Pozuelo blijft bij Genk: ''Wie in België voetbal houdt, trekt nu een cava open''

Pozuelo blijft bij Genk: ''Wie in België voetbal houdt, trekt nu een cava open''

Gepubliceerd: woensdag 16 januari 2019 om 13:10wo 16-01-2019 om 13:10

Laatste update: woensdag 16 januari 2019 om 13:14wo 16-01-2019 om 13:14

Alejandro Pozuelo heeft na intensief overleg besloten om het seizoen af te maken bij Racing Genk. Genk kan eindelijk opgelucht ademhalen, nadat Al-Ahli uit Saudie-Arabië de Spaanse spelmaker met veel geld dreigde weg te kapen. Stephan Keygnaert, chef voetbal van Het Laatste Nieuws, vindt de keuze van 'Pozo' een zege voor het Belgische voetbal.

Keygnaert steeks zijn vreugde niet onder stoelen of banken. ''Wie in België van voetbal houdt, trekt op dit aperitiefuur een Spaanse cava open. Tapaatje. Jamón y queso. Onze competitie dreigde een 'artiest' minder te hebben'', schrijft hij op de website van zijn werkgever. Keygnaert weet dat dit minder goed nieuws is voor de titelconcurrenten. ''Voor Club Brugge, Anderlecht en Standard is dit minder goed nieuws. Zij hadden de hoop dat bij de grote titelpretendent het koninginnenstuk zou wegvallen.''

De voetbaljournalist vindt dat de beslissing van Pozuelo ook veel zegt over de persoon zelf. ''Vooral blijft 'Pozo' trouw aan zijn liefde voor het voetbal. Al-Ahli uit Saudie-Arabië is geen kleine club, maar voetbal krijgt in die contreien toch een andere invulling – in beleving en bezieling. Pozuelo toont met zijn keuze dat hij een liefhebber is. Dat-ie houdt van de passie om van 'winnen' nog steeds de hoogste ambitie te maken'', klinkt het.

Lees ook: Pozuelo overladen met complimenten: ''Voetbal meer waard dan geld''

Plaats een reactie

woensdag 16 januari 2019 om 13:18
Alleen al voor deze beslissing verdient hij vanavond de Gouden Schoen.
Maar ja, die verkiezing heeft helaas niks met individuele kwaliteiten en persoonlijkheid te maken.
Vind ik leuk
Geofpurple +6193
woensdag 16 januari 2019 om 13:31
gij wilt da mensen zich in hun cava verslikken zekers :P
Vind ik leuk
Toca +47497
woensdag 16 januari 2019 om 13:33
Morioka wil ook niet weg bij Anderlecht, zou die dan ook de gouden schoen kunnen winnen straks?
Vind ik leuk
Geofpurple +6193
woensdag 16 januari 2019 om 13:35
Mss e, toch een mooi gebaar van trouw richting de club :P
Vind ik leuk
Boerken +7994
woensdag 16 januari 2019 om 13:44
Op zijn minst de gele schoen 😁
Vind ik leuk
sus +1264
woensdag 16 januari 2019 om 16:05
Die krijgt ergens anders ook geen 3 miljoen netto per jaar he😁
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 16:45
2, want met 1 schoen kan hij niet gaan lopen ;-)
Vind ik leuk
Lodecol13 +3114
woensdag 16 januari 2019 om 13:51
Die schoen zal hij ook niet winnen en toch is het goed dat hij in genk blijft dan is het nog mooier om kampioen te worden met brugge tegen sterk genk
Vind ik leuk
TageMeister +7111
woensdag 16 januari 2019 om 13:29
er zijn vele spelers die niet naar het Midden-Oosten of China willen... die kiezen dan niet voor te blijven, maar om niet naar daar te gaan.

Wat de reden is, dit is TOP nieuws voor Genk en voor elke belgische voetballiefhebber
Vind ik leuk
blondel +3278
woensdag 16 januari 2019 om 16:25
IDD,had het pakweg Newcastle bv geweest,zou hij dan ook nog gebleven zijn?Zou hij dan ook nog voor het "winnen" gekozen hebben.Ik bedoel maar,het is hoe je het uitlegt of de mensen iets wil doen geloven.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 13:53
Hier is het limoncello :)
Vind ik leuk
Geofpurple +6193
woensdag 16 januari 2019 om 13:55
Kvind da meer voor in de zomer :P
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 14:06
Heb je gelijk in. :) Maar ik had er goesting in ;)
Vind ik leuk
Geofpurple +6193
woensdag 16 januari 2019 om 14:12
wel een topdrankje, daar heb jij dan ook wel gelijk in. Momenteel wel geen staan, niet zo erg, de barkast puilt uit momenteel :D
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws