''Een kern zoals die van Anderlecht is vaak het resultaat van een paniekreactie''

''Een kern zoals die van Anderlecht is vaak het resultaat van een paniekreactie''

Gepubliceerd: donderdag 7 februari 2019 om 18:32do 07-02-2019 om 18:32

Fred Rutten werkt bij Anderlecht momenteel met een kern van liefst 35(!) spelers. In de ogen van Yannick Ferrera is dat een verre van ideale werksituatie voor de Nederlandse oefenmeester.

"Bij Charleroi, Standard, KV Mechelen en zelfs Waasland-Beveren heb ik kernen van meer dan 30 spelers gehad. Er kunnen maar achttien spelers op het wedstrijdblad staan en dat betekent dus dat er telkens twaalf spelers telerugesteld achterblijven. Als er twee of drie ontevreden spelers in een groep zijn, zal dat het evenwicht niet beïnvloeden. Wanneer het er twaalf zijn, wordt dat een ander verhaal'', verklaart de clubloze coach in La Capitale.

Ferrera denkt dat het bij Anderlecht vooral te maken heeft met een paniekreactie. "Een kern zoals die van Anderlecht is vaak het resultaat van een paniekreactie. Ik denk dat in België het voldoende is om te werken met 18 of 20 spelers en drie keepers. Als het nodig is, kan je nog altijd in de jeugd gaan zoeken'', besluit Ferrera.

Lees ook: Twijfels over Anderlecht-aanwinst Bolasie: ''Vraag me af of hij wel hersteld is''

Plaats een reactie

Joewie +723
donderdag 7 februari 2019 om 18:35
35 kernspelers en dan verwonderd zijn dat er een cashflow probleempje is...
Vind ik leuk
MoCa +690
donderdag 7 februari 2019 om 18:37
Daarom is Ferrera zo'n 'succes'coach geworden !!!
Vind ik leuk
Rune1891 +7483
donderdag 7 februari 2019 om 18:38
Hoeveel va die 35 komen er uit hun eigen jeugd? Ook wel belangrijk, jonkies die af en toe hun kans krijgen en voor de rest naast de ploeg vallen zijn nog niet zo ontevreden hoor (allee, als ze een slimme entourage hebben)
Vind ik leuk
Toca +52759
donderdag 7 februari 2019 om 18:56
Een club die Ferrera als coach aanstelt, dat noem ik een paniekreactie.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 19:14
wat niet wil zeggen dat de loonlast niet torenhoog oploopt en de put dieper en dieper wordt,zelf al wordt hij gedempt door een kapitaalverhoging blijft dit als een schaduw boven RSCA hangen de komende jaren.
Vind ik leuk
Toca +52759
donderdag 7 februari 2019 om 19:23
Ach, er zijn sowieso fouten gemaakt door zowel het oude als nieuwe bestuur en het zal tijd vragen om het recht te trekken, maar het komt op termijn wel goed.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 19:26
Maar hebben de supporters het geduld en Coucke de cool om enkele magere jaren te doorspartelen
Vind ik leuk
Toca +52759
donderdag 7 februari 2019 om 19:29
Tja hebben we een keuze ? Ik adem paars dus ik blijf altijd op post. Ik ben Anderlecht 😀
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 19:30]
Vind ik leuk
Frefke +1557
donderdag 7 februari 2019 om 22:19
Aub. niet “enkele magere jaren”. We zijn Anderlecht, dan moet het toch mogelijk zijn om volgend seizoen weer mee te dingen voor de titel. We hebben enkele goeie jongeren, daarbij nog enkele doelgerichte aanwinsten en dat zou toch moeten volstaan om er weer bij te horen.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 22:28
Als ze echt 45mil in - staan denk ik dat er nits anders op zit om de tering naar de nering te zetten en effectief alles op de jeugd te zetten. Paniek aankopen zoals Sanneh en miskopen als Stanciu bedragen bijna de helft van de schuld
Vind ik leuk
Frefke +1557
donderdag 7 februari 2019 om 22:34
MC wil kapitaalsverhoging en we krijgen de miljoenen nog voor Leander, dus laat ons optimistisch blijven...
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 22:39
die kapitaalsverhoging is voor de put te vullen , het zal van de jeugd moeten komen en dat zit goed bij Anderlecht
Vind ik leuk
j.caesar +1993
donderdag 7 februari 2019 om 21:18
Wat kan men verwijten aan het nieuwe bestuur, dat zij de put niet dieper willen graven met aankopen ?
Vind ik leuk
Toca +52759
donderdag 7 februari 2019 om 21:31
Dat is waar. Het enige wat ik niet begrijp waren de talloze zwakke transfers van afgelopen zomer die ook veel te veel gekost hebben.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3948
donderdag 7 februari 2019 om 19:04
Een klein jaar geleden daalde de messias neder in anderl ,hij bracht zoals zijn volgelingen graag hoorde ( brood) nodig geld en glorie mee , een jaar later bleef er alleen nog een puinhof over in plaats van het hof van eden ,waar men nu in zit aan te modderen
Vind ik leuk
Heppen1J +940
donderdag 7 februari 2019 om 19:08
Fererra gaat het is komen zeggen
overal de laan uitgestuurd uit gezondere STVV
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 19:32
Aan al die gasten die commentaar hebben over hoe slecht Anderlecht wel niet is en wat er allemaal fout loopt...
STOP ERMEE!!! Iedereen weet het ondertussen al. Met al dat gezaag gaat het niet helpen. Altijd da gekanker en gezaag, miljarde bende ertefretters...
Denk liever na over een oplossing.
Ne ploeg lijk Anderlecht verdient dat niet. Ik vind het echt triestig en jammer voor Anderlecht en het brengt het voetbal niks bij. (en in ben fcb supporter) 😠😠😠😠😠
Vind ik leuk
AlexGMillian +1283
donderdag 7 februari 2019 om 21:09
Schaam u "boer".
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 23:40
Ik vat je niet, ik neem het op voor jullie en wat krijg ik voor antwoord.... Schaam je boer....
Vind ik leuk
j.caesar +1993
donderdag 7 februari 2019 om 21:20
Anderlecht heeft maar twee problemen, overdreven arrogantie en geen geld.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 19:34
En als Ferrera het allemaal zo goed weet, waarom is hij dan zelf geen trainer. Hij praat over het voetbal alsof hij de Messias is en de bal heeft uitgevonden maar zelf bakt hij er niks van...
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 19:38
dit heeft niks met voetbal te maken maar met beleid en dit komt ook van een FCB supporter
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 19:42
Kweet het maar ze moeten stoppen met zagen. Iedereen heeft wel een reden om te zeggen hoe slecht het is in Anderlecht. Ik heb liever een faire strijd dan al destabiliseren van een ploeg. Ge zou er verdomme de skitte van krijgen.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 19:44
Ik heb ook liever een sterke competitie dan dat je op voorhand kunt zeggen wie in de po1 beland maar het is niet anders.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 20:07
Indeed
Vind ik leuk
TageMeister +9484
donderdag 7 februari 2019 om 19:44
hoeveel jeugdspelers zitten der tussen die 35?
Vind ik leuk
Rebel +2257
donderdag 7 februari 2019 om 19:55
20 spelers,3 keepers en de jeugd dat is bij Anderlecht wel degelijk 35 man mijnheer Ferrera.
Als je de gekwetsten en soms de schorsingen erbij neemt was het soms moeilijk om 18 spelers op het wedstrijdblad te krijgen,dat is al een van de vele redenen waarom de ploeg niet op de rails geraakt.
Een ploeg moet je bouwen,eerst HVH die alle spelers een kans wou geven en nu Rutten die ze nog is probeert .
Zolang je geen type ploeg hebt kom je geen stap vooruit zowel in automatisme als wedstrijdritme.
Er is bij Anderlecht wel degelijk kwaliteit genoeg om PO1 te spelen,niet voor de titel maar wel top 5, topwedstrijden werden maar met een klein verschil verloren en telkens met een andere opstelling.
Spijtig dat de media altijd alles dat met Anderlecht te maken heeft direct afbreekt sinds de komst van Coucke,hij heeft het toch niet slecht gedaan in Oostende,bekijk maar is van waar zo komen.
Investeerders in ons voetbal moeten we koesteren want we hebben zo hoog nodig.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 19:58]
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 20:08
Agree
Vind ik leuk
Brubru +6137
donderdag 7 februari 2019 om 22:44

Niet vergeten dat ze ook nog Roef, Sa, Chipciu, Morioka, Musona, Dauda, Thelin en Ganvoula verhuren en daar waarschijnlijk ook nog wel voor betalen. Een groot deel van die mannen staan daar binnen een paar maanden terug.
Hoe dan ook 35 kernspelers is niet werkbaar, dat weet iedereen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 22:47]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws