Begint Vanaken aan laatste maanden bij Club Brugge? ''Dit is het moment''

Begint Vanaken aan laatste maanden bij Club Brugge? ''Dit is het moment''

Gepubliceerd: woensdag 16 januari 2019 om 11:33wo 16-01-2019 om 11:33

Hans Vanaken is woensdagavond de torenhoog favoriet voor de Gouden Schoen. Het kan weleens voorlopig de laatste keer zijn dat de smaakmaker van Club Brugge in aanmerking komt voor de prestigieuze prijs. Het buitenland lonkt immers. Eddy Snelders adviseert Vanaken om na dit seizoen de grens over te trekken.

Snelders vindt dat Vanaken het maximale heeft bereikt in Brugge. ''Hij is kampioen geworden en heeft in Europa zijn naam al wat gemaakt. Je moet dan toch overwegen of dit het moment is om die laatste stap te zetten. Hij mag blijven, maar voor zichzelf is het misschien interessant om bij een goed bod de stap naar het buitenland te zetten'', laat de analist weten bij Sporza.

Als Snelders in de schoenen van Vanaken stond, zou hij ook de sprong wagen. ''Op een bepaald moment heb je het na al die jaren bij Club toch wel wat gehad, heb je iedereen laten zien dat je kwaliteiten hebt. Dan is het voor hem een uitdaging om ook eens in het buitenland zijn stempel te proberen te drukken. Langer wachten zou ik niet meer doen. Ik denk dat dit het moment is om het te doen."

Lees ook: Pozuelo versus Vanaken: de ultieme vergelijking van de Gouden Schoen-favorieten

Poll

Moet Vanaken na dit seizoen naar het buitenland?

(380 stemmen)

Plaats een reactie

VeeDeeVee +18498
woensdag 16 januari 2019 om 11:38
Dat hangt nog altijd van de interesse af. Rond Vanaken bleef het toch altijd relatief stil vergeleken met Wesley, Pozuelo en andere sterkhouders in België.
Vind ik leuk
Brugois +366
woensdag 16 januari 2019 om 11:49
dit komt waarschijnlijk ook omdat een vanaken meer nuchter is dan die andere en weet dat belgie waarschijnlijk ook zijn limiet is. Hij beseft ook dat hij hogerop misschien niet altijd zeker is van een basisplaats, wat bij Club wel het geval is. Bij Club speelt hij ook ieder jaar voor de prijzen. Laat hem naar bvb duitsland gaan en daar speelt hij misschien bij een middenmoter ofzo... dan zou ik ook kunnen kiezen waar ik speel hoor. Hans is tevreden met zijn verloning en erkenning denk ik.
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 12:13
Mwuah Dortmund en Schalke 04 zitten achter Vanaken
Vind ik leuk
Brugois +366
woensdag 16 januari 2019 om 19:09
ja ok... maar hoeveel zekerheid heeft hij om daar basisspeler te zijn??
Vind ik leuk
pie_111 +282
woensdag 16 januari 2019 om 12:32
Buiten die ene aanbieding deze winter vanuit het midden-Oosten heeft Pozuelo nu ook nog niet veel interesse gehad van ploegen die een stap voorwaarts zijn. Zijn Spaanse droom is nooit concreet geworden.
Vind ik leuk
Rune1891 +5519
woensdag 16 januari 2019 om 12:35
Als de speler en entourage niet om de haverklap roepen dat ze naar het buitenland wil, dan creëer je weinig geruchten
Vind ik leuk
THOR4ever +2812
woensdag 16 januari 2019 om 13:21
Ben vandaag in Duitsland. In de krant hier staat dat Borussia Mönchengladbach in de zomer Dennis wil halen en dat ook Leverkusen geïnteresseerd is. Leuke titel in de krant trouwens : “Geheimplan !” 😂😂 Gladbachs Blutauffrischung im Sommer : Stürmer Dennis soll kommen.” Jongens als Wesley en ook wel Dennis hebben nu eenmaal een profiel dat niet zo gemakkelijk te vinden is. Zeer blij dat wij nog even van onze kapitein kunnen genieten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 13:23]
Vind ik leuk
Lodecol13 +3114
woensdag 16 januari 2019 om 12:04
Hoe dikwijls moet hans hier nog ten tonele gebracht worden met altijd het zelfde scenario, hij heeft dat formeel al duidelijk gemaakt dat hij niet staat te springen om te vertrekken mr snelders , hans legt zijn toekomst niet lukratief te grabbel voor een handvol euros hij is hans en denkt anders
Vind ik leuk
DDT +3798
woensdag 16 januari 2019 om 13:14
Hans gaat deze zomer naar de Bundesliga, interesse genoeg vanuit de Duitse subtop. Dicht bij Limburg dus ook leuk.
Vind ik leuk
blondel +3278
woensdag 16 januari 2019 om 15:59
Wat is er mis met een carriere bij een Belgische club.Waarom moet iedere analist zijn zegje doen wat een voetballer het best met zijn carriere moet doen.Ikzelf persoonlijk zou een carriere bij een Belgische topploeg(waar Vanaken toch speelt) blijven spelen dan bij een middenmoter of degradatie ploeg in het buitenland.Ik denk dat je dan toch ook niet slecht zult geboert hebben.Of is een carriere zoals Batshuayi dan zoveel leuker,overal op de bank zitten en na 6 maanden overal moeten vertrekken.Maar zich wel te goed voelen om in Belgie te spelen.
Vind ik leuk
Kegges +9
woensdag 16 januari 2019 om 16:54
t'Is Snelders die het moet zeggen. Heeft int buitenland veel bijgebracht. Hou je aub bezig met wat je nu doet, maar laat andere mensen gerust.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws