Pro League start procedure tegen Bölöni, Antwerp coach moet zich verantwoorden

Pro League start procedure tegen Bölöni, Antwerp coach moet zich verantwoorden

Gepubliceerd: woensdag 30 januari 2019 om 17:48wo 30-01-2019 om 17:48

Laatste update: woensdag 30 januari 2019 om 17:56wo 30-01-2019 om 17:56

De Pro League is op basis van nieuwe reglement inzake Respect voor Scheidsrechters een procudure gestart tegen Laszlo Bölöni. De coach van Royal Antwerp FC haalde vorige week na de 1-1 tegen Standard uit naar de arbitrage en VAR. Bölöni moet nu vrezen voor een boete.

'Het reglement, dat van kracht is sinds 1 januari van dit jaar, stipuleert dat bij verklaringen die de integriteit of het respect voor de scheidsrechter kunnen aantasten, deze door het management van de Pro League worden voorgelegd aan de ad-hoc commissie bevoegd voor de uitvoering van dit reglement', klinkt het bij de Pro League.

Ariël Jacobs (65), ex-speler Gonzague Vandooren (39) en ex-ref Alexis Ponnet (78) zullen een oordeel vellen over het gedrag van Bölöni. Het trio zal de Roemeense oefenmeester horen, waarna de commissie een advies voorlegt aan het management van de Pro League. Bölöni kan niet geschorst worden, maar wel een boete krijgen. 'Mogelijke sancties zijn een opgelegde vergoeding van 5000 euro bij een eerste veroordeling tot 10.000 euro in geval van recidive', legt de Pro League uit.

Plaats een reactie

totti1880 +62
woensdag 30 januari 2019 om 18:02
Als ze na een wedstrijd een microfoon onder je neus duwen,... En wat met die 2 clowns van extra time. Een dikwijls eenzijdige mening en dit met belastinggelden.
Vind ik leuk
j.caesar +1905
woensdag 30 januari 2019 om 18:08
5000 tot 10.000 ??? Mag het wat meer zijn om echt effectief te zijn.
Vind ik leuk
Wimz3 +918
woensdag 30 januari 2019 om 18:11
Meen je dat nu echt? Voor een uitspraak? Er zijn gasten die een misdrijf begaan en er goedkoper vanaf komen.
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 18:10
Gaat de Pro League dan ook procedures opstarten tegen ALLE coaches die op- of aanmerkingen hebben tegen de scheidsrechters of de VAR ???
Ik vrees dat zij vaak overuren zullen maken, want de wedstrijdleiding is bedroevend zwak hier bij ons. Ben benieuwd...
Vind ik leuk
Batman +220
woensdag 30 januari 2019 om 20:37
Ze zoeken sponsors. Weet ge wat VAR kost? Gewoon schandalig. De uitspraak van Bölöni was misschien niet verstandig, maar wees nu eens eerlijk. In totaal zijn er ZES scheidsrechters en minstens zoveel camera's om ALLE fouten uit te sluiten die rechtstreeks gevolg kunnen hebben bij het maken van een doelpunt. Directe rode kaarten kunnen gegeven worden of afgekeurd worden na tussenkomst van de VAR wanneer de hoofdscheidsrechter iets over het hoofd gezien heeft.
Toch slaagt de VAR er WEKELIJKS in om fouten te maken die een enorme invloed hebben op het klassement. Er zijn veel meer discussies dan ooit. De beleving van de supporters wordt naar de kloten geholpen, alles ruikt naar manipulatie van de voetbalbond hoewel ik mag hopen dat dit niet bewust het geval is.
De doelstelling van de VAR wordt gewoon NIET gehaald. Voor minder dan foutloos mogen we niet gaan. Er bestaan beelden om fouten uit te sluiten! Veel interpretatie is er niet meer bij hé. Ze moeten toch hun eigen regels kunnen toepassen!
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 18:16
Heeft men waarlijk tijd voor zo'n kindergedoe .
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 18:59
Ik vind het wel kinderachtig dat zo iets bestaat je mag toch een mening hebben over iets wat niet juist is of omgekeerd
Ook als de scheidsrechter slecht fluit mag dat toch gezegt worden we leven toch in een democratisch land maar pas op als je iets durft te zeggen ,mam man
Vind ik leuk
Freddyploiks +15301
woensdag 30 januari 2019 om 19:00
Telkens hij ietswat benadeeld wordt trekt hij de scheidsrechters in twijfel. Het is niet de eerste keer, het wordt dus dringend tijd voor een passende straf. Hij is een voorbeeld voor velen en kan zich dit echt niet veroorloven. Dit hoort gewoon niet.
Hij hitst de boel op, net zoals hij bij Standard deed. Dit is bewust, dus moet hij gestopt worden. Of moeten we weer wachten op een open beenbreuk?
Ik vind hem een boeiende en intelligente man, maar soms moet hij even nadenken alvorens iets uit te kramen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 30 januari 2019 om 19:03]
Vind ik leuk
Luvabo +271
woensdag 30 januari 2019 om 18:28
78 jaar, komaan zeg en die moet nu nog mee beslissingen gaan nemen. Is dat ook een paus ofzo.......geniet van je pensioen en laat het los.....
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2197
woensdag 30 januari 2019 om 18:57
Ik die altijd gedacht heb dat je respect eerst moest verdienen, zelfs als scheidsrechter...

En aangezien de Pro League naar willekeur een procedure kan opstarten tegen eenieder die commentaar geeft op de wedstrijdleiding, ongeacht de manier waarop dat gebeurt, om die persoon vervolgens door de commissie die ze zelf hebben aangesteld te laten beoordelen weet je dus nu al op voorhand dat zo goed als iedereen die opgeroepen wordt ook door hen schuldig zal bevonden worden.
Tenzij je misschien over de juiste "partijkaart" beschikt...

Nu waren de uitspraken die Bölöni deed volgens mij verre van aanstootgevend of onrespectvol en ook al was ik het zelf niet helemaal met hem eens dat bij de fase waarover het ging de spelers door het onterecht vlaggen van de assistent beïnvloed werden (aangezien ze met hun rug naar de man stonden), kan zo'n tussenkomst in andere gevallen natuurlijk wel het spel, de wedstrijd en de uitslag beïnvloeden dus daarin kan ik hem eventueel wel volgen.

Maar als ik het commentaar van Bölöni vergelijk met wat een schuimbekkende gek als Sa Pinto zich vorig seizoen allemaal mocht veroorloven dan was Bölöni vrijdag de beleefdheid zelve.

Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 19:23
Als Antwerpenaar zullen wij ons daar moeten bij neer leggen want wij worden bezien als het uitschot , we hebben dan ook geen invloedrijke plaatsjes in de KBVB en er zal alles aan gedaan worden om dit zo te houden .
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 18:57
Bond is een instelling voor bejaarden.
Vind ik leuk
Boktor +829
woensdag 30 januari 2019 om 19:08
Benieuwd of er ook een procedure zou gestart worden als de trainer van Anderlecht exact hetzelfde zou zeggen als Bölöni heeft verklaard. Hij had wel kritiek maar deed dit zeker niet onrespectvol . Als men geen, al dan niet terechte kritiek meer mag hebben is het ver gekomen. Deze commissie zou zich beter bezig houden met het goed laten functioneren van de VAR en er voor zorgen dat diegenen die moeten oordelen dit onbevoordeeld doen zoals zondag is gebeurd met het tweede doelpunt van Anderlecht. Zal wel weer toeval geweest zijn zeker.
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 19:19
Zorg eerst dat de coaches geen reden hebben om te reclameren , het hopeloze korps van scheidsrechters zorgt minstens in iedere wedstrijd voor discutabele beslissingen gevolgd door even discutabele beslissingen van de strafcommissie . Het hautaine arrogante gedrag van de mannen in het zwart wekt de ergernis alleen maar aan en beslissingen die tegen hun eigen reglementen genomen worden
Vind ik leuk
MoCa +690
woensdag 30 januari 2019 om 19:25
Die boetes dienen om de VAR-busjes af te betalen !!!
Vind ik leuk
woensdag 30 januari 2019 om 19:45
Ward, jullie doen er ook alles aan om bekeken te worden als uitschot, als het dan lukt is het ook niet goed. Schoppen naar alles wat beweegt, een trainer die nog meer zaagt dan Hein in zijnde beste dagen, altijd commentaar op alles en nog wat, behalve als de VAR niet ingrijpt om krapuul een terechte rode kaart te geven, wat willen jullie eigenlijk? Voor mij moeten ze die man niet straffen, hij maakt zichzelf en zijn club al genoeg belachelijk, dat volstaat. Die man is opgegroeid in het corrupte Roemenië van Ceaucescu, op dat vlak zit hij nu bij de juiste club.
Vind ik leuk
Desiboy +55
woensdag 30 januari 2019 om 21:16
SAN Fullshitico, ik kan jouw redenering niet echt volgen, Bölöni zou, volgens jou, commentaar hebben op alles en nog wat, en hij zou nog meer zagen dan Heintje, en dat heeft hij allemaal te danken omdat hij opgegroeid is in de strenge regime van Ceaucescu in Roemenië, waar iedere vorm van meningsuiting in de kiem werd gesmoord, ja goed gelachen. Als je zijn commentaar niet kan verdragen, pech, wij wonen in een land waar vrij meningsuiting zou moeten getolereerd worden, verder veel geluk met je bekrompen leven
Vind ik leuk
Intel +1617
woensdag 30 januari 2019 om 20:00
Ze hebben gelijk . Hij kan niet tegen zijn verlies iedere coach kan eens een slechte dag hebben maar zijn interviews zijn er soms over , dit weekend ook stel u voor dat elke coach zo doet , hij is vaak ook heel onrespectvol naar de reporters toe terwijl die mannen ook maar gewoon hun job doen , als club zijnde mogen ze hem toch eens aanpakken wat hij vorig seizoen gedaan heeft chapeau maar dit seizoen heeft hij ook wel een heel sterke kern bijna elke coach speelt met dit Antwerp play off 1 denk ik .
Vind ik leuk
THOR4ever +3424
woensdag 30 januari 2019 om 20:27
A bridge to far. Ik begrijp de bedoeling, maar niet dat de Bond hiermee wegkomt. Vrijheid van meningsuiting ?
Vind ik leuk
Markske +604
woensdag 30 januari 2019 om 21:06
Bölöni de enige trainer die betreffende de bewuste penaltyfase van Vertenten opmerkte dat ,indien ze je voor die vergissing in de gevangenis steken, ze nog een 500 tal scheidsrechters in de gevangenis mogen steken. Gaan ze die nu bestraffen?
[Reactie gewijzigd op woensdag 30 januari 2019 om 21:06]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws