Antwerp wijst met beschuldigende vinger naar Standard: 'Te gortig voor woorden'

Antwerp wijst met beschuldigende vinger naar Standard: 'Te gortig voor woorden'

Gepubliceerd: woensdag 6 februari 2019 om 10:26wo 06-02-2019 om 10:26

Laszlo Bölöni staat bekend als een trainer met een fel temperament. In de ogen van de Pro League ging de coach van Royal Antwerp FC na de match op Standard (1-1) te ver in zijn gedrag en moet hij zich verantwoorden. Volgens Sport/Voetbalmagazine was het Standard die de zaak aankaartte bij de Pro League en dat is dan weer slecht gevallen bij Antwerp.

Sport/Voetbalmagazine schrijft dat Antwerp een brief ontving van Pierre François, CEO van de Pro League. François meldde dat hij van een niet nader genoemde een klacht had ontvangen tegen Bölöni. Mede als gevolg daarvan is de Roemeen de allereerst persoon die zich moet verantwoorden bij een per 1 januari actieve commissie. Bölöni riskeert een boete van 5.000 euro, een bedrag dat stijgt naar 10.000 euro bij recidivisme.

Bij Antwerp wijzen ze uiteraard met de beschuldigende vinger naar Standard. 'Dat de klacht werd ingediend door een concurrent - in Antwerpen kijken ze uiteraard naar Standard - vinden ze te gortig voor woorden', schrijft Sport/Voetbalmagazine. Overigens werd Bölöni volgens het magazine al intern op de vingers getikt en moet hij een eventuele geldboete wellicht zelf voor zijn rekening nemen.

Met twee maten meten?
Antwerp zou echter vooral benieuwd zijn of de Pro League consequent handelt. 'Bij de Great Old zijn ze wel benieuwd of Ivan Leko en Michel Preud'homme een gelijkaardige behandeling wacht', klinkt. Voorlopig hebben de collega's van Bölöni nog geen oproep ontvangen. KV Mechelen-middenvelder Onur Kaya wel.

Plaats een reactie

franzke +249
woensdag 6 februari 2019 om 10:41
De trukkendoos open lol, geef hem algauw die boete dan betalen we die en opgelost! Looserkes uit Luik!
Vind ik leuk
camargue +6555
woensdag 6 februari 2019 om 10:45
en wat dan met MPH vorige zondag?
Vind ik leuk
Lupo +616
woensdag 6 februari 2019 om 11:00
en wat met hun viriele voetbal of die van andere ?
Vind ik leuk
camargue +6555
woensdag 6 februari 2019 om 11:04
toch niet die van Standard zeker, de lammekes :)

ik hoop alleen dat er ook eens straffen worden uitgedeeld voor het extrasportieve! De supporters opjutten vanop het veld, enz ...
Vind ik leuk
JDP +843
woensdag 6 februari 2019 om 13:57
Sommige supporters hoeven niet opgejut te worden hé Camargue.. die misdragen zich vanzelf 😇
Vind ik leuk
camargue +6555
woensdag 6 februari 2019 om 14:06
klopt JDP, en zoals we zondag hebben kunnen vaststellen hebben die van Standard toch niet veel nodig hé :)
Vind ik leuk
JDP +843
woensdag 6 februari 2019 om 14:12
Bwa, ondanks dat zogezegd “opjutten” door MPH, Carcela, Mpoku en Luyindama hebben we ons voorbeeldig gedragen.
Zoals ik al eerder zei : jullie moesten absoluut rookbommen gooien en stoeltjes naar beneden gooien.
Wij zijn, Baraki zijnde, eigenlijk nog te lief voor jullie geweest. 😉
Vind ik leuk
camargue +6555
woensdag 6 februari 2019 om 14:16
klopt JDP, maar ik denk dat er bij elke ploeg wel een deel marginalen zitten die vooral niet voor het voetbal komen hé :)
Vind ik leuk
Kemphaan +146
woensdag 6 februari 2019 om 13:31
Sorry, maar zijn die van RAFC dan zo een doetjes? Ik dacht het niet.
Vind ik leuk
camargue +6555
woensdag 6 februari 2019 om 13:35
oh zeker niet, en die van Westel? :)
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 21:47
Ik denk dat ge de essentie van het artikel niet begrijpt! 🙄
Het gaat erover dat een andere club een klacht heeft ingediend over het gedrag van een andere trainer t.o.v. de VAR. En dan bovendien een club wiens trainer geregeld zélf zulke reacties in huis heeft! 😒
Als alle clubs er al eens zelf voor zorgen dat hun trainers zich wat weten te bedwingen en zich niet moeien met de reacties van andere trainers naar VAR en/of scheidsrechters.

