Videoref stevig onder vuur na 'Super Sunday': Fans organiseren 'Mars tegen de VAR'

Videoref stevig onder vuur na 'Super Sunday': Fans organiseren 'Mars tegen de VAR'

Gepubliceerd: maandag 4 februari 2019 om 10:31ma 04-02-2019 om 10:31

Op Super Sunday werden zowel Standard-Anderlecht als Club Brugge-KAA Gent ontsierd door verschillende dubieuze beslissingen van de VAR. De supporters zijn het dan ook beu, zij organiseren een bijzonder evenement op Facebook.

In navolging van de 'Klimaatmars' werd er nu een 'Mars tegen de VAR' gelanceerd op de sociale media. Op enkele uren tijd meldden zich al bijna 2.000 Belgische voetbalfans aan op het evenement. Of het effectief tot een optocht komt, valt te betwijfelen. Wel toont het aan dat de supporters de meerwaarde van de VAR op dit moment niet inzien.

Plaats een reactie

freejazz +2155
maandag 4 februari 2019 om 10:35
Bekijk die bovenste foto, ik dacht dat de spelers niet aanwezig mochten zijn bij het bekijken van de beelden door de scheidsrechter.
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 10:47]
Vind ik leuk
Steven007 +73
maandag 4 februari 2019 om 10:39
Waar zie jij spelers ?
Vind ik leuk
freejazz +2155
maandag 4 februari 2019 om 10:47
Inderdaad, hierbij sorry
Vind ik leuk
Smuuw +1239
maandag 4 februari 2019 om 20:47
Hij doelde op gisteren bij de goal van Carcela
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 10:48
IN 80% van hun tussenkomsten zit VAR er boenk op , maar af en toe een grandioze flater.Kris Bellon gisteren in het busje in Brugge was zo'n flater .Als je voor een fout als van Verstraete op Van Aken geen strafschop ziet, dan moet je strafschop gewoon afschaffen en neen ik ben geen club supporter. Zelfs de keeper van Gent zegde gisteren eerlijk: Dit is een strafschop". Bellon moet geschorst worden. Ook de scheids want die stond er met zijn neus op.
Vind ik leuk
Marcus_A +1943
maandag 4 februari 2019 om 11:04
Dan moet je ook consequent zijn en de spelers die telkens opnieuw schwalbes uitvoeren met enige doel de boel te belazeren - en dat gebeurde gisteren aan de kant van Brugge verschillende keren- ook schorsen!
Vind ik leuk
Lodecol13 +3114
maandag 4 februari 2019 om 11:31
Duikers zitten in elke ploeg en wat jij zegt is zever in pakjes ,wat hier overvloedig aanwezig is bij 80% van de supporters op dit forum ,als ge nog niet wil zien dat het een grove fout was en daarop volgend de ref en de var ja dan is het match beinvloeding nog altijd niet uitgeroeid , zoals verleden week op anderl een meters offz ook niet werd gezien door linensman ref, en var , zit het nog altijd niet zuiver op de graat met de refs var, er zijn nog meerdere foute beslissingen genomen de laatste maanden
Vind ik leuk
Polleken 77 +2222
maandag 4 februari 2019 om 13:33
Een van die verkeerde beslissingen gisteren was dat Vormer altijd rood moest gekregen hebben in de eerste helft.
Vind ik leuk
Filiep +280
maandag 4 februari 2019 om 10:56
Is dat de nieuwe vorm van matchfixing
Vorige week Anderlecht 2 punten cadeau van de var en deze week zien ze een penalty over het hoofd
Ik ben ook geen club supporter
Vind ik leuk
Marcus_A +1943
maandag 4 februari 2019 om 11:05
In der eerste plaats was de uitsluiting van Esiti een cadeau!
Vind ik leuk
j.caesar +828
maandag 4 februari 2019 om 11:18
Oei ! catch en boxen zijn te zien op de betaalzenders, liefst niet in het voetbal.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 11:24
Stop eens met in alles een club complot te zien. Genk heeft dus nog nooit nooit beslissingen gehad vd scheidsrechter die kantje boord waren in hun voordeel. De kamikaze van Verstraete tov Vanaken was een 500% fout in de carré en dus penalty. En dat gent 60 min beter was en 0-2 kon uitlopen,en gelijkspel misschien eerlijker was kan goed zijn maar doet niets ter zake.
Vind ik leuk
Marcus_A +1943
maandag 4 februari 2019 om 12:46
De uitsluiting van Esiti was heel licht, dat weet je zelf ook als je de beelden bekijkt...Vormer komt ook weg met een overtreding die in andere matchen ook geel oplevert...en als je mijn bemerking leest: een forumlid, spreekt direct van VAR en scheids schorsen...het enige wat ik daarop aanmerk is dat je dan consequent moet zijn en dan ook de duikers schorsen...verder heb ik niet van een complot gesproken, ik geloof daadwerkelijk dat de arbitrage naar beste oordeel fluit, en zich misschien soms laten beïnvloeden door match situaties, publiek,....maar niet intentioneel

Tot slot ...het zijn Club forumleden die weer verwijzen naar complotten ( Anderlecht kreeg cadeaus) en als ik dan reageer met te zeggen dat de uitsluiting van Esiti dan ook als een cadeau kan gezien worden, ben ik degene die complot ten zie !?
[Reactie gewijzigd op maandag 4 februari 2019 om 12:49]
Vind ik leuk
Dirkkk +136
maandag 4 februari 2019 om 17:56
Je raakt kant noch wal met je uitleg. Esiti kan je interpreteren en 2x geel is eigenlijk gewoon normaal (dom maar normaal). Hoe vanaken wordt omver geramd is een 100 % duidelijke overtreding. Als de scheids EN vooral de var dit niet zien, kan je dit niet goedpraten, dit is corruptie en dat ze op het matje zouden geroepen worden, zou terecht zijn. Hier niet dieper op ingaan zorgt voor een gevoel van onrechtvaardigheid voor alle belgische voetbalsupporters. Wat er vorige week gebeurde met and die 2e goal is ook zo een gevalletje. Fouten kunnen de varboys gerust maken, maar in zulke gevallen, mag je gewoon niet falen
Vind ik leuk
Reagens +2823
maandag 4 februari 2019 om 11:41
De VAR heeft een paar vergissingen rechtgezet (goal van Standard en rode kaart Dennis) en er eentje vergeten (penalty op Vanaken).
Niet perfect, maar alleszins wel een verbetering tov geen VAR.
Ik had het gevoel dat Brugge het niet krijgen van de penalty voor een deel aan zichzelf te danken had. Het mag weliswaar niet meespelen, maar een aantal keren iets te duidelijk penalty geschooid en kaarten proberen aannaaien.
Vind ik leuk
maandag 4 februari 2019 om 11:45
Filliep 😎 welke strafschop 😳
Bedoel je die schwalbe van Mpoku ?! Obradovic was inderdaad een voorafgaandelijk positiebuitenspel
Vind ik leuk
dethklok28 +5263
maandag 4 februari 2019 om 13:38
Da's pas een kinderachtige reactie. Mars tegen VAR . Djeezes.
Vind ik leuk
Hierulf +1806
maandag 4 februari 2019 om 16:22
Hahaha marginalen !!!
Vind ik leuk
Rebel +1818
donderdag 7 februari 2019 om 21:43
Perfect zal het nooit zijn,wat voor de ene fout is zal door de tegenstander anders geïnterpreteerd worden,soms verlies je punten soms win je er mee,heeft de VAR iets bijgebracht ?Ja nog meer discuties.
Net zoals in onze maatschappij ondervinden de scheidsrechters meer en meer de agressie die fel is toegenomen,respect mensen,zonder scheidsrechters is er geen voetbal meer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws