Coucke heeft miljoenen hard nodig: 'Anderlecht kampt met een nijpend cashprobleem'

Coucke heeft miljoenen hard nodig: 'Anderlecht kampt met een nijpend cashprobleem'

Gepubliceerd: donderdag 7 februari 2019 om 17:20do 07-02-2019 om 17:20

Marc Coucke zou een schadeclaim hebben ingediend bij de verkopende aandeelhouders van Anderlecht, omdat de voorzitter van oordeel dat hij teveel heeft betaald voor de overname. Volgens Coucke waren dit grote leugens van de pers. Er zou wel een commerciële deal voor 3 miljoen euro zijn gesloten. Geld dat Coucke hard nodig heeft.

Het Laatste Nieuws schetst donderdag een zorgwekkende situatie bij Anderlecht. 'Die volledige som zal Coucke in de club investeren. En dat is ook nodig, want Anderlecht kampt met een nijpendcashprobleem. In het vooruitzicht van de komende licentieaanvraag dient dat dringend opgelost', klinkt het. Anderlecht moet het licentiedossier voor 15 februari indienen.

Coucke zich volgens de krant nog geen zorgen over de situatie. 'Coucke rekent op het akkoord met de oud-bestuurders om het probleem aan liquiditeiten op te lossen, maar ook op de kapitaalsverhoging die in de maak is. Ook in dat dossier is het de bedoeling om vóór het einde van de maand te landen.'

Plaats een reactie

camargue +6624
donderdag 7 februari 2019 om 17:26
volgens HLN zijn we gewoon failliet...

Mensen toch wat een gratuite berichtgeving weer, pffffffff.
Vind ik leuk
Toca +52765
donderdag 7 februari 2019 om 17:28
Met zijn allen naar Union zou k zeggen. 😂😂😂
Vind ik leuk
camargue +6624
donderdag 7 februari 2019 om 17:35
't is toch te gek voor woorden hé :)
Vind ik leuk
JanB +7009
donderdag 7 februari 2019 om 17:40
Sorry, maar deze situatie is NIET te gek voor woorden, maar de keiharde realiteit
Vorig jaar (eind 2017; nog vóór Anderlecht werd verkocht) was er reeds een ganse commotie rond de kostenstructuur van RSCA
Een kleine doorlichting van de jaarrekening leerde toen dat de algemene onkosten (post 61 voor de technici) bulkte van de commissielonen (lees: Bayat)
Dit was uiterst zorgwekkend, maar het toenmalig bestuur kraste er lustig op voort
Ik vraag me af wat Coucke zou doen mocht hij (eind 2017) weten wat hij nú weet
Ik vermoed dat hij zich toen teveel heeft laten leiden door de emotie (en zijn madam !)
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 17:41]
Vind ik leuk
camargue +6624
donderdag 7 februari 2019 om 17:46
zou die nooit gehoord hebben van Rekening Courant of een Win-Win lening :)
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 17:31
en als een ander dan eens liegen over het klimaat moeten ze ontslag nemen , dat ze daar eens een voorbeeld aan nemen . Iedere journalist die een onwaarheid verteld moet ontslag nemen wat zouden de kranten dan dun zijn .
Vind ik leuk
blondel +3845
donderdag 7 februari 2019 om 20:52
11 likes voor zo n onnozele reactie.Wie zegt dat die jounalist de waarheid niet verteld?Je kan het niet ontkennen dat het financieel slecht gaat bij Anderlecht.Vraag me soms af ,hoe dat kan?Want de supporters zeggen altijd dat ze om de 2 jaar kampioen spelen.Hoeveel geld heeft Anderlecht al die jaren niet verdiend aan de CH League,en nu toch in moeilijkheden zitten.
Vind ik leuk
vrijdag 8 februari 2019 om 00:23
Dat is weer iets anders maar men vergeet snel , hoelang heeft Verhaeghen er over moeten doen om Club terug gezond en op het juiste spoor te krijgen , dat was ook niet op één jaar in orde dacht ik zo
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 17:31
HLN is over gepakt door medialaan (VTM) en dat wil zeggen 110% overdrijven 😁😁😂
Vind ik leuk
Brubru +6138
donderdag 7 februari 2019 om 17:40
Raar van een krant die in de Vlaanders het supportersblad van paarswit wordt genoemd.
Of zou Keygnaert nog altijd kwaad zijn op paarswit omdat hij dankzij hen bijna zijn job kwijt was ?
Vind ik leuk
camargue +6624
donderdag 7 februari 2019 om 17:44
in den bak vriendjes geworden met die mannen van Mechelen en W-B :)
Vind ik leuk
Lord Wenger +18283
donderdag 7 februari 2019 om 17:28
Alsof Anderlecht ooit in de problemen zou komen voor een licentie. Pure bladvulling voor de goedgelovige zielen die het graag zouden zien gebeuren.
Vind ik leuk
j.caesar +1995
donderdag 7 februari 2019 om 17:48
Als de schuld zoals beweerd 45 miljoen bedraagt, wordt het toch niet zo evident.
Vind ik leuk
TheLord +473
donderdag 7 februari 2019 om 17:30
Maar 3 miljoen? Dat kunnen ze extra hebben moesten ze op Anderlecht deftige hamburgers en braadworsten verkopen in plaats van die plastieken brol.
Vind ik leuk
camargue +6624
donderdag 7 februari 2019 om 17:37
aaaah gij zijt dat die al die vettige rommel opeet :)
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2403
donderdag 7 februari 2019 om 17:43
Ik weet uit betrouwbare bron dat de voorzitter van Anderlecht al een plan achter de hand heeft en dat hij bij de eerstvolgende thuiswedstrijd zijn nieuwe hitsingle, "De Couckenbak-rap" zal presenteren die aan een speciale prijs zal te koop aangeboden worden aan de Anderlechtfans om het gat in de kas te dichten. :-)

Vind ik leuk
TageMeister +9491
donderdag 7 februari 2019 om 18:23
Gij hebt het niet begrepen hij zal iedereen 50€vragen of gaat zijn liedje zingen.... Alleman zal betalen... Hahahaha
Vind ik leuk
j.caesar +1995
donderdag 7 februari 2019 om 17:46
Als het waar is dat de gecumuleerde schuld 45 miljoen bedraagt, is er inderdaad een ernstig probleem voor het licentiedossier.
Vind ik leuk
Brubru +6138
donderdag 7 februari 2019 om 17:53
Om een licentie te krijgen moet je enkel kunnen bewijzen dat je de schulden kan af betalen.
Geen probleem dus.
Als ze alle clubs die schulden hebben een licentie weigeren komen ze ploegen te kort voor 1 reeks.
Vind ik leuk
JoeCanoe +1465
donderdag 7 februari 2019 om 20:50
Tjah ... als ze PO1 niet halen zou het wel eens moeilijk kunnen zijn om die schulden correct af te lossen.
Vind ik leuk
jericho666 +3843
donderdag 7 februari 2019 om 17:58
Het eigen vermogen bedraagt 50 miljoen dus zo erg is de situatie alvast niet
Vind ik leuk
THOR4ever +3472
donderdag 7 februari 2019 om 20:48
Hier worden solvabiliteit en liquiditeit door elkaar geklutst. Het is wel zo dat zolang Anderlecht solvabel genoeg is (daarvoor moet je de totale balans kennen) het altijd wel een financiering kan krijgen om het tijdelijke tekort aan cash op te vangen. Alleen zijn alle balansen van voetbalclubs krom. De aangekochte spelers worden vaak aan aankoopprijs gewaardeerd op de actiefzijde (en afgeschreven over de contractduur) maar de eigen opgeleide spelers niet. Het is dus niet zo dat alle spelers op hun marktwaarde gewaardeerd worden. Slotsom: van die paar cijfers uit een krant kan je helemaal niks afleiden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 februari 2019 om 20:51]
Vind ik leuk
w-b forever +2091
donderdag 7 februari 2019 om 17:51
Aan alle rsca fans stort elk 1000 euro op de rekening van diene arme sukkelaar.
Vind ik leuk
wesleyvb +1375
donderdag 7 februari 2019 om 18:17
En alles wat Coucke zelf investeert in Anderlecht moet ook ooit terug komen, want een zakenman is een zakenman ! ooit zijn ze dus wel failliet !
Vind ik leuk
Toca +52765
donderdag 7 februari 2019 om 18:28
Coucke is de eigenaar he. Als hij ooit terug verkoopt moet de overnemer de prijs betalen die Anderlecht waard is of wat Coucke wil. Achteraf moeten ze het geld wat hij door de jaren heeft geïnvesteerd niet terug betalen he. Denk trouwens niet dat hij al veel heeft geïnvesteerd.
Vind ik leuk
donderdag 7 februari 2019 om 18:50
Een collecte organiseren...
Vind ik leuk
Smuuw +1430
donderdag 7 februari 2019 om 19:22
Tiens sommige bronnen beweren 4 tot 5 las ik net. Wie zal het weten?
Vind ik leuk
kwaffeur +20
donderdag 7 februari 2019 om 19:48
Het gezeik begint stilaan irritant te worden en vooral gratuit en niet gefundeerd
Vind ik leuk
deket +337