De reactie van Verheyen het voorbije weekend vond ik trouwens een voorbeeld voor alle andere trainers! 👍
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2245
woensdag 6 februari 2019 om 12:04
Maar dan is het toch simpel, dan moet Antwerp gewoon ook schriftelijk een klacht indienen bij de Pro League voor het gedrag van MPH afgelopen weekend.

Het doet trouwens niet ter zake of Antwerp daarbij benadeeld werd of niet; Standard en MPH werden ook niet benadeeld door de uitspraken van Bölöni die volgens mij zijn mening op een iets deftigere manier uitte dan MPH dat deed.
Vind ik leuk
j.caesar +1936
woensdag 6 februari 2019 om 12:09
Ik dacht dat MPH een boete van 5000€ kreeg van de pro league. Over wat wordt er hier dan gezeverd ?
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2245
woensdag 6 februari 2019 om 14:05
Dat Bölöni voor de commissie moet verschijnen terwijl hij op een deftige manier zijn menig gezegd heeft en de schuimbekkende MPH niet.

Over zeveren gesproken, drie handdoeken waren er nodig om het speeksel van Michel van de scheidsrechter te krijgen...
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20225
woensdag 6 februari 2019 om 12:11
Die twee zijn aan elkaar gewaagd.
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 12:28
De Baraki zitten bij het bestuur, staff en spelers van Standard. Niet bij de supporters. Hebben ze zondag mooi laten zien.
Vind ik leuk
Dan4red +1247
woensdag 6 februari 2019 om 12:52
Ik durf er geld op te zetten dat je tot vorige week nog wist wat een baraki was...dus ssssstttttttttt.... koekje eten, kusje aan mama en papa geven en op tijd gaan slapen !!!
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 14:27
Inderdaad je hebt gelijk, dat wist ik niet. En ja, ik heb me daarnet in mijn reactie vergist. Bij de supporters zitten ze dus ook. Sorry dat ik je vergeten ben. Hopelijk bij deze goed gemaakt ?
En trouwens mijn papa is al dood vriend, het is maar dat je het weet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 februari 2019 om 17:47]
Vind ik leuk
Dan4red +1247
woensdag 6 februari 2019 om 12:51
Er zijn er hier een paar die hun school niet hebben afgewerkt...als je het leest staat er een niet bij naam genoemd ploeg, heeft klacht ingediend...jullie hebben allemaal waarschijnlijk ne spycam hangen op Francois zenne bureau zo te zien... mannekes toch... Standard wordt niet genoemd, maar allez hop hop, en de gedachten zijn hier al gemaakt ze... t'is duidelijk dat RSCL goed bezig is, want de frustratie van de tegenstanders lopen hier de spuigaten uit !!! Serieus blijven hé mannekes. En ne MPH is zeker gene heilige, maar wie doet er niet aan mee? Leko? Boloni? Van Hazebroek? Vanderhaeghen? Verheyen? allemaal doen ze er gewoon vlot aan mee... ze zou dat zeker eens in de profliga mogen aanhalen. Elk seizoen komen de 18 trainers samen... dat ze duidelijk op voorhand stellen wat kan en wat niet kan, hoe de overtredingen worden vastgesteld en wat de consequenties zijn (schorsingen en boetes)...maar hier beginnen dat MPH alleen hier zo staat te doen... open jullie ogen, en doe die clubgekleurde kleppen af.
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2245
woensdag 6 februari 2019 om 14:10
En welke ploeg zou volgens jou een klacht indienen voor iets dat gebeurt in een wedstrijd waar ze zelf niet eens bij betrokken zijn?
Het lijkt mij dus vrij logisch dat de mensen direct een link leggen met Standard, zelfs diegenen die iets langer dan jij naar school zijn geweest. ;-)
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 februari 2019 om 14:10]
Vind ik leuk
Dan4red +1247
woensdag 6 februari 2019 om 14:14
Dat is het hem juist, er is geen link die jij of iemand anders kan leggen, net zoals ik er geen kan leggen dat die van FCB, KRCG of Cercle komt... je moet niet proberen tussen de lijnen te lezen als er niets staat hé !!! Allez, dat worden weer 2 extra leuke wedstrijden in PO I ;-)
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2245
woensdag 6 februari 2019 om 14:19
Nee, maar dat is toch zo?
Welke andere ploeg kan er baat bij hebben om klacht in te dienen tegen Bölöni na Antwerp-Standard?
Geen enkele, en ik durf me zelfs luidop afvragen of er überhaupt wel voordeel uit gehaald kan worden want die boete van 5.000 Euro is niet voor diegene die de klacht heeft ingediend.
Het zou me trouwens niet verbazen dat die klacht gewoon uit de hoek van Venanzi kwam naar aanleiding van de onnodige dingen die door D'Onofrio in de media gezegd werden.

Want, en geloof me vrij, er wordt verondersteld dat het allemaal grote jongens zijn maar enige vorm van pesterijen zijn de meeste van onze Belgische ploegleiders ook niet vreemd.
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 14:30
Vorige week moord en brand en Boloni op de brandstapel en bij jullie kan het geen kwaad met jullie opgejut en hondsdolheid. Volgens mij zitten jullie met eitjes omdat wij maar een ploeg voor ons moeten dulden en jullie frustratie spreekt boekdelen. Keer eerst voor jullie eigen deur, wie zonder zonde is gooit de eerste steen Jaloezie is ook slechte raadgever beste... Dan4red...
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 16:01
Jaloers op het straatvoetbal van Antwerp?
Vind ik leuk
Dan4red +1247
woensdag 6 februari 2019 om 16:44
Thijs, met de beste wil van de wereld, en mijn sympathie voor de Great Old, zie ik toch liever het voetbal van Standard ;-)) Maar dat is natuurlijk een persoonlijke indruk.
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 21:07
Zegd genoeg van uw reactie beste Thijs
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 februari 2019 om 21:08]
Vind ik leuk
Dan4red +1247
woensdag 6 februari 2019 om 16:43
Beste Danny, jaloers, helemaal niet...ik vind het juist schitterend dat de Great Old zich komt moeien in de PO I. Eindelijk nog eens een ploeg erbij buiten de gewone/traditionele PO I ploegen. Dus zeker geen jaloezie ;-)) In tegenstelling vuur en passie zitten nu éénmaal in het luiks voetbal (niet voor niets dat Boloni en Luciano zo graag gezien werden (en nu nog altijd) in Luik. Frustratie is er tegen Standard voldoende, het zit een aantal ploegen hoog dat we terug meedoen voor de titel (alhoewel nog even wachten na de verplaatsingen naar Genk en Gent). Maar met de versterkingen die er nog bijkomen, en Oulare, die klaar geraakt voor PO mogen we nog iets verwachten. De wedstrijden tussen beide supporters clans zijn altijd al speciaal geweest en zal in de komende PO niet anders zijn.
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 22:01
Ik zou het leuk vinden mochten beide rood/witte ploegen zich tot het einde kunnen mengen in het titeldebat.
En dan vooral om beide vurige aanhangen! 😉
Maar verwacht niet teveel van Oularé ...
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 21:57
Beste Dan,
Gelieve het artikel in Voetbalmagazine te lezen.
Het artikel hierboven vermeldt ook dat het in het artikel van Voetbalmagazine vermeld stond. 😒
En trouwens wie vermeldt hierboven dat enkel MPH dit doet??? 🙄
En over school niet afgewerkt hebben, wil ik ter verdediging van mijn collega forum-analisten toch wel aanhalen dat jij dus dingen leest die totaal niet geschreven zijn. We kunnen ons dan ook de vraag stellen wie nu juist zijn school niet afgewerkt heeft ... 🤔
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws