OFFICIEEL: Anderlecht rondt transfer van Zulj af, Oostenrijker tekent in Brussel

OFFICIEEL: Anderlecht rondt transfer van Zulj af, Oostenrijker tekent in Brussel

Gepubliceerd: woensdag 16 januari 2019 om 17:35wo 16-01-2019 om 17:35

RSC Anderlecht heeft Peter Zulj gestrikt. Anderlecht neemt de Oostenrijkse middenvelder over van Sturm Graz. In Brussel tekende Zulj een contract van 3,5 jaar. 

Een verrassing is de komst van Zulj niet. Al enkele dagen werd de middenvelder aan Anderlecht gelinkt. Zulj moet op het middenveld van Anderlecht voor de nodige creativiteit zorgen. Naar verluidt kon hij ook naar het Italiaanse Empoli. 

In de Oostenrijkse Bundesliga kwam Zulj dit seizoen zeventien keer in actie. Daarin scoorde hij vijf keer. Ook was de middenvelder goed voor vier assist in 1.530 speelminuten. Met Sturm Graz stond Zulj de afgelopen weken op de zesde plaats. In Oostenrijk had hij nog een contract tot medio 2020. Op zijn 25e kwam Zulj negen keer uit voor zijn land. Hij wacht nog op zijn eerste goal voor Oostenrijk.

Eerste transfer Verschueren en Arnesen
Zulj is de eerste echte transfer van het duo Michael Verschueren en Frank Arnesen. Eerder kreeg Fred Rutten in vergelijking met zijn voorganger Hein Vanhaezebrouck Kara Mbodji tot zijn beschikking.

Update: Het nieuws is nu ook officieel bevestigd via de website van Anderlecht.

Poll

Is Zulj een aanwinst voor Anderlecht?

(988 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +47499
woensdag 16 januari 2019 om 16:05
Welkom Peter.
Vind ik leuk
Brick +1029
woensdag 16 januari 2019 om 16:49
Hoezo is dit eigenlijk officieel, niks op website rsca of sociale media, niks op sporza, bron??
Vind ik leuk
Toca +47499
woensdag 16 januari 2019 om 17:13
Anderlecht online.
Vind ik leuk
TageMeister +7111
woensdag 16 januari 2019 om 16:09
vanaf wanneer speelgerechtigd?
Vind ik leuk
Johnmor +676
woensdag 16 januari 2019 om 16:24
Dees weekend al maar reken maar vanaf volgende week...
Vind ik leuk
Hierulf +1806
woensdag 16 januari 2019 om 17:02
48u na de invoering van de geschichte documenten bij de fed
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:09
Eindelijk is een gerichte transfer ik ben er benieuwd naar!
Vind ik leuk
Freddyploiks +14068
woensdag 16 januari 2019 om 19:16
Het grappige is dat deze naam geen enkele keer is gevallen tussen de namen die de ‘kenners’ van de pers publiceerden. Bende amateurs worden er nog voor betaald ook...
Vind ik leuk
Wankstar123 +2082
woensdag 16 januari 2019 om 16:10
Welkom Peter! Veel succes!
Vind ik leuk
maverick +276
woensdag 16 januari 2019 om 16:10
Ik denk een goed zaak samen met trebel een creatief duo op het middenveld. Nu nog een spits erbij.
Vind ik leuk
Zetterberg +12263
woensdag 16 januari 2019 om 16:33
Trebel echt creatief...eerder een knokker met een meer dan doorsnee technische bagage! Het creatieve zal dan eerder van de Oostenrijker moeten komen!
Vind ik leuk
Xytox +2380
woensdag 16 januari 2019 om 16:36
Creatief duo met Trebel? Zulj zorgt voor de creativiteit en Trebel voor het duo zeker? 😉
Ik zou Trebel nu iets naar achter trekken en Zulj met Kums het spel laten maken. Doordat Zulj fysiek sterk is, zal Kums dan misschien ook beter uit de verf komen...
Vind ik leuk
tropisteveel +1869
woensdag 16 januari 2019 om 16:12
Eerste echte nieuwkomer.
Geef de man wat tijd , staat voor een moeilijke opdracht.
Vind ik leuk
Heppen1J +714
woensdag 16 januari 2019 om 16:14
dat zeggen ze altijd welkom
als hij 2 verkeerde passen geeft dan flutien ze je al uit


[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 16:16]
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:37
Weg sfeer...
Vind ik leuk
Zetterberg +12263
woensdag 16 januari 2019 om 17:23
😂😂
Vind ik leuk
Lord Wenger +16979
woensdag 16 januari 2019 om 16:17
Eindelijk nog eens transferbeweging, want het is tot nu toe heel rustig geweest. Benieuwd wat deze kerel aan onze competitie kan toevoegen.
Vind ik leuk
strat2 +1071
woensdag 16 januari 2019 om 16:17
Volgens mij een goede én gerichte transfer. Welkom Peter Zulj.
Vind ik leuk
Prpldynmt +7051
woensdag 16 januari 2019 om 16:19
Ik ken hem niet, maar hopelijk is hij meteen een meerwaarde en geen dertien in een dozijn.
Vind ik leuk
tropisteveel +1869
woensdag 16 januari 2019 om 16:28
oef ben blij dat ik niet de enige ben die de man niet ken.
wemelt hier van 'statistieken-voetbalkenners'
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 16:33]
Vind ik leuk
camargue +5259
woensdag 16 januari 2019 om 16:20
Willkommen Peter und viel Glück !
Vind ik leuk
Zetterberg +12263
woensdag 16 januari 2019 om 16:30
Gezien de positie waar hij speelt, mag hij van mij de nieuwe prins van het park worden! Let’s hope so! 🤞
Vind ik leuk
ROBSON +3831
woensdag 16 januari 2019 om 19:07
Prins in hellhole.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:35
Proficiat Anderlecht. Op basis van zijn familienaam voel ik nu reeds een graad van verwantschap :-)
Vind ik leuk
Rimka96 +1162
woensdag 16 januari 2019 om 16:37
Yes!! Toch iemand die deftig kan voetballen met mooie statistieken, hopelijk is hij metéén inzetbaar met weining aanpassingsperiode. Uiteraard moeten er nog 2-3 spelers bij... Ik geloof in duo Verschueren-Arnesen, merci mannen!! En welkom Zulj! COYM
Vind ik leuk
Wolfje +4
woensdag 16 januari 2019 om 16:38
Eindelijk! Hopelijk een hele goeie zet!
Vind ik leuk
Bonanza +1004
woensdag 16 januari 2019 om 16:58
Creatieve middenvelder, hoe moet k dat dan zien? Naast trebel.ipv kums?
Vind ik leuk
Rimka96 +1162
woensdag 16 januari 2019 om 17:13
Ze mogen allebei op transfer lijst geplaatst worden, dan gaan ze voor het eerst zweten dit seizoen...
Vind ik leuk
Xynix +893
woensdag 16 januari 2019 om 17:11
Medische testen... Check! Tattoo's doorgelicht... Check! Geen problemen met WAG's?... Check! Zulj is van ons! Hopelijk is deze transfer een voltreffer. Veel succes.
Vind ik leuk
Zetterberg +12263
woensdag 16 januari 2019 om 17:25
Zijn verleden op stalken ook gecheckt, geen haat tov Hongarije of andere landen, geen dickpics op het net van hem te vinden?

De checklists voor Anderlecht worden steeds langer...
Vind ik leuk
Xynix +893
woensdag 16 januari 2019 om 18:00
Ja beste Zet, naar het schijnt lopen onze transfers dezer dagen wat vertraging op omdat interessante doelwitten eerst de Tattoo- & WAG-commissies moeten passeren. De leden bestaan naar verluid uit een historicus, een Egyptoloog die doctoreerde in het ontcijferen van hierogliefen, een politicoloog, een redacteur van Dag Allemaal en een germanist die de speler op kennis van een van onze landstalen test. Vervolgens wordt aan de clubwatchers van HLN en Het Nieuwsblad gevraagd of zij geen bezwaren uiten. Dan wordt nagegaan of de manager van de speler wel koosjer is. Tenslotte volgt de ultieme stressbestendigheidstest: 10 minuten in de vernietigende blik kijken van Hugo Camps. Indien de okselvijvers binnen de perken blijven, kan het contract getekend worden. Kennis van de polonaise vormt een pluspunt😉 In de wandelgangen wordt gefluisterd dat Cocu en De Boer nog nachtmerries hebben van Hugo's huiveringwekkende blik....
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 18:03]
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 17:31
Een goede transfer. Het werd tijd. Dit is dus een speler voor Anderlecht. Anderlecht zal er nog veel plezier aan beleven en normaal gezien zal hij hier slagen en kan men hem later met,winst doorverkopen. Een win-win voor iedereen.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 17:51
Hola, hij is nog maar net gearriveerd en jij zou hem alweer verkopen 😨
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 21:22
Nee hoor Caesar. In het verleden kocht Anderlecht al wel eens spelers waarvan je wist dat het moeilijk ging worden om dat geld te recupereren. Dat vind ik zonde, pure geldverspilling. Nu koopt men een speler waarvan de kans groot is dat ze hem met winst kunnen verkopen. Dat kan binnen 1 jaar zijn, 2 of 3 of langer. Maar die transfersom die kan men - denk ik - recupereren in de toekomst. Dat vind ik wel belangrijk. Zo dacht ik ook bij Mitrovic. Gekocht voor 5 miljoen, toen de duurste transfer van Anderlecht dacht ik. Maar je wist zo dat die voor minstens het dubbele zou vertrekken en zo geschiedde. Bij deze speler is voor mij de kans groot dat hij en een meerwaarde is voor de ploeg en later met winst kan verkocht worden. Ook de speler zal er neger van worden. Dus prima zaak voor Anderlecht en Zulj.
Vind ik leuk
Daydreamer +5710
woensdag 16 januari 2019 om 17:34
Ik ben hoopvol maar toch ook licht sceptisch... Na 17 matchen in de Oostenrijkse competitie (toch zeker niet sterker dan de onze of vergis ik me daarin?) 5 goals en 4 assists, dat lijken me nu toch niet onmiddellijk cijfers die tot de verbeelding spreken!?
Als je zie dat bvb een Hans Vanaken dit jaar tot 21 goals en evenveel assists komt...
Laten we echter hopen dat hij hier zijn draai vindt, complementair is met Trebel en Kums en brengt wat we er met z'n allen van verwachten...
Vind ik leuk
Xytox +2380
woensdag 16 januari 2019 om 19:52
Hans Vanaken is een 10, Zulj is een 8. Groot verschil in het aantal kansen dat je krijgt. Daarbij komt dat Vanaken speelt in een ploeg die mee doet voor de titel, terwijl Zulj bij Sturm op de 6e plaats stond...
Vind ik leuk
Vaneigens +1160
woensdag 16 januari 2019 om 17:41
Anderlecht heeft er een nationale sport van gemaakt om goede spelers en eigen jeugd te verkopen of elders te laten schitteren en derderangs buitenlanders in de plaats te halen. Hopelijk is de kentering nu ingezet.

Succes Peter Zulj!
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18498
woensdag 16 januari 2019 om 17:41
Dat is geen sukkelaar. Wordt de beste speler uit Oostenrijk genoemd, dat terwijl er bij Salzburg ook heel wat steengoede voetballers rondlopen. Sowieso een betere keuze dan pakweg Benavente.
Vind ik leuk
Lunam +1986
woensdag 16 januari 2019 om 17:47
Zou graag de top drie van de beste Oostenrijkers kennen om beetje vergelijk te kunnen maken en misschien wat te kunnen inschatten wat zijn mogelijkheden zouden moeten zijn.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +18498
woensdag 16 januari 2019 om 17:54
Beste speler uit de lokale competitie bedoel ik, hoeven niet perse de Oostenrijkse nationaliteit te hebben.
Vind ik leuk
Xytox +2380
woensdag 16 januari 2019 om 20:04
Er lopen in Oostenrijk toch een aantal spelers rond met een marktwaarde van 15 M€ en zelfs een van 20 M€. Zijn niet echt grote namen, maar er zijn al verschillende heel goede spelers uit die competitie gekomen.
Maresic die ook bij Sturm zit, is trouwens een heel goede, jonge verdediger die ze van mij ook mogen halen.
Vind ik leuk
FDW +42
woensdag 16 januari 2019 om 18:05
En hoeveel hebben we ervoor moeten betalen? want tot medio 2020 en nog deftige statistieken voor een middenvelder, zal het prijskaartje niet moet zijn.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 18:21
We Zulj nog moeten zien of het ne goeie is, ik hoop het in ieder geval.
Veel succes Peter! COYM!
Vind ik leuk
Rune1891 +5519
woensdag 16 januari 2019 om 18:42
Dikke transfer, zal wss wel veel geld hebben gekost, aangezien arnesen en Verschueren op de foto een kostuum moeten delen...
Vind ik leuk
Xytox +2380
donderdag 17 januari 2019 om 19:42
Dat is gewoon het bewijs dat ze perfect op dezelfde lijn zitten...Zelfs qua mode! 😉
Vind ik leuk
Rune1891 +5519
donderdag 17 januari 2019 om 19:48
Die uitleg had ik nog niet gehoord 😂
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws