'FC Barcelona en AC Milan kloppen aan bij Genk voor jonge flankaanvaller'

'FC Barcelona en AC Milan kloppen aan bij Genk voor jonge flankaanvaller'

Gepubliceerd: woensdag 16 januari 2019 om 09:30wo 16-01-2019 om 09:30

Racing Genk heeft heel wat talent rondlopen. Verschillende basisspelers als Sander Berge, Ally Samatta en Alejandro Pozuelo werden al aan een transfer gelinkt. Maar ook Edon Zhegrova – nochtans geen vaste waarde – wordt gevolgd door de Europese top.

Sport Mediaset weet namelijk dat FC Barcelona en AC Milan interesse tonen in Zhegrova. De 19-jarige flankaanvaller kwam sinds zijn komst bij Genk in 2017 voorlopig aan 27 wedstrijden. Daarin was 'de Kosovaarse Messi' goed voor vijf doelpunten en drie assists.

De dribbelvaardige Zhegrova wordt ondanks zijn niet-basisplaats nauwlettend in de gaten gehouden door zowel Barcelona als Milan. Bij de nationale ploeg maakte de winger wel al indruk. Daar wordt hij nu al gezien als één van de sterkste spelers in de selectie.

Contract tot medio 2020
Barça en de Rossoneri zien veel potentieel in Zhegrova, gezien zijn nog jeugdige leeftijd. Het lijkt echter onwaarschijnlijk dat Genk de 19-jarige flankaanvaller nu al laat vertrekken. Zijn huidige overeenkomst loopt nog tot juni 2020, maar Genk zal – gezien de interesse – wellicht snel overgaan tot een contractverlenging.

Plaats een reactie

Wankstar123 +2082
woensdag 16 januari 2019 om 09:40
Raar dat hij niet zo heel veel meer speelt. Schat hem nu al hoger in dan ndongola..
Vind ik leuk
Zetterberg +12263
woensdag 16 januari 2019 om 09:50
Is jong en zijn kopje is niet zo een kopje als spelers die hun hele jeugd in Genk hebben gezeten!
Vind ik leuk
Wankstar123 +2082
woensdag 16 januari 2019 om 09:54
Heeft een beetje het kopje van Genkenaar...?
Vind ik leuk
Zetterberg +12263
woensdag 16 januari 2019 om 09:56
Dat durf ik niet stellen, wil geen van beide tegen de schenen stampen!
[Reactie gewijzigd op woensdag 16 januari 2019 om 10:00]
Vind ik leuk
Wankstar123 +2082
woensdag 16 januari 2019 om 10:00
Aha,
Dan zal hij later spijt hebben als hij er nu niets aan doet!
Vind ik leuk
Geofpurple +6193
woensdag 16 januari 2019 om 10:43
Leukste post van de voormiddag :P
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 09:47
Daaraan ziet ge dat Genkies hoog staan aangeschreven bij de buitenlandse topclubs. Genkies hebben geen gouden klomp nodig om bij de top te geraken. Die horen gewoon bij de wereldtop thuis. Beste spelers in JPL spelen enkel bij Genk.
Vind ik leuk
Wankstar123 +2082
woensdag 16 januari 2019 om 09:52
Zometeen ga je nog zeggen dat Jackers geselecteerd moet worden voor de eerste ploeg van de Rode Duivels...
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 09:54
Als hij nu een basisplaats blijft houden tot einde vh seizoen en Genk kampioen maakt zoals Courtois dat heeft gedaan. Waarom mag hij dan niet opgeroepen worden voor RD's na het seizoen?
Vind ik leuk
Wankstar123 +2082
woensdag 16 januari 2019 om 09:57
Omdat Courtois, Mignolet, Casteels en Sels beter zijn...
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 10:00
Nu nog wel, maar als Jackers zelfde niveau haalt als Courtois toen. Dan kan hij zeker in plaats van Mignolet komen, die toch niet speelt. Is trouwens al 1e keepers bij U21.
Vind ik leuk
Wankstar123 +2082
woensdag 16 januari 2019 om 10:02
Jackers is een goede doelman in wording. Maar zal pas binnen min 2 jaar echt eens piepen bij de RDs
Vind ik leuk
Zetterberg +12263
woensdag 16 januari 2019 om 10:06
Als Casteels niet geblesseerd was toen koteles uitviel, was er toen nog geen sprake van Courtois!

Zo vreemd kan het in voetbal gaan!
Vind ik leuk
freejazz +2156
woensdag 16 januari 2019 om 10:53
Tja, op dat moment viel het wel mee voor Courtois. Maar denk je nu echt dat zulk talent nooit zou doorgebroken zijn indien Casteels niet gekwetst was ?
Vind ik leuk
Zetterberg +12263
woensdag 16 januari 2019 om 16:32
Tuurlijk wel! Dat was een kwestie van tijd, maar dat toeval heeft misschien Genk wel een titel opgeleverd en heeft alleszins zijn carrière in stroomversnelling gebracht! Dat zo een rastalent de top anders ook zou bereikt hebben, staat volledig buiten kijf!
Vind ik leuk
Vlad +3712
woensdag 16 januari 2019 om 10:15
Ik denk aan een prive eiland op de caraiben vol met knappe dames en een paradijslijk strand.....
Vind ik leuk
Wankstar123 +2082
woensdag 16 januari 2019 om 10:46
Leuke gedachte!
Vind ik leuk
Batman +152
woensdag 16 januari 2019 om 10:53
Die scouting van Genk is onbetaalbaar.
Vind ik leuk
Quizmaster +515
woensdag 16 januari 2019 om 12:47
Maar eens eerst doorbreken bij Genk voor men over deze clubs praat? Daarom zou het ook niet supererg zijn moest Trossard voor veel geld vertrekken. Er staat opvolging te wachten...jongens die het systeem Clement kennen en volgend jaar (hopelijk) nog veel progressie maken,als basisspeler!
Vind ik leuk
taz +274
woensdag 16 januari 2019 om 16:32
een jongen die tot voor enkele jaren nog nooit bij een club had gespeeld.
enkel met vrienden op pleintjes, is een natuurtalent maar moet nog leren dat voetbal een ploegsport is.de phille zal hem dat wel leren
en dan gaat genk nog veel plezier aan hem beleven.
Vind ik leuk
firedwarf +3643
donderdag 17 januari 2019 om 00:06
moeten ze vanaf blijven, zie hem als de opvolger voor trossard...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws