten derde heeft de heer Paul gheysens wel degelijk een stuk grond aangekocht voor de ruimtelijke ordening was ingediend maar was wel al op de hoogte van deze plannen wat op duidt dat hij ofwel puur uit winstbejag of als drukkingsmiddel wilt(de) gebruiken voor het nationaal stadium. Conclusie ik zie niet in bij correcte vergoeding waarom de raad van state dit plan zou nietig verklaren.
Vind ik leuk
Cavalier1 +118
vrijdag 8 februari 2019 om 17:01
Nieuw stadion of niet, leuk wordt het nooit daar in Brugge.
Vind ik leuk
Vlad +3728
vrijdag 8 februari 2019 om 18:26
Voor u idd niet, jij bent er dan ook niet gewenst....
Vind ik leuk
Cavalier1 +118
zaterdag 9 februari 2019 om 04:17
Precies. Daarom zal het ook nooit leuk worden. Doe maar voort, Vlad.
Vind ik leuk
Vlad +3728
zaterdag 9 februari 2019 om 09:29
Daar jij er niet gewenst bent en er dus ook nooit zal komen zal jij dus ook nooit ervaren wat leuk is. Dus wat jij als leuk ervaart is voor ons nog altijd oersaai.
Vind ik leuk
Cavalier1 +118
zaterdag 9 februari 2019 om 22:42
Die dekselse Vlad! Logica is zijn ding. En Amateur kwelen met zijn vrindjes.
Vind ik leuk
Vlad +3728
zaterdag 9 februari 2019 om 23:24
Leert eens eens schrijven 😉
Vind ik leuk
grego +177
vrijdag 8 februari 2019 om 20:11
Een pis eiland dit zou gemakkelijk zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws