'Coucke grijpt in en haalt triatleet terug naar Anderlecht'

'Coucke grijpt in en haalt triatleet terug naar Anderlecht'

Gepubliceerd: woensdag 16 januari 2019 om 17:00wo 16-01-2019 om 17:00

Anderlecht brak eerder dit seizoen met Jean-François Lenvain, het hoofd van de sociale cel. Voorzitter Marc Coucke stelde eerst geen opvolger aan, maar heeft nu toch Bruno Clerbout (42) binnengehaald. Dat weet La Dernière Heure.

De sociale cel dient om spelers te begeleiden in hun dagelijkse leven en te helpen waar nodig. Lenvain gaat die job nu uitvoeren bij concurrent Standard, terwijl Clerbout de fakkel overneemt bij Anderlecht.

Aanvankelijk oordeelde Coucke dat het de taak was van de hoofdcoach om spelers te begeleiden. Nu komt hij terug op die beslissing. Clerbout werkte tot 2015 al binnen de sportieve cel van Anderlecht, maar is vooral bekend als triatleet. Zo deed hij al verschillende keren mee aan de Ironman in Hawaï, algemeen gezien als één van de zwaarste triatlons ter wereld.

Clerbout gaat vooral focussen op de vele jongere spelers in de A-kern. Hij moet echter ook helpen met de inburgering van buitenlandse spelers, zoals de Gambiaanse zomertransfer Bubacarr Sanneh.

Plaats een reactie

tropisteveel +1869
woensdag 16 januari 2019 om 17:13
Begon me echt ongerust te maken: zo weinig inbreng van onze voorzitter dit jaar. + hij komt terug op beslissing!
Eerste opdracht voor Bruno: inburgering van onze nieuwe Oostenrijker Zulj.
Vorige Oostenrijker ( 'k weet het eeeuwen geleden ) Friedl Koncilia was een doelman van wereldformaat, maar werd het Constant Vandenstock stadion... uitgepest door zijn medespeler(s);
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 17:15]
Vind ik leuk
Patfey +6178
woensdag 16 januari 2019 om 18:19
Tja, als je geen bal kan vasthouden, wat verwacht je dan? Die was een ramp van zijn eerste match, herinner ik mij nog prima.
Vind ik leuk
tropisteveel +1869
woensdag 16 januari 2019 om 19:17
Had alles, maar dan ook alles met vertrouwen (of in dit geval gebrek aan vertrouwen). te maken. die man 'die geen bal kon vastpakken' behoorde op dat moment tot de top en heeft na Anderlecht nog jaren voor Austria Wien ( het toenmalige Anderlecht van ...Oostenrijk) èn de nationale gespeeld. Manier waarop je wordt opgevangen speelt echt wel enorme rol .
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 19:18]
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 20:42
@tropisteveel zoude gij Anderlecht niet willen helpen ? :)
Vind ik leuk
tropisteveel +1869
woensdag 16 januari 2019 om 22:54
geen geld +zeggen waar het op staat
neen zou niet lukken😁
Vind ik leuk
Patfey +6178
woensdag 16 januari 2019 om 20:52
Dat toenmalige Anderlecht van Oostenrijk kreeg wel met 4-0 op zijn doos van het echte Anderlecht 😉. Inieder geval, hij was gekomen met de reputatie van wereldklasse, maar heeft het nooit kunnen tonen. Kon de druk en het niveau niet aan denk ik, en in ieder geval niet de speelwijze van Anderlecht, waar hij een monument als Debree moest opvolgen. Een speler kan ook gewoon niet passen in een ploeg.
Vind ik leuk
tropisteveel +1869
woensdag 16 januari 2019 om 22:52
neen, werd echt buiten gepest
Vind ik leuk
Patfey +6178
donderdag 17 januari 2019 om 05:25
In de kleedkamer was ik er uiteraard niet bij 😉. Maar ik herinner me wel door de pers afgemaakt.
Vind ik leuk
tropisteveel +1869
donderdag 17 januari 2019 om 06:10
ik ook niet maar bv.' de Gille' heeft daar in zijn boek ' circus voetbal' verschillende keren naar verwezen hoe de Oostenrijker werd aangepakt.
Vind ik leuk
TageMeister +7111
woensdag 16 januari 2019 om 17:20
De winterslaap lijkt over?
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 17:37
De rest van de koopjes komt nu op de markt
Vind ik leuk
w-b forever +1369
woensdag 16 januari 2019 om 17:32
Vranjes deftig begeleiden is al een full-time job op zich.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18498
woensdag 16 januari 2019 om 17:53
De vraag is: wanneer wordt die man opnieuw ontslagen? Gokjes kunnen gewaagd worden op Unibet.
Vind ik leuk
Patfey +6178
woensdag 16 januari 2019 om 18:20
Als die al ontslagen was, was het wel door Herman & co
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 18:28
Assistent nummer 7?!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws