Ruzie duurt voort: 'amateur' Vreven krijgt gepeperde brief uit Mechelen

Ruzie duurt voort: 'amateur' Vreven krijgt gepeperde brief uit Mechelen

Gepubliceerd: vrijdag 1 februari 2019 om 20:30vr 01-02-2019 om 20:30

Laatste update: vrijdag 1 februari 2019 om 20:33vr 01-02-2019 om 20:33

Afgelopen weekend ging het er heet aan toe op de persconferentie na Beerschot-Wilrijk - KV Mechelen (0-0). Coach Wouter Vrancken van KV Mechelen stapte vroegtijdig op na een conflict met Stijn Vreven, die hem vervolgens 'amateur' noemde. Dat nemen de fans van KV Mechelen niet zomaar.

"Laten we beginnen bij het begin. U hebt zes weken de tijd gehad om met uw ploeg klaar te zijn voor de eerste periode. U kwam bijzonder goed uit de startblokken, moet ik zeggen. 1-3 voor staan op het veld van Tubeke en het nog weggeven. ‘Amateur’ Wouter Vrancken zat op dat moment nog op de bank bij … KV Kortrijk. Als T2 nota bene", staat onder meer te lezen in die brief.

"KV Mechelen pakt de eerste periode, ondanks dat Wouter Vrancken er metéén werd ingegooid en u zes weken kreeg om uw ploeg klaar te stomen. Nochtans startte Malinwa ook niet uitstekend aan die eerste periode. Vergeet dus uw "we kietelen de gedoodverfde kampioen". U heeft uw ploeg niet klaar gekregen van bij de start. Want was het ook niet uw hoofd dat op het kapblok lag na een mindere reeks (9 op 21) in de eerste periode?"

De attitude schiet duidelijk al een tijdje in het verkeerde keelgat. "In de week voor de topper tussen beide clubs, nota bene tussen twee halve finales van de Beker van België in, kan uw club het niet laten een paar emmers stront over KV Mechelen te kieperen. Bestuurslui die spottelijk wijzen richting Malinwa zonder enige bewijzen, spelers die de scheidsrechter onder druk zetten of die spelers van de tegenpartij openlijk dom noemen. En u kon het ook niet laten door de druk te leggen op de scheids. Zelfs tegen negen man weet u niet te winnen..."

Roeselare en Tubeke
De fans van KV Mechelen hebben duidelijk vertrouwen in de promotie. "We zijn nu al bezig met ruw schetsen voor een standbeeld te maken voor onze 'amateur'. Want hij is namelijk van plan om KV Mechelen terug te brengen naar waar het thuis hoort: in de Jupiler Pro League en bovendien speelt hij de bekerfinale. U mag dan met uw cluppie nog een jaartje de verplaatsingen maken naar Roeselare en Tubeke, met alle respect voor die clubs uiteraard. Zij bezitten namelijk meer charmes in één steen van het stadion dan u en heel uw clubje."

De volledige brief is hier te lezen.

Plaats een reactie

Intel +1473
vrijdag 1 februari 2019 om 20:51
Haha dat is wel even op zijn plaats gezet . Maar ne grote mond voor dat we de 2de periode gewonnen hebben is toch wat arrogant en niet alles wat b.w is , is slecht .
[Reactie gewijzigd op vrijdag 1 februari 2019 om 21:33]
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 01:01
Wij weten het al : in provincial is 't ook plezant volgend seizoen is het aan jullie . 6 weken voor de competitie mogen jullie eens bellen voor een oefenmatchke en dan mogen jullie den arbiter kiezen .
Vind ik leuk
Intel +1473
zaterdag 2 februari 2019 om 01:20
Volwassen reactie manneke .
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 11:54
Reactie op een kinderachtige brief , zelf de grootste manipulator en daarna in een hoekje beginnen bleiten
Vind ik leuk
Intel +1473
zaterdag 2 februari 2019 om 12:03
Ik denk dat ge mijn 1ste reactie waar ge op reageerd eens deftig moet lezen manneke ... En vrancken of het bestuur heeft niets met deze brief te maken dat waren supporters die het opgemaakt hebben .. trouwens u grootspraak van provinciale ik zou daar toch mee opletten in u geval .
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 12:30
Ik zou niet weten waarom ?
Vind ik leuk
Intel +1473
zaterdag 2 februari 2019 om 12:52
Ik ga er niet verder op in gaan . Dat vreven iemand een amateur noemt terwijl die amateur beter presteert als hem . En Dat het dan terug komt in zijn gezicht is maar logisch . Maar over de ploeg en supporters van b.w zelf hebt ge mij nog niets slecht horen zeggen . Dat gij u moet verlagen tot dat niveau zegt meer over u zelf dan over mij .
Vind ik leuk
zaterdag 2 februari 2019 om 13:13
Ik denk dat we op een verkeerde lijn zitten want ik weet als supporter maar al te goed wat het is als uw club in de miserie zit en ik vermoed van U hetzelfde ( als ge het vorige faillissement hebt meegemaakt ) Mijn commentaar en die van Vreven was zeker niet op het werk van Vrancken maar op het opstappen van de persconferentie ( iets wat Vreven de week er voor zelf had gedaan dus !!) En met het plezant in provinciale bedoel ik dat met zo een supportersschare als die van jullie (en die van ons) het wel degelijk plezant kan worden
Dus het is spijtig dat in zo een kutcompetitie als 1B er maar een ploeg kan stijgen .
[Reactie gewijzigd op zaterdag 2 februari 2019 om 13:14]
Vind ik leuk
La joya +381
vrijdag 1 februari 2019 om 20:53
Forza malinwa... eat that kielse ratten...
Vind ik leuk
vrijdag 1 februari 2019 om 22:55
Vreven is een arrogant varke ja met ooh zo weinig respect.. De fans hebbe gelijk!!
Vind ik leuk
wesleyvb +1264
zaterdag 2 februari 2019 om 00:13
Ne kakker laat nie op zijne kop kakken! Dan doen ze wel zelf bij degene die dat verdienen !
Vind ik leuk
RAFC4000 +597
zaterdag 2 februari 2019 om 01:51
Clubje veranderen naar fusiehoeren op het einde van de tekst
Vind ik leuk
12a34b +1256
zaterdag 2 februari 2019 om 08:37
Prachtig. Alleen zou ik nu toch opletten dat Beerschot die 2e periode titel niet pakt en vervolgens promoveert, want dan zal Mechelen het terugkrijgen!
Vind ik leuk
Boktor +776
zaterdag 2 februari 2019 om 10:19
Ze hebben in Mechelen nog veel praat maar als ze bij de bond hun werk ernstig doen en de reglementen toepassen dan spelen zij volgend jaar in de amateurreeksen en Beerschot, met dikke nek Vreven, in 1A. De arrogantie van Vrancken en co loopt werkelijk de spuitgaten uit.
Vind ik leuk
Intel +1473
zaterdag 2 februari 2019 om 11:50
Dit zijn gewoon supporters die dit opgemaakt hebben , vrancken en co hebben hier dus eigenlijk niks mee te maken . En hij doet het daar ook niet slecht he 22 of 23 matchen ongeslagen , bekerfinalist 1ste periode gewonnen en we doen nog mee voor de 2 de periode . En ik weet niet als wij zakken of b.w zomaar mag stijgen . Dus dat amateur gedoe van vreven was wel wat misplaatst .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws