OFFICIEEL: Anderlecht laat Kiwior naar Slowakije vertrekken

OFFICIEEL: Anderlecht laat Kiwior naar Slowakije vertrekken

Gepubliceerd: woensdag 16 januari 2019 om 14:51wo 16-01-2019 om 14:51

Laatste update: woensdag 16 januari 2019 om 15:03wo 16-01-2019 om 15:03

Jakub Kiwior is niet langer meer een speler van RSC Anderlecht. De achttienjarige verdediger trekt naar Slowakije. Daar gaat Kiwior aan de slag bij FK Železiarne Podbrezová. Dat kondigde die ploeg woensdag aan via de officiële kanalen.

Het gaat om een definitieve transfer van Kiwior. FK Železiarne Podbrezová deelde immers mee dat de speler een meerjarig contract bij de club tekende. Voor hoeveel jaar deelde de club uit Slowakije niet mee. FK Železiarne Podbrezová staat momenteel tiende in de competitie. Dat is twee lager dan Spartak Trnava dat Anderlecht dit seizoen het leven zuur maakte in de Europa League.

Twee jaar geleden haalde Anderlecht de Poolse linksback weg uit zijn land. Anderlecht nam hem over van GKS Tychy. Bij paars-wit mocht Kiwior een keertje proeven van de A-ploeg, maar verder dan meetrainen met de grote jongens kwam hij niet.

Plaats een reactie

Patfey +6178
woensdag 16 januari 2019 om 14:58
Daar was ik het bestaan al van vergeten 😉.
Vind ik leuk
Toca +47496
woensdag 16 januari 2019 om 15:05
Ik heb zijn bestaan zelfs nooit geweten. 😊
Vind ik leuk
Minunten +449
woensdag 16 januari 2019 om 15:12
Dat kan toch niet? 1 van de grootste Europese talenten kan u toch niet ontgaan zijn? 1,5 jaar geleden was al geweten dat hij gegadigd was door de Europese top en dat wordt nu bevestigd: FK Železiarne Podbrezová!

https://www.voetbal24.be/news/12739/anderlecht-talent-gegeerd-door-absolute-topclubs
Vind ik leuk
Toca +47496
woensdag 16 januari 2019 om 15:28
oei oei, voetbal24. Dat is nog erger dan Dag Allemaal.. ;-)
Vind ik leuk
K1908 +2020
woensdag 16 januari 2019 om 15:58
Heeft in een bepaalde fifa zelfs in de Anderlecht selectie gestaan.. :-P
Vind ik leuk
Toca +47496
woensdag 16 januari 2019 om 16:13
Ben duidelijk niet meer mee.. k word oud denk ik ;-)
Vind ik leuk
K1908 +2020
woensdag 16 januari 2019 om 16:44
Geen idee waarom ik die zever onthoud xD
Vind ik leuk
Freddyploiks +14068
woensdag 16 januari 2019 om 15:03
Kiwi kiwa?
Vind ik leuk
Minunten +449
woensdag 16 januari 2019 om 15:13
In alle geval spijtig genoeg gene Kiwi d'or :-)
Vind ik leuk
camargue +5259
woensdag 16 januari 2019 om 15:16
Jakub wie ... ? had ik nog nooit van gehoord ...

hebben ze nog ergens een aantal van die transmigranten verstopt?
Vind ik leuk
TageMeister +7111
woensdag 16 januari 2019 om 15:19
de Poolse Roberto Carlos...
Vind ik leuk
camargue +5259
woensdag 16 januari 2019 om 15:41
als dat zo was geweest dan hadden we die toch al lang in de hoofdmacht gezien hé :)
Vind ik leuk
TageMeister +7111
woensdag 16 januari 2019 om 15:49
we hebben de Ghanese Messi ook verkocht
Vind ik leuk
sus +1264