Coucke stuit op probleem bij Anderlecht: Dat maakt het wel moeilijker

Coucke stuit op probleem bij Anderlecht: "Dat maakt het wel moeilijker"

Gepubliceerd: donderdag 7 februari 2019 om 21:30do 07-02-2019 om 21:30

Marc Coucke was donderdagavond te gast in het programma 'De Afspraak' op Canvas. Daar kreeg hij ook enkele vragen over Anderlecht. Hij geeft toe dat hij de impact van zijn overname een beetje onderschat heeft.

Coucke ligt de laatste maanden echt onder een vergrootglas. "We komen wat meer struikelblokken tegen dan verwacht. Op sommige vlakken schrik ik wel van alles wat rond deze club hangt en hoezeer alles wordt uitvergroot. Als je daar in je neus peutert, dan is het nationaal nieuws. Dat had ik niet in die mate verwacht en dat maakt het iets moeilijker om zaken te veranderen."

Coucke heeft weinig ervaring met die situatie. "Ik heb nog projecten gehad en initiatieven genomen. Het eerste jaar kom je heel vaak van alles tegen als je zaken wil veranderen. Maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze elke week kwamen filmen om te zeggen: nu doet hij dit mis en nu dat. In de meeste bedrijven en projecten die je probeert te veranderen, doe je in het eerste jaar stommiteiten. Maar als dat elke dag in de krant staat, dan maakt dat het wel wat moeilijker."

Hij voelt wel nog altijd steun vanuit de tribunes. "De supporters stellen zich enorm positief op. Ik weet echt niet op welke tijd het zal zijn, maar deze club komt terug. Als we dat zullen vieren, dan zal het des te meer deugd doen. Ik blijf er in geloven. Vanzelfsprekend."

Poll

Haalt Anderlecht Play-Off 1?

(874 stemmen)

Plaats een reactie

JDP +503
donderdag 7 februari 2019 om 21:39
Komaan RSCA : ooit komt het terug goed 😂😂😂
Vind ik leuk
Mike1208 +407
donderdag 7 februari 2019 om 21:41
In Antwerpen kunnen ze het wel
Vind ik leuk
Prpldynmt +7102
donderdag 7 februari 2019 om 22:14
Daar hebben ze dan ook 10 jaar voor nodig gehad.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 00:14
Ze snappen het nog altijd niet daar in Deurne het is 13 , jaja je leest goed 13 . De Antwerp supporters zeggen altijd 12+1 maar dat is omdat ze maar tot hun 12 naar school zijn geweest en dan gespijbeld hebben dus verder geraken ze niet 🤓😇😂 We mogen toch eens lachen want ik denk dat de toekomst er mooi oogt
Vind ik leuk
Lunam +1986
donderdag 7 februari 2019 om 21:41
Mooi gezegd Marc, ben nog altijd heel content dat het een Belg is die Anderlecht onder zijn vleugels heeft genomen, ondanks die soms belachelijke kritiek verdien je respijt. Succes.
Vind ik leuk
tropisteveel +1984
donderdag 7 februari 2019 om 22:07
Er waren drie ( volgens andere bronnen 4) kandidaat overnemers : Allemaal Belgen.
Vind ik leuk
Lunam +1986
donderdag 7 februari 2019 om 22:11
Hmmm graag de namen.
Vind ik leuk
tropisteveel +1984
donderdag 7 februari 2019 om 23:41
Naast Coucke, waren Paul Gheysens van projectontwikkelaar Ghelamco en een consortium rond Wouter Vandenhaute van mediagroep Woestijnvis, de kandidaten.
Bij mogelijks afhaken van deze gegadigden was blijkbaar Alexandre Van Damme, miljardair & belangrijk aandeelhouder in bierreus AB InBev , klaar om in de dans te springen.
Zoals altijd zal ieder van deze personen voor en tegenstanders hebben. Feit is dan gelijk wie van deze kanshebbers het alvast anders zou hebben aangepakt:
- zonder steeds zelf in de belangstelling willen staan
-zonder als een olifant in een porselein winkel binnen te stormen
- zonder veel grootspraak enz...
kortom, veel serener , een kwaliteit waar we Mr Coucke alvast niet kunnen van verdenken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 23:45]
Vind ik leuk
Lunam +1986
vrijdag 8 februari 2019 om 07:36
Inderdaad elk heeft zijn voor en tegenstanders, was geen kwestie van afhaken elk heeft zijn bod mogen uitbrengen.
Vind ik leuk
tropisteveel +1984
vrijdag 8 februari 2019 om 07:44
Of de hoogste bieder de beste kandidaat is, is een andere vraag, die de vorige eigenaar zich niet gesteld heeft.
Om de poen was/is het te doen.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:41
Voorzitter laat niet af hé
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 21:42
Maar Anderlecht was al ziek toen hij het overnam,geef hun de tijd.
Vind ik leuk
Toca +47890
donderdag 7 februari 2019 om 21:48
Opgeven is voor losers. Supporter ben je in goede maar ook in slechte tijden. We hebben nog nooit te klagen gehad. We komen dit te boven. COYM!
Vind ik leuk
tropisteveel +1984
donderdag 7 februari 2019 om 23:46
nog een cliché: oogkleppen zijn voor paarden.
Vind ik leuk
hoekschop +3706
vrijdag 8 februari 2019 om 07:06
kan je niet beter van ploeg veranderen?
Vind ik leuk
tropisteveel +1984
vrijdag 8 februari 2019 om 07:27
... of misschien kunnen de 'believers' de oogkleppen afzetten.Weet niet wat slechter is : (te?) kritisch zijn of de teloorgang niet willen zien
Vind ik leuk
hoekschop +3706
vrijdag 8 februari 2019 om 08:19
Believers in wat? Dat het ooit goed komt met Anderlecht? Daar ben ik van overtuigd. En als je daar als supporter niet in kan geloven dan stop je er beter mee.
Vind ik leuk
tropisteveel +1984
vrijdag 8 februari 2019 om 08:23
Neen believers in Coucke.
Vind ik leuk
hoekschop +3706
vrijdag 8 februari 2019 om 08:45
De quote waarop je reageerde ging wel niet over Coucke.
Vind ik leuk
Fcb for ever +3908
donderdag 7 februari 2019 om 23:51
Dat is de spirit vriend
In antwaerepe zeggen ze
Me heel antwarrepe mor ni me ons
Vind ik leuk
Boerken +8070
vrijdag 8 februari 2019 om 08:13
Mor ni me my
Vind ik leuk
Robbie007 +727
donderdag 7 februari 2019 om 21:54
Hier slaagt hij wel nagels met koppen
Vind ik leuk
RSCA2703 +107
donderdag 7 februari 2019 om 21:59
Oei voorzitter, dit is gans andere teneur dan een jaar geleden. Toen had je het na onze nederlaag op KVO over het feit dat je snel zou bij RSCA zijn en het vanaf dan allemaal veel beter zou zijn (als je wil kan ik je die tweet nog eens doorsturen). Een paar weken later sprak je over een titel, Europees overwinteren en een gooi doen naar de Beker van België dit seizoen......en nu plots weet je niet meer Holland het nog zal duren??
Om een timing te vinden om de prijzen van de VIP-Seats drastisch te verhogen had je minder moeite.....
Vind ik leuk
LDN +242
vrijdag 8 februari 2019 om 10:03
Als ceo van Anderlecht moet hij een positief beeld plaatsen die blijkt van ambitie. Bij Anderlecht zoals bij CBrugge verwacht men kampioen te spelen. Dan moet je niet afkomen met ‘top 5 zou fijn zijn’ dan steken de supporters het kot in brand.

Anderlecht komt van een heel ongezonde situatie. De laatste 4 jaar zwaar verlieslatend was het niet van uitgaande transfers. Dus financieel afhankelijk van een bende mafiosie makelaars zoals Bayat. De hervorming is/zal grondig moeten zijn: financieel gezond staan door inkomsten van abos, tickets, sponsors en tv rechten. Transfers moeten een extra zijn, niet de leeflijn. Vandaar dat vips duurder worden en er nog meer extra inkomsten zullen nodig zijn.

Dit terzijde: transfers die tegenvallen zijn het laatste wat je dan nodig hebt. En daar heeft Coucke boter aan het hoofd want hij heeft zelf eens succes willen halen.
Vind ik leuk
MoCa +674
donderdag 7 februari 2019 om 21:59
Ja Marc, de beste club aller tijden in België krijgt altijd de wind van voren als het minder gaat !!! Laat ons dit seizoen als een kwakkeljaar beschouwen, maar laat ons het volgende opnieuw schitteren !!!
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 22:15
Komt absoluut goed !! De juste man op de juste plaats ..
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 22:20
Tuurlijk hale we playoff 1
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 22:24
Anderlecht is de grootste ploeg van België en zal et altijd blijven.. Waarom hebbe wij niet eens recht op een iets minder jaar? Brugge heeft 11 jaar zonder titel en nog is jaren daarvoor ook ligge sukkelen en dan is anderlecht is een jaar minder en ja iedereen kakt erop.. Ik vind dit niet correct!.. Tuurlijk hale we play off 1!! En we zulle nog 3de eindigen!
Vind ik leuk
Gimini +1054
donderdag 7 februari 2019 om 22:35
Zo is het , overal zijn er wel eens magere jaren, komt wel terug in orde.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 23:02
Jullie willen het nog altijd niet inzien eh !...RSCA is financieel doodziek door jarenlang te smossen met geld bij inkomende transfers van overgewaardeerde spelers en deze dan noodgedwongen van de hand te moeten doen met enorme verliezen.zonder dan nog te spreken over kommissies aan tussenpersonen...het zal ettelijke jaren duren vooraleer deze situatie zich regulariseert...PO1 is ver weg en voor lange tijd.
Vind ik leuk
TageMeister +7237
vrijdag 8 februari 2019 om 07:38
Geeg hem 5 jaar! Hij moet der minstens even veel recht trekken
Vind ik leuk
deket +210
vrijdag 8 februari 2019 om 13:39
Zoveel rommel gekocht en te weinig kwaliteit, tja.
Je zat al met een kern met teveel middelmaat en dan te bedenken dat Mitrovic op het punt stond terug te keren. En een van de weinige creatieve nr 10, Stanciu moest weg evenals een talent als Svilar die zijn kans niet kreeg. Nu zit je met bijna 40 spelers (slik) dus hoge loonmassa, waarvan er bijna niemand het Anderlecht niveau aankan.
Is het zover gekomen dat men dat Anderlechtniveau moet herdefiniëren?
Moeilijk voor iemand die het tijdperk meemaakte met eerst Robbie Rensenbrinck en Arie Haan en daarna ook wijlen (Ludo Coeck) Juan Lozano, Morten Olsen en Erwin VDB. Dat was Europese top!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